• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.048 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 199.000 gebruikers
  • 9.371.727 stemmen

Ik zoek... een filmtitel #2

zoeken in:

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Ik zoek twee filmtitels, iemand die ze weet?

Een volgens mij Thais of Koreaanse film over een jongen met een scheve nek, de hele film. Uiteindelijk trekt ie in een badhuis z'n vader af.

En volgens mij eentje van dezelfde maker: een film die zich in de toekomst afspeelt. Een jongen en meisje wonen boven elkaar in een bijna lege stad door een epidemie. Door een gat in zijn plafond ontdekt de jongen het meisje en hij besluit het gaat steeds groter te maken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Taiwanees

gotti schreef:

Een volgens mij Thais of Koreaanse film over een jongen met een scheve nek, de hele film. Uiteindelijk trekt ie in een badhuis z'n vader af.

He Liu (1997)

En volgens mij eentje van dezelfde maker: een film die zich in de toekomst afspeelt. Een jongen en meisje wonen boven elkaar in een bijna lege stad door een epidemie. Door een gat in zijn plafond ontdekt de jongen het meisje en hij besluit het gaat steeds groter te maken.
Dong (1998)

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Thanks Mochizuki Rokuro! En die andere is volgens mij The Hole!

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

En nog eentje:

Een zoon moet naar een sanatorium en zijn moeder gaat met hem mee. Zoontje is een jaar of 12 en hun relatie groeit uiteindelijk zo dat hij bijna met haar naar bed gaat. Aan het eind zit hij met de hele familie aan tafel en lachen moeder en zoon hard.

Misschien Frans, maar weet ik niet zeker.

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Top, Thanks

Roel04

• 4 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik ben al een lange tijd opzoek naar een film.

Het gaat over een groep geheime agenten die speciaal sterk zijn. Dit omdat ze zo gemaakt zijn, hier hebben ze pillen voor nodig om sterk te blijven en in leven te blijven. Maar de pillen die ze nodig hebben zijn bijna op en daardoor gaan ze elkaar uitmoorden(in ieder geval de pillen van elkaar afnemen).op een gegeven moment is er een geheime agent in zijn kamertje en is de hele kamer beplakt met kranten artikelen. Er is een gedeelte in de film dat 2 agenten een gevecht hebben in een oud klaslokaal.

Wie kan mij helpen deze film terug te vinden?

Alvast bedankt

Stephan

• 7890 berichten
  • 1387 stemmen

2 oude horrorfilms (jaren 70 gezien maar waarschijnlijk ouder)

A) een oud landgoed / kasteel. Een kleed op de grond waar een bloedvlek niet uit te krijgen is. Uiteindelijk de clou dat er een vrouw is ingemetseld

B) Een spookhuis. Het eindshot is de kelder waar een skelet ligt met een haar kam.

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

de eerste klinkt als een oscar wilde plot The Canterville Ghost

Theow043

• 4 berichten
  • 1 stemmen

jornk schreef:

Hallo, zou iemand mij willen helpen de titel van deze film te herkennen.

Het gaat om 4 a 5 jongens ong 13-14 jaar oud, deze film is in het zweeds of spaans (weet niet meer zeker)

Deze jongens gaan naar een (soort verlaten gebouw) ze zijn en staan bij elkaar en praten beetje over aftrekken, (1 van de jongen kijkt door een gat in de wand en heeft iets met aftrekken te maken volgensmij)

er is 1 jongen die erg stil is en ziet ook waanbeelden.

ze zijn allemaal in hun zwembroek.

Er is ook een scene waar deze jongens met andere kinderen aan het douchen zijn.

Ik krijg hier een heel naar gevoel bij... vooral om de omschrijving.

belikeroon

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Overige films > August ?:

Ik ben op zoek naar de titel van een film. 2 muzikanten hebben een one night stand waaruit een jongetje word geboren. Deze word door de vader van de moeder ter adoptie aangeboden en strand hier door in allerlei situaties. Hij blijkt een muaikaal genie en ontmoet zonder het te weten zijn vader die ook gitaar speelt. Hij schrijft zijn eigen muziekstuk en hier door ontmoeten ze mekaar weer op een groot muziek festival .....

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

belikeroon schreef:

In Film > Overige films > August ?:

Bijna goed ja...https://www.moviemeter.nl/film/35822

aadvanthea

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek film over een jong stelletje. De jongen is een kleine crimineel en ze zitten in de schulden. Het meisje wordt draagmoeder voor een rijk echtpaar waarvan de man heel erg pusht en zijn vrouw het er niet zo mee eens is. Ze wonen in een zeer modern huis aan de kust. ogelijk in Scandinavië, maar dat is niet zeker. Mogelijk is het een film, kan ook een miniserie zijn. Iemand een idee?

Theow043

• 4 berichten
  • 1 stemmen

aadvanthea schreef:

Ik zoek film over een jong stelletje. De jongen is een kleine crimineel en ze zitten in de schulden. Het meisje wordt draagmoeder voor een rijk echtpaar waarvan de man heel erg pusht en zijn vrouw het er niet zo mee eens is. Ze wonen in een zeer modern huis aan de kust. ogelijk in Scandinavië, maar dat is niet zeker. Mogelijk is het een film, kan ook een miniserie zijn. Iemand een idee?

The Bridge seizoen 3?

Svdb

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ik zoek een film waarvan de titel een tijdstip is van een tijd waarop een trein vertrekt. Een man en vrouw leren elkaar (steeds beter) kennen in een trein die ze altijd nemen naar hun werk. Van het een komt het ander. Beiden hebben een partner.

aadvanthea

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Theow043 schreef:

(quote)

The Bridge seizoen 3?

Die moet het inderdaad zijn. Bedankt!

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

Svdb schreef:

Ik zoek een film waarvan de titel een tijdstip is van een tijd waarop een trein vertrekt. Een man en vrouw leren elkaar (steeds beter) kennen in een trein die ze altijd nemen naar hun werk. Van het een komt het ander. Beiden hebben een partner.

Zou het kunnen dat je een serie zoekt?

The 7.39 (2014)

Svdb

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Nee, het was wel echt een film. Titel was: '8:36', bijvoorbeeld. Maar dan een ander tijdstip. Als ik het me goed herinner..

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

Svdb schreef:

Nee, het was wel echt een film. Titel was: '8:36', bijvoorbeeld. Maar dan een ander tijdstip. Als ik het me goed herinner..

Volgens mij toch wel hoor, staat ook op Moviemeter als Miniserie!

The 7.39 (2014)

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Ik zoek een film voor een vriendin van mij. Haar moeder herinnerde zich dit:

Een getrouwd stel bezoekt een kasteel, maar mogen in 1 ruimte niet komen. In die ruimte ligt een gebalsemde vrouw genaamd Anna. Die vrouw neemt uiteindelijk het lichaam over van de vrouw van het getrouwde stel. Als die man dus in de koets naar huis gaat, neemt hij de "verkeerde" vrouw mee.

De film is in zwart-wit en er wordt al wel gesproken.

Ik dacht zelf aan Burnt Offerings (1976) tot ze over zwart-wit begon. Klinkt ook erg Edgar Allan Poe-achtig vind ik.

(Zegt jou dit mischien wat Mac Hammer Fan?)

Svdb

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Je hebt gelijk, ik zag je suggestie eronder niet! Misschien is 'ie dan eens in z'n geheel uitgezonden. Heel erg bedankt!

Mac Hammer Fan

• 6019 berichten
  • 7444 stemmen

Ik dacht eerst even aan Blancheville monster van Alberto de Martino (Horror 1963) maar de protagoniste heet geen Anna en het verhaal is ook niet hetzelfde.

Het verhaal komt mij nochtans bekend over maar mijn geheugen laat me in de steek.

Ik zoek een animatie film uit mijn jeugd over Robinson crusoe.... Zoals deze van 2016.... Maar is dus veel langer geleden. Was een heel mager manneke die ook aleen op een eiland zat en steeds een vlot probeerde te maken. Met het uitkomen. En van die nieuwere film dacht ik aan deze Maar vind niks terug.... Kdacht dat de naam zelfdewas maar kan anders geweest zijn... Mss is dat derden dat ik er is over vindt. Mss weten jullie iets

Henk_Anne

• 3 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Durf te vragen:

Al enkele dagen heb ik een film in mijn hoofd, maar de titel komt niet bovendrijven.. zo frustrerend! Misschien kan iemand mij helpen om op de titel te komen?!

Scenario;

Het gaat over een eskader veteranen vliegeniers, met verschillende types jachtvliegtuigen uit periode de tweede Wereldoorlog. In mijn beleving was er een spitfire, messesmitt en zero bij betrokken.

Gaat er bij iemand een lichtje branden?

Roger Thornhill

• 6011 berichten
  • 2445 stemmen

Dat is wel héél algemeen, Henk_Anne... Ik moet zelf meteen aan Twelve O'Clock High (1949) denken, of anders The Way to the Stars (1945)... Heb je iets meer informatie? Zie je de beelden in zwart-wit of kleur, Amerikaans of Engels of anderstalig, een bepaalde periode?

Henk_Anne

• 3 berichten
  • 0 stemmen

De film is in kleur, denk jaren 80/ 90 Amerikaans scenario. Volgens mij ook met de nodige humor, niet waargebeurd uiteraard.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

Wellicht Sky Bandits (1986)?

Henk_Anne

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Nope.. maar top dat je mee wilt denken!

Ik zoek een film dat begint met 2 mannen die in een bar zitten te drinken en dan komt er een vrouw op af en blablabla uiteindelijk komt 1 man met 1 vrouw terecht op een plaats waar alleen maar vrouwen zijn zij krijgt dan een kind van hem en nog wat op het einde zitten zij en de baby zo gezegd gevangen en hij moet ze dan redden maar dat wordt hij gedood door haar in een groot 'kampvuur' denk ik dat het was en dan zie je dat die vrouwen terug een café binnenstappen om 2 andere mannen te verleiden.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.