• 15.954 nieuwsartikelen
  • 178.924 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 648.970 acteurs
  • 199.237 gebruikers
  • 9.387.346 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Ik heb ooit een zwart wit film gezien over de jaren 40 meen ik. Het was een oude Russische film over een groep vrouwen die op de trein naar Siberie en dus werkkamp zijn gezet. Maar ergens in Siberie, hartje winter, worden de vrouwen eruit gezet en moeten ze een slopende looptocht maken naar het kamp of de bewoonde wereld. Ik kan me een scene herinneren dat de vrouwen, al helemaal opgebrand, worden gezien door een man met een baard op een slee/ ar met rendieren, en vervolgens doorrijdt over de sneeuwvalkte.. Nu achteraf gezien wellicht een symbool voor de naderende dood..

Het was een tamelijk aristieke film in ieder geval.. zegt iemand dit iets?

control

• 19 berichten
  • 112 stemmen

Hoe heet die ene film over een 14jarig jongetje uit een trailerpark ookal weer? Op de hoes stond een iel halfkaal jongetje.. Het was een drama naar ik meen na 2000 gemaakt.

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Rebel80 schreef:

Ik zoek een film waar ik alleen een keer een fragment van heb gezien, ik weet zeker als iemand de film heeft gezien deze scene herkent.

Thats it, een specifieke scene dus, voor de rest weet ik niks van de film of wie er in speelt.

Ben benieuwd

Verdomme, ik weet welke film je bedoelt! Ik heb hem zelf óók gezien, maar ik kan nu helaas even niet op de titel komen!

Ik ga vannacht proberen erachter te komen!

Was het niet heel toevallig "Best Laid Plans"?

Rebel80

• 294 berichten
  • 186 stemmen

narva77 schreef:

(quote)
Verdomme, ik weet welke film je bedoelt! Ik heb hem zelf óók gezien, maar ik kan nu helaas even niet op de titel komen!

Het zegt me niks, ik heb dus alleen die scene gezien tijdens het zappen in de reclame van een andere film en heb het niet echt opgezocht toen.

Kan geen trailer vinden van die film die jij zei.

Deerect2007

• 127 berichten
  • 1188 stemmen

ik zoek een film.

ik weet me nog 1 scene een beetje te herinneren, daar speelt een donkere gozer en een blanke gozer in, ze hebben volgens mij een fel geel pak aan en een fel rood pak aan (pak als in de zin van smoking) en ze binden iemand vast aan een stoel. volgens mij gooien ze ook nog dartpijltjes op degene die ze vastbinden op de stoel. het is een beetje pulp fiction / go achtige film. die donkere gozer praat er ook over dat ie een film wil maken, genaamd 'in your face' of iets dergelijks. ik heb et al gegoogled enzo maar kan niks vinden. denk dat ie een jaar of 10-15 oud is.

help

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

control schreef:

Hoe heet die ene film over een 14jarig jongetje uit een trailerpark ookal weer? Op de hoes stond een iel halfkaal jongetje.. Het was een drama naar ik meen na 2000 gemaakt.

Ik denk deze?: Khamsa

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Hoe het die film ook alweer met een drietal engelen/draken? Ik herinner me nog een besneeuwd dorpje waar die draken ( volgens mij waren het vrouwen ) doorheen vliegen, van het dak af springen etc.

?

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

Van Helsing? zijn alleen geen draken maar wel vliegende vrouwen

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja dat moet hem wel zijn ja.

Vascago

• 4798 berichten
  • 3595 stemmen

John Lee Hooker schreef:

Ik zoek een film die ik een tijdje terug zag. Het gaat over een jongen en zijn broer geloof ik. Het is waarschijnlijk een Europese film, het zou van Engels tot Hongaars kunnen zijn. Het is een drama. Lange dramatische camerabeelden, geen standaardfilm. Er was een scene waarin de jongen met wat andere jongens een stuk gaat wandelen, over de heuvels. Er is iets aan vooraf gegaan, de jongen zit ergens mee. De jongen licht de leider van de groep in, en vlucht. De leider loopt nog een stukje verder met de rest, komen nog langs een oud huisje. Even later volgt er een achtervolging over die groene heuvels, de jongen 'rent zijn emoties eruit'. Uiteindelijk vond die andere jongen ( volgens mij zijn broer ) hem en volgens mij gaan ze dan terug.

Het zal geen bekende film zijn.

Wie o wie?

Dead Man's Shoes (2004) ?

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Nee, is 'm niet helaas.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Welke is het niet? van Helsing of Dead Man's Shoes?

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Dead Man's Shoes is het sowiezo niet. Over Van Helsing heb ik m'n twijfels.

Ch3wb4cc4h

• 116 berichten
  • 0 stemmen

John Lee Hooker schreef:

Dead Man's Shoes is het sowiezo niet. Over Van Helsing heb ik m'n twijfels.

Afbeelding uit Van Helsing:

(afbeelding)

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Ja, dat is 'm, ze zien er goed lelijk uit.

Thanks

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

no problem

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Deerect2007 schreef:

ik zoek een film.

ik weet me nog 1 scene een beetje te herinneren, daar speelt een donkere gozer en een blanke gozer in, ze hebben volgens mij een fel geel pak aan en een fel rood pak aan (pak als in de zin van smoking) en ze binden iemand vast aan een stoel. volgens mij gooien ze ook nog dartpijltjes op degene die ze vastbinden op de stoel. het is een beetje pulp fiction / go achtige film. die donkere gozer praat er ook over dat ie een film wil maken, genaamd 'in your face' of iets dergelijks. ik heb et al gegoogled enzo maar kan niks vinden. denk dat ie een jaar of 10-15 oud is.

help

Double whammy. Leuke film.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Rebel80 schreef:

Dat fragment komt me ook vaag bekend voor, maar of het 'Best laid plans' is? Trailer.

Deerect2007

• 127 berichten
  • 1188 stemmen

meneer bungel, hartstikke bedankt! dat is hem inderdaad

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Danku dat was e'm schijnbaar

Rebel80

• 294 berichten
  • 186 stemmen

Meneer Bungel schreef:

(quote)
Dat fragment komt me ook vaag bekend voor, maar of het 'Best laid plans' is? Trailer.

Het probleem is dat ik dus alleen die scene weet en daar zie ik niks van in de trailer maar die gast komt wel weer ergens bekend voor maargoed, tot nu toe al 3 die de scene herkennen maar het ook niet zeker weten

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

narva77 schreef:

Rebel80 schreef:

Meneer Bungel schreef:

Rebel80 schreef:

Het probleem is dat ik dus alleen die scene weet en daar zie ik niks van in de trailer maar die gast komt wel weer ergens bekend voor maargoed, tot nu toe al 3 die de scene herkennen maar het ook niet zeker weten

Ik weet het, ik weet het!

Het is 100% zeker te weten de film "Thursday"!

Jij bedoelde 100% zeker de volgende scène (althans, dit is een montage, en de muziek hoort er óók niet bij):

Rebel80

• 294 berichten
  • 186 stemmen

jaaa dat is em

cool!!

Thnx bro

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

You're welcome Bro'!

Meesterlijke scène trouwens!

Hier de échte scène (maar dan in het Duits nagesynchroniseerd):

Rebel80

• 294 berichten
  • 186 stemmen

Ahja, heb em maar net ff helemaal bekeken, wel lachen, goed om naar te kijken, typische 90's film.

Zit echt weer in zo'n fase dat alle films die ik de laatste tijd kijk zitten vol geweld, drugs en sex.

The good old days

yvendi

• 2 berichten
  • 1 stemmen

In Film > Algemeen > Ik ben op zoek naar een titel...:

Ik ben mij wezenloos aan het ergeren omdat ik op zoek ben naar een titel van een film en ik weet het niet meer. Het verhaal ken ik wel. Die gaat in het kort als volgt: Een dochter en haar vader. De dochter komt bij haar vader logeren en tijdens het eten krijgt ze een bloedneus. Ze raakt in paniek en later blijkt waar de paniek vandaan komt: ze heeft meegedaan (bewust/onbewust) aan een experiment. Ze wil met haar vader (ex-politie) naar het ziekenhuis maar bij de voordeur wordt ze op brute wijze doodgeschoten. De dader roept van tevoren iets daarbij. Haar vader gaat op zoek naar de dader, komt ook achter het bedrijf die deze experimenten doet. Dader wordt gevonden en om zeker te zijn dat dit de moordenaar is van zijn dochter dwingt de vader de dader datgeen te roepen wat hij ook heeft geroepen voordat hij zijn dochter doodschoot. Toen de vader het herkende, schoot hij de dader dood. De film begint overigens bij een meer waar dode lichamen naar boven komen drijven. En op de achtergrond zie je volgens mij het betreffende bedrijf waar de experimenten worden gedaan.

Filmkriebel

• 9996 berichten
  • 4669 stemmen

@ yvendi : de titel is Edge of Darkness

yvendi

• 2 berichten
  • 1 stemmen

Hartelijk dank. Er gaat een last van mijn schouder!

narva77 (crew films)

• 12737 berichten
  • 6541 stemmen

Rebel80 schreef:

Ahja, heb em maar net ff helemaal bekeken, wel lachen, goed om naar te kijken, typische 90's film.

Vergeet je niet om op de film te stemmen dan?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.