- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
antonino
-
- 10 berichten
- 128 stemmen
Hallo,
ik ben ook op zoek naar een film waarvan ik de titel niet weet.
Maar het verhaal gaat als volgt:
1 of 2 atleten zijn in Moskou (toen het nog communistisch was) voor een groot toernooi. Daar worden ze opgepakt omdat er drugs bij ze gevonden wordt. Vervolgens gaan ze op transport naar een goelagkamp in Siberie, alwaar ze proberen te ontsnappen.
Dit is ongeveer het verhaal, ik heb de film een hele tijd geleden gezien dus hoop dat iemand het herkent en de titel weet!
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
Hallo,
ik ben ook op zoek naar een film waarvan ik de titel niet weet.
Maar het verhaal gaat als volgt:
1 of 2 atleten zijn in Moskou (toen het nog communistisch was) voor een groot toernooi. Daar worden ze opgepakt omdat er drugs bij ze gevonden wordt. Vervolgens gaan ze op transport naar een goelagkamp in Siberie, alwaar ze proberen te ontsnappen.
Dit is ongeveer het verhaal, ik heb de film een hele tijd geleden gezien dus hoop dat iemand het herkent en de titel weet!
klein gokje...
Rvdo
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Genres en landen > Ik zoek een film in de Horror/Thriller genre:
Dag allemaal,
Ik zoek een soort van 'I Know what you did last summer' film.
Het gaat over een groepje jongeren die een grapje uithalen bij één van de jongens uit de groep, ze doen namelijk net alsof één van de meisjes uit die groep als ongeluk om het leven is gekomen. Hierna vertellen ze dat tegen hem en laten ze die jongen (die in de maling wordt genomen) 'het lichaam verdwijnen' door haar volgens mij uit elkaar te zagen en begraven met het idee dat hij het toch niet zal doen. Die jongen trapt er in, en doet het dan ook, en dood dus het meisje met het idee dat ze al dood was. Daarna loopt alles uit de hand en krijgen ze te maken met een echte moordenaar.
Wilde deze film al een tijdje zien, maar ben em uit het oog verloren. Kan iemand mij vertellen hoe deze film heet? Alvast bedankt.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Kijk maar:
Film 2:
Na het uitzenden van 'White Nights' die ik nog kende van vroeger (dit komt uit een eerdere oproep) ben ik op zoek naar een andere film, over dissidenten in de USSR. Een Amerikaan en een Engelsman, die eerst vijanden zijn, worden in het stafkamp in Siberië vrienden en besluiten met nog iemand anders te vluchten. Ze komen uiteindelijk terecht bij de Noorse grens. Eenmaal in Noorwegen, worden ze als grote helden ingehaalden wordt het natuurlijk een grote anti-Sovjet propaganda.
Ik herinner me ook nog een scène waarin vrouwen in het vrouwenstrafkamp, door de mannen sperma naar binnen lieten smokkelen door de tralies. Het sperma zat in opgerolde kranten geloof ik. De bedoeling van de vrouwen was om zichzelf te insemineren. Want als ze eenmaal zwanger waren, dan werden ze vrij gelaten, of dan mochten ze naar de ziekenboeg of naar een minder strenge afdeling!
Wie weet welke film dat is?
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
ja het was een gok omdat het bij gulag om een sportjournalist ging en niet om atleten zoals antonino zich herrinderde... maar de rest klinkt wel erg gelijkaardig...
antonino
-
- 10 berichten
- 128 stemmen
Ja, moet haast wel gulag zijn! Ik denk dat het wel meer dan 10 jaar geleden is dat ik em gezien heb, maar hij bleef door mn hoofd spoken.
Hartelijk bedankt newG voor de snelle reactie!
Nu kijken waar ik hem kan kopen...
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
hier maar ja geen Nederlandse ondertiteling denk ik.
MoFeDu
-
- 2946 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die gaat over de vietnamoorlog
De hele film is gemaakt vanuit het perspectief van een documentairemaker, ik kan me niet erg veel meer herinneren van de film maar ik weet dat het laatste shot is als ze wegvliegen en dat de documentairemaker zijn camera aan iemand anders geeft en zichzelf opoffert. De helicopter vliegt weg en we zien de man langzaam verdwijnen. Meer kan ik me niet herinneren. Wie o wie kan mij helpen?
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Een (doodsaai) drama waarin een meisje verkacht wordt en daarvan (natuurlijk ongewild) zwanger raakt. De film stelt een oude tijd voor. Het hoofdpersonage noemt Sissie Brodie (als ik het juist spel), haar lover is Matthew en er is ook een rijke Lord bij betrokken.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
De hele film is gemaakt vanuit het perspectief van een documentairemaker, ik kan me niet erg veel meer herinneren van de film maar ik weet dat het laatste shot is als ze wegvliegen en dat de documentairemaker zijn camera aan iemand anders geeft en zichzelf opoffert. De helicopter vliegt weg en we zien de man langzaam verdwijnen. Meer kan ik me niet herinneren. Wie o wie kan mij helpen?
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Ik zoek een film die zich afspeelt in de slaventijd. Speelt zich lange tijd op een schip af, waar je de slaven ziet smeken om eten. Ook worden ze gekielhaalt. En ik dacht dat de slaven ook verkocht werden op een soort van podium, alvorens ze in te hebben gesmeerd met glimmende olie.
Ooit gezien bij het vak geschiedenis op de middelbare school.
?
MoFeDu
-
- 2946 berichten
- 0 stemmen
Nee, nee absoluut niet. Tamelijk onbekende film was het. Op de voorkant zag je volgens mij een stapel fimrollen en een helm ofzo.
newG
-
- 956 berichten
- 2347 stemmen
First Kill (2001) misschien?
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Een (doodsaai) drama waarin een meisje verkacht wordt en daarvan (natuurlijk ongewild) zwanger raakt. De film stelt een oude tijd voor. Het hoofdpersonage noemt Sissie Brodie (als ik het juist spel), haar lover is Matthew en er is ook een rijke Lord bij betrokken.
Weet de titel: The Dwelling Place: Dwelling Place, The (1994)
MoFeDu
-
- 2946 berichten
- 0 stemmen
Nope,
het is niet écht een documentaire maar wordt gefilmd vanuit het perspectief van een documentairemaker. Dat is althans wat ik me herinner, het kwam wel redelijk realistisch over weet ik nog.
Thaatje
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ben op zoek naar een film over kindermishandeling:
Hallo,
Een jaar of 2 geleden heb ik een zeer indrukwekkende film gezien over kindermishandeling. Ik heb geen naam van de film en zoek me suf om deze film te vinden.
Verhaal in het kort:
Twee zusjes worden tegen betaling verzorgd door de buurvrouw omdat moeder voor werk weg moet. Een van de zusjes wordt door deze vrouw gezien als het kind van de duivel en wordt mishandeld en vernederd, ze wordt in de kelder opgesloten en systematisch mishandeld door de vrouw en later ook door de buurtkinderen. De vrouw weet de kinderen zo erg te manipuleren dat het meisje uiteindelijk door een jongen uit de buurt in haar borst wordt gekerfd dat zij de duivels hoer zou zijn, dit onder lichte dwang van de vrouw. Uiteindelijk weet haar zusje bericht naar buiten te krijgen naar hun ouders wat er aan de hand is maar de hulp komt te laat. Het mishandelde meisje overlijdt aan haar verwondingen.
Ik hoop dat iemand dit verhaal kent en mij weet te vertellen om welke film het gaat. Heel graag zou ik deze film nog eens met collega's kijken.
Ben benieuwd of deze oproep resultaat heeft!
Vriendelijke groeten,
Martha
MoFeDu
-
- 2946 berichten
- 0 stemmen
Ja! Dat is hem!
Hartelijk dank, dat voelt toch altijd als een verlichting.
Kiiimme
-
- 7 berichten
- 1 stemmen
ik zoek een film titel hopelijk kunnen jullie mij helpen daarbij
Uitleg :
Het ga over een man en vrouw. Die vrouw verliest een kind door verkeersongeval.En die vrouw hoor snachts babygeluiden, haar man zegt dat hij niets gehoord geeft. Ze slaapt En ze hoor telkens nachts de
babygeluiden.
Op een dag doet die vrouw de was en loop ze de trap op. En val ze
En ze zie een draad liggen ,langs haar trap
Die Draad leidt Naar een kotje
En daar Zie ze een recorder die de babygeluiden afspeelde
Kan er mij iemand helpen met deze film te vinden ??
Vele groetjes kimberley en laurens
Psolitsa
-
- 361 berichten
- 140 stemmen
Ik zoek de titel van een film waar ik zelf nog nooit heb gehoord,,
Een vriend van mij had het over een film waar een soort van grote versie van Wall-E in voorkomt. Deze film was zelf geen animatie, maar de wannabe-wally dus wel.. Iets met, dat zijn eigenaar een indonees was?
Iemand alsjeblieft? Zou erg fijn zijn! alvast bedankt
Baggerman
-
- 10840 berichten
- 8286 stemmen
Dat zijn deze twee films (waar WALL-E gewoon een totale rip-off van is! Tenminste, in ieder geval de robot..):
redflower0
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
he iedereen,
ik zoek een film die gaat over een meisje dat naar een klooster gaat en vervolgens in een bad zit en plots verschijnt de duivel en zegt dat hij haar zwanger heeft gemaakt. Met behulp van 2 vriendinnen( een heel oude en een gestoorde) raakt ze uit het klooster om zo naar iemand te gaan die het kind kan laten weg nemen .bij die persoon moet ze dode mensen naar vervoeren en zo . Op het einde van de film gaat ze naar een feest van een prins of zo en zit ze op een bootje naar vuurwerk te kijken. meer kan ik me niet herinneren
Iemand enig idee welke film het is
-x-
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
2 keer onder de naam Kiiimme en 1 keer onder de naam kimke.
Al geef je jezelf nog 10 namen, als we het weten zetten we het hier neer.
ecnaegnev
-
- 48 berichten
- 387 stemmen
In Filmdragers > Titels > Gezocjht : Bikerfilm:
Ik herinner me een VHS-film vanuit mijn jeugd, het was een bikerfilm die ik altijd bewonderde in de videotheek toen ik nog kinds was.
Ik weet de titel niet meer maar mss weet iemand van jullie hem wel.
Op de hoes was een man te zien op een motor die op een oranje/bruine heuvel stond. Sorry voor de weinige info maar het is dan ook al 15 jaar geleden 
Alle hulp is welkom.
Mvg
mattii
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > welke film is dit:
ik ben opzoek naar een film waar ik de titel niet van weet. ook de hoofdrol speler weet ik de naam niet van.
het gaat over een oudere man die nooit volwassen is geweest en dat wil veranderen door de basis school opnieuw over te doen. daarnaast gaat die ook mee op school reisjes en word verliefd op zijn lerares.
iemand al een idee?
MVG
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.