132.201 gebruikers | 83.024 films | 30.189 regisseurs | 3.421.590 berichten | 4.775.099 stemmen
 

An American Crime (2007)

 

 

American Crime, An (2007)
562 stemmen | gemiddelde 3,70
mijn stem:
Verenigde Staten
Drama / Misdaad
97 minuten

geregisseerd door Tommy O'Haver
met Catherine Keener, Ellen Page en Hayley McFarland

Gertrude Baniszewski (Catherine Keener) leek een gewone huismoeder met zeven kinderen. Ondertussen had zij gedurende de jaren '60 een tienermeisje (Ellen Page) in haar kelder opgesloten. Volgens Officier van Justitie Leroy New was dit de gruwelijkste misdaad die ooit in de staat Indiana gepleegd was.

 

 

gebruiker
bericht

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 oktober 2010, 13:58 uur
Tsjah, ik vind het gewoon niet zo goed uitgewerkt. Beetje matigjes en klef allemaal. Die vergelijkbare film die ik opnoem doet me net even iets meer qua gevoel.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 oktober 2010, 15:24 uur
rep_robert schreef:
Tsjah, ik vind het gewoon niet zo goed uitgewerkt. Beetje matigjes en klef allemaal. Die vergelijkbare film die ik opnoem doet me net even iets meer qua gevoel.


is begrijpelijk hoor, ieder zijn ding. ken the girl next door niet (het plot lijkt veel overeen tekomen), maar ik zet hem op de to-watch lijst :p

vond het alleen een beetje vreemd dat je de martelingen niet 'erg' scheen te vinden, terwijl ik juist af en toe met afkeer zat te kijken. ik werd namelijk juist (door de goede manier waarop dit verhaal uitgebeeld werd) erg in het verhaal getrokken. maarja, zoals gezegd; idereen ervaart het anders.

 

» Laagste prijs voor deze film op DVD

American Crime (€ 4,99)
exclusief € 1,95 verzendkosten

American Crime (€ 4,99)
exclusief € 1,95 verzendkosten

American Crime (€ 5,99)
exclusief € 0,99 verzendkosten


» alle winkels en formaten voor deze film

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 7 november 2010, 22:56 uur
Met vlagen pijnlijk om te kijken, en achteraf kan ik eigenlijk nog steeds niet geloven dat dit allemaal waar gebeurd is!

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 14 november 2010, 22:34 uur
Zo zie je maar hoe ziekelijk een mens kan zijn.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 22 december 2010, 22:09 uur
Ik had the girl next door een paar dagen bekeken voor deze film.. En ik moet sommige mensen nageven dat deze film helemaal niet zo gruwelijk lijkt als je the girl next door hebt gezien. Ik kreeg verder niet echt emoties bij deze film terwijl ik dat wel snel heb net als bij the girl next door. Catherine Keener lijkt een hele sympathieke vrouw waardoor ik het verhaal al minder snel geloofde. Er werd steeds weer terug gegaan naar die rechtbank waardoor ik elke keer weer uit het verhaal kwam en vond dat de martelingen wel snel achter elkaar gebeurden en dat ze nogal snel dood was. 2,5.

 

Goirle_NL_Bas
quote
nieuw bericht [permalink] geplaatst op 2 januari 2011, 17:23 uur
snoes92 schreef:
Ik had the girl next door een paar dagen bekeken voor deze film.. En ik moet sommige mensen nageven dat deze film helemaal niet zo gruwelijk lijkt als je the girl next door hebt gezien.

Helemaal mee eens, the girl next door is veel gruwelijker als deze film, maar toch blijft ook dit een hele goeie film, met een goed verhaal, maar kan net niet tippen aan the girl next door.

 

quote
3,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 januari 2011, 11:09 uur
Goirle_NL_Bas schreef:
snoes92 schreef:
(quote)

Helemaal mee eens, the girl next door is veel gruwelijker als deze film, maar toch blijft ook dit een hele goeie film, met een goed verhaal, maar kan net niet tippen aan the girl next door.


Die mening deel ik met je, ik dacht er precies zo over.

 

quote
4,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 3 januari 2011, 12:47 uur
Deze film lijkt meer op het waargebeurde verhaal dan The Girl Next Door, maar beide zeer bruut !

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 4 februari 2011, 0:04 uur
Als je het verhaal zo leest dat zou je misschien kunnen denken dat dit zo'n moraliserende RTL-dramafilm zou kunnen zijn. Niets is minder waar. Dit is een loodzware dramafilm die de kijker bij de keel pakt. Het acteerwerk is goed en het script vond ik ook sterk. Tijdens de film werd ik erg kwaad op die geestelijk zieke vrouw, ik voelde de drang om haar iets aan te doen en dat vond ik erg sterk gedaan van de film, om zoveel bij me los te maken. Een tip is om na deze film een wat vrolijkere film te kijken anders ga je denk ik niet zo prettig naar bed.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 30 juni 2011, 23:30 uur
ExToR schreef:
rep_robert schreef:
(quote)


is begrijpelijk hoor, ieder zijn ding. ken the girl next door niet (het plot lijkt veel overeen tekomen), maar ik zet hem op de to-watch lijst :p

vond het alleen een beetje vreemd dat je de martelingen niet 'erg' scheen te vinden, terwijl ik juist af en toe met afkeer zat te kijken. ik werd namelijk juist (door de goede manier waarop dit verhaal uitgebeeld werd) erg in het verhaal getrokken. maarja, zoals gezegd; idereen ervaart het anders.


Bij mij hetzelfde, na het bekijken van de film en de manier waarop de dingen uitgewerkt waren kon ik even niet nadenken zelfs, ik dacht echt bij mezelf: hoe kan zoiets nou gebeuren, terwijl werkelijk 'niemand' iets eraan doet? Bijna bij elke fictie of een fictie die gebaseerd is op de waarheid, was er wel iemand als 'uitzondering' die iets goeds wilde doen, maar dat was dus niet het geval hier.

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 30 juni 2011, 23:32 uur
nightbreed schreef:
Als je het verhaal zo leest dat zou je misschien kunnen denken dat dit zo'n moraliserende RTL-dramafilm zou kunnen zijn. Niets is minder waar. Dit is een loodzware dramafilm die de kijker bij de keel pakt. Het acteerwerk is goed en het script vond ik ook sterk. Tijdens de film werd ik erg kwaad op die geestelijk zieke vrouw, ik voelde de drang om haar iets aan te doen en dat vond ik erg sterk gedaan van de film, om zoveel bij me los te maken. Een tip is om na deze film een wat vrolijkere film te kijken anders ga je denk ik niet zo prettig naar bed.


Bij mij was het helaas het tegenovergestelde, eerst komische film en dan dit, dan ga je dus niet echt met een prettig gevoel naar bed ..

 

quote
2,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 10 augustus 2011, 21:24 uur
Bij deze film zie je haast niets, geen bloot en alleen mishandelingen, lang niet zo erg in beeld gebracht dan bij ''the girl next door''.
Dus voor mij vond ik deze niet echt boeiend.

 

quote
3,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 12 augustus 2011, 18:43 uur
the girl next door was beter maar deze is ook goed.

 

quote
2,5nieuw bericht [permalink] geplaatst op 14 september 2011, 10:13 uur
 bevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Een redelijk drama over een ernstige gebeurtenis.

Want het is natuurlijk niet niks om een onschuldige tiener op te sluiten in je kelder en daar stelselmatig te mishandelen. Toch vond ik het qua mishandelingen nog meevallen, tenminste van wat je te zien krijgt. Het acteerwerk in de film is goed. Keener en vooral Page spelen sterke rollen. Daarnaast schept de film een redelijk goed tijdsbeeld van de jaren zestig.

Toch blijft de film behoorlijk braaf. Ik had nooit het idee, dat Page het niet zou overleven, omdat je dus lang niet alles ziet. De afwisseling tussen heden en verleden vond ik ook niet altijd even goed gedaan en leidde soms juist af. Liever had ik een grote flashback gezien, waarna het uiteindelijk in de rechtbank zou eindigen. Ook was het op de een of andere manier totaal niet spannend, iets wat je wel verwacht bij een film met zo’n heftig onderwerp als deze.

Geen superslechte film, maar het had allemaal wel iets scherper gekund. Daarnaast had ik er verder ook weinig gevoel bij en dat is sowieso al geen goed teken.

2,5*

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 16 september 2011, 0:39 uur
xxERWINxx schreef:
Bij deze film zie je haast niets, geen bloot en alleen mishandelingen, lang niet zo erg in beeld gebracht dan bij ''the girl next door''.
Dus voor mij vond ik deze niet echt boeiend.


Ach ach ach wat jammer nou heh.. Wat jammer dat je haast niets ziet.. Zo zonde dat ze het niet gruwelijk in beeld hebben gebracht.. dan had je mooi ff kunnen zien hoe erg zij wel niet pijn heeft geleden, dan had je tot in detail kunnen zien hoe walgelijk een mens kan zijn.
Ik begrijp dat het zonder dit alles totaal niet boeiend is zo'n film.. wij willen bloed zien heh, pijn willen wij zien, leed en lijden willen wij in detail zien.. Oh oh oh wat een slechte film....

Phff ongelooflijk dat je zoveel van dit soort reacties ziet.. Ik mag hopen dat jullie begrijpen dat ik sarcastisch op mijn top ben in bovenstaande alinea.. Maar ik kan er echt niet tegen dat je zulke reacties ziet als hier boven.. en vele andere..

Doe toch normaal man.. die dingen zijn helemaal niet waar het om draait in deze film. De film brengt heel goed over hoe erg het is wat daar is gebeurd.. Dat is de regiseur gelukt met goed camera werk, goede muziek, goed acteerwerk, goede montage enzovoort enzovoort enzovoort.. Daar hoeven bovenstaande dingen niet voor in te zitten..

Ga toch een horror film kijken man als je zo graag zulke dingen wil zien..
Bij een drama ligt daar terecht de aandacht niet op, daar zijn drama's niet voor.. Dus zit niet zo belachelijk daarover te zeuren als je dondersgoed weet dat je een drama film gaat kijken/ hebt gekeken...

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 30 oktober 2011, 19:56 uur
ExToR schreef:
rep_robert schreef:
(quote)


is begrijpelijk hoor, ieder zijn ding. ken the girl next door niet (het plot lijkt veel overeen tekomen), maar ik zet hem op de to-watch lijst :p



haal hm maar van je lijst hoor, als het tenminste de girl next door uit 2007 is. Deze kan bij lange na niet tippen aan 'an american crime'.

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 30 oktober 2011, 20:00 uur
xxERWINxx schreef:
Bij deze film zie je haast niets, geen bloot en alleen mishandelingen, lang niet zo erg in beeld gebracht dan bij ''the girl next door''.
Dus voor mij vond ik deze niet echt boeiend.

lachwekkende opmerking dit.
An American Crime komt zoveel harder aan als the girl next door.
Maar gezien je top 10 kan ik begrijpen met wat voor kijk je op deze film hebt ;)

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 6 november 2011, 19:30 uur
Gisteren eens bekeken en het was een aangrijpende film. Geen film die je een goed gevoel geeft :(
Toch wel erg dat die buurtkinderen daar gewoon ook aan meededen :o
Zeker het bekijken waard ^O^

 

quote
4,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 29 januari 2012, 19:48 uur
beklijvende film :( en t ergste is dat t nog waargebeurd is - geen film voor empatische mensen :(

 

quote
5,0nieuw bericht [permalink] geplaatst op 31 januari 2012, 14:48 uur
Dit is een van de meest aangrijpende films die ik ooit heb gezien tot nu toe
Je kan je volledig inleven als je een beetje van een hart hebt zo zie je nog eens hoe mensen gemanipuleerd kunnen worden en hoe wreed kinderen tegen elkaar kunnen zijn