• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.002 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.257 gebruikers
  • 9.389.147 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

Ruud 15

• 46 berichten
  • 69 stemmen

Halcyon schreef:

Dit is nu eenmaal een discussie, dus waarom zouden zij die reacties plaatsen ten voordele van illegaal downloaden per definitie met hun geweten in de knoop liggen? Mag je hier dan alleen discussiëren als je tegenstander bent van downloaden zonder van gewetensproblemen te worden beschuldigd?

Ik begrijp de discussie niet helemaal.

Illegaal downloaden van films bestaat niet, wél illegaal uploaden van films.

Ik down de hele dag films en met veel genoegen en heb er geen enkele moeite mee.

Van de prijs die je voor beschrijfbare media betaalt gaat een deel naar de BUMA/STEMRA of hoe dat tegenwoordig ook heet.

Het is wettelijk gewoon toegestaan om een film te downloaden voor eigen gebruik!

En dat doe ik van harte.

Medelijden met de filmindustrie?

Je hebt toch ook geen medelijden met de Belastingdienst?

U-96

• 11875 berichten
  • 2085 stemmen

Je hebt toch ook geen medelijden met de Belastingdienst?

Maar dat zijn dan ook echt mierenneukers op den top.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Tja, die van de MPAA duidelijk niet, als je het zo leest. Die nemen zichzelf niet eens serieus

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Nee maar als ze zichzelf wel serieus zouden nemen zou ik ze ook niet serieus nemen. Maar aan de andere kant nemen ze zich zelf niet eens serieus dus waarom zou ik ze dan wel serieus nemen of is het gewoon zo dat ik zo'n instantie per definitie niet serieus neem ? Ik gok het laatste. Wie gaat er nu het downloaden nog stoppen ? Nooit van z'n leven dat dat nog iemand gaat lukken.

qu1nt3n

• 65 berichten
  • 323 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Wie gaat er nu het downloaden nog stoppen ? Nooit van z'n leven dat dat nog iemand gaat lukken.

Juist, dus als ze nou slim zijn steken ze geen miljoenen in het tegengaan van pubers die films verspreiden en kopieren maar houden ze dat geld in hun zak.

Alles net ff wat goedkoper maken zodat iedereen gewoon betaald voor een ander z'n werk..

Bioscoop 5 euro, iedereen gaat.

Elke dvd 5 euro (of 10, ook nog een mooie prijs), iedereen koopt de film die hij/zij leuk vindt.

Meer mensen gaan naar de bios, meer mensen kopen dvd's.. Op z'n minst even veel inkomsten voor de makers...

Ok, er zullen wat banen geschrapt worden bij Brein ect.. die moeten dan maar lekker voor de belastingdienst gaan werken ofzo , of een andere baan waar ze het gevoel kunnen hebben goed bezig te zijn door onzinnig werk te doen want het maakt werkelijk geen ene zak uit of je nou af en toe een paar studenten hun server af pakt... Internet is te groot en wat er ook aan beveiliging bedacht wordt er is altijd een manier om het te omzeilen...

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Precies. Internet is ook gewoon veel te groot en het gaat allemaal veel te snel. Ik bedoel, je kunt gewoon op Zondagmiddag op de PC compleet gratis naar voetbalwedstrijden uit de Eredivisie kijken, de cameraversies van de nieuwste bioscoopfilms worden met de dag beter, de Oscarfilms worden nota bene door de studio's zelf verspreid en de meeste DVDrips zijn al weken voor de Amerikaanse releasedates overal op het internet te vinden.

Word het niet gewoon tijd dat ze het opgeven. Waar vechten ze nog tegen ? Als iemand iets wil zien, zien ze het toch wel. Voor elke site die uit de lucht word gehaald komen er 5 nieuwe terug.

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Word het niet gewoon tijd dat ze het opgeven. Waar vechten ze nog tegen ?

Laten we ook meteen de politie afschaffen, mensen blijven altijd maar de fout ingaan... waar doen ze het voor?!

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Wel juiste analogieën maken dan. Een groot deel van het politiebeleid is "pro-actief". De politie is een orgaan dat er vooral voor moet zorgen dat ze eigenlijk niet hoeven op te treden.

De MPAA daarentegen

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Bij mij in de buurt staat de politie trouwens vaak aan de kant van de weg met hun flitsapparaat terwijl ze weten dat mensen in de rem gaan als ze de flitser zien, en gas geven wanneer ze er weer voorbij zijn.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

En dat moedig jij aan ?

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Ach, aanmoedigen... Ik heb ook wel eens een boete gehad omdat ik 4 kilometer te hard reed, en daar kon ik destijds ook geen begrip voor opbrengen.

Aan de andere kant zijn regels er niet voor niets en moeten mensen die de regels overtreden gestraft worden. Dat geldt voor alle regels. 'We geven maar op want het helpt toch niet' vind ik in ieder geval niet de goede instelling.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Tja onderhond. Dat is spijtig genoeg wel het gevolg van de gang van zaken hier. Elke ochtend worden de automobilisten op de hoogte gebracht van de flitscontroles via de radio. Dat vind ik niet kunnen eerlijk gezegd, dat werkt zo'n situaties als Hannibal noemde alleen maar meer in de hand.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Hannibal schreef:

Ach, aanmoedigen... Ik heb ook wel eens een boete gehad omdat ik 4 kilometer te hard reed, en daar kon ik destijds ook geen begrip voor opbrengen.

Er is een marge van 5 km/u te hard, die je mag overschrijden .

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Oei betrapt! Er stond op de factuur: Gemeten: 57 km p.u, na correctie 54 km p.u, toegestaan: 50 km p.u.

Boete: 70 Gulden!

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Klopt niet volgens mij hoor, na correctie zou het dan 52 km/u moeten zijn.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Wat ik zeg klopt niet:

http://www.infopolitie.nl/verkeer/diverse/snelheid.php

3 km/u idd.

Hannibal

• 9360 berichten
  • 3284 stemmen

Jammer, anders had ik nog een bezwaarschrift kunnen schrijven

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Aan de andere kant zijn regels er niet voor niets en moeten mensen die de regels overtreden gestraft worden. Dat geldt voor alle regels.

Mooie uitspraak, maar als er dan op gewezen wordt dat "enkel uploaden" strafbaar is, wordt er plots overgeschakelt naar morele perspectieven etc etc.

Feit is dat de MPAA zich de ballen interesseert in wat de kijker wil. If anything werken ze alleen maar mee aan het hele downloadgebeuren.

qu1nt3n

• 65 berichten
  • 323 stemmen

Hannibal schreef:

'We geven maar op want het helpt toch niet' vind ik in ieder geval niet de goede instelling.

Dat is ook niet wat ik bedoel. Pak het anders aan zodat het onnodig (of minder nodig) is om zulke controle instellingen te hebben. Dat zal echter niet snel gebeuren want ondertussen werken er natuurlijk erg veel mensen voor zulke instellingen wereldwijd en die gaan natuurlijk niet zorgen dat ze hun baan kwijt raken.

Iedereen bekijkt het van zijn eigen standpunt en zal dus het voor hem/haar meest gunstige kiezen. Zolang er niet met alle betrokken partijen goed nagedacht worden zal het zo blijven als het is. De één pleit voor strengere controle de ander voor afschaffing. Het schiet mij wel altijd in het verkeerde keelgat als ik dan weer is een of andere kneus van brein op tv zie die over downloaders praat alsof het topcriminelen zijn..

En even over dat te hard rijden.. Geef nou toch is toe zeg, bijna overal waar ze staan is het toch gewoon gezeik.. Altijd weggetjes waar je 50 mag en ze je op 55 pakken.. (ja dan reed je 60 ja, oei wat gevaarlijk)

Staan ze daar vaak ook nog met z'n vijven achter een boom heh, waarom heb je daar vijf agenten voor nodig voor zo'n lasergun??? of werken d'r 4 gratis?

Politie geeft het zelf toe.. ze zijn er ooit mee begonnen, en nu zijn ze gewend aan het geld dat het opbrengt dus ze moeten het iig blijven doen om dat geld wat al weer uitgegeven is binnen te krijgen... en ja, tis altijd makkelijker dan dieven vangen.

Van mij mag elke meter weg gecontroleerd worden om te kijken of mensen geen 220 rijden ofzo maar op de snelweg bijv. 120km... tot 150km geen boete wat mij betreft.

De meeste boetes zijn overtredingen die vrij veel weggebruikers regelmatig maken (10-20km te hard) of ze daar nou wel of niet een bon voor krijgen.

Ik wil niet alle agenten over een kam scheren zij doen ook hun werk en bedenken niet zelf om te gaan flitsen dat weet ik ook wel. Maar vindt wel dat ze dan iig zelf het goede voorbeeld moeten geven en niet even de sirene aan om niet te hoeven stoppen voor rood licht en dat soort dingen.

En toen ging het niet meer over films..

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

Snelheidscontrole: 97 procent rijdt te hard

DEN HAAG - Maar liefst 97 procent van de automobilisten rijdt te hard op de Erasmusweg in Den Haag. Dat blijkt uit een woensdag gehouden snelheidscontrole.

De politie heeft in totaal 1068 bestuurders gecontroleerd, waarvan 1033 te snel reden en een bekeuring kregen. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 101 kilometer per uur, waar 50 is toegestaan.

Er moeten die dag toch wel een paar ongelukken gebeurd zijn als iedereen met zo'n gevaarlijke snelheid rijdt.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Goh de politie in Den Haag kan weer gaan barbequen deze zomer

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

'Filmbranche verliest miljoenen door downloaden'

De Nederlandse filmbranche is in 2005 meer dan 10 procent aan omzet misgelopen doordat internetters films downloaden. Dat heeft R. Lamers, voorzitter van het Platform Filmwereld.net, dinsdag gezegd in het

actualiteitenprogramma NOVA. Volgens Lamers verloren bioscopen, filmdistributeurs en videotheken het

afgelopen jaar 82 miljoen euro aan inkomsten. Lamers vreest voor de werkgelegenheid in de branche en pleit voor een verbod op het downloaden van films.

Downloaden is in Nederland niet strafbaar, maar het verspreiden van dat materiaal wel. De meeste mensen die films en muziek downloaden, doen dat met programma's waarmee de bestanden ook verspreid worden. (Bron: ANP)

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Ik vraag me af hoe ze dit onderzocht hebben.

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Misshien dat het in de uitzending werd uitgelegd. Is hier nog te bekijken: http://www.novatv.nl/

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25173 stemmen

Het leuke hieraan is dus dat het hier voornamelijk om de grote bioscopen gaat. Pathé bijvoorbeeld zit hier heel erg mee. De reden :

Vorige week ging The Man in première, The Man is al sinds oktober op DVD te verkrijgen, die kun je met een creditcard al voor een euro of 5 kopen. Waarom zou je dan in vredesnaam 8,30 euro (exclusief popcorn en drinken) gaan betalen om zo'n film in de bioscoop te gaan zien

Nog een reden :

80% van de films zijn in Amerika al weken in roulatie en dus makkelijk te downloaden. Breng alle films wereldwijd in dezelfde week uit en Nederland heeft op jaarbasis 5 miljoen extra aan inkomsten.

Constatering :

De films waar Pathé Eindhoven momenteel het meeste winst op maken zijn de Turkse films. Turkse films zijn niet of nauwelijks te downloaden.

Nog een constatering :

De filmhuizen hebben nergens geen last van. Plaza Futura zit nog steeds dagelijks vol. Waarom ? Films zijn niet of nauwelijks te downloaden en mensen zijn te lam om ondertiteling te zoeken voor die films.

Conclusie :

De grote concerns als Pathé gaan niet mee met de tijd en draaien daarom verlies.

Oplossing :

Meer Nederlandse (of andere niet-Engelstalige) films en meer kwaliteit in het aanbod.

Zelva

• 2188 berichten
  • 2702 stemmen

kos schreef:

Ik vraag me af hoe ze dit onderzocht hebben.

Met de natte vinger.

Mensen die sowieso al lopen te sjoemelen met de cijfers, vertrouw ik daarin al helemaal niet.

Vorig jaar is er 23 miljoen euro minder aan dvd's en video uitgegeven, de helft daarvan komt van videobanden. Wel dient daarbij opgemerkt te worden dat er 2 miljoen stuks méér verkocht zijn, nóg beter dan het topjaar 2005. Die omzetdaling komt dus niet door minder verkopen/gedownloade films, maar door goedkopere dvd's.

De entertainmentbranche lijkt ook wel vergeten dat het vroeger stukken minder ging. Zo werd er in 1999 voor slechts 187 miljoen video's en dvd's verkocht. In 2003 voor 322 miljoen. In 2005 329 miljoen. Ach gossie, wat gaat het toch slecht.

Nee, het is geen 2004 met 383 miljoen, maar zou dat dan tóch niet kunnen komen omdat mensen inmiddels wel de films die ze echt koste wat kost op dvd willen hebben, hebben aangeschaft en proberen ze nu met manipulatie de omzet toch op de een of andere manier te verhogen?

Ook de bioscoop klaagt steen en been. 20 miljoen bezoekers 'nog' maar en dat komt allemaal door de gedownloade films. Snif

Waarom in 1999 er 'maar' 19 miljoen mensen naar de bioscoop gingen, wordt gemakshalve maar geen verklaring voor gegeven en er niet bij gezegd. Of kwam het toen ook door de downloads? In totaal is er voor zo'n 17 miljoen minder uitgegeven in de bioscoop aan kaartjes.

Eigenlijk is dit gewoon een normaal jaar, en waren de jaren na 1999 topjaren. Alleen 1998 kwam ook tot 20 miljoen, daarna moeten we tot 1983 terug om weer boven de 20 miljoen uit te komen. Zeikbouten zijn het dus.

Tellen we 23 en 17 miljoen bij elkaar op, dan komen we aan 40 miljoen. Dan zou de resterende 42 miljoen bij de videotheekbranche vandaan moeten komen. Maar nee, dat is niet het geval. Daar was een daling te bemerken met tien procent van zo'n 116,7 miljoen naar 105 miljoen. 11,7 miljoen minder.

Conclusie: R. Lamers liegt dat ie barst.

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Zoiets vermoedde ik al ja, bedankt voor het uitrekenen .

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Waarom zou je dan in vredesnaam 8,30 euro (exclusief popcorn en drinken) gaan betalen om zo'n film in de bioscoop te gaan zien

Je verliest dan dus het deel van het publiek dat naar de bios gaat, enkel om het nieuwste van het nieuwste te zien. Want er zijn films genoeg in de wereld te koop/huur of op TV om nooit naar de bios te hoeven.

Er waren/zijn toch wel andere redenen voor een avond uit naar de film?

Breng alle films wereldwijd in dezelfde week uit en Nederland heeft op jaarbasis 5 miljoen extra aan inkomsten.

Tegelijkertijd kost dat simultaan uitbrengen ook veel. Als alle films zouden scoren is dat geen probleem, maar dat doen ze niet.

De grote concerns als Pathé gaan niet mee met de tijd

Hoe stel je je voor dat ze dat doen dan?

Meer Nederlandse (of andere niet-Engelstalige) films en meer kwaliteit in het aanbod.

Persoonlijk denk ik dat dat laatste de grootste knauw is. Het zijn barre tijden voor de bioscopen, maar zodra er een Ice Age ten tonele verschijnt, worden er toch weer kaartjes verkocht.

Wel maak ik me zorgen over de beeldvorming. In die zin dat er nu generaties opgroeien voor wie muziek en film zaken zijn die je voor niets krijgt.

En tegelijkertijd erger ik me dood aan dat doorzichtige gegoochel met verzonnen cijfers, dat is voor niemand leuk.

Kwam er laatst niet uit een onderzoek dat nog geen 2 procent van de Nederlandse bevolking wel eens een film downloadde? (Al moet daarbij weer worden aangetoond dat bioscoopbezoekers voornamelijk jongeren zijn, waaronder dat percentage wellicht een stuk hoger ligt).

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ik ben harstikke blij met downloaden. Het geeft me de kans om films te zien die ik normaal wel zou willen zien, maar die ik niet zou kunnen zien. Ik vind het ontzettend handig en hoe goed de kwaliteit ook is, als ik een film in de bioscoop wil zien dan ga ik er steeds vaker naar toe, heerlijk!

Spartaan1986

• 3612 berichten
  • 2169 stemmen

Weet iemand of je de ondertitels van een bepaalde film kan gebruiken in bijna elke Torrent van die film?

Alvast bedankt

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.