- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
chevy93
-
- 12763 berichten
- 1337 stemmen
Alleen heb je hier vreselijk gespoilerd Chevy...
De moordenaar neemt steeds één lichaamsdeel van zijn slachtoffers mee
Of gaat het ergens anders om?
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
toen ik een jaar of 11 was, zat ik alleen tv te kijken en er begon een film die mij altijd is bijgebleven omwille van het bijzonder enge karakter (ik was toen wel veel jonger dus geen idee hoe ik daar nu t.o. zou staan). Het was een handycam horrorfilm (de eerste die ik ooit zag) over aliens, Het is kerstmis ofzo en de hele familie zit bij elkaar; vervolgens gebeuren er allerlei nare dingen. De setting leek op die van het latere signs, maar het verhaal helemaal niet.
Dank bij voorbaat, nobele filmliefhebber!
Alien Abduction: Incident in Lake County
En graag gedaan hoor! 
BTW, als iemand weet hoe je aan die film kunt komen? Ik zou hem ook zo graag willen zien!
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
Met Jack Monkau, de broer of neef van een oud leraar Maatschappijleer van mij! 
TurboMcKwek
-
- 9 berichten
- 2 stemmen
Wow bedankt! Wat snel! M`n Pa is er zeeeeer blij mee. Hij gaat wil `m vanavond meteen kijken. Super!
Brix
-
- 19718 berichten
- 5146 stemmen
Met Jack Monkau, de broer of neef van een oud leraar Maatschappijleer van mij!
Broer van (o.a.) acteur-zanger Marius Monkau (had ooit een hitje met 'Stormy Weather')
Die heb ik wel eens ontmoet, en samen mee gezongen (in een grijs verleden)
Was hij die leraar?
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
Nee, ik denk het niet. Marius Monkau en Jack hebben geloof ik nog meer broers, als ik zo eens op Google zoek. Maar mijn oud-docent kan ik nog niet terugvinden...
(verwijderd)
-
- 118 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek eigenlijk 2 films,.
1e:
Het verhaal gaat over scholieren in de VS die met de (gele) schoolbus ergens op schoolreisje gaan.
Dan blijkt dat er erg veel regen is gevallen, en komen ze vast te staan als de bus vast komt te zitten door het water.
En zo stapelen de gebeurtenissen elkaar op.
Veel zijn er verspreid en het water stroomt steeds verder omhoog, het hele gebied overstroomt.
Dan proberen reddingshelikopters mensen redden, wat niet helemaal lukt. (hij heeft ineens ook geen benzine meer)
En op het einde zitten ze een ceremonie te houden voor de overledenen.
2e:
Over een groep vrienden die in de middeleeuwen terecht komen, (tijdmachine) Frankrijk dacht ik, of juist Engeland.
En zo doende daar wat beleven, en een blijft tenslotte achter in de middeleeuwen en die in die tijd trouwt, en laat een bericht achter op een steen voor de vrienden, wat ze natuurlijk lezen.
Merci 
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
De tweede film is "Timeline".
Brix
-
- 19718 berichten
- 5146 stemmen
Nee, ik denk het niet. Marius Monkau en Jack hebben geloof ik nog meer broers, als ik zo eens op Google zoek. Maar mijn oud-docent kan ik nog niet terugvinden...
Oké, bedankt, it's all in the family 
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
Wildschut (1985).
die moet ik ook nog eens zien... Opgenomen in mijn geboortedorp, m'n moeder heeft de acteurs nog eten gegeven en zo.
TwilightFAN
-
- 30 berichten
- 10 stemmen
Hallo,
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een waargebeurd verhaal film.
De film gaat over een vrouw die later op straat zwerft samen met haar jonge dochtertje. Kan iemand mijn mischien helpen of mischien weet hoe deze film heet? Alvast heel erg bedankt voor je hulp.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
niet toevallig een man die met zijn zoontje over straat zwerft?
The Pursuit of Happyness
TwilightFAN
-
- 30 berichten
- 10 stemmen
niet toevallig een man die met zijn zoontje over straat zwerft?
The Pursuit of Happyness
Nee geen The Pursuit of Happyness, het is een vrouw die met haar dochtertje over straat zwerft. Het is best een wat oudere film.
berth135
-
- 40 berichten
- 255 stemmen
Ik ben op zoek naar een film die al een aantal jaren geleden gemaakt is, het ging over een boot met een aantal stelletjes die midden op zee zonder benzine komt te zitten. De rest van de film speelt zich daar op de boot in zee af. Er komt nog een haai langs en dat soort dingen.
Het had een vrij groot low-budgetgehalte, ik meen dat er een zelfs ook een deel 2 van kwam. De titel was eenvoudig dacht ik, zoiets als 'Boat' ofzo. Ik dacht dat het Australisch was, maar dat weet ik niet zeker.
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
Open Water
Open Water 2
Jij bedoelt waarschijnlijk deel 2.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Hoe heet die actiefilm ook alweer waarbij een bekende acteur iemand achterna zit? Er wordt eerst nog iets doorgegeven door een vrouw, op het station en daarna begin de achtervolging achter de man aan. Ook rent hij het perron op ( metro dacht ik ), springt onder het voetpad, waar een pad loopt langs de rails. Ik herinner me zo wat flashes, veel meer niet...
Ook nog een film trouwens maar er wat mensen in een tunnel zitten, zou ook best een metrobaan kunnen zijn, en er komt heel veel water op hun af. Ze proberen een uitgang te zoeken...? Echt heel vaag herinner ik me dit.
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
Kan je iets specifieker zijn over de eerste film? "Een bekende acteur zit iemand achterna..." is nou niet echt bepaald duidelijk.
Kan zomaar The jackal zijn.
Maar kan net zo goed de actie/komedie The Hard Way zijn...
De tweede film lijkt mij Daylight te zijn!
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
De eerste zou Money Train (1995) kunnen zijn, idd. beetje vaag!
Hoewel de The Jackel meer waarschijnlijk is.
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4644 stemmen
Hoe heet die actiefilm ook alweer waarbij een bekende acteur iemand achterna zit? Er wordt eerst nog iets doorgegeven door een vrouw, op het station en daarna begin de achtervolging achter de man aan. Ook rent hij het perron op ( metro dacht ik ), springt onder het voetpad, waar een pad loopt langs de rails. Ik herinner me zo wat flashes, veel meer niet...
U.S. Marshals misschien?
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
The Jackal inderdaad, thanks. Nu heriner ik me de eindscene weer met Willis en Richard Gere. En Daylight zou het kunnen zijn, maar ik vrees dat het te lang geleden is dus ik stem er niet op. Beschrijving komt me niet bekend voor.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Dan nog eentje met een zwarte acteur. Er is een badguy die telefoontjes pleegt, ook een paar bij een telefooncel geloof ik, waarin hij dreigt om een bom te laten ontploffen. Er was dacht ik ook nog een prullenbak waar iets in was verstopt? En er zou een trein aan de pas kunnen komen.
?
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
Zijn toch allemaal behoorlijke bekende films hoor....
TwilightFAN
-
- 30 berichten
- 10 stemmen
Hallo,
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een waargebeurd verhaal film.
De film gaat over een vrouw die later op straat zwerft samen met haar jonge dochtertje. Kan iemand mijn mischien helpen of mischien weet hoe deze film heet? Alvast heel erg bedankt voor je hulp.
Weet dan echt niemand over welke film ik het heb? de film heeft ook een keer heel lang geleden op rtl4 afgespeelt en hij staat hier ook ergens op moviemeter had ik een keer gezien alleen ik ben de titel van de film weer kwijt geraakt, het is echt een hele trieste film ze slapen ook op straat in kartonnen dozen in de wintertijd echt zo zielig. Ik hoop echt dat julie de titel van de film weten, ik wil de film al zo lang hebben alleen ik weet de titel van de film niet meer.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Wederom bedankt. Ja, de eerste twee delen van Die Hard heb ik ook gezien maar het is te lang geleden helaas. En zo zijn er nog vele andere films van de jaren 90 die ik ben vergeten.
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
Wederom bedankt.
Graag gedaan hoor! 
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
En weer twee die me te binnen schieten:
Een film met een uitgebarste vulkaan. Overal loopt lava, over de straten en ze proberen het tegen te houden met vanalles. Betonnen blokken, sproei helikopters en vanalles. Echt een 'rampenfilm' eigenlijk.
En ik dacht een science-fiction film: Op het einde offert iemand zichzelf op door te vliegen in een of ander schip in de lucht. Hierdoor ontploft dat ding, maar hijzelf dus ook.
Zullen ook wel bekend zijn allebei?
yeyo
-
- 6360 berichten
- 4644 stemmen
Een film met een uitgebarste vulkaan. Overal loopt lava, over de straten en ze proberen het tegen te houden met vanalles. Betonnen blokken, sproei helikopters en vanalles. Echt een 'rampenfilm' eigenlijk.
Dante's Peak?
En ik dacht een science-fiction film: Op het einde offert iemand zichzelf op door te vliegen in een of ander schip in de lucht. Hierdoor ontploft dat ding, maar hijzelf dus ook.
Armageddon?
stfuympos
-
- 13366 berichten
- 731 stemmen
Tweede is Independence Day eerste idd. Volcano!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.