menu

Mijn Updates +
Film / Algemeen / Pixar

zoeken in:
Ik las net een klein stukje op internet (www.pixar.com) over de volgende 2 projecten van Pixar:

"Next in the agreement is Pixar's production The Incredibles, which is scheduled for release holiday 2004. An action-adventure comedy from acclaimed director Brad Bird (The Iron Giant), this clever comedy depicts a family of undercover superheroes struggling to live a quiet suburban life while surreptitiously saving the world. Cars, scheduled for release holiday 2005, will complete THQ's publishing agreement with Disney Interactive and Pixar. Pixar's two-time Academy Award®-winning director John Lasseter (Toy Story, A Bug's Life, Toy Story 2) returns to the director's chair for this high-octane adventure comedy featuring a wide assortment of Cars as characters that get their kicks on Route 66."

Ben benieuwd hoe dat wordt. Het zijn in ieder geval weer erg originele ideen.

The Incredibles klinkt leuk!

Dreamworks/PDI, zijn ook bezig met een nieuwe animatie, met stemmen van Ben Stiller en Chris Rock, die Madagascar gaat heten.

Ratatouille

mister blonde schreef:
Maar was een verhaaltje niet ondergeschikt bij films? Dan maakt het toch niet uit.

Ik heb al meer verdere nuances gemaakt hierrond.

Met name dat humor een uitzonderingsrol heeft en dat ik bij films die audiovisueel mij niks bieden noodgedwongen terugval op het verhaal.

Verder is het inderdaad zo dat het verhaaltje voor mij verre van de grootste dooddoener is in het hele Pixar verhaal. Het gebrek aan variatie in de visuele stijl en de humor (die trouwens ook voor een groot deel voortkomt uit het "cliché buiten context" concept) staan mij vooral tegen. Moest het er visueel aantrekkelijk uitzien en nog grappig weten te zijn ook zal je mij niet horen zeuren over het zoveelste moraalverhaal.

Te verwachten Pixar films:

WALL-E (27 juni 2008)
Up (12 juni 2009)
John Carter of Mars (2009) wordt een trilogy, dit is deel 1
Toy Story 3 (2010)

The Last
Ik moet er nog 3 zien; A Bug's Life, The Incredibles en Cars. Verwacht er veel van aangezien ik elke Pixar die ik tot nu toe gezien heb minstens 3,5 sterren heb gegeven (als enigste MOnsters Inc.), de rest kreeg 4 sterren.

Ratatouille 4,5*
Monsters, Inc. 4*
Toy Story 2 3,5*
Toy Story 3,5*
The Incredibles 3,5*
Finding Nemo 3,5*
Cars 3*
WALL-E 3*
A Bug's Life 3* (noodzakelijk herzien)

Conclusie: Ze werken uiteraard volgens een formule - maar het is een formulering die wél werkt. Pluspunten zijn voornamelijk de prachtige animatie en fenomenale persoanges. Nadelen wezen vooral uit wat minder subtiele humor en veelal terugkomend moraal.

kos
Nieuw Pixar filmpje.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=-BzNxERKdbY

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

.

Weer cuter dan goed voor je, maar wel weer leuk .

Zal het ook altijd blijven
Geniaal volk wat daar rond loopt.

Sinds van de week met A Bug's Life alle Pixars in bezit gekregen.

Dit zijn de scores die ik ze heb gegeven:

Toy Story : 3,5*
A Bug's Life : 4*
Toy Story 2 : 4,5*
Monsters, Inc. : 4*
Finding Nemo : 4,5*
The Incredibles : 4*
Cars : 4*
Ratatouille : 4,5*
WALL-E : 4*
Up : 3,5*

Hoge cijfers dus. Het zijn ook gewoon geweldige films!

IcU
kos schreef:
Nieuw Pixar filmpje.

Jammer. Disney heeft hem geblokkeerd.

Edit.
Hier is hij nog wel te zien.

Party Cloudy is geweldig. Leuker dan UP.die ik erna zag.

Redelijk oud, maar vind Lifted ook een heel leuk, kort filmpje van Pixar.

https://www.youtube.com/watch?v=gQYQOzSMsRQ

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=7CVtTOpgSyY

Pixar's Oscar nominated short, "La Luna," will premiere in front of Brave -- in US theaters June 22.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=JOmc2GzWtSE

Brave (2012)

https://www.youtube.com/watch?v=H5x9LUbWvRo

Wederom een mooie en geweldige korte clip van Pixar.

kappeuter (crew)
Twee Toy Story-specials op komst | Animatie - animatie.blog.nl

Het worden geen avondvullende bioscoopfilms, maar tv-specials van 22 minuten die vermoedelijk meteen op Disney Channel zullen verschijnen.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=gDJZmiX5GU4

kappeuter (crew)
De Pixar-tentoonstelling in de Amsterdam Expo is tot eind november te bezoeken.

25 jaar Pixar in Amsterdam Expo - NOS Nieuws

Fotoreportage

Mijn Pixar rijtje!

Op 2,5* (willekeurige volgorde):

Finding Nemo
Monsters, Inc.
Toy Story 2
Toy Story 3
A Bug's Life
Up
WALL-E
Ratatouille

En verder:

Toy Story 2,0*
Brave 2,0*
Monsters University 1,5*
The Incredibles 1,5*
Cars 1,5*

Niet gezien: Cars 2

Verder heb ik denk ik al genoeg gezegd over Pixar op de site; middelmatigheid troef, telkens dezelfde film in een 'ander' jasje, een fabriek met inwisselbare regisseurs.

kappeuter (crew)
Diep triest al die vervolgen.
Verzin eens wat nieuws.

kappeuter schreef:
Diep triest al die vervolgen.
Verzin eens wat nieuws.

De creativiteit zit daar wel op een dieptepunt ja. Cars 2, Cars 3, Incredibles 2, Nemo 2, Monsters University, rip-offs als Planes. Jammer, want hun oude werk is subliem. Toen ze er nog echt moeite voor deden. De enige vervolgen die echt goed waren, waren in de Toy Story reeks.

kappeuter (crew)
Ja precies. Wall-E, Monsters Inc. en Ratatouille vond ik allemaal erg goed. Up vond ik wat minder.
Toy Story vervolgen waren wel de moeite waard inderdaad, derde deel zelfs erg goed.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:32 uur

geplaatst: vandaag om 13:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.