• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.247 gebruikers
  • 9.388.642 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

dttom

• 2146 berichten
  • 2156 stemmen

denk dat de crew te druk films aan het kijken was op die site

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Bij Dennis P. (2007):

demimoorefan schreef:

dat hij zo slecht wordt ontvangen door het publiek

Dat krijg je als mensen de film maar 'gewoon' downloaden....

demimoorefan

• 77 berichten
  • 54 stemmen

neo schreef:

(quote)

Dat krijg je als mensen de film maar 'gewoon' downloaden....

ben blij dat het mogelijk is dat downloaden

want ik zie films wie de bioscoop in moeten gaan

waar ik nog geen 1 euro voor zal uitgeven

en ik naar 15 a 20 minuten de zaal zou verlaten

en wees eerlijk films wie heir beoordeeld worden en nog niet in premiere zijn gegaan zoals de meeste films met een beoordeling zijn toch allemaal via het net verkregen!!!

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

demimoorefan schreef:

demimoorefan

• 77 berichten
  • 54 stemmen

by_the_way schreef:

(quote)

By The Way ??

snap je iets niet of wil je jezelf ergens in mengen

al was het maar dat je nickname ook ergens tussenstaat

schrijf dan niks ..................

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

demimoorefan schreef:

ben blij dat het mogelijk is dat downloaden

waar ik nog geen 1 euro voor zal uitgeven

en ik naar 15 a 20 minuten de zaal zou verlaten

en wees eerlijk films wie heir beoordeeld worden en nog niet in premiere zijn gegaan zoals de meeste films met een beoordeling zijn toch allemaal via het net verkregen!!!

Als een film, zoals je zegt, je euro of 15 minuten aandachtspan niet waard is, kijk je het dan alleen omdat je het toch kan downloaden?

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Ironisch dat Dennis P. een goede film bleek te zijn voor je demimoorefan. Is het dan niet vreemd om je af te vragen waarom ie zo slecht ontvangen is als je em zelf dan ook maar download? (ga er vanuit dat je het had over waarderingen/bezoekersaantallen)

demimoorefan

• 77 berichten
  • 54 stemmen

neo schreef:

Ironisch dat Dennis P. een goede film bleek te zijn voor je demimoorefan. Is het dan niet vreemd om je af te vragen waarom ie zo slecht ontvangen is als je em zelf dan ook maar download? (ga er vanuit dat je het had over waarderingen/bezoekersaantallen)

klopt neo

het ging over de bezoekers aantallen in de bioscoop

dat viel tegen (zoals ik heb moeten lezen op de MM)

de film zelf is zeker de moeite ook al is ie gedownload

demimoorefan

• 77 berichten
  • 54 stemmen

ToNe schreef:

(quote)

Als een film, zoals je zegt, je euro of 15 minuten aandachtspan niet waard is, kijk je het dan alleen omdat je het toch kan downloaden?

nee absoluut niet ToNe

maar het is

gewoon een gegeven dat men op internet direct snel op nieuwe releases afgaat zodra hij online staat

ga niet mie die hype mee

maar films waar mijn intersesse liggen download ik wel

en bekijk ze zo kom ik ook films tegen waar ik niet eens het bestaan vanaf wist en die bekijk ik dan ook (als ik ze volhoud) want daar doelde ik met mijn opmerking op

dat ik films voorbij zie komen .......................

en tsja wat de download discussie betreft

dat is de rede dat ik 2 pc,s hier heb staan met twee providers (als dat filmsdownloaden niet zou bestaan zou ik geen pc nodig hebben )

spettertje

• 21 berichten
  • 14 stemmen

hoi allemaal

wil me er niet teveel mee bemoeien

maar vindt het nogal hypocriet om iemand de volle laag tegeven omdat deze persoon zegt dat hij/zij weleens download

kom op mensen

laten we eerlijk wezen WIE HEEFT ER NU NOG NOOIT EEN CD OF FILM GEDOWNLOAD (of een kopie gekocht of gekregen)

als alle mensen er nu eens eerlijk vooruit durfde tekomen

zouden we nog aardig op de neus kunnen kijken

dus ga eerst eens bij jezelf ten raden voor je een ander

kritiek geeft

ik geef dus ook eerlijk toe dat ik ook weleens films verkrijg via het net

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Het gaat er helemaal niet om of je nu wel of niet toegeeft dat je download. Het gaa t om het downloaden van films die nu gewoon hier in de bioscopen draaien. En dan allerlei smoezen gaan verzinnen waarom je dan download; want voor een slechte film ga ik geen geld uitgeven etc. En dan ook nog afvragen waarom de film niet goed loopt en zelf maar downloaden (en blijk toch film ook goed te zijn, goh). Hier ging het nu over.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Wat neo zegt.

Downloaden lijkt zo'n vanzelfsprekendheid dat alles hierover wel is gezegd. Maar men lijkt te vergeten dat het gewoon een product is dat zijn kosten terug moet verdienen.

Voor iets betalen tov iets gratis verkrijgen, geeft je alle recht om te klagen bij de leverancier/ producent.

Hoe vaag de klacht ook is.

Al het andere gezeik is als een zwartrijder die klaagt over de dienstverlening van de NS.

Of iemand die bij de Mediamarkt zegt: Het is maar goed dat ik 'm gejat heb, want wit wast ie toch niet.

demimoorefan

• 77 berichten
  • 54 stemmen

jullie hebben beiden wel gelijk hoor

maar tegenwoordig ga je vanzelf met het downloaden beginnen

buiten het feit dat je een product (jat) download wat betaaldt had moeten worden wordt het je gewoon ontzettend makkelijk gemaakt (als je een beetje de weg weet) kost het je helemaal niets zonder newsleechers o.i.d.

en daarbij is het hier (Nijmegen) aan de orde van de dag dat er zelfs videotheken zijn wie films onder de toonbank door verkopen ipv verhuren ook gewoon via het net verkregen dus waarom wij consumenten dan niet

zou mezelf pas echt genaaidt voelen als ik die moest huren,terugbrengen,en hij wordt doorverhuurdt .

dan denkt ik ,dat kan ik zelf ook wel

spettertje

• 21 berichten
  • 14 stemmen

ik begrijp eerlijk gezegt niet waarom er gedacht wordt dat er smoezen gebruikt worden

ik zie ze in ieder geval niet

ik begrijp ook wel dat er gezegt wordt dat de kosten terug verdiend moet worden voor het maken van de film

(en winst maken natuurlijk)

ben het daar ook wel mee eens

maar volgens mij bedoeld demimoorefan (en ik zelf in ieder geval) niet dat deze elke film download

en tja het gaat mischien in jullie ogen niet om het toe durven geven van wie er wel of niet download

ik wilde er eigenlijk mee aangeven dat bijna iedereen wel in het bezit is van een kopie film of cd ( hoe kan het anders dat er bv hier op mm films beoordeeld worden die nog niet eens in de bios draaien demimoorefan is echt niet de enige)

of je die nu zelf gedownload hebt of dat je het hebt gekregen doet er in dat geval niet toe

ook dan heb je de boterham van de producent en consorten onder de neus weggenomen zeg maar

dus het enige wat ik er mee wilde duidelijk maken is wees niet zo hard tegen over elkaar( er is al genoeg ellende) iedereen doet weleens iets wat niet helemaal geoorloofd is ,we zijn per slot van rekening toch niet heilig

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

'iedereen doet het' is een smoes.

Hoewel tegenvallend bioscoopbezoek niet direct in verband kan worden met 'downloads', hebben bepaalde keuzes van de markt wel een verband met het downloadgedrag.

Draai er dan niet omheen, maar zeg dan meteen dat 'gratis altijd beter' is, in plaats van het goedpraten.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind niks aan downloaden. In principe zou ik het wel doen hoor, omwille van te kunnen selecteren wat ik echt goed genoeg vind om aan te schaffen. Maar het is me allemaal teveel werk (weinig geduld), en mits ik mijn pc ook nog gebruik voor andere zaken (oa gamen en werk) doe ik dat ook niet vanwege de vertraging.

Maar moreel gezien ben ik eigenlijk ook wel tegen downloaden (erg hypocriet, want zelf doe ik het met muziek). Een product waar mensen hun energie en tijd ingestoken hebben, daar moet een vergoeding tegenoverstaan. En tja, wanneer ik een nieuwe soort chips probeer (zeg maar wat), kan het me ook tegenvallen. Jammer van mijn geld, maar dat is nu eenmaal het risico van consumptie.

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

ToNe schreef:

'iedereen doet het' is een smoes.

Hoewel tegenvallend bioscoopbezoek niet direct in verband kan worden met 'downloads', hebben bepaalde keuzes van de markt wel een verband met het downloadgedrag.

De dvd-wereld is sterk veranderd en ik vraag me af of videotheken kunnen blijven bestaan. Vorig jaar stabiliseerde het gelukkig, maar de twee jaren ervoor zakte de omzet met 25% in de NL bioscopen. Twee jaar 25% daling. Dat is serious shit.

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Inderdaad. Ik denk dat een heleboel mensen ook geen idee hebben wat de gevolgen over pakweg 10 jaar zijn.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Waarschijnlijk dat ze massaal hun film (betaald) via het net kunnen downloaden en zo kunnen kijken, ipv naar een videotheek te gaan waar ze amper wat hebben.

En hopelijk ook versnelde DVD releases.

Klant is koning hoor, jammer dat ze in sommige sectoren daar zo ongelofelijk doof voor zijn.

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Onderhond schreef:

Waarschijnlijk dat ze massaal hun film (betaald) via het net kunnen downloaden en zo kunnen kijken, ipv naar een videotheek te gaan waar ze amper wat hebben.

Dan zou er weinig aan de hand zijn, inderdaad. (Ik zou ik het jammer vinden als de bioscoop niet meer kon bestaan hierdoor, maar dat is persoonlijk)

Vraag is of men dan wil betalen voor die downloads. Ik vrees voor het einde van film als industrie en grote populaire kunstvorm.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Videotheken hebben het inderdaad moeilijk (downloaden speelt daar idd een rol in). Mocht dat verdwijnen zou ik dat wel jammer vinden. Ik heb er namelijk juist veel aan: het mysieke volkssfeertje dat daar hangt, de omgeving (omringd door films!), het traditionele, het sentiment (staat die film hier ook? Kijk eens wat een geinige kaft etc...) ... en het sociale contact gewoon. Het babbeltje aan de toog, de vriend of kennis die je daar tegenkomt...

Ik zie de maatschappij de laatste tijd veranderen van een gezellige kern die herinneringen ophaalt in de plaatselijke videotheek en daarna nog even in de buurtwinkel binnenspringt om een kleine boodschap, naar een steeds grotere groep afstandelijke individuen, die alles via de electronische weg bestellen en enkel communiceren via een computerscherm. Het maakt me dikwijls triest, met veel heimwee zelfs naar het jaren 90 VHS-tijdperk.

Eens met wouter verder.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Eens met djelle. Hoewel het natuurlijk sentimenteel gedoe is verder .

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Wouter schreef:

Vraag is of men dan wil betalen voor die downloads.

Met doet het nu al. Weliswaar in beperkte vorm, maar het staat dan ook nog in z'n kinderschoenen.

Ik zou het ook jammer vinden als bioscopen niet meer konden bestaan, maar ik kan nu niet zeggen dat ik verder zo gediend ben met bioscopen. Net zo min als met videotheken. Enige wat ze doen is een vals gevoel van consumptie bieden, want mijn gading vind ik er toch niet.

Jammer voor mij dan. Wel, jammer voor de bioscoop en de videotheek dan.

Dat de maatschappij verandert is inderdaad zo, komt ook omdat een hoop personen daar behoefte aan hebben. Maar ik heb videotheken dan ook nooit gezellig gevonden. Nu al helemaal niet meer, gezien de prijzen en hun zielig aanbod.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Onderhond schreef:

Net zo min als met videotheken. Enige wat ze doen is een vals gevoel van consumptie bieden, want mijn gading vind ik er toch niet.

Van jouw top 10 kan ik hier 7 films huren.

Jouw smaak is meer dan jouw top 10, maar toch.

En nu begin je een verhaal over 2 jaar wachten op een dvd.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Dat wil toch ook zeggen dat 3 films van mijn alltime favorite top 10 niet tot bij mij zou geraakt zijn. Vind ik eigenlijk redelijk drastisch, want mijn 5* zijn me allemaal erg dierbaar.

Inderdaad wens ik daar ook steeds geen 2 jaar op te wachten (het internet, je leert al van obscure Japanse film voor ze daar in de bios verschijnen) en zoals je zegt is daarnaast nog een hoop niet verkrijgbaar dat buiten mijn hoogste stemmen valt.

djelle

• 6070 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Enige wat ze doen is een vals gevoel van consumptie bieden, want mijn gading vind ik er toch niet.

Af en toe toch wel? Pan's Labyrinth, Man on Fire, Irreversible... Allemaal in de bios gedraaid bij ons in België. Toch tof om een film eens op reuzenscherm te zien enzo?

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Na overleg hebben we besloten de hele voorafgaande discussie te verwijderen,. Die draaide namelijk uit op het min of meer aanbieden van illegale DVD's en dat is niet alleen op Moviemeter niet toegestaan maar überhaupt verboden.

aryan

• 986 berichten
  • 1752 stemmen

In Overigen > Televisie > The Pacific:

Een soort vervolg van Band of Brothers. Dit verhaal gaat over de oorlogscampagne van de geallieerden tegen het keizerrijk van Japan. Ze zijn begonnen met filmen:

'Pacific' Adds Directors, Tweaks Cast

Jon Seda moves up to starring role

HBO has begun rolling the cameras on its 10-part World War II miniseries "The Pacific" after signing up several directors and shuffling its cast.

The miniseries, which chronicles the experience of U.S. Marines in World War II's Pacific Theater, is scheduled to air in 2009. It's a companion piece to 2001's "Band of Brothers," which was set in Europe, and comes from the same producing team of Tom Hanks, Steven Spielberg and Gary Goetzman.

Co-executive producers Graham Yost ("Boomtown") and Tony To ("House") will each direct episodes; they, too, worked on "Band of Brothers," with Yost writing two episodes and To directing one and co-exec producing. Other directors include HBO veteran Tim Van Patten ("The Sopranos," "The Wire," "Sex and the City"), Carl Franklin ("Out of Time," "Devil in a Blue Dress") and Jeremy Podeswa ("Six Feet Under," "The Five Senses").

The production has also made a casting change. Jon Seda ("Homicide," "Close to Home"), who was initially cast in a supporting role, will move up to take one of the lead roles, that of Marine John Basilone. He replaces Val Lauren.

The cast also includes James Badge Dale ("24"), Joe Mazzello ("Raising Helen," "Jurassic Park"), Ashton Holmes ("A History of Violence") and Rami Malek ("The War at Home").

"The Pacific" is currently filming in Australia. Production is expected to continue through the middle of next year.

En nog wat informatie van Wikipedia:

Given the literary sources mentioned above, the series will probably feature well-known battles involving Marine infantry, such as Guadalcanal, Tarawa, Peleliu, Iwo Jima and Okinawa.

The Pacific (miniseries) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

JohnStacks

• 299 berichten
  • 0 stemmen

Een echte film liefhebber bekijkt / koopt het origineel..

Ik heb ook The Prestige op DVD gekregen(download)

Ik twijfel nog steeds of ik hem nou zou moeten kijken, ik heb hem nog wel maja heb er slechte gevoelens over ..

Een echte film liefhebber bekijkt / koopt het origineel..

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Bij Crank (2006):

Dat ze hem nog in de bios durven uit te brengen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.