- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Corcicus
-
- 2917 berichten
- 4040 stemmen
thanks!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10996 berichten
- 2804 stemmen
In 1990 zag ik een Franse film op televisie, uit het jaar 1984 of 1985.
Wat ik er nog vaag van weet is dat er een jongeman van Noord Afrikaanse afkomst (ik dacht een Marokaan) in een treincoupe zat en werd lastig gevallen door 3 blanke Franse mannen van rond de 30 ongeveer. Ze treiteren hem een hele tijd en gooien hem uiteindelijk door een raam naar buiten. Verder weet ik er niet veel meer van, wel dat de hele film spannend en schokkerend was(toendertijd in ieder geval).
Iemand een idee welke film dit is?
Misschien Tir Groupé (1982)
tractortje
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > mierenfilm/termieten film:
Hoi
IK ben lori ik ben 16 jaar(belg) en ben al tijdje op zoek naar een film uit de jaren 1980/1990.Ik zoek een horro/thriller film waarin termietenheuvels/mierenheuvels zijn en waarbij mieren/termieten naar de stad trekken om alles op hun pad op te eten zefls de mensheid. Ze hebben al veel slachtoffers gemaakt zowel dieren als mensen Ze trekken dan richting een school. Op het einde worden de mieren tegengehouden met een dam die word opgeblazen met dynamiet waardoor gebied overstroomt en de mieren verdrinken.
citybird
-
- 4964 berichten
- 4161 stemmen
@tractortje -> lijkt me de aflevering "Trumbo's World" uit de MacGyver reeks te zijn
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3457 stemmen
In Film > Algemeen > mierenfilm/termieten film:
Hoi
IK ben lori ik ben 16 jaar(belg) en ben al tijdje op zoek naar een film uit de jaren 1980/1990.Ik zoek een horro/thriller film waarin termietenheuvels/mierenheuvels zijn en waarbij mieren/termieten naar de stad trekken om alles op hun pad op te eten zefls de mensheid. Ze hebben al veel slachtoffers gemaakt zowel dieren als mensen Ze trekken dan richting een school. Op het einde worden de mieren tegengehouden met een dam die word opgeblazen met dynamiet waardoor gebied overstroomt en de mieren verdrinken.
magnifique
-
- 206 berichten
- 0 stemmen
Misschien Tir Groupé (1982)
Nee deze is het niet, bedankt voor je reactie. Lijkt me wel een goede film ook ( nu aan downloaden
)
tractortje
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
brampeirs
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een filmtitel,
Het is een soort western film die ik zo'n 10 jaar geleden heb gezien. Het gaat over cowboy's die veel doden op hun geweten hebben, en eens ze zelf sterven komen ze in één of ander stadje terecht waar ze voor zo'n 100 jaar (denk ik) geen wapen meer mogen aanraken en niemand meer mogen doden. Anders komen ze niet in de hemel terecht maar vliegen ze naar de hel.
(spoiler alert)
In het verloop van de film komt een groep cowboy's met geweren opdagen en die beginnen oproer te heffen in het stadje, de cowboy's die afgezworen hebben ooit nog geweld te gebruiken besluiten op het einde van de film om toch het heft in eigen handen te nemen en nemen hun wapens terug in de hand.
Kan iemand mij helpen?
brampeirs
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hartelijk bedankt.
sq
-
- 5 berichten
- 4118 stemmen
Ik ben geen actieve user hier (ik ben meer van de Musicmeter), maar hoop toch dat jullie me willen helpen.
Ik zoek een film die ik in mijn jeugd heb gezien op TV. Het zal eind jaren 60, begin jaren 70 zijn geweest maar de film kan goed nog een stuk ouder zijn geweest. Geen idee of het een bekende film is. Het zou zomaar een classic kunnen zijn waarvan ik zelfs de titel wel ken, wie weet. Maar het kan ook iets obscuurs kitcherigs wezen, misschien wel iets uit een serie zelfs. Ik heb m in elk geval nooit meer gezien.
Het is een epos-achtige film rondom een familie/gezin die voor mijn gevoel eindeloos duurde. Meest indringend is een sprinkhanenplaag en een hongersnood. In een schrijnende scene tijdens het eten (er is niets op de akker, ze eten gekookte aarde) wordt het gezin beroofd van zijn laatste bakje rijst. Ik weet niets meer van de intrige of hoe het afloopt; ik meen dat het gezin of de hoofdpersoon ook (zeer) rijkere tijden had gekend, en dat er nog een revolutie in voor kwam, maar dat weet ik niet zeker.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
The Good Earth?
sq
-
- 5 berichten
- 4118 stemmen
Ik heb eens gekeken naar het verhaal. Het zou heel goed kunnen, vooral ook vanwege de lengte en dat het niet om westerse personages gaat. Dat laatste herinner ik mu nu ook ineens heel scherp! Gek dat je je dat zo lang kan afvragen en dat je dan ineens in 10 minuten een antwoord krijgt!
(edit) inmiddels ook de spoilers gelezen bij de film met daarin de opmerking dat een moeilijk te bekijken scene was die waarin de ´aarde werkelijk gegeten wordt´. En omdat ik me dát uitgerekend zo goed herinner kan het niet anders of dit is wat ik zoek. Ik zag overigens dat er een remake was uit 1964, en dat zou dus ook nog kunnen.
Zeer bedankt 
Brix
-
- 19813 berichten
- 5222 stemmen
De film die je zoekt is in een Duits nagesynchroniseerde versie goed en goedkoop verkrijgbaar op DVD (Ebay)
Ook Italiaanse versie is te koop, maar duur.
(Download tips mogen we niet geven hier)
Misschien deze ook eens bekijken ? (beetje zelfde thema)
FilmBreaker
-
- 22 berichten
- 4 stemmen
Hallo,
Ik zoek een film dat gaat over een meisje met als hobby gebouwen beklimmen, ze gaat dan met 2 vrienden van haar een kluis beroven bij een bedrijf waar haar moeder werkt.
Vervolgens ontsnappen ze met kart auto's.
Ze had het geld nodig voor de operatie van haar vader. Uiteindelijk mogen ze het geld houden voor de operatie.
De film word gesproken in het zweeds of noors, in die richting ergens.
Iemand een idee?
Groetjes 
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2651 stemmen
deze is het. Die zocht ik pas ook.
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Ik heb eens gekeken naar het verhaal. Het zou heel goed kunnen, vooral ook vanwege de lengte en dat het niet om westerse personages gaat. Dat laatste herinner ik mu nu ook ineens heel scherp! Gek dat je je dat zo lang kan afvragen en dat je dan ineens in 10 minuten een antwoord krijgt!
(edit) inmiddels ook de spoilers gelezen bij de film met daarin de opmerking dat een moeilijk te bekijken scene was die waarin de ´aarde werkelijk gegeten wordt´. En omdat ik me dát uitgerekend zo goed herinner kan het niet anders of dit is wat ik zoek. Ik zag overigens dat er een remake was uit 1964, en dat zou dus ook nog kunnen.
Zeer bedankt
magnifique
-
- 206 berichten
- 0 stemmen
Rond 1980 zag ik een film op televisie over 2 of 3 broers die aan ijshockey doen, er wordt flink op los geramd iedere wedstrijd en het kwam best gestoord over...ook zat er de nodige zieke humor in. Volgens mij komt deze film uit het jaar 1977, iemand een idee om welke film het gaat?
Deze weet ik ook nog steeds niet:
Wat ik er nog vaag van weet is dat er een jongeman van Noord Afrikaanse afkomst (ik dacht een Marokaan) in een treincoupe zat en werd lastig gevallen door 3 blanke Franse mannen van rond de 30 ongeveer. Ze treiteren hem een hele tijd en gooien hem uiteindelijk door een raam naar buiten. Verder weet ik er niet veel meer van, wel dat de hele film spannend en schokkerend was(toendertijd in ieder geval).
.
newG
-
- 956 berichten
- 2369 stemmen
Rond 1980 zag ik een film op televisie over 2 of 3 broers die aan ijshockey doen, er wordt flink op los geramd iedere wedstrijd en het kwam best gestoord over...ook zat er de nodige zieke humor in. Volgens mij komt deze film uit het jaar 1977, iemand een idee om welke film het gaat?
.
magnifique
-
- 206 berichten
- 0 stemmen
Hartelijk bedankt newG !!!
Dat is de film die ik zocht
.
magnifique
-
- 206 berichten
- 0 stemmen
Dan blijft deze over (ik doe al een jaar of 2 geregeld wat research op internet)
.
marieveline
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo, ik ben op zoek naar een film waarvan ik de titel niet meer weet. Wie kan mij helpen?
Het speelt zich af in latijnsamerika. Een backpacker bezoekt een dorp waar een feest aan de gang is (iets van Maria...). Daar wordt hij gevangen genomen en opgesloten in een schuur bij een armoedig huis. Op de zolder staan 100en mariabeelden. De dochter wordt verliefd op de jongen. Ze hebben iets, zij laat hem vrij en wil dat hij haar meeneemt. Ze vermoordt haar vader.
Het is een vreemde film, naar en ook intrigerend.
Weet iemand waarover ik het heb?
mrmojorisin123
-
- 1869 berichten
- 1808 stemmen
Ik ben op zoek naar een film over Thomas Edison. In een bepaalde scene was zijn vader ziek, nam hij een kaars en plaatste alle spiegels in het huis rond de kaars waardoor licht werd gereflecteerd over heel de kamer.
Goodfella_90
-
- 10409 berichten
- 2637 stemmen
Ik zag enkele maanden terug een film waarop ik nooit heb gestemd, maar ben de titel vergeten. Mijn vriend zei dat het de eerste bekende drugsfilm ooit was (weet niet of dat waar was uiteraard). Schat dat de film in de jaren '60 is gemaakt. Hoofdpersonen reden rond in een busje dat volledig van wiet was gemaakt. Een agent die ze aanhield, maar even voor de uitlaat stond (waar wietrook uitkwam) was direct zo high dat hij ze liet gaan.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
..... Mijn vriend zei dat het de eerste bekende drugsfilm ooit was (weet niet of dat waar was uiteraard). Schat dat de film in de jaren '60 is gemaakt......
hangt ervan af wat jullie beschouwen als "het eerste bekende drugsfilm" want deze uit 1955 was toen een zeer bekende film
Man with the Golden Arm, The (1955)
er zullen vast wel andere drugs films die ook gemaakt waren voor Up In Smoke 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.