- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
jeremy073
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een Titel:
de film gaat over jonge jongen die verhuist met zijn moeder naar een nieuw huis. de moeder wordt de nieuwe vriend van de buurman alleen de buurman blijkt allemaal meisjes te vermoorden.
Voor de verdererest weet ik dat de afbeelding op de DVD hoes een jongen is met een nachtkijker
alvast bedankt
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Ik zoek er twee:
Eentje gaat over wat jongeren, ik dacht een jongen en een meisje die gefascineerd zijn over het feit dat er zoveel roddels zijn in de wereld en dat alles wordt doorverteld. Ze bedenken zelf zo'n roddel, pure onzin, en dat wordt automatisch verspreid alleen blijkt dit niet zo slim te zijn geweest...
En een film over een vrouw die allerlei chimpansees onderzoekt in een gebied? Weet er geen details meer van helaas.
??
Allison '85
-
- 66 berichten
- 0 stemmen
Leviwosc
-
- 883 berichten
- 335 stemmen
Ik weet niet meer zeker of het een Duitse film of een mini-serie betrof. Maar ik zoek dus een Duitse film of mini-serie in het genre fantasy.
Een vrouw reist rond in een zwart gewaad, wordt verliefd op een man die zodra zij fysiek toenadering tot hem zoekt om hem te kussen, hij telkens veranderd in een zwijn/varken. Niet zoals het dier maar enkel het gelaat. Dus een antropomorfisch zwijn.
Deze film of mini-serie is alweer jaren terug uitgezonden op tv.
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Het klinkt eigenlijk als zo'n door de Tsjechen verfilmd sprookje...
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
Of een voormalig Oost-Duits sprookje.
Btw, ben je die Tsjechoslowaakse film al tegengekomen die ik al jaren zoek?
Baggerman
-
- 10842 berichten
- 8299 stemmen
Btw, ben je die Tsjechoslowaakse film al tegengekomen die ik al jaren zoek?
Nee, nog steeds niet. Toch denk ik dat ik die film zelf ooit ook heb gezien, al heb ik er de associatie bij dat het om een Scandinavische film gaat?
Vraagje: dat dikke jongetje, wordt die op een gegeven moment aan een boom vastgebonden en achter gelaten? (En dan bijna door de mieren opgegeten alvorens hij weet los te komen.)
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
Vraagje: dat dikke jongetje, wordt die op een gegeven moment aan een boom vastgebonden en achter gelaten? (En dan bijna door de mieren opgegeten alvorens hij weet los te komen.)
Ik geloof het wel, al durf ik dat niet met 100% zekerheid te zeggen.
Maar in mijn beleving was het een Tsjechische of Tsjechoslowaakse film. Ik heb toendertijd jarenlang een artikeltje/recensie uit een TV-gids bewaard, maar toen ik wat ouder werd helaas weggegooid.
Al zou het ook zomaar een Zweedse of Noorse jeugdfilm kunnen zijn. Daar zijn ze in die landen heel goed in.
Filmkriebel
-
- 10053 berichten
- 4700 stemmen
Gezocht : Japanse of Russisch-Japanse film met een wolf die zich vasthecht aan een jager (denk ik). Ik kan me enkel het einde herinneren, waarin de wolf omkomt ... speelt zich af in besneeuwde bossen en de natuur. Ik heb deze film gezien ergens midden de jaren '80 dus hij zal wel van de periode 1980-1985 dateren... Kan iemand me helpen? Suggesties?
crain
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
In De Site > Algemeen > Drama over vlinder:
Beste leden,
ik ben op zoek naar een film, dat over een vrouw die overleden is tijdens haar werk bij grenzen, ongeval met de bus.
Haar man kreeg een teken 'vlinder' vaak tegen, en besloot dit uit te zoeken wat hiermee wordt bedoelt.
Aan het eind van de film, blijkt dat er een baby is gevonden van hem.
Ik weet de naam vd film niet meer, bij voorbaat dank!
Barcel
-
- 1370 berichten
- 30 stemmen
Ken iemand misschien die film over een vrouw die dement is door een ongeluk en ze heeft een dochter maar die denkt dat haar moeder gewoon oud is terwijl die demente vrouw haar moeder zegt dat die dochter haar dochter is? Alvast bedankt!
chevy93
-
- 12763 berichten
- 1337 stemmen
Een aantal jaar gleden heb ik een film (half) gezien over een soort wezen dat allemaal mensen vermoord en bepaalde lichaamsdelen steelt. Dit doet hij om zichzelf opnieuw op te bouwen zeg maar.
De titels die ik daarmee associeer zijn The Mummy en The Body, maar via MovieMeter kom ik niet op een beschrijving die aan het bovenstaande voldoet.
Iemand?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Moet het echt een soort alien zijn of monster?
Anders misschien Resurrection (1999) (I)?
chevy93
-
- 12763 berichten
- 1337 stemmen
Nee hoor, ik weet alleen dat er iets is dat gebouwd werd. Ik geloof dat dat hem niet is, want die persoon (als het een persoon is) die gebouwd leeft uiteindelijk ook echt. Ik geloof dat hij ook organen pakt.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tja, ja, ja. Dacht hij een reïncarnatie van Jezus te zijn?
edit; lekker slim van me, ik zit me al een kwartier helemaal suf te peinzen wat ook alweer de titel van de film die ik bedoelde was, is het gewoon het hierboven genoemde Resurrection...
narva77 (crew films)
-
- 12742 berichten
- 6545 stemmen
Heel misschien "Body Parts"?
chevy93
-
- 12763 berichten
- 1337 stemmen
Ik geloof dat die ze allebei ook niet zijn.
Nu ik er over nadenk (en volgens het plot van Wikipedia), is Resurrection het misschien wel. Ik geloof dat hij 7 delen moest hebben, waarvan de laatste het hart was.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Ja dat is Resurrection... detective zaak was dat.
Filmkriebel
-
- 10053 berichten
- 4700 stemmen
Resurrection is meteen nog een goede tip. Alleen heb je hier vreselijk gespoilerd Chevy...
Corcicus
-
- 2832 berichten
- 3977 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek de filmtitel van een bepaalde Handycam horrorfilm:
Hallo,
toen ik een jaar of 11 was, zat ik alleen tv te kijken en er begon een film die mij altijd is bijgebleven omwille van het bijzonder enge karakter (ik was toen wel veel jonger dus geen idee hoe ik daar nu t.o. zou staan). Het was een handycam horrorfilm (de eerste die ik ooit zag) over aliens, Het is kerstmis ofzo en de hele familie zit bij elkaar; vervolgens gebeuren er allerlei nare dingen. De setting leek op die van het latere signs, maar het verhaal helemaal niet.
Qua griezelgehalte/stijl sterk vergelijkbaar met blair witch project, paranormal activity, etc.
Nooit heb ik die film nog terug gezien en ik vraag me zó hard en zó lang al af hoe die nu heet.
Dank bij voorbaat, nobele filmliefhebber!
TurboMcKwek
-
- 9 berichten
- 2 stemmen
Beste mede film fanaten,
Mijn vader zoekt een film die hij kent van `vroeger` en zeer graag nog eens zou willen zien!
Volgens hem heet de film `De Blokhut` maar die titel bestaat niet, dus waarschijnlijk is de titel (iets) anders.
Korte omschrijving:
------------------------------- -----------------------------------------
2 criminelen zijn op de vlucht voor de politie.
Een blanke en een donkere man, zij tanken ergens in de nacht, en gaan er vandoor zonder te betalen, bedreigen de pomphouder. Dan rijden ze naar een afgelegen gebied waar ook militairen oefenen, (Brabantse hei?) en gijzelen het boswachter gezin? Vader, moeder, zoon en dochter.
Bij een handgemeen tussen de blanke crimineel en de zoon, komt de zoon om. Hij wordt gedood door hem.
Later schiet de boswachter de blanke crimineel met een jachtgeweer dood, als ook de politie hen op het spoor is. De donkere crimineel probeert te vluchten, met de dochter van het gegijzelde gezin, die volgens mij vrijwillig meegaat. Dit loopt uiteindelijk niet goed af voor de gevluchte crimineel.
----------------------------------- -------------------------------------
Wie oh, wie kent de titel van deze Nederlandse film? Namens mijn vader alvast zeer veel dank!!
mikey
-
- 29001 berichten
- 5148 stemmen
Jep, was ik net klaar met zoeken naar hidde maas, die naam was ik vergeten 
kappeuter (crew films)
-
- 74676 berichten
- 5987 stemmen
Je hebt niet gestemd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.