- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
kos
-
- 46714 berichten
- 8868 stemmen
Niet meer dan bij voetbalwedstrijden, concerten en dergelijke in ieder geval.
aegron
-
- 4030 berichten
- 1272 stemmen
Er is hier vast wel iemand die zijn bioscoopkaartjes bewaart
. Misschien kan zo iemand een overzichtje plaatsen?
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Toen ik vroeger naar de bios ging (10 jaar geleden ?) kwam je nog weg met 2.5 EUR. Nu is het 7.5 EUR geloof ik. Laten we zeggen dat die prijs genoeg gestegen is.
En de klant op z'n wenken bedienen is er ook niet bij, dus verrassend is het niet natuurlijk.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2825 stemmen
bij ons is het nog steeds 5 euro in de euroscoop en 6 euro in de kinepolis, ik vind die prijzen nog meevallen.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Hier 9 euro voor nieuwe films bij Pathe 
starbright boy (moderator films)
-
- 22428 berichten
- 5131 stemmen
Toen ik vroeger naar de bios ging (10 jaar geleden ?) kwam je nog weg met 2.5 EUR. Nu is het 7.5 EUR geloof ik. Laten we zeggen dat die prijs genoeg gestegen is.
Dat geld iig niet voor Nederland. Ik herinner me bioscoopbezoek in 1988 hier al rond de 10 gulden (4,50 euro) zat.
Nitra
-
- 75 berichten
- 215 stemmen
In De Site > Algemeen > wat is de bedoeling van deze site:
FILMS DOWNLOADEN ?
ohnee daar doe je toch niet aan ? ( ik wel )
als iedereen films downloadt wie betaalt de acteurs etc om film te maken ?
Graag had ik wat meer uitleg gewillen over deze site .Is dit een site voor films te downloaden of niet.Ik ben nieuw hier dus ik weet niet wat hier de bedoeling is wil er me iemand verder helpen aub want ik ben op zoek naar films en ik vind er al drie weken geen enkele en als ik ze vind kan ik ze niet downloaden
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
En de klant op z'n wenken bedienen is er ook niet bij, dus verrassend is het niet natuurlijk.
Vóór 2002 betaalde ik zo'n, wat, 15 gulden ofzo, daarna 7,50 en nu 8,00 voor films. Valt me nog wel mee (ik heb dan ook niet veel tijd om te vergelijken, zo'n 5 jaar ofzo.)
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3246 stemmen
Als je voor de lol een filmpje download ben je net zo strafbaar als dat je hem voor de lol op internet zet.
Ben ik het niet met je eens. Mensen gaan niet zomaar films voor de lol op internet zetten. Daar zijn ze mee bezig/daar doen ze moeite voor. Publiceren is illegaal verspreiden, downloaden is gratis een film kijken naar mijn idee. Als je het probleem echt wil aanpakken moet je niet bij de downloaders zijn maar bij de publiceerders. De mensen die downloaden zijn er iig al veels teveel om goed te kunnen aanpakken ook is het zo dat als je niet in de verleiding wordt gebracht het ook minder snel zal doen. Bijvoorbeeld als je alle fastfoodketens stopt zullen er veel minder dikke mensen zijn.
Dustyfan
-
- 5607 berichten
- 0 stemmen
Hollywood sluit deal met Bittorrent
Woensdag 23 november 2005 - De filmindustrie heeft een overeenkomst gesloten met de uitvinder van Bittorrent om het verspreiden van hun films via het torrent-netwerk tegen te gaan.
De website van de uitvinder, de 30-jarige Bram Cohen, zal niet meer zoeken naar populaire films. Tevens zal Cohen links naar films van de filmstudio's verwijderen. "Bittorrent ontmoedigt het gebruik van de technologie voor het verspreiden van films. We zijn dan ook tevreden met de samenwerking met de filmstudio's om auteursrechtelijk beschermd materiaal te verwijderen uit de Bittorrent-zoekmachine", aldus Cohen in een verklaring tegenover AP.
Hollywood voert een verbeten strijd tegen makers van p2p-software. Zo is bijvoorbeeld de iMesh-software onder druk van de entertainmentindustrie getransformeerd tot een legale variant. Ook eDonkey heeft het legale pad gekozen. In het geval van Bittorrent is het echter tot een overeenkomst gekomen, mede omdat de filmindustrie volgens analisten veel interesse heeft om het torrent-netwerk in te zetten voor het distribueren van films. Cohen haalde met zijn bedrijf al bijna 9 miljoen dollar op bij investeerders om een instrument te ontwikkelen waarmee filmhuizen hun content veilig kunnen verspreiden.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
. Zoals we in België zeggen : "ikke en den dikke en de rest kan stikke". 
Illuvatar
-
- 72 berichten
- 1259 stemmen
Ik download bijna iedere week een film maar als ik hem goed vind ga ik hem alsnog gaan kopen,
en zou het downloaden van films er dan echt voor zorgen dat r zoveel minder volk in de bioscopen zit?
Ik bedoel maar, het is helemaal niet hetzelfde om een film in de bioscoop te zien als op de televisie.
Dus: alle partijen tevreden (behalve de videotheek)
wnxt
-
- 3 berichten
- 43 stemmen
In Films > Nieuws > Heeft emand dit ook gehoord vanochtend?:
Ik hoorde vanochtend iets op het nieuws van 10:00 op radio 538, betreffend, een Nederlands 'iets' op internet dat de mogelijkheid biedt (alle) films op een makkelijke manier van internet te plukken en zo ook direct op dvd brand. De filmindustrie heeft (logisch) schokkend gereageerd.
Wie heeft hier iets van gehoord en weet er meer van, vond het wel verbazingwekkend moet ik zeggen. 
Hannibal
-
- 9366 berichten
- 3285 stemmen
Verbazingwekkend is voor jou niet het goede woord, gezien die schijnheilige smiley erachter.
wnxt
-
- 3 berichten
- 43 stemmen
Het is niet verbazingwekkend omdat dit nou eenmaal (helaas?) al de huidige situatie schetst…. Ben wel erg benieuwd waar dit vandaan komt
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ik maak er toch geen gebruik van. Geef mij maar een mooie editie van een of ander filmpje op DVD. Prima kwaliteit van beeld en geluid, garantie wanneer er iets aan schort, geen ellenlange downloads terwijl je een paar uur je computer niet optimaal kan gebruiken, geen kans op virussen, advertising of slechte versies, volledige menukeuze met extra's, ondertiteling optie en het heeft iets "echters", authentiekers...
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
correct Djelle! Voor kwailteit moet je gewoon net even wat meer betalen!
Ik snap de wetgeving ook niet! Hoe je het went of keert: Het kastje download alleen maar illegale bestanden. (in tegenstelling tot een PC)
Beetje hetzelfde principe als de heler staat gelijk aan de steler.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
We zijn in overleg met een fabriek in Taiwan
en
Met een gangbare internetverbinding kan het een dag of drie duren
Ik zou zeggen, la ma...
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Ik maak er toch geen gebruik van. Geef mij maar een mooie editie van een of ander filmpje op DVD. Prima kwaliteit van beeld en geluid, garantie wanneer er iets aan schort, geen ellenlange downloads terwijl je een paar uur je computer niet optimaal kan gebruiken, geen kans op virussen, advertising of slechte versies, volledige menukeuze met extra's, ondertiteling optie
Het is inmiddels al 2006 hè?
Hannibal
-
- 9366 berichten
- 3285 stemmen
Er gaat niets boven een nieuwe DVD uit de sealing halen.
(ook in 2006!)
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Wel als hij 50EUR gekost heeft en het uiteindelijk een kutfilm blijkt te zijn.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
(ook in 2006!)
Ja heerlijk en vervolgens leg ik ze liefdevol in een kartonnen doosje op zolder. snif snif

Hannibal
-
- 9366 berichten
- 3285 stemmen
Wel als hij 50EUR gekost heeft en het uiteindelijk een kutfilm blijkt te zijn.
Dan ben je wel heel dom bezig, als je € 50,00 voor een DVD uitgeeft terwijl je niet weet wat je koopt.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Dan ben je wel heel dom bezig, als je € 50,00 voor een DVD uitgeeft terwijl je niet weet wat je koopt.
Ook als je ''weet wat je koopt (of kijkt in mijn geval)'' kan een film tegenvallen. Ik heb het al vele malen meegemaakt..
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12875 stemmen
Absoluut, daarom download ik ook. Kan je eerst kijken of het wat is om daarna 50EUR neer te tellen.
Hannibal
-
- 9366 berichten
- 3285 stemmen
Zoals jij er mee omgaat vind ik absoluut geen probleem. Het zal in jouw geval ook voornamelijk om films gaan die niet gangbaar te huur zijn of in de bakken bij de FRS liggen. Als ik bijvoorbeeld een DVD van een Aziatische site zou moeten bestellen voor een behoorlijk bedrag en ik heb de mogelijkheid om hem eerst te zien door te pindakazen, dan zou ik het ook doen.
Waar ik me wel aan stoor zijn mensen die trots vertellen dat ze de nieuwste bioscoopfilms "nu al in hun collectie" hebben. (met een uitgeprint hoesje en de film met beroerde geluids- en beeldkwaliteit)
U-96
-
- 11875 berichten
- 2087 stemmen
Inderdaad.
feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Kan dit niet naar het download-topic(geen tips) verplaatst worden? Verder download ik nooit tenzij het niet anders kan(had het bijna met Twin Peaks gedaan bijv. door het uitblijven van een DVD release). Ik ben ook heel blij met elke dvd die ik heb, als je alles maar download heb je dat ook niet. Voor mensen die moeilijk verkrijgbare films willen zien snap ik het natuurlijk wel...