- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
jade81
-
- 22 berichten
- 51 stemmen
Ik zoek een thriller die denk ik ongeveer uit de jaren 80-90 komt.
Ik weet niet heel veel meer, maar wat me nog vaag bijstaat is dat de moordenaar een man is, zelfs en broer/tweelingbroer van. Ze komen achter de identiteit van de moordenaar door een gedicht, versje of een lied.
Er wordt een moord gepleegd op een van de vrouwelijke spelers als ze naar huis gaat om snel nog wat spullen te pakken. Op een gegeven moment hoort ze een geluid draait zich om en herkent de persoon. Ze zegt dan iets in de trent van:"niet jij neee"camera zoemt uit en dan hoor je haar gillen.
Wie o wie weet de titel?
jade81
-
- 22 berichten
- 51 stemmen
Klinkt als Raising Cain...
Dank je wel voor je reactie. Dit is niet de film die ik bedoel.
Maar ik ken hem nog niet, dus ik ga hem zeker kijken.
Bubblez
-
- 2070 berichten
- 2536 stemmen
Ik zoek een thriller die denk ik ongeveer uit de jaren 80-90 komt.
Ik weet niet heel veel meer, maar wat me nog vaag bijstaat is dat de moordenaar een man is, zelfs en broer/tweelingbroer van. Ze komen achter de identiteit van de moordenaar door een gedicht, versje of een lied.
Er wordt een moord gepleegd op een van de vrouwelijke spelers als ze naar huis gaat om snel nog wat spullen te pakken. Op een gegeven moment hoort ze een geluid draait zich om en herkent de persoon. Ze zegt dan iets in de trent van:"niet jij neee"camera zoemt uit en dan hoor je haar gillen.
Wie o wie weet de titel?
Misschien Equinox uit 1992?
tessiehh
-
- 6 berichten
- 2 stemmen
ik zoek een titel van een film die ik een tijdje geleden wilde kopen maar nu weet ik de titel niet meer:(
Het gaat over 2 tieners en die zijn verliefd en dar raakt het meisje zwanger van hem en lopen ze samen weg! Verder weet ik echt niet meer waar het over ging, volgens mij gewoon over de liefde die ze samen hadden.
De film is best wel oud, en er is ook een 2e deel van.
het 1e deel was te koop bij bol.com maar het 2e deel niet, die is alleen in het buitenland te koop;)
Weet iemand de titel misschien, ondanks de weinige informatie?
jade81
-
- 22 berichten
- 51 stemmen
Het zou best de filmv : in the deep woods kunnen zijn.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Hey
Ik zag gisteren een film maar ik zit momenteel in Estland dus ik kan 'm nergens terugvinden. Wel komt hij volgens mij ook toevallig voor in een Moviemeter Contest.
Het is een aparte film met flashbacks en waarin sommige stukken twee keer afgespeeld worden, maar dan vanuit een andere kant. Een jongen heeft geld nodig voor zijn vriendin, die later aangereden wordt door een busje met tieners. De vader van dat meisje moet een lijk zien te dumpen.. met een hond bij zich?
Ook is er een scene waarin de jongen en meisje 'de liefde bedrijven' op een kerkhof, en dan valt er een stenen hoofd van een grafsteen, op het gezicht van de jongen.
Bedankt
Stephan
-
- 7899 berichten
- 1391 stemmen
Hey
Ik zag gisteren een film maar ik zit momenteel in Estland dus ik kan 'm nergens terugvinden. Wel komt hij volgens mij ook toevallig voor in een Moviemeter Contest.
Het is een aparte film met flashbacks en waarin sommige stukken twee keer afgespeeld worden, maar dan vanuit een andere kant. Een jongen heeft geld nodig voor zijn vriendin, die later aangereden wordt door een busje met tieners. De vader van dat meisje moet een lijk zien te dumpen.. met een hond bij zich?
Ook is er een scene waarin de jongen en meisje 'de liefde bedrijven' op een kerkhof, en dan valt er een stenen hoofd van een grafsteen, op het gezicht van de jongen.
Bedankt
snelle_jelle
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Hallo.
Ik ben op zoek naar een film.
Het is een film waarin 2 mannen banken overvallen.
Op een gegeven moment gijzelen ze een vrouw (ik dacht met rood haar) waar ze allebei verliefd op worden.
Ook kennen ze een stuntman die ze nodig hebben om hun grote slag te slaan, achteraf doen ze net of ze dood zijn.
Wie heeft enig idee hoe deze film heet? alvast bedankt!
lambf
-
- 25 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar een film. Ik weet niet meer helemaal hoe hij afspeelde, maar hij ging iedergeval over terroristen. Bij een scéne hadden ze met een busje met explosieven in een (Belangrijk, VN-(?) kantoorgebouw gereden.
Een andere scéne was met een gekaapte schoolbus, waarbij een hoop gedoe was en een hoop mensen uit waren gekomen. Maar net op het moment dat de laatste mensen naar buiten moesten, lieten de terroristen zichzelf, en daarmee de bus, ontploffen.
Dat gebouw is het VN-gebouw waar ze een aanslag willen plegen op een Afrikaans staatshoofd. Als één van de belangrijke figuren in die bus zit slagen de terroristen erin de bus te laten ontploffen.
Het was niet The Interpreter.
Er zat trouwens ook een gijzelings-scene in de film, Waar een van de terroristen een (volgens mij)vrouw vasthoud om te onderhandelen.
De film had ergens een midden oosten tintje aan aan en religie(moslimextremisten, volgens mij) had ook zo zijn aandeel in de film .
Giell
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek ook al een heel tijdje achter de titel van een film.
De film ging over een indiaan die op verschillende plaatsen kwam.
En er was ook een scene dat hij met zijn paard van wal op een schip sprong.
En ook een waar hij Engels leerde, en zijn eerste woorden waren 'Boek' en 'Paarden'.
De indiaan werd volgens mij ook gevangen genomen door de Engelsen.
En de film is ook al tamelijk oud.
Hopelijk weet iemand over welke film ik het heb.
Alvast bedankt!
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2589 stemmen
ik heb ooit iets moeten leren over een Franse film, die heeft geëxperimenteerd d.m.v. in de camera te spreken rechtstreek naar het publiek. Verder geen idee waar het over gingen. Had niet goed geleerd, maar ze raden deze film en nog een paar andere films aan om te kijken, bijvoorbeeld Reservoir Dogs. En die beviel mij heel goed, dus wilde deze graag ook zien
Bij voorbaat dank.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Hallo, ik zoek er nog een.
Het verhaal speelt zich grotendeels af in een bos. Ik schakelde ongeveer in het midden in, en vanaf dat moment wordt er een meisje gevonden in een soort kelder. Ze is erg lang opgesloten geweest en is bang voor de mensen die haar willen helpen. Ze wordt meegenomen door 2 vrouwen en een man.
Ook is er een andere man die achterna wordt gezeten door twee mannen, ook in het bos. De twee mannen laten de hond op hem los maar die steekt hij neer. Later wordt de man op z'n knieen doodgeschoten.
Hierna gebeurt er nog het een en ander.
Iemand?
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3499 stemmen
ik denk dat het deze is ?
parkiet
-
- 42 berichten
- 1491 stemmen
Ik zoek ook al een heel tijdje achter de titel van een film.
De film ging over een indiaan die op verschillende plaatsen kwam.
En er was ook een scene dat hij met zijn paard van wal op een schip sprong.
En ook een waar hij Engels leerde, en zijn eerste woorden waren 'Boek' en 'Paarden'.
De indiaan werd volgens mij ook gevangen genomen door de Engelsen.
En de film is ook al tamelijk oud.
Hopelijk weet iemand over welke film ik het heb.
Alvast bedankt!
klinkt als the last great warrior 1994?
Brix
-
- 19722 berichten
- 5148 stemmen
@ parkiet:
Geweldig ! 
Ik had die film zelf ook in gedachten, maar kon maar niet meer op de titel komen ('Squanto') Pracht van een film!
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Ik zoek een film met een levend schaakbord, in een soort ijspaleis.
Zegt dit genoeg?
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
En de film met de autistische jongen. Die bijvoorbeeld precies weet hoeveel tandenstokers er zijn gevallen. Een bekende acteur moet hem begeleiden.
Ik dacht iets van Ray... maar dat is 'm niet. Het is wel ongeveer zo'n korte titel maar ik kan er niet op komen?
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2568 stemmen
Dat moet hem ongetwijfeld zijn...
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4083 stemmen
ik heb ooit iets moeten leren over een Franse film, die heeft geëxperimenteerd d.m.v. in de camera te spreken rechtstreek naar het publiek. Verder geen idee waar het over gingen. Had niet goed geleerd, maar ze raden deze film en nog een paar andere films aan om te kijken, bijvoorbeeld Reservoir Dogs. En die beviel mij heel goed, dus wilde deze graag ook zien
Bij voorbaat dank.
mrwhite
-
- 1521 berichten
- 3499 stemmen
ik zoek een film maar ik weet er eigelijk nie veel meer van ik denk dat het een komedie is.
het enige dat ik me nog herinner is dat er uit een jongeman bovenaan zijn hoofd een alien of zoiets uitkomt waardoor hij plots alle vrouwen kan verleiden.het kan zijn dat hij ze daarna ook vermoord maar dat ben ik niet zeker.
weet iemand iets meer?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.