- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
De film draait om een medewerkster van de parfumerieafdeling van een warenhuis. Zij is ontzettend goed met parfums en kan ze met haar ogen dicht herkennen. Dan op een dag komt er een jongetje die haar, geloof ik, vraagt om de geur van zijn overleden moeder te maken.
Het zou ontzettend fijn zijn als iemand de titel weet!
Q Jones
-
- 3527 berichten
- 2894 stemmen
Ik zoek de titel van een film die ik destijds heel mooi vond, maar waarvan ik me eigenlijk niet zo heel veel meer kan herinneren.
De film draait om een medewerkster van de parfumerieafdeling van een warenhuis. Zij is ontzettend goed met parfums en kan ze met haar ogen dicht herkennen. Dan op een dag komt er een jongetje die haar, geloof ik, vraagt om de geur van zijn overleden moeder te maken.
Het zou ontzettend fijn zijn als iemand de titel weet!
Shopgirl met steve martin?
barns
-
- 478 berichten
- 775 stemmen
Een collega bij het filmhuis was op zoek naar een film met de volgende kenmerken:
- Hij dacht dat het ergens eind jaren 60 gemaakt was
- Het was redelijk controversieel omdat het uitgangspunt een of ander homo feest was
- Op dit feest krijgt degene die het feest geeft een "jongen" kado van een vriend van hem.
- Er is een musical/toneelstuk van gemaakt.
Het is niet erg veel, maar meer wist hij er ook niet meer van, ik hoop dat toch iemand een suggestie heeft 
barns
-
- 478 berichten
- 775 stemmen
Dankjewel! ik weet dus nog niet of het de goede is maar de volgende keer dat ik hem zie zal ik deze titel noemen! 
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Ik zit momenteel in Warsaw en de Engelse films op m'n hotelkamer worden vergezeilt door een poolse vertaler, erg vervelend.
Toch zou ik graag nog wat titels weten:
Kollin Farrel. In een telefooncel voert hij een emotioneel gesprek en is hij omringt door de politie en de pers. Ook zit er ergens een sluipschutter op de loer en er is iets met Farrels vriendin dacht ik. Dat was het einde dus ik weet niet precies wat er speelde helaas.
Een man is verward en gaat vreemd. De vrouw met wie hij vreemd gaat maakt de volgende ochtend foto's van hun twee in bed. Er was nog iets met de zoon van haar, die was opgepakt door de politie. Later gaat de man weer terug naar z'n eigen, blonde vrouw. Geen super film maar ik zou toch graag willen stemmen en 'm eventueel herzien omdat ik hier ook maar slechts een stukje van heb gezien.
Dan nog een komedie. Redelijk bekende acteur, al weet ik z'n naam niet. De man heeft een bepaalde aandoening waardoor hij bang voor vrouwen is omdat hij niet weet wanneer hij verliefd is en wat echt of nep is. Hij ontmoet Sara, gaat daar mee uit eten en naar haar huis maar ze hebben alleen droge gesprekken. Dan is Sara weg en duikt hij nog mat wat andere vrouwen in het bed, waaronder zijn psychiater. Ook heeft hij medicijnen nodig en rookt hij nog een bong om de zorgen te vergeten.
Hartelijk dank.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Kollin Farrel. In een telefooncel voert hij een emotioneel gesprek en is hij omringt door de politie en de pers. Ook zit er ergens een sluipschutter op de loer en er is iets met Farrels vriendin dacht ik. Dat was het einde dus ik weet niet precies wat er speelde helaas.
cammy
-
- 13 berichten
- 292 stemmen
In Film > Algemeen > ik zoek een film titel:
ik zoek de naam van een film titel veel weet ik niet over de film. ik heb alleen het einde van de film gezien. het gaat zo het is een Japanse film over het samoerai tijdperk. in deze Seine word de vijand aanvallen door een vrouwelijke samoerai. ze vecht haar weg door heel het fort en zorgt voor een twee dracht tussen de twee vijand groepen waar die elkaar bevechten. uiteindelijk sterft iedereen buiten de vijandelijke baas die het dit heel leuk vind omdat hij naar uitdaging zocht. nu vechten tegen elkaar en dood de vrouw hem door hem te onthoofden. de film eindigt met een boot Seine waar de vrouw uit het niets springt en de vijandelijke leider vermoord. zo als iemand de tittel weet van deze film. zou ik heel leuke vinden want ik wil is heel de film zien
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Kill Bill of misschien deel twee?
Maar hier bestaat al een topic voor.
Allison '85
-
- 66 berichten
- 0 stemmen
Dankjewel! ik weet dus nog niet of het de goede is maar de volgende keer dat ik hem zie zal ik deze titel noemen!
Graag gedaan
ik ben benieuwd...
(verwijderd)
-
- 118 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek al een tijdje twee films:
Film1Ñ
De eerste film gaat over een oude man, die alleen woont en erg vitaal is. Een van zijn buren zijn Viatnamezen, waarvan in het begin een slechte relatie hebben.
Vervolgens wordt de relatie steeds beter en dan vooral met het Viatnameze buurmeise waarbij hij een goede band met haar opbouwt. En hij gaat ook ze steeds beter gtolereren
Het meisje wordt later ook lastig gevallen door haar neven...Op het einde wordt de man doodgeschoten door de Neven en de vrienden daarvan.
De oude man is overigens nog best grof 
Film2: (Spoilers!!=)
Deze film gaat over dat twee vriendinnen naar Parijs op vakantie gaan.
De vader is het daar niet helemaal mee eens, of heel voorzichtig met zijn dochter.
Eenmaal op het vliegveld aangekomen wordt hun aangeboden een taxi te nemen met een Franse jongen die de meisjes wel zien zitten.
Hij reist met hun mee, zet hun af en gaat verder met de taxi, om zo hun woonadres te achterhalen.
Later komen en paar mannen hun huis binnen en onvoeren het eene meisje, en de tweede belt haar vader en schreeuwt hoe de mannen eruit zijn en wordt meegenomen, een mensenhandelaar.
...
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Film 1: Gran Torino (2008)
Film 2: Taken (2008)
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3634 stemmen
Trade misschien? Ik heb hem zelf nog niet gezien, dus ik weet het niet zeker.
Klopt ja, je hebt het goed. 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Coma, uit 1978? Met Michael Douglas.
Is hem helaas niet. Volgens mij is er maar 1 patient die dus in coma ligt althans dat denkt men. Op het laatst staat hij volgens mij ook op uit zijn bed. Iemand?
Allison '85
-
- 66 berichten
- 0 stemmen
Is hem helaas niet. Volgens mij is er maar 1 patient die dus in coma ligt althans dat denkt men. Op het laatst staat hij volgens mij ook op uit zijn bed. Iemand?
Toevallig ook uit '78: Patrick?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je bent wederom een heldin Allison. Thanks 
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Weet iemand deze nog?
Redelijk bekende acteur, al weet ik z'n naam niet. De man heeft een bepaalde aandoening waardoor hij wat bang voor vrouwen is omdat hij niet weet wanneer hij verliefd is en wat echt of nep is.
Hij ontmoet Sara, gaat daar mee uit eten en naar haar huis maar ze hebben alleen droge gesprekken.
Dan is Sara weg en duikt hij nog mat wat andere vrouwen in het bed, waaronder zijn psychiater. Ook heeft hij medicijnen nodig en rookt hij ook nog een bong om de zorgen te vergeten.
Uiteindelijk vinden ze elkaar in een videotheek, met een happy end ( zeer pijnlijk want door dit vreselijke einde gaat er sowiezo 1 of 1,5 punt af, het was echt zonde ).
Thanks
(verwijderd)
-
- 118 berichten
- 0 stemmen
Yep, deze kloppen. Bedankt!
[quote]Elineloves schreef:
Je was me voor!
[/quote
Ook merci.
En ik ga nou maar eens slapen 
Friday the 13 th
-
- 2560 berichten
- 2034 stemmen
Ik zoek een thriller die denk ik ongeveer uit de jaren 80-90 komt.
Ik weet niet heel veel meer, maar wat me nog vaag bijstaat is dat de moordenaar een man is, zelfs en broer/tweelingbroer van. Ze komen achter de identiteit van de moordenaar door een gedicht, versje of een lied.
Er wordt een moord gepleegd op een van de vrouwelijke spelers als ze naar huis gaat om snel nog wat spullen te pakken. Op een gegeven moment hoort ze een geluid draait zich om en herkent de persoon. Ze zegt dan iets in de trent van:"niet jij neee"camera zoemt uit en dan hoor je haar gillen.
Wie o wie weet de titel?
Non ho sonno ?
Friday the 13 th
-
- 2560 berichten
- 2034 stemmen
Een film, wat gaat over poppen (of in ieder geval één pop).. Een filmposter met een soort marionet, waar een pop aan hangt.. het is een horror, van de afgelopen jaren.. Amerikaans werkje volgens mij.
Iemand?
Dead Doll (2004)
Pinocchio's revenge
Triloquist
??
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3634 stemmen
Mja, toch zal het de eerste wel zijn dan, die ik al zo lang in mijn hoofd heb... al zijn de scores wel errug slecht zeg.
Triloquist lijkt me dan wel weer grappig... ach, ik kijk ze binnenkort wel een keer. Als 't niks is zet ik het al.
Volgens mij is het Dead Doll, kan niet anders.
Dankjewel in ieder geval. 
cammy
-
- 13 berichten
- 292 stemmen
nee deze film speelt zicht af in het oude Japan
Noah Levenstein
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
* Enkele vrienden doen een weddenschap die eruit bestaat dat diegene die als eerste trouwt verliest. Het einde weet ik niet meer.
---------
*Een jongen en een meisje (Jessica Alba?) ontmoeten elkaar op een trouwfeest. Zij werkt als opvoedster van pinguïns.
-----
* Een film waarin een jongen op een 'houseparty' in bed belandt met een hond. Meer weet ik er niet meer over.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
*Een jongen en een meisje (Jessica Alba?) ontmoeten elkaar op een trouwfeest. Zij werkt als opvoedster van pinguïns.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
'Patrick', 'Non ho sonno' en 'Azumi' had ik moeten weten... 
peter81
-
- 19 berichten
- 14 stemmen
Thanks, Meneer Bungel.
Het is idd "Village of the Damned"
Super bedankt
berrey0907
-
- 12 berichten
- 2 stemmen
In Filmdragers > Titels > ik zoek een film?..:
Hallo,
ik ben een film aan het zoeken,
ik heb hem al eens gezien maar weet helaas de titel niet meer..
het gaat over een blanke ninja en hij is toch vrij nieuw ik geloof begin 2009?
in de film zie je een flashback van een blanke jongen uit de buurt van china ergens en dat is een dief,
op een dag klimt hij bij iemand de keuken in om te kunnen eten,
dan word hij betrapt door een kleine chinese jongen en gaan ze door de hele keuken vechten later mag hij komen trainen bij de vader van deze chinese jongen wat later ook zijn vader vermoord..
kan iemand misschien mij helpen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.