- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Jij laat je dan ook leiden door het ultrabeperkte aanbod dat enkele instituten je voorschotelen.
Daar heb ik het ook niet over.
Ik heb er wel begrip voor dat je een moeilijk verkrijgbare film niet voor 30 dollar aan de andere kant van de wereld gaat kopen.
Wat ik wel bedoelde te zeggen: Ik begrijp de mensen niet die blockbusters downloaden omdat ze geen geduld hebben om naar de bioscoop tegaan, of hem eerder willen hebben dan de videotheek.
Niet dat ik er wakker van lig dat ze het doen, ik begrijp ze alleen niet. Ik heb die moeite er niet voor over en geef liever een paar euro uit voor de bioscoop of de videotheek. Maar blijkbaar ben ik één van de weinigen.
Laatst was een vriend van mij op bezoek, en hij wilde Caché graag zien. Toevallig heb ik deze op DVD en ik wilde hem mijn DVD wel uitlenen. Zijn antwoord was: "Nee, hoeft niet, ik download hem wel."
Dit bedoel ik dus, zulke mensen zijn downloadgeil, en daar heb ik geen begrip voor. Om over de mensen die kopieën verkopen nog maar te zwijgen...
Daarbij is de kwaliteit uitstekend als je even oplet.
Ja, misschien wel als je goed oplet, het zal wel. Als ik een DVD huur weet ik zeker dat ik goede kwaliteit heb. Ik zou me dood ergeren als een film na uren downloaden toch van slechte kwaliteit blijkt te zijn, of wat ik ook wel eens hoor: Een totaal andere film blijkt te zijn.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ik treed Hannibal bij. Ik snap niet hoe je als filmliefhebber je films gaat downloaden. Je moet al geluk hebben met de kwaliteit ervan en je krijgt toch veel meer film en/of extra's als je naar de bioscoop gaat of de dvd gewoon koopt of huurt? Ieder moet doen wat hij wil natuurlijk. Ik heb wel de indruk via mensen die ik ken en films downloaden dat die vooral gewoon graag veel films zien. Over het algemeen experimenteren die mensen ook niet echt, als ze alle Disney's, Steven Seagals en de blockbusters hebben gezien zijn die al content. Ik wil als filmliefhebber optimaal genieten van een film. Ik heb evengoed al eens gecopieerde films gezien en ben daar snel van afgestapt. Zelfde als muziek downloaden. De kans dat je iets van zeer goeie kwaliteit download is enorm klein heb ik ondervonden. Als je wat gewoon bent, zie of hoor je vrij snel het verschil. En ergens stoort dat toch.
Bovendien ben ik ook geïnteresseerd in extra's of commentaar tijdens de film en er zijn ook een hoop films die je gewoon op groot scherm in de bioscoop moet gezien hebben. En je wil toch ook de films bijhouden die je koopt. 't Is pas nog bewezen dat de recordable CD's en DVD's waarmee muziek of film wordt opgenomen maar 5 jaar meegaan als je al goeie kwaliteit hebt. Schijfjes van Aldi bvb gaan maar 2 jaar mee (gemiddeld natuurlijk). Met mijn dvd-collectie kan ik nog jaren genieten EN van de beste kwaliteit.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Jij (Hannibal) lijkt er van uit te gaan dat "downloaden" een actieve bezigheid is.
Kleine newsflash, maar sommige mensen laten hun PC gewoon aanstaan, downloaden of niet. Iets downloaden is drie klikken werk. Daarna laat je dat doen tot het klaar is. Je kan ondertussen ook andere zaken doen. Waaronder slapen, als je snachts iets download.
Er zijn inderdaad ook "verzamelaars", mensen die écht niet naar de bios willen. Die mensen zal de bios dan ook niet missen (al hebben ze de film dan wel gezien).
Wat het wachten op de bios betreft, da's één van de zaken waar de filmwereld zich totaal belachelijk maakt. Ik heb vaak al Engels ondertitelde (legale) DVDs liggen van films die hier nog niet eens aangekondigd zijn in de bioscoop. Move with the times.
Dat weet je net zo min. Van die weinige keren dat ik wat gehuurd heb, was er ook één DVD die halverwege bleef haperen. Fijn is dat.
Je moet al geluk hebben met de kwaliteit ervan
Nee hoor, je moet gewoon even opletten.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Ik zou me dood ergeren als een film na uren downloaden toch van slechte kwaliteit blijkt te zijn, of wat ik ook wel eens hoor: Een totaal andere film blijkt te zijn.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Het valt trouwens op dat de kritiek van filmfans op het downloaden steeds terugslaat op was filmleken en zogenaamde "verzamelaars" doen.
Kijk eens naar hoe het je filmkennis kan verrijken. Je hoeft gedownloade films niet te branden. Niemand houdt je tegen om na het kijken gewoon de DVD te kopen.
En zo zie je nog eens iets wat je zelf hebt gekozen, ipv wat een bios of videoboer je voorschotelt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat het wachten op de bios betreft, da's één van de zaken waar de filmwereld zich totaal belachelijk maakt. Ik heb vaak al Engels ondertitelde (legale) DVDs liggen van films die hier nog niet eens aangekondigd zijn in de bioscoop. Move with the times.
Dat lijkt inderdaad nogal achterlijk, maar films moeten natuurlijk wel worden aangekocht, als dat niet snel gebeurd in land A is de film al in een land B legaal uitgebracht. Verzin daar maar iets op......
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kijk eens naar hoe het je filmkennis kan verrijken. Je hoeft gedownloade films niet te branden. Niemand houdt je tegen om na het kijken gewoon de DVD te kopen.
En zo zie je nog eens iets wat je zelf hebt gekozen, ipv wat een bios of videoboer je voorschotelt.
Dat geldt voor jou. Het downloadprobleem is eerder het probleem van de massa die massaal Blockbusters download die overal te zien zijn. Jammer ook want in de bios is ook veel mooier dan op een brakke monitor.
Heb zelf minder/niets tegen freaks op zoek naar bijzondere films want die kopen ze idd toch wel. Ging vroeger immers ook door de nooddeur naar de bioscoop en ben wel een van de filmindustries grootste sponsors geworden....
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Sorry, maar da's het voordeel van "klant" te zijn. Ik moet daar niks op verzinnen. Moeten zij die de producten verkopen maar doen.
Ben zelf de laatste tijd al heel wat naar de bioscoop gegaan, maar heb weinig films gezien die het verdienen op een groot scherm gezien te worden.
The Illusionist heb ik lekker thuis gekeken, The Prestige in de bios. Vond ik The Illusionist 10 keer indrukwekkender op mijn brakke monitor.
Er zijn films die inderdaad op groot scherm gezien moeten worden, maar van het aanbod dat in de bios verschijnt ... 2 of 3 per jaar ?
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Jij (Hannibal) lijkt er van uit te gaan dat "downloaden" een actieve bezigheid is.
Nee, daar ga ik niet van uit. Zoals ik eens in de zoveel tijd 's nachts mijn pc aan laat staan te defragmenteren, zal een ander zijn pc dag en nacht aan laten staan om de ene film na de andere binnen te halen. Prima geen problemen mee, maar ik zou dat nooit doen.
Jij vindt een gehuurde film geen 4 euro waard, en ik vind een gedownloade film geen hoge electriciteitsrekening waard. Het is maar waar je voor kiest.
Dat is een slechte zaak, ben ik met je eens. Ik doelde hier ook op de mensen die Rocky 12 al op hun schijf hebben staan, en die er op kicken dat aan iedereen te vertellen.
Dus er was één DVD die bleef haperen? Ik heb dat ook ooit eens gehad ja, van de honderden films die ik gehuurd heb. Excuses van de videotheek en een gratis nieuwe film waren het gevolg.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Het downloaden kost mij geen cent meer aan m'n energie rekening. Zoals ik al zei, PC blijft aan, downloaden of niet.
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Maar bij mij wel, want ik zet mijn pc alleen aan als het nodig is, en zoals IK al zei: Het is maar waar je voor kiest.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Haha, oke, ik snap datje niet wil downloaden, maar kom niet aan met electriciteitsrekeningen als argument zeg. Dan is 1 film 0,000000000001 euro.
Hannibal
-
- 9360 berichten
- 3284 stemmen
Bron? Dat lijkt me namelijk sterk dat dat zo weinig kost.
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Volgens mij liggen computers qua stroom aardig laag. Als je 1 keer je waterkoker gebruikt kun je net zo goed een maand lang je computer aan laten staan (zal effe een bron zoeken).
kos
-
- 46713 berichten
- 8868 stemmen
Mwa, 53 kw, valt mee, slechts 1/3 van je tv, ik dacht dat het minder was.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
Zelfs dan nog. Ik betaal 55EUR per maand. Dat is 1.8EUR per dag. Zet hem een nachtje aan, is dat 0.9EUR. Download 3 films, kost het je 0.3EUR. Kijk elke avond een film, en het is 0.1EUR per film.
Gesteld dat enkel je computer electriciteit gebruikt. Jaja, 't is maar waar je voor kiest.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Ik treed Hannibal bij. Ik snap niet hoe je als filmliefhebber je films gaat downloaden. Je moet al geluk hebben met de kwaliteit ervan
Gewoon DVD kwaliteit hoor...
Nooit problemen mee dus.
Mee eens. Maar volgens en voor mij is het geen of/of. Naast een strippenkaart bij het filmhuis, een pathe-pas en lidmaatschap bij weetikhoeveel videotheken wil ik toch nog wel eens een film downloaden. Met name die films die je volgens de officiele kanalen niet of pas veel later in Nederland kan kijken. Ik ga toch niet anderhalf jaar wachten voordat ik Napoleon Dynamite kan kijken?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
't Lijkt me meer interessanter dat als je dan toch download, dat doet vanwege films die hier toch niet te verkrijgen zijn of waar je moeilijker aan kan geraken. Ook om materiaal te ontdekken is dat wel interessant, alhoewel ik daarvoor naar een videotheek ga of zelfs de bibliotheek bij ons die een uitgebreid gamma bevat.
Principieel heb ik geen probleem trouwens met downloaden van films, alhoewel ik dat persoonlijk niet direct zal doen. Ik koop liever m'n dvd's of huur wel eens iets. En verder ga ik graag naar de bioscoop. M'n tijd is momenteel wel gevuld met allerlei films in diverse genres. Wat muziek betreft (alhoewel het hier niet echt over gaat op dit forum) ben ik daar wel tegen, tenzij het unieke remixen of bootlegs zijn (waarvan ik dan toch nog de betere originele versies gewoon koop) zowel illegaal als legaal (als het om aparte nummers gaat van een album).
Tegenwoordig vind je enorm veel dvd's voor spotprijzen, en zelfs de minder commerciele films zijn gemakkelijk te verkrijgen. Voor mij is downloaden dus niet echt besteed.
Wouter
-
- 18722 berichten
- 3085 stemmen
Toch wel een typische houding. Lekker betweterig doen, en dan maar zeuren dat mensen blijven downloaden.
Ik zeur niet. Ik begrijp het op zich best.
Als je nu eens zou luisteren naar wat mensen te zeggen hebben, ipv je eigen starre gedachtegangetje te blijven volgen. Zou je misschien eens te weten komen waarom mensen geen 8EUR of 4EUR voor de grootste nonsens meer willen uitgeven.
Op dat soort onzin zit ik niet te wachten, nee.
Wouter
-
- 18722 berichten
- 3085 stemmen
Als je een goede dvdrip download en die lekker vanuit je luie stoel of languit in bed wil kijken, is downloaden daar heel geschikt voor. En het scheelt 8 euro voor de bioscoop.
Stel dat je zo'n 30 tot 40 films per jaar downloadt. Tel uit je winst.
Over dit argument had ik het eerder.
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
tegenwoordig ook streaming videos en steeds betere kwali. Voor als je net als ik te lui bent om down te loaden en gewoon snel filmpje wil aanklikken. Pluspunt is staan hele oude films tussen en ook nieuwe en sommige in erg goed kwaliteit zoals bv. 300 en the host en al mijn series natuurlijk Hereos, Veronica Mars die moet ik wel zo kijken zijn immers niet in nederland op de buis. Ideaal dus
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
zit ik dan in verkeerde topic, ben hier ook niet meer zo up to date
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
'GEEN downloadtips!'.... 
dttom
-
- 2146 berichten
- 2156 stemmen
oh hahaha, tis dan ook niet echt downloaden he. Ga je het nu verplaatsen of niet???