menu

Film / Algemeen / Ik zoek... een filmtitel #2

zoeken in:
geplaatst:
Geen van de drie en batman returns met walken

maar herinner me meer die man die persoon die haar achterna gaat is dacht ben affleck en is blind.
Die vrouw kopt bar/restaurant binnen en aflrck zegt dat ze mooi is bla bla
vrouw dochter van een dacht griekse magnaat die mogenlijkk vermoord wordt

geplaatst:
heb hem is Daredevil.
Maar evengoed bedankt

geplaatst:
nee niet Dune en ook niett The Fly , het is een film met Christopher Walken

geplaatst:
jeanmish schreef:
In Film > Overige films > Christopher Walken:Ik hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met het vinden vaneen film van Christopher Walken .

Het enige wat ik me kan bedenken is The Dead Zone (1983).
Houd er rekening mee dat je vaak zeker weet dat het een film met een bepaalde acteur moet zijn, maar vaak blijkt het toch anders.

geplaatst:
Inderdaad. Ik moest zelf bijvoorbeeld meteen denken aan William Hurt in Altered states (1980) .

geplaatst:
Wat een mooi topic dit! Hier maak ik gebruik van, al is dit een hele moeilijke vrees ik.

Vroeg in de jaren 90 zag ik een film over een meisje die op met één of andere lange tocht bezig was. Er waren meerdere personages en één daarvan was een leeuw. Er waren meerdere heksen en ik dacht dat de heks uit het oosten het engste was. Ik dacht ook dat het een tekenfilm was en uitgezonden werd op een Nederlandse zender in de ochtend of vroege middag. Ik vermoed dat er ook Nederlands gesproken werd. Verder weet ik er bar weinig van. Ik heb al weleens lopen zoeken op IMDb en andere websites maar geen van de films (bv talloze versies v wizard of Oz) geeft me genoeg herkenning.

De film maakte veel indruk destijds dus zou graag zweten welke het nu was, anders kom ik er ooit nog wel achter .

geplaatst:
Dat is inderdaad geen simpele Don Homer Heb je nog enig idee over welke periode het gaat? Dat kan het zoeken in ieder geval al wat simpeler maken en eventueel eens hier tussen kijken? Category:Animated films based on The Wizard of Oz - Wikipedia - en.wikipedia.org Het lijkt me geen volledige lijst te zijn (en het is ook geen garantie dat het effectief The Wizard of Oz is natuurlijk) maar misschien heb je wel geluk.

edit: IMDB heeft een iets meer uitgebreide lijst 20+ Animated Wizard of Oz Shows - IMDb

geplaatst:
Ben je zeker dat het met de Wizard of Oz te maken heeft Don Homer? Klinkt alsof het zou kunnen gaan om een verfilming van The Chronicles of Narnia.

geplaatst:
Bobbejaantje schreef:
Klinkt alsof het zou kunnen gaan om een verfilming van The Chronicles of Narnia.
Zat ik ook aan te denken, die zou het best wel eens kunnen zijn inderdaad.

geplaatst:
Ik heb sterk het idee dat het de japanse anime is, die de VARA begin jaren '90 (en ook eind jaren '80) uitzond.

Er is ook een film van geknipt, heb niet het idee dat die in Nederland op tv is geweest. Maar kijk maar hieronder, Engelstalige versie, enge heks op 50:08 te zien.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=3pqCBaWAEaI

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

geplaatst:
Bobbejaantje schreef:
Ben je zeker dat het met de Wizard of Oz te maken heeft Don Homer? Klinkt alsof het zou kunnen gaan om een verfilming van The Chronicles of Narnia.

Nee weet ik niet zeker. Narnia zou idd goed kunnen. Heb ik ook weleens op gezocht. Maar ik vrees dat ik gewoon wat van die films moet gaan bekijken.

geplaatst:
Don Homer schreef:
(quote)

Nee weet ik niet zeker. Narnia zou idd goed kunnen. Heb ik ook weleens op gezocht. Maar ik vrees dat ik gewoon wat van die films moet gaan bekijken.

Succes in het zoek- en kijkplezier!
De indruk die de film heeft nagelaten op een moment dat je daar heel ontvankelijk voor was, zal misschien niet overtroffen kunnen worden door wat je nu nog te zien zal krijgen. Het is toch wel fascinerend hoe onze mind aan de slag gaat met herinneringen.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Die Wizard of Oz animatie heb ik vroeger ook op de Nederlandse televisie gezien. De film heb ik een tijd geleden ergens gevonden: Ozu no Mahôtsukai [The Wizard of Oz] (1982).

geplaatst:
Dank allen. Wat je zegt klopt Bobbejaantje. Ik zou niet durven zeggen of het de film is die skinny_tie noemt . Ik heb stukken gezien, maar ik kan het niet goed herkennen. Ik zou bv zweren dat er een heks uit het oosten was. Ook het einde herinner ik mij anders (een afscheid in een bosrijke omgeving). Maar het is idd zolang geleden dat mijn herinneringen niet zo betrouwbaar meer zijn, al heb ik een goed geheugen. Iig bedankt voor al jullie hulp!

Bobbejaantje schreef:
(quote)

Succes in het zoek- en kijkplezier!
De indruk die de film heeft nagelaten op een moment dat je daar heel ontvankelijk voor was, zal misschien niet overtroffen kunnen worden door wat je nu nog te zien zal krijgen. Het is toch wel fascinerend hoe onze mind aan de slag gaat met herinneringen.

geplaatst:
Roger Thornhill schreef:
Inderdaad. Ik moest zelf bijvoorbeeld meteen denken aan William Hurt in Altered states (1980) .

ooooo dit kon hem wel en zijn, ja vergissing dus met Christopher Walken. Ik fa gelijk kijken of ik deze film vinden kan. Enorm bedankt

geplaatst:
Graag gedaan!

geplaatst:
Roger Thornhill schreef:

Inderdaad Roger dit was de film die ik zocht , raar dat ik Christopher Walken in mn hoofd had. maar oooo wat een knudde film , nu dan he maar toch leuk om weer te zien. bedankt voor het mee denken

geplaatst:
Ooit, lang geleden, denk meer dan 20 jaar zag ik een oorlogsfilm.
Het was of de 2e wereldoorlog of de Vietnam oorlog.
Amerikaanse soldaten zaten in een Jappenkamp of een kamp van de Vietcong.
De scene die ik me nog herinner:
Op een gegeven moment zitten er ratten in een juten zak en die zak gaat over het hoofd van een gevangene die kennelijk straf verdient zou hebben.

Iemand die de titel weet?

geplaatst:
Google tipt Missing in Action 2 (zelf niet gezien)

geplaatst:
.. ben op zoek naar een Nederlandse film (serie) Het begint met het eind. Een vrouw en haar dochter kunnen niet meer pinnen in een kledingwinkel (Gooi?) omdat er geen geld meer op hun rekening staat. Haar man (hoge functie in bank?) is in moeilijkheden geraakt. Tijdens de film is er een scene met een goeroe die wordt rondgeleid in een kantoor terwijl de medewerkers verbaasd toekijken. In een andere scene worden op een boot in Friesland? bepaalde medewerkers van de bankinstelling? in de watten gelegd maar ook overgehaald om strafbare zaken te plegen. Bij voorbaat dank!

geplaatst:
ik ben op zoek naar een waargebeurde film over een jonge die bij zijn moeder woont en die moeder zit zwaar aan de drank en daarom heeft hij echt een gigantisch slechte jeugd. als ik me niet vergis heeft hij ook nog een aantal jaren voor zijn moeder gezorgd als hij een jaar of 16 is gaat hij op zoek naar adoptieouders voor zichzelf. is er iemand die enig idee heeft welke film dit is en het liefst met een naam erbij. de film is volgens mij al wat jaartjes oud. en ik denk Australisch maar dat weet ik niet zeker.
Bij voorbaat dank

In Film > Overige films > Title film virtual world:

Ben opzoek naar de film title die eindigt met een hoofdrolspeler die in zn ford mustang stapt en naar het einde van deze wereld rijd en daar alleen maar groene strepen ziet

roypp schreef:
Ben opzoek naar de film title die eindigt met een hoofdrolspeler die in zn ford mustang stapt en naar het einde van deze wereld rijd en daar alleen maar groene strepen ziet

Ik dacht direct aan The Thirteenth Floor (1999), al eindigt de film niet zo. Maar de poster is precies wat je beschrijft....

Jaa dat is hem bedankt!

Hallo ik zoek een film die gaat over een vrouw die met haar auto een lekke band krijgt ergens in de bergen ,dan komt er een backpacker aan en die gelpt haar ,ze wil hem wel een lift geven uit dank maar omdat ze het gevaarlijk vind om een vreemde mee te nemen zegt ze dat ze dat niet doet ,die man begrijpt dat heel goed en loopt verder ,dan besluit ze uiteindelijk dat ze hem toch maar wel een lift aanbied en dan blijkt die kerel niet zo vriendelijk te zijn als ie zich voordoet .
Wie zegt dit iets?

Sem100 schreef:
Hallo ik zoek een film...

Curve (2015)

Dankje bubblez, dat is hem

Ik zoek de titel van een short (ongeveer 20-25 minuten denk ik) die ik 2(?) zomers geleden op Canvas heb gezien. Het gaat over een vrouw die naar een Griekse (?) haven wandelt en daar tevergeefs wacht op het arriveren van een man. Iemand een idee?

Dag, ik zoek een film die enkele jaren geleden op TV is geweest (RTL7 enz.) over mensen die door de ruimte zweven. Ze zitten wel aan elkaar vast. Op een gegeven moment offert er zich een voor de anderen op en valt naar een planeet toe. Weet iemand om welke film het gaat?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:36 uur

geplaatst: vandaag om 17:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.