• 15.963 nieuwsartikelen
  • 179.024 films
  • 12.272 series
  • 34.077 seizoenen
  • 649.207 acteurs
  • 199.263 gebruikers
  • 9.389.555 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

feanaro surion schreef:

Kan dit niet naar het download-topic(geen tips) verplaatst worden?

Ja.

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Volledig eens met feanaro en co. Ik vind het zelf nog altijd geweldig om een nieuwe dvd uit de winkel mee te nemen. Daarbij vind ik om de een of andere reden een gebrande versie ook niet 'mooi'. Originele zijn nou eenmaal 'echter'.

qu1nt3n

• 65 berichten
  • 323 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Het is inmiddels al 2006 hè?

Inderdaad Djelle.. Een film die 100% de kwaliteit van de orginele + extra's + subtitles, gewoon helemaal het zelfde als de originele dus download je toch echt binnen een paar uurtjes zonder dat je pc daar last van heeft tegenwoordig. Slechte versies, virussen ect. dat ligt er aan waar je het vandaan haalt.. Kazaa en dergelijke, daar moet je niet zijn.

Een film die ik goed vindt en gedownload heb kan ik alsnog in de bioscoop gaan kijken.

Een goede film koop ik zowat altijd later alsnog op dvd.

Maar dan wel voor een prijs die ik acceptabel vindt! Sorry hoor maar 35 tot 50 euro voor een dvd dat vindt ik belachelijk. Je kan mij trouwens ook niet wijsmaken dat er van die 50 euro bijvoorbeeld 40 naar de maker van de film gaat, ik dacht het niet.

Het is net zoals bij de handel in muziek cd's, waarom maken ze het niet gewoon wat goedkoper net zoals in sommige andere landen.. Minder winst per cd, maar als je een cd bijvoorbeeld direct al maar 10 euro laat kosten dan verkoop je er wel vele malen meer. En dat kan makkelijk want een cd kost zo'n 50 cent tot een euro en maar 15 cent ofzo per cd gaat naar de artiest!

Nog iets,

Een film op tv kijken, daar betaal je toch ook geen 35 euro voor? Je moet een paar jaar wachten, maar is dat zo erg dan, maakt dat zoveel uit? Een televisiezender betaald voor de rechten maar hoeveel mensen kijken er dan wel niet.

Ik denk dat het hele probleem van downloaden niet alleen veroorzaakt wordt door de downloaders.

Winkeliers, producenten, die zijn toch ook een beetje hebberig, enne, velen doen het enkel en alleen voor het geld.

Als alle partijen wat soepeler tegenover elkaar zouden staan zouden de verschillen veel minder groot worden.

Als een kopie je moeite en meer tijd kost en een origineel niet heel duur is, dan zullen de meeste mensen toch voor het origineel gaan.

Als ik het kon betalen zou ik ook wel alles wat ik wil origineel kopen maar dat gaat gewoon niet als je geen goed betaalde baan hebt en/of nog op school zit.. En dit is nou net de grootste doelgroep en ook de groep die het meeste illegaal download..

qu1nt3n

• 65 berichten
  • 323 stemmen

Fuck... lang

Hannibal

• 9362 berichten
  • 3285 stemmen

qu1nt3n schreef:

Als ik het kon betalen zou ik ook wel alles wat ik wil origineel kopen maar dat gaat gewoon niet .

Tsja, ik heb ook nog niet 'alles wat ik wil', maar ik voel niet de drang om dan alles maar te gaan jatten.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

qu1nt3n schreef:

Als ik het kon betalen zou ik ook wel alles wat ik wil origineel kopen maar dat gaat gewoon niet

En dus eigen je het jezelf gewoon maar toe?

Het is juist die mentaliteit die zorgwekkend is.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

qu1nt3n schreef:

Je kan mij trouwens ook niet wijsmaken dat er van die 50 euro bijvoorbeeld 40 naar de maker van de film gaat, ik dacht het niet.

Groot gelijk. Moest het geld integraal naar de artiest gaan dan zou je nog zeggen... Maar nu zijn de grote profiteurs de verdelers.

En euh, ik download geen films hoor, alleen muziek .

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

cornelis schreef:

Het is juist die mentaliteit die zorgwekkend is.

Niet zorgwekkender dan de reclameboys die op alle mogelijke manieren het geld uit je zakken proberen slaan.

Want laten we eerlijk zijn, zij hebben een stevig aandeel in de bezitdrang die onder de bevolking, zeker de jongeren, heerst. Wat je de meeste downloaders kan nageven is dat ze ten minste niet schijnheilig doen ...

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

qu1nt3n schreef:

Maar dan wel voor een prijs die ik acceptabel vindt! Sorry hoor maar 35 tot 50 euro voor een dvd dat vindt ik belachelijk. Je kan mij trouwens ook niet wijsmaken dat er van die 50 euro bijvoorbeeld 40 naar de maker van de film gaat, ik dacht het niet.

35 tot 50 euro?

Het was 5 jaar geleden dat je voor het laatst een dvd winkel in ging zeker.

Nieuwe dvd's kosten 15 tot 20 euro. Uiteraard zijn er nog uitschieters naar boven, maar dat zijn uitzonderingen.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Onderhond schreef:

Niet zorgwekkender dan de reclameboys die op alle mogelijke manieren het geld uit je zakken proberen slaan.

Daar denk ik anders over.

Bovendien is dat off topic.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Nee, kan ik me in jou positie wel voorstellen. Met een deel van het geld dat zij uit onze zakken kloppen koop jij je brood natuurlijk.

Niks mis mee hoor, maar pas op als je dan met een ethisch vingertje gaat lopen zwaaien.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Op een gegeven moment zullen er wel goedkope downloads van films aangeboden worden, maar dan nog zullen de zolderkamerboys doorgaan met illegale downloads verspreiden.

Je ziet het met de muziekdistributie. Je kunt nu via sites als emusic relatief goedkoop muziek aanschaffen (10 tot 25 eurocent per nummer). Het argument 'muziek is te duur' geldt dan niet meer, maar toch gaat men door met mp3s verzamelen via p2p netwerken.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Onderhond schreef:

Met een deel van het geld dat zij uit onze zakken kloppen koop jij je brood natuurlijk.

Het staat je vrij films te kopen of niet. Met het geld dat je voor films betaalt worden films gemaakt. Mensen die graag films zien, zouden daar een bepaalde logica in moeten kunnen ontdekken.

Een stemmingmakende discussie over de ethiek van marketing is hier volledig off-topic en verre van film-specifiek. Verder ik zie niet hoe mijn positie mij op enigerlei wijze monddood zou moeten maken, dus maak deze discussie ajb niet persoonlijk.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

[quote]cornelis schreef:

(quote)

De ethiek van marketing is hier wel degelijk ter sprake. De marketing is namelijk de nummer 1 uitbuiter van zowel de artiesten als van de consumenten. Spijtig genoeg is marketing wel het noodzakelijke tussenstation en kunnen ze aldus van hun rol profiteren om ons geld uit onze zakken te halen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Je ziet het met de muziekdistributie. Je kunt nu via sites als emusic relatief goedkoop muziek aanschaffen (10 tot 25 eurocent per nummer). Het argument 'muziek is te duur' geldt dan niet meer, maar toch gaat men door met mp3s verzamelen via p2p netwerken.

Als je ergens gratis muziek kan downloaden is 10 tot 25 cent per nummer per definitie duur. Waarom zou je 1 euro voor een brood betalen als je het elders gratis kunt krijgen? Enkel en alleen uit ethische overwegingen...maar niet om financiële redenen. En die zijn bij de meeste downloaders nog altijd motivatie nr. 1.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

maar dan nog zullen de zolderkamerboys doorgaan met illegale downloads verspreiden.

Tuurlijk zullen er altijd mensen zijn die blijven doorgaan. En zeker zolang het downloaden borderline legaal blijft.

Betaalde downloads is ook maar een halve oplossing natuurlijk. Als je naar de moderne consument kijkt zijn er enkele waarden die duidelijk in het oog springen. "Hier en nu" en "waar voor je geld" zijn daar duidelijk twee van. Het downloaden van muziek zowel als film voldoet perfect aan deze eisen.

Het hele distributienetwerk van muziek en films zit gewoon scheef. Men heeft een consumptiemaatschappij gecreeerd waar iedereen zijn ding kan vinden. Een maatschappij die zo uitpuilt en gedetailleerd is in al z'n culturele aspecten dat je als mens kan zeggen "ik wil dat, dat past perfect bij mij". Althans, toch ongeveer. Het internet heeft het besef gebracht dat zulke dingen ook effectief bestaan, alleen vaak op plaatsen waar je geen directe toegang toe hebt.

Vermijd de discussie zoveel je wil, zolang je niet naar de consument wil luisteren heb je pech, want zij zitten momenteel in de voordeelpositie. Een positie die ze lang niet gehad hebben.

Met het geld dat je voor films betaalt worden films gemaakt.

Wat, 300 miljoen dollar voor King Kong ? Denk je echt dat ik in zulke zeikfilms mijn geld wil steken ? In de filmwereld wordt geld verkwist, ons geld dus ? En je vindt het vreemd dat mensen downloaden ?

Verder ik zie niet hoe mijn positie mij op enigerlei wijze monddood zou moeten maken,

Niet monddood, wel zelfbewust dat het ethisch vingertje net zo goed naar jou kan gewuifd worden.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5985 stemmen

Halcyon schreef:

Als je ergens gratis muziek kan downloaden is 10 tot 25 cent per nummer per definitie duur. Waarom zou je 1 euro voor een brood betalen als je het elders gratis kunt krijgen? Enkel en alleen uit ethische overwegingen...maar niet om financiële redenen. En die zijn bij de meeste downloaders nog altijd motivatie nr. 1.

Beetje rare redenatie.

Je kunt ook gratis een brood stelen... Vergeleken met gratis is ALLES duur.

10x 15 cent is 1,50 voor een cd. Als je dat nog duur vindt ben je niet redelijk.

Is toch waar voor je geld.

Het is dus een kick om niets te betalen voor muziek en films. En vervolgens het geld te spenderen aan dure merkkleding, dure drank en andere dure dingen. Het is allemaal zo hypocriet als wat.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Halcyon schreef:

De ethiek van marketing is hier wel degelijk ter sprake.

Ter sprake gebracht, ja. Maar off-topic en niet film-specifiek. Eerder politiek.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Onderhond schreef:

Denk je echt dat ik in zulke zeikfilms mijn geld wil steken ?

Er is niemand die je de vrijheid ontneemt om GEEN geld aan bepaalde films uit te geven.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Beetje rare redenatie.

Je kunt ook gratis een brood stelen... Vergeleken met gratis is ALLES duur.

10x 15 cent is 1,50 voor een cd. Als je dat nog duur vindt ben je niet redelijk.

Is toch waar voor je geld.

Het is dus een kick om niets te betalen voor muziek en films. En vervolgens het geld te spenderen aan dure merkkleding, dure drank en andere dure dingen. Het is allemaal zo hypocriet als wat.

Ten eerste koop ik geen dure merkkledij, dure drank en andere dure dingen, want daar heb ik het geld niet voor. Met mijn weinige geld koop ik liever eten en betaal ik liever mijn schoolboeken. Ten tweede: als ik echt een cd goed vind, dan spaar ik even en koop de originele. De reden waarom ik muziek download is voornamelijk om te beluisteren of de cd het kopen waard is of gewoon voor afzonderlijke nummers zodat je geen hele cd hoeft te kopen waar je slechts 1 nummer van wil. Films download ik overigens nooit, die ga ik gewoon huren en als ik ze echt goed vind zal ik ze ooit wel kopen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Er is niemand die je de vrijheid ontneemt om GEEN geld aan een bepaalde film uit te geven.

Hm, je spreekt jezelf nogal tegen. Je kan moeilijk een film kopen waarvan het opgeleverde geld wordt gespendeerd aan het maken van net diè film.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Films downloaden doe ik niet, want het is me domweg teveel gedoe. Muziek wel, soms. Maar vaak koop ik een cd daarna alsnog. Ik prefereer nou eenmaal een cd in een mooi doosje met een mooi verzorgd boekje erbij. En daar betaal ik graag voor.

Misschien dat het kopen van dvd's een klein beetje aantrekkelijker zou kunnen worden, als deze ook voorzien werden van een mooi boekje met extra informatie, net zoals dat al erg lang een goede gewoonte is bij cd's.

Ik vraag me al langer af, waarom dit bij films op dvd maar mondjesmaat gebeurt.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

cornelis schreef:

(quote)

Er is niemand die je de vrijheid ontneemt om GEEN geld aan bepaalde films uit te geven.

Ehm, als je nu eens je eigen logica zou volgen ... je zegt dat met het geld dat een filmliefhebber in een film steekt andere films gefinancieerd worden ...

10x 15 cent is 1,50 voor een cd. Als je dat nog duur vindt ben je niet redelijk. Is toch waar voor je geld.

Waar voor je geld is een glimmend schijfje vasthouden met mooie artwork op. Geen mapje met digitale files.

Trouwens, valt er over de DVDverkoop zoveel te klagen ? De gemiddelde MediaMarkt heeft meer DVDs te koop dan een videotheek, en daar worden ze ook echt met bakken buitengesleurd.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3874 stemmen

Ik download ook geen films. Ik huur of koop ze. Wel download ik af en toe muziek maar ook nooit hele albums. Als ik een album wil hebben koop ik het wel als ik 1 nummer wil hebben download ik het

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Het probleem in dit soort discussies is dat het vaak meteen persoonlijke verdedigingen worden.

Puur praktisch ligt er het simpele gegeven dat als miljoenen mensen wereldwijd films willen zien, maar er niet voor willen betalen, dat die films dan dus uiteindelijk niet meer gemaakt zullen kunnen worden. In ieder geval niet het soort films dat velen nu zo graag zien.

Bij televisie kunnen we al iets soortgelijks zien: 'gratis' televisie (commerciële stations) vertoont vele malen armoediger product dan betaalzenders (pay-tv).

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Dustyfan schreef:

Ik prefereer nou eenmaal een cd in een mooi doosje met een mooi verzorgd boekje erbij.

Grappig, ik gooi de CD's die koop altijd zo snel mogelijk in mijn iPod.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Onderhond schreef:

Trouwens, valt er over de DVDverkoop zoveel te klagen ?

Daar probeer ik ook al een tijdje achter te komen, en het is me nog niet helemaal duidelijk. Wel is me duidelijk dat er een hoop gemarchandeerd wordt, en dat er zelfs DVD's onder de kostprijs worden verkocht. Maar kennelijk kan dat er toch wel uit.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

Grappig, ik gooi de CD's die koop altijd zo snel mogelijk in mijn iPod.

Dat is een kopie voor eigen gebruik en volkomen legaal.

Ik moet nog een uitzondering bekennen voor wat het downloaden van muziek betreft. Ik heb namelijk nog een flinke stapel elpees, maar mijn pick-up heb ik al tijden niet meer aan de praat gekregen. Ik sta mezelf toe om deze muziek te downloaden, want ik heb er in het verleden immers al voor betaald.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

cornelis schreef:

Het probleem in dit soort discussies is dat het vaak meteen persoonlijke verdedigingen worden.

Nogal logisch, als ze je persoonlijk aanvallen...

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.