• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.982 films
  • 12.270 series
  • 34.074 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.246 gebruikers
  • 9.388.269 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Want?

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

De doelgroep heeft hem allang gedownload.

606

• 23882 berichten
  • 12279 stemmen

ja kos vertel eens waarom niet ???

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Het feit dat Paradiso Entertainment slechts met 6 kopien de film vertoont in het land, zegt an sich al genoeg. Uitzonderingen (Saw bijv.) zijn er ook. Die had al zo'n 1000 stemmen voordat deze grootschalig en met succes in de bioscopen draaide.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Paradiso Entertainment brengt films nooit groot uit volgens mij.

Is ook geen mainstream label trouwens.

starbright boy (moderator films)

• 22425 berichten
  • 5130 stemmen

Is het ook niet eerder andersom? Dat de film opgepikt is door Paradiso en de bioscoop haalt omdat hij veel gedownload wordt en dus leeft?

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Als Kos theorie zou kloppen zouden er geen blockbusters meer zijn.

Die films zijn meestal snel al te downloaden en toch gaat men naar de nieuwe Pirates, Harry Potter etc.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Het probleem is dus dat 'Crank' (en sommige andere films uitgebracht door Paradiso) een te verwachten bioscoop-hit is. Crank draait niet voor niets in grote Pathe bioscopen (en dan alleen in de grootste steden), niet in arthouse-filmhuizen. De roulering van populaire bioscoophits in verschillende zalen is minder dan bij filmtheater-films. (zie bijv. Das Leben der Anderen, nog steeds in de box office top 20 na 27 weken).

Het is natuurlijk aan te prijzen dat Paradiso Entertainment dit soort films aankoopt, maar met het uitbrengen van een te verwachten kaskraker in slechts 6 zalen, moedigt wel het downloaden aan.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Gewoon even wachten tot ie op dvd is.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Maar dat doet de doelgroep niet meteen, wachten duurt te lang. Het zou beter geweest zijn als het meteen op dvd uitkwam, zonder beperkte bioscoop-release.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

kappeuter schreef:

Als Kos theorie zou kloppen zouden er geen blockbusters meer zijn.

Die films zijn meestal snel al te downloaden en toch gaat men naar de nieuwe Pirates, Harry Potter etc.

Welnee, meestal komen dat soort blockbusters uit als er hooguit slechte camversies te krijgen zijn.

Dan is het voor de doelgroep zeker wel de moeite waard om in de bioscoop te kijken.

Maar in het geval van Crank is er al maanden een dvdrip te vinden en aan de stemmen te zien is die ook al flink gedownload, vandaar.

FixX

• 622 berichten
  • 456 stemmen

ze kunnen best wachten

alleen dat hij wat sneller naar de consument gebracht moet worden dat klopt

eerst moeten ze sneller in de videotheek liggen

en kort daarna in de winkel dat is mijn mening

twee weken geleden zat ik eerst in duitsland en toen in oostenrijk en die hadden veel meer te bieden dan hier in nederland

laatst ook in engeland gezeten en daar lopen ze ook ver voor

dus dat zou wel gelijk mogen getrokken worden

en het mag ook wel iets goedkoper

de dvd`s zijn nog steeds te duur

ook al hebben ze soms leuke aanbiedingen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Je moet het misschien ook van de consument hun kant bekijken

Als sommige mensen maar 500€ per maand verdienen omdat hun studie etc etc hun beletten meer te verdienen is het nogal onmogelijk om uberhaupt een paar nieuw uitkomende dvd's te kopen.Dan zit je al tegen de 60 a 80 euro aan en dat is gewoon onmogelijk voor hun doen

En laat staan hoe duur serie's zijn, dat is al bijna helemaal van de zotte.

Het is maar roeien met de riemen die deze mensen hebben, ook al druist het tegen de meeste hun principes in.

Dat spreekt dat misschien deze groep mensen vrij, toch zal een groot deel van Nederland gewoon niet deze principes bezitten.Ik beschouw deze mensen dan ook als schapen zonder herder. De helft weet niet wat de gevolgen zijn en de ander helft wil het niet weten. Het zal tijd worden dan dat de overheid de functie van herder op zich neemt.

Het liefst zou ik gewoon willen zien dat de politiek eens werkelijk hard optreedt. Zou niet weten hoe of wat aangezien ik er toch geen ruk verstand van heb, maar lege dvd's uit de handel nemen zou al een grote stap zijn in de uitroeiing ?

Ik hou van films namelijk,het is mijn grootste bezigheid binnenshuis en ik spaar films al sinds mijn 12e.'' En origineel is zoveel prachtiger en collectiewaardiger dan een kopietje'' .En ik zou het ontzettend zonde en triest vinden als de gevolgen van illegaal downloaden over 15 jaar de filmindustrie verwoest heeft.

Minority_Check

• 877 berichten
  • 3301 stemmen

Bij South Park: Bigger, Longer & Uncut (1999):

Jordidj schreef:

Jammer ligt hij niet in alletwee videotheken in ons dorp

downloaden >_>

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Minority_Check schreef:

(quote)

downloaden >_>

ik niet. mis ik de orginaliteit

SLK

• 107 berichten
  • 44 stemmen

Films downloaden vind ik eerlijk gezegt triest. Of hebben jullie arme zielen geen geld genoeg.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

SLK schreef:

Films downloaden vind ik eerlijk gezegt triest. Of hebben jullie arme zielen geen geld genoeg.

idd , waar blijft de warmhartigheid van eigen steun aan een film die je zo predicuul leuk vind dat je hem zelfs zo zielig zou zijn om hem te downloaden om hem zo meteen in je nietanderswillende om deze film jeukende handen kan krijgen.

dat is ziek

Chr.s

• 3671 berichten
  • 1703 stemmen

SLK schreef:

Nope!

Minority_Check

• 877 berichten
  • 3301 stemmen

SLK schreef:

ik ben het hier met je eens voor 50% want

sommige films moet je gewoon kopen om ervan te genieten voorbeelden daarvan zijn the godfather trilogie en LOTRtrilogie enzov.

maar films zoals Southpark, simpsons en andere Komedies vind ik het niet waard om er geld voor te betalen ten eerste duren de films maar minder dan 90 minuten, zonder al te veel extra's om te zien.

en ten tweede ze zijn bijna overal op internet verkrijgbaar voor gratis met goede kwaliteit en als je goed zoekt ook met nederlandse ondertiteling.

maar ja ik denk dat dit bericht verwijderd wordt, omdat het niet te veel met de film te maken heeft

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11940 berichten
  • 5337 stemmen

Films downloaden is je eigen hobby of liefhebberij kapot maken. Ik ga met Materny mee en vindt dat de overheid hier keihard tegen moet optreden. Ik heb nu een stuk of 600 orginele dvd's en ik ben er ontzettend blij mee. Liever een orgineel hoesje dan een lelijke kopie.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12873 stemmen

Je kan ook downloaden zonder kopies oid bij te houden.

Voor velen is downloaden ook gewoon een vervanging van films op TV kijken geworden. Daar betaal je voorts ook niet meer voor, en na één keer kijken gooi je de film gewoon weer weg.

Liever 100 films op DVD waar je trots op kan zijn dan 600 waarvan er een hoop zooi tussenzit omdat je nu eenmaal iets moet kopen om het te kunnen zien.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

SLK schreef:

Wat een onzin! Ik download altijd eerst en als ik een film écht goed vind, dan koop ik hem pas. Ik hou er gewoon niet van om geld weg te gooien. Alleen bij muziek maakt ik een uitzondering, omdat MP3's veel praktischer zijn dan CD's.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Films downloaden is je eigen hobby of liefhebberij kapot maken. Ik ga met Materny mee en vindt dat de overheid hier keihard tegen moet optreden. Ik heb nu een stuk of 600 orginele dvd's en ik ben er ontzettend blij mee. Liever een orgineel hoesje dan een lelijke kopie.

Zeker, maar ik download zo heeeeeeeeeeeeel af en toe wel eens een filmpje dat nog niet op dvd uit is. Maar dat zijn er hooguit 5 in een jaar. De laatste was Rocky Balboa.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Lord Flashheart schreef:

(quote)

Wat een onzin! Ik download altijd eerst en als ik een film écht goed vind, dan koop ik hem pas. Ik hou er gewoon niet van om geld weg te gooien. Alleen bij muziek maakt ik een uitzondering, omdat MP3's veel praktischer zijn dan CD's.

Als je hem niet goed vind verkoop of ruil je hem toch gewoon op sites als: Moviemeter, Marktplaats, Mailmydisc, dvd.nl of Ruiljedvd.nl.

Mescaline

• 7089 berichten
  • 3249 stemmen

SLK schreef:

Ik download wel eens films ja..

Maar dan vaak nieuwe films omdat ik die in de winkel teduur vind.

Als een film onder de 10 euro of hooguit 10 euro kost zou ikdie nooit downloaden.. en idd ben arm

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12873 stemmen

veron35 schreef:

Als je hem niet goed vind verkoop of ruil je hem toch gewoon op sites als: Moviemeter, Marktplaats, Mailmydisc, dvd.nl of Ruiljedvd.nl.

Doorgaans een hele sleur, en het idee dat je als consument zelf nog een keer aan de slag mag als je iets gekocht hebt wat niet goed genoeg is, is een beetje achterhaald.

Verder neem ik mijn collectie ook serieus genoeg om geen tweedehandsspullen in m'n DVDkast te hoeven.

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Doorgaans een hele sleur, en het idee dat je als consument zelf nog een keer aan de slag mag als je iets gekocht hebt wat niet goed genoeg is, is een beetje achterhaald.

Verder neem ik mijn collectie ook serieus genoeg om geen tweedehandsspullen in m'n DVDkast te hoeven.

Die heb ik dan weer wel, maar ik ben ook nog maar 14 en heb geen geld om altijd alles nieuw te kopen. Ik denk dat 4/5 2e hands is bij mij.

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1995 stemmen

Zo'n gekopieerde DVD in je collectie is toch ook gewoon ontzettend lelijk. Ik zweer ook bij originele DVD's. Wat is er mooier dan een volle DVD kast met alleen maar DVD in originele keepcases.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ik bewaar ze ook apart, heb ooit eens een fase gehad waarin ik alles illegaal deed, maar het branden, hoesje uitprinten en een plaats vinden voor die illegale dvd's begon me te vermoeien. Maak nu alleen nog dvd's van dingen die ik wel ok vind maar geen geld aan wil verspillen (vooral tv-series, of het is gratis of je moet er 40 euro voor over hebben). Grotendeels van m'n verzameling is wel origineel en heeft dan ook een ere plaats op m'n kamer, daar waar de neppe dvd's in een doos op de voorzolder liggen.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

Nadelen van het downloaden van films, mijn mening:

- de kwaliteit van het beeld is veelal slecht.

- het duurt vaak te lang, een bezoekje aan de winkel of zelfs het bestellen van de film is soms zelfs sneller. En dat terwijl ik een 20 mbit verbinding heb.

- het is domweg illegaal en je maakt het juist voor de onafhankelijke filmmakers het nog lastiger. Film maken kost een hoop centjes, als " iedereen zou downloaden " verdiend de maker niet het honorarium waar hij/zij recht op heeft.

- men mist de " extra's "

Dan zijn er nog kleine, en meer persoonlijk gerichte, punten van kritiek. Een DVD hoesje met bijbehorend materiaal vind ik persoonlijk veel mooier staan dan een cd-rom met handgeschreven titel van de film daarop.

Vrijwel iedereen heeft weleens iets gedownload, maar de ware reden waarom men dit doet behoeft geen betoog: het niet willen spenderen van geld om redenen die veelal controversieel zijn.

Ik ben echter genuanceerd tegenover lieden die stellen dat een film "downloaden" wel kan helpen een film aan te schaffen. Maar daar houdt het dan ook mee op.

Een filmliefhebber zou principieel gezien gewoon het product moeten kopen en aangezien iedereen beseft dat het aantal uitstekende films in de duizenden loopt moet je door de jaren heen alleen maar een keuze maken tussen de diverse titels die op DVD verschijnen, maar dat laatste betreft een luxeprobleem.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.