ad
  • 139.659 films
  • 6.619 series
  • 20.030 seizoenen
  • 432.032 acteurs
  • 280.264 gebruikers
  • 8.087.819 stemmen

Pixar

zoeken in:

kappeuter (crew)

• 59497 berichten
  • 4954 stemmen

Pixar schreef:

Ever wonder what it's like to work at Pixar Animation Studios? Venture inside our Emeryville campus for a time lapse of a typical day!

Ajax&Litmanen1

• 54209 berichten
  • 3363 stemmen

Pixar 'Dream Team' moet met pensioen vindt huidige baas | Filmtotaal filmnieuws

Bijzondere denkwijze. Juist die klassieke titels waren echt goed en kennen eeuwigheidswaarde. De nieuwe titels van Pixar gemaakt door anderen veel minder.

En ook raar om te denken dat je als je de 50 voorbij bent plots op creatief vlak niets meer bij zou kunnen dragen.

kappeuter (crew)

• 59497 berichten
  • 4954 stemmen

Cooke Optics TV schreef:

We talked to Jim Morris, President of @Pixar Animation Studios and Patrick Lin, Adam Habib, Sharon Calahan and Kim White (Directors of Photography at Pixar). They explained how Pixar develops their animated films from story development to getting it to the big screen.

The process for each feature film takes an average of 5 years from start to finish and involves over 300 people in various roles.

kappeuter (crew)

• 59497 berichten
  • 4954 stemmen

Disney NL schreef:

Ontdek de inspiratie voor elk detail dat je op het scherm ziet. #InsidePixar, een Original serie, vanaf 13 november, alleen op #DisneyPlus.

kappeuter (crew)

• 59497 berichten
  • 4954 stemmen

Luca (2021) - vanaf 16 juni in de bioscoop

kappeuter (crew)

• 59497 berichten
  • 4954 stemmen

kappeuter (crew)

• 59497 berichten
  • 4954 stemmen

Daar is de officiële trailer en poster voor de nieuwste Pixar!

Luca (2021) - vanaf 16 juni in de bioscoop

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1135000/1135210.jpg?cb=1614258501

Pepino

• 447 berichten
  • 711 stemmen

De reacties online zijn verrassend. Sommigen kijken hier al énorm naar uit, anderen vinden dit weer een gemakkelijk, voorgekauwd, inspiratieloos, zoveelste Pixarwerk.

Ik voeg mij bij het eerste kamp: laat maar komen

John Milton

• 14992 berichten
  • 7720 stemmen

Ik heb een zwak voor Pixar, maar werd hier niet heel warm van. Ga het wel kijken, ik verwacht er niet teveel van, dus dikke kans dat het meevalt

Onderhond

• 85370 berichten
  • 9880 stemmen

Uhm (met hoofdpersonage "Ruka" )

Beetje jammer van die "twist". Eerste deel leek daadwerkelijk eens "iets anders" voor Pixar (qua plot dan, visueel durven ze nog steeds helemaal niks). Daarna ...

TornadoEF5

• 5141 berichten
  • 1046 stemmen

Ik ben toch meer fan van Pixar dan van Dreamworks. Disney is soms ook nog wel goed, maar Pixar is toch in het algemeen wat beter en consistenter, heb ik het idee (tegenwoordig), waar Disney meer vast blijft kleven bij de "tradities". Zonder Pixar waren westerse animatiefilms gewoon veel zwakker, en keek iedereen maar animatieseries of Japanse anime's. En daarbij Disney had hun 2010's revival nooit gehad zonder Pixar. Een v/d redenen dat Pixar ontstond is door de onvrede met Disney, en Disney verloor heel wat creativiteit aan Pixar, wat mede de aanleiding was voor het veel zwakkere of zelfs het zwakste Disney decennium ooit, de 2000's. Zelfs de films van Dreamworks waren toen over het algemeen beter, en commercieel succesvoller.

Grappig genoeg krijgt Pixar nu dezelfde kritiek die ze indertijd zelf gaven aan Disney (met name dat de oude garde op pensioen moet en men moet vernieuwen), en men maakt toch iets te veel oninteressante sequels tegenwoordig. Daarom dat ik de meer "originele" projecten meer aanmoedig (denk aan Coco en Inside Out maar Soul lijkt er ook zo één te zijn, en misschien die Luca ook wel).

Onward en Soul nog niet gezien. Tevens moet ik ook nog Incredibles 2 en Toy Story 4 kijken, maar ik heb minder zin in die sequels. De rest wel al, maar van bepaalde films zitten de herinneringen erg ver (Wall°E vooral).

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.