• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.998 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.256 gebruikers
  • 9.389.050 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Bij sommige sites staat de specifieke naam van het bestand waarvan het een ondertitel is, erbij, waardoor je de torrent en de ondertitel bij elkaar kan zoeken.

Maar als je geen overeenkomst heb gaat het bijna nooit gelijk (denk aan: begint de film meteen? is het een originele of uitgebreide versie?).

Spartaan1986

• 3612 berichten
  • 2169 stemmen

Ok bedankt. Ja het gaat om een torrent die voor mij niet te zien is en die is engels ondertiteld.(Het gaat om een Franse film)

Van die film heb ik wel een andere torrent gevonden maar die heeft andere woorden achter de titel van het bestand staan.

Update: Ik heb inmiddels een Torrent gevonden met Engelse ondertiteling van de film. Als je de dvd brand op een dvd-rw moet je dus het filmbestand zelf en het subtitle bestand er samen op zetten? En dan moet je op je dvd afstandsbediening de knop subtitles indrukken als je op het vraagteken staat?

Liwwie

• 151 berichten
  • 329 stemmen

Je hebt het dan over divx.... bij een goede tracker worden gewoon dvd's aangeboden en vaak ook nog prereleases van een bioscoopfilm. In de regel zijn ze gesubt omdat een goede tracker een vertaalteam heeft...

Liwwie

• 151 berichten
  • 329 stemmen

Over het downloaden en kopieeren... eigenlijk ben ik het een beetje zat om zomaar te suggeren dat elke kopie een niet-verkoop of niet bioscoopbezoek is. Ik durf zelfs te stellen dat het verkoop stimuleert....

Ja, ik ga vaak naar de bios... nou ja tegenwoordig niet meer omdat er vaak helemaal niets draait. Je wordt doodgegooid met pulp en als je een keer tijd hebt draait iets al niet meer omdat het plaats moet maken voor nog meer pulp. Eén van de redenen waarom bioscoopbezoek daalt is de hoge frequentie van wisselen van films die ik niet wil zien. Ik ga dus veel naar filmhuizen. Pulp download ik wel via mijn XXXXXXXX.... zie je wel... geen verlies geleden.

Films die ik nooit zou hebben gekocht kopieer ik en vaak is 'ie dan zo goed dat ik 'm koop.... alweer geen verlies geleden... zelfs een stimulans...

Je ziet ook dat de omzet stijgt... eindelijk beginnen de prijzen redelijk te worden.... Ga eens in de FRS, Witte Boekenmarkt, Mediamarkt of iets dergelijks staan... ze vliegen als zoete broodjes weg....

Zo geef ik maandelijks 3-400 euro uit aan dvd's. Ik heb zo'n 2000 dvd's waarvan er zo'n 1200 origineel zijn. Die andere 800... ik zou ze van z'n langzalzeleven niet origineel willen hebben. Ik gebruik ze wel eens om te uppen maar dat is een heel ander verhaal. Als ik kijk naar mijn bezit en de verhouding origineel vs kopie.... dan durf ik te stellen dat ik een goede ben voor de brache en dat het kopieeren zelfs een stimulans tot koop is geweest... laat ze daar maar eens op kauwen want een kopie is in mijn geval zeer zeker niet een verloren verkoop....

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Liwwie schreef:

Zo geef ik maandelijks 3-400 euro uit aan dvd's. Ik heb zo'n 2000 dvd's waarvan er zo'n 1200 origineel zijn....

, respect!

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

respect voor puur het uitgeven van geld?

Sorry dat wil er bij mij niet in. Ik vind dat behoorlijk veel geld en tsja als je kijkt naar mensen die geen cent te makken hebben is dit natuurlijk asociaal. Niet dat ik overigens veel beter ben, ik geef jaarlijks zo'n 1000 euro euro uit aan DVD's maar dat vind ik absoluut niks om respect voor te hebben

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Ik denk dat het niet om het bedrag ging, maar meer om de grote collectie.

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

Maar om even te reageren op Liwwie.

Persoonlijk denk ik niet dat er zo veel mensen zijn die een gebrande DVD orgineel willen aanschaffen.

Alleen verzamelaars zijn zulke actieve kopers, ik denk dat het gros van de mensen DVD's gewoon download. En zo een heele gedownloade collectie aanschaft. En ik denk haast wel zeker te weten dat dit ten koste gaat van de DVD verkoop. Maar aan de andere kant denk ik dat er sterk overdreven word, niet iedere DVD die je download had je anders gekocht of dan was je anders naar de bioscoop gegaan. Bovendien vind ik niet dat een gebrande DVD kan concureren met de bioscoop.

Nog een punt is dat bioscopen erg duur zijn en er naar mijn mening niet zo heel erg veel films de moeite waard zijn om naar toe te gaan. ook bij muziek merk ik, dat vanwege de hoge prijzen van muziekalbums mensen eerder een CD downloaden. Bovendien heeft downloaden voor veel mensen nog andere voordelen, als je naar muziek kijkt. punt een is dat in deze maatschappij mensen nog maar weinig de moeite nemen om een bepaald album van een artiest helemaal te luisteren. Alles moet snel dus mensen nemen niet de tijd om bepaalde muziek en nummers te waarderen. Door middel van het internet downloaden mensen zelf hun muziek en stellen zelf hun CD's samen. Ook zijn deze CD's meestal langer. op de gemiddelde CD-R kunnen zo'n 80 minuten, de meeste albums zijn maar 50 minuten lang.

Ook qua DVD's vind ik prijzen vaak veel te hoog. Vooral bij muziek DVD's betaal je al snel 20 euro voor een DVD. Als de winkels met de DVD-R willen concureren dan moeten de prijzen van hun DVD's omlaag gooien. Een DVD is goedkoper om te maken dan een videoband, waarom zijn zo veel DVD's dan zo ontzettend duur?

Als de regering ingrijpt en hoge belastingen heft op DVD-R's en de winkels hun prijzen omlaag doen is het hele probleem opgelost in mijn ogen.

starbright boy (moderator films)

• 22427 berichten
  • 5130 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Een DVD is goedkoper om te maken dan een videoband, waarom zijn zo veel DVD's dan zo ontzettend duur?

DVD's zijn dan ook gemiddeld veel goedkoper dan videobanden ooit waren.

Bovendien daalt de gemiddelde CD en vooral DVD-prijs al jaren.

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Precies. Het zal voor hen (vooral jongeren) altijd goedkoper moeten worden en stel dat alle nieuwe cd's 10 euro zouden zijn, zou dat nog te duur zijn. Daar vrees ik voor. En ik wil nu echt niet de zeurende opa uithangen.

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Bij Little Miss Sunshine (2006):

s130678 schreef:

Deze film is de verklaring voor het illegaal downloaden van films: dit is geen geld waard.

De rest van je posting was al lariekoek, maar met deze opmerking laat je zien dat je niet heel erg serieus te nemen bent.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ik vond 'omschrijfbaar gebrek aan humor' wel een mooie zin...

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Wouter schreef:

(quote)

maar met deze opmerking laat je zien dat je niet heel erg serieus te nemen bent.

Of het nu in dit geval zo is, is smaakafhankelijk, maar het is zeker wel een reden.

Het merendeel van de films is het inkomticket of de huurprijs niet waardig.

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Het is niet waarom er zoveel gedownload wordt. Dat wordt er, omdat het kan.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Onderhond schreef:

Het merendeel van de films is het inkomticket of de huurprijs niet waardig.

Rare zin. Wat is een gemiddelde film waard?

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Wouter schreef:

Het is niet waarom er zoveel gedownload wordt. Dat wordt er, omdat het kan.

Toch biedt het ook nadelen. Zeker ivm de bioscoop. Dus iets zorgt ervoor dat die nadelen opwegen tegen de voordelen.

Prijs is daar een stevige factor in.

otherfool schreef:

Rare zin. Wat is een gemiddelde film waard?

Net zoveel zodat je je niet lullig voelt als je geld hebt uitgegeven aan een kutfilm.

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Toch biedt het ook nadelen. Zeker ivm de bioscoop. Dus iets zorgt ervoor dat die nadelen opwegen tegen de voordelen.

Prijs is daar een stevige factor in.

De belangrijkste.

En bij de bepaling wat je een film waard vindt, speelt het mee dat je hem ook gratis kan downloaden.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Niet echt. Films zijn al jaar en dag gratis op TV te zien. Het wel of niet kunnen downloaden heeft dus geen invloed op mijn waardebepaling van een film.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Net zoveel zodat je je niet lullig voelt als je geld hebt uitgegeven aan een kutfilm.

Eh, ja, hang daar maar eens een bedrag aan...

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

2EUR voor de bios en 0.75EUR voor de verhuur ?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

Niet echt. Films zijn al jaar en dag gratis op TV te zien. Het wel of niet kunnen downloaden heeft dus geen invloed op mijn waardebepaling van een film.

Bij tv heb je nog wel het nadeel dat je moet wachten tot die uitgezonden wordt.... Dat weegt natuurlijk ook mee. Niemand gaat een film downloaden op de dag dat die ook gratis op tv is. Tenzij je dat nog makkelijker vind dan de video aanzetten....

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Onderhond schreef:

Niet echt. Films zijn al jaar en dag gratis op TV te zien.

Niet de films die in bios zijn.

Het wel of niet kunnen downloaden heeft dus geen invloed op mijn waardebepaling van een film.

Financieel gezien, denk ik van wel. Wat je ook beweert.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Wouter schreef:

Niet de films die in bios zijn.

Die worden toch ook gedownload ?

Wouter schreef:

Financieel gezien, denk ik van wel. Wat je ook beweert.

Als je me dan toch zo goed kent, kan je dan ook even zeggen waarom ?

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Die worden toch ook gedownload ?

Ze zijn op tv...

Als je me dan toch zo goed kent, kan je dan ook even zeggen waarom ?

You're human.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Wouter schreef:

Ze zijn op tv...

Ja en ? Ze worden ook massaal gedownload.

Wouter schreef:

You're human.

You're drunk

Wouter

• 18722 berichten
  • 3085 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Ja en ? Ze worden ook massaal gedownload.

Ze zijn niet op tv, bedoelde ik. Daar hadden we het namelijk over.

Wouter schreef:

(quote)

You're drunk

Welnee.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Toch wel een typische houding. Lekker betweterig doen, en dan maar zeuren dat mensen blijven downloaden.

Als je nu eens zou luisteren naar wat mensen te zeggen hebben, ipv je eigen starre gedachtegangetje te blijven volgen. Zou je misschien eens te weten komen waarom mensen geen 8EUR of 4EUR voor de grootste nonsens meer willen uitgeven.

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Ik snap niet dat mensen 's nachts urenlang hun pc aan willen laten staan voor die 'nonsens', om vervolgens een filmpje van meestal beroerde kwaliteit te bekijken.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Hannibal schreef:

Ik snap niet dat mensen 's nachts urenlang hun pc aan willen laten staan voor die 'nonsens', om vervolgens een filmpje van meestal beroerde kwaliteit te bekijken.

Als je een goede dvdrip download en die lekker vanuit je luie stoel of languit in bed wil kijken, is downloaden daar heel geschikt voor. En het scheelt 8 euro voor de bioscoop.

Stel dat je zo'n 30 tot 40 films per jaar downloadt. Tel uit je winst.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Hannibal schreef:

Jij laat je dan ook leiden door het ultrabeperkte aanbod dat enkele instituten je voorschotelen.

Da's weer iets waar ik als filmfan niet bijkan. Daarbij is de kwaliteit uitstekend als je even oplet. Dus geen probleem mee.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.