• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.281 gebruikers
  • 9.390.647 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

mister blonde

• 12708 berichten
  • 5842 stemmen

Oh, ok. Ben het trouwens niet eens met de 10 euro waar Quentin vanuit gaat. Ik koop allerlei soorten films (uit alle landen, klassiekers, recente films alle genres) ook gewoon moeilijker te krijgen uitgaves etc., Ik kom zelden op 10 euro of hoger. Als je een paar weken geduld hebt bij nieuwe films en niet alleen dure criterion dvd's wilt, kun je heel veel krijgen voor (een stuk) minder dan 10 euro.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Ik schraap op allerlei manieren films bij elkaar, kopen, huren, lenen, internet (en dan kopen als het echt goed is). Jammer dat ik in videotheken snel ben uitgekeken (iemand nog een tip: Dordrecht). Vrij schraal aanbod, steeds meer verdrongen door games, personeel dat geen zak verstand heeft behalve over overdreven boetes voor te laat inleveren (oke ook eigen schuld maar je weet hoe dat gaat ). Over vijf jaar bestaat er geen een meer, uitgezonderd gameswinkels en wat cult/nichevideotheken.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

mister blonde schreef:

kun je heel veel krijgen voor (een stuk) minder dan 10 euro.

Japanse films die geen internationale release hebben zijn echt zeldzaam onder de 10 EUR. Of je moet al naar doorverkoop en tweehands gaan, maar daar ben ik dan niet zo'n fan van. Maar daarnaast geraak je inderdaad best ver met 10EUR.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

mister blonde schreef:

Oh, ok. Ben het trouwens niet eens met de 10 euro waar Quentin vanuit gaat. Ik koop allerlei soorten films (uit alle landen, klassiekers, recente films alle genres) ook gewoon moeilijker te krijgen uitgaves etc., Ik kom zelden op 10 euro of hoger. Als je een paar weken geduld hebt bij nieuwe films en niet alleen dure criterion dvd's wilt, kun je heel veel krijgen voor (een stuk) minder dan 10 euro.

Als ik mijn collectie overzie, dan denk ik dat ie 10 Euro toch echt fair is gemiddeld. Tegenover die Criterions, MOC en BFI staan veel goedkopere dvd's in mijn kast en dat houdt het zaakje mooi in balans. Maar ik zie goede ontwikkelingen in de dvdbranche tegenwoordig (vooral in het buitenland). Jaren 80,90,00 cinema is goedkoper dan ooit nu. En je ziet nu het modeverschijnsel dat veel labels hun oude releases gaan bundelen in boxen (tegen een goede prijs). Onlangs acht Shaw Brothers flicks (kung fu, fantasy) besteld in twee boxen voor nog geen $40.

Dat is zo'n 3,50 Euro de film. Voor zo'n specifiek genre!

Een dagfilm huren bij Videoland kost me 4,50 Euro. Ik huur dus zelden. Enkel ooit een blockbustertje. De rest koop ik. Helaas blijven sommige titels (oa Japanse recente cinema, spaghettiwesterns etc) toch duur.

Maar ik zal er echt niet wakker van liggen als de videotheek ophoudt te bestaan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ramon K schreef:

(quote)

Als ik mijn collectie overzie, dan denk ik dat ie 10 Euro toch echt fair is gemiddeld.

Wederom, jullie vertegenwoordigen de massa niet, maar behalve dat de masse door de 1 euro bakken snuffelt, is het ook de massa die in de eerste week voor 22 euro de dvd van de laatste hollywood blockbuster koopt. Maar dat is ook de massa die download en illegale dvd's koopt, Als zij zich nu eens gedragen, dan kunnen wij langer naar videotheken met een breed aanbod.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Wederom, jullie vertegenwoordigen de massa niet,

Een Die Hard box, een Schwarzenegger box, een Hitchcock box, een Sturges of Bunuel box.... het kost toch allemaal geen ruk meer? Ik zie het nut van de videotheken niet meer. Rondstruinen kun je ook in het park.

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

Quentin schreef:

Wie betaalt 4 euro voor een bekrast schijfje als dezelfde film vaak al voor 10 euro in de winkel ligt.

Ik

Ik koop pas een film als ik die meerdere malen zal kijken.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Reinbo schreef:

is het ook de massa die in de eerste week voor 22 euro de dvd van de laatste hollywood blockbuster koopt. Maar dat is ook de massa die download en illegale dvd's koopt

Vind je het gek? Het zijn die mensen die kiezen tussen een gratis versie x aantal maand eerder dan een overprijsde betalende versie. Dan moet je al een aardig standvastig kuddebeest zijn om dan nog te wachten op iets wat gewoon aardig tijdverdrijf is.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Reinbo schreef:

Nee, maar het geluid van een computer is meestal ook vrij brak.

twintig jaar geleden misschien. Ik heb een 2.1 set van Creative en die geeft nog altijd beter geluid dan welke tv dan ook. Surround geluid is leuk maar voegt nu ook weer niet zóveel toe.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Surround op je PC is toch ook al lang geen wonder meer? Bij mij gaat het gewoon naar de stereo trouwens. Geen klagen van.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Klopt. Dat had ik eerst ook maar ik had geen plek om de boxen ook achter me neer te zetten, dan is het dus ook een beetje nutteloos .

U-96

• 11875 berichten
  • 2087 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

twintig jaar geleden misschien. Ik heb een 2.1 set van Creative en die geeft nog altijd beter geluid dan welke tv dan ook. Surround geluid is leuk maar voegt nu ook weer niet zóveel toe.

Snap de opmerking van Reinbo ook niet helemaal. Ligt er denk ik gewoon aan wat voor geluidset je hebt inderdaad.

Heb tevens ook een 2.1 van Creative. Doet 't na ruim 4 jaar nog steeds prima.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4083 stemmen

Downloaden doe ik nooit. Gewoon gezellig naar de videotheek, winkel of bibliotheek. Rommelen tussen de films en uiteindelijk een keuze maken, dat vind ik een wezenlijk onderdeel van de filmpret .

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

In Overigen > Televisie > Friday Night Lights:

AHWA schreef:

(quote)

Opvallend om een supporter te zien die mensen aanmoedigd om zijn favoriete serie te "pindakazen" in plaats van de meest logische stap, aanschaffen op DVD.

Maar in ruil daarvoor krijg je ook dit terug:

EW: FRIDAY NIGHT LIGHTS

Will Not Get A 6th Season!!

Small-town soap “Friday Night Lights,” which concluded its fourth season on DirecTV Wednesday night, will not get a sixth season, according to Entertainment Weekly.

NBC Universal, which produces the show, has reportedly informed the series’ key players that the show will cease production permanently when shooting on the fifth season concludes in June. NBC execs, however, say no decision has yet been made on season six.

The fourth season of the show makes its broadcast debut on NBC April 30. The fifth season arrives on DirecTV’s 101 channel this autumn and NBC will likely air that same fifth season in early 2011.

Find all of Mike Ausiello’s story on the matter here.

Edit: En niet om in de aanval te gaan, maar over wat voor 'n bedragen hebben we het nou over als je berichten als dit bij elkaar typt:

AHWA schreef:

Eerste seizoen is afgelopen, en met recht een van de mooiste seizoenen die ik ooit heb gezien. Het acteerwerk van Kyle Chandler en Connie Britton is zo ongelofelijk goed, maar tussen het acteergeweld van die twee weten ook de jongeren zich redelijk goed staande te houden, maar het is toch elke keer weer de scenes van Chandler en Britton waar ik van smul, een van de mooiste getrouwde paren op tv.

Ik hoop en bid dat de serie de rest van de seizoenen ook zo goed blijft, dan schiet deze serie de lucht in. Ik koop geen dvd's meer tegenwoordig, maar voor Friday Night Lights Seizoen 1 ga ik toch zeker wel een uitzondering maken.

5 miljoen sterren voor seizoen 1.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

(quote)

Opvallend om een supporter te zien die mensen aanmoedigd om zijn favoriete serie te "pindakazen" in plaats van de meest logische stap, aanschaffen op DVD.

Maar in ruil daarvoor krijg je ook dit terug:

(quote)

Edit: En niet om in de aanval te gaan, maar over wat voor 'n bedragen hebben we het nou over als je berichten als dit bij elkaar typt:

(quote)

Helemaal geen opvallende stap. Als ze de serie na het pindakazen goed vinden, kopen ze hem misschien wel op dvd en zoniet, dan niet. Ik wil ze niet op onnodige kosten jagen. En misschien dat jij het wel lekker breed hebt en zo, maar ik heb dat dus niet, dus ik pindakaas een serie waar ik nog weinig van weet liever eerst, zodat ik meer geld heb voor dingen die belangrijker zijn dan dvd's. Misschien dat jij alles wel op dvd koopt, maar dan koop ik liever nog een pak luiers

En als een paar man hem hier op dvd koopt, denken ze echt in de VS. Kom we maken nog een zesde seizoen.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

AHWA schreef:

En misschien dat jij het wel lekker breed hebt en zo, maar ik heb dat dus niet, dus ik pindakaas een serie waar ik nog weinig van weet liever eerst, zodat ik meer geld heb voor dingen die belangrijker zijn dan dvd's. Misschien dat jij alles wel op dvd koopt, maar dan koop ik liever nog een pak luiers

't Is 1 ding om een serie te pindakazen en gaan uit te proberen, helemaal niets mis mee. Doe het zelf ook.

't Is een totaal ander verhaal dat een serie aan een criteria van '5 miljoen sterren' moet voldoen dat je dan pas op overstag gaat om aan te schaffen. Als mensen volgens die criteria pas TV-series gaan aanschaffen dan kan ik je verzekeren dat zowat elke huishouden beperkt was tot 1 serie in hun bezit.

Heeft niets te maken met waar je aankoop prioriteiten liggen, maar een goedkope smoes van de huidige downloadgeneratie om wel van deze 'kunst' te genieten maar verder geen ene cent aan uit te geven.

Zie namelijk wel dat je her en der reageert in verschillende topic m.b.t. TV series maar als je bij lovende berichten zoals bovenstaand pas op aankoop overgaat vind ik nogal dat je jezelf erg goedkoop vanaf maakt door te zeggen van 'koop liever een pak luiers.' Je zal ongetwijfeld wel niet de enige zijn maar je hoeft ook niet te pronken met het aantal dingen dat je gezien hebt door te pindakazen.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

't Is 1 ding om een serie te pindakazen en gaan uit te proberen, helemaal niets mis mee. Doe het zelf ook.

Wat zeur je dan? Ik raad mensen aan deze serie te proberen. Dat ik hem helemaal geweldig vind, wil niet zeggen dat zij dat ook vinden.

jacobine_rodijk schreef:

't Is een totaal ander verhaal dat een serie aan een criteria van '5 miljoen sterren' moet voldoen dat je dan pas op overstag gaat om aan te schaffen. Als mensen volgens die criteria pas TV-series gaan aanschaffen dan kan ik je verzekeren dat zowat elke huishouden beperkt was tot 1 serie in hun bezit.

Een serie moet ik wel goed vinden ja voordat ik hem op dvd aanschaf. Vind dat helemaal niet vreemd. Ik vind het dom om zomaar series te kopen en dan maar hopen dat het wat is. Kijk, als het nu om volgende seizoenen (2, 3 of 4) gaat, weet je wel ongeveer wat je koopt, maar niet als je de serie niet kent.

jacobine_rodijk schreef:

Heeft niets te maken met waar je aankoop prioriteiten liggen, maar een goedkope smoes van de huidige downloadgeneratie om wel van deze 'kunst' te genieten maar verder geen ene cent aan uit te geven.

Zie namelijk wel dat je her en der reageert in verschillende topic m.b.t. TV series maar als je bij lovende berichten zoals bovenstaand pas op aankoop overgaat vind ik nogal dat je jezelf erg goedkoop vanaf maakt door te zeggen van 'koop liever een pak luiers.' Je zal ongetwijfeld wel niet de enige zijn maar je hoeft ook niet te pronken met het aantal dingen dat je gezien hebt door te pindakazen.

Heeft uiteraard wel te maken met waar je aankoopprioriteiten liggen, en als ik een tv-serie op tv volg en geen dvd's van koop, geniet ik toch ook van die kunst zonder er een cent aan uit te geven? Beet je raar.

Ik kijk inderdaad veel tv-series en omdat allemaal op dvd te gaan aanschaffen is gewoon niet mogelijk. Ik weet niet of jij een eigen huis hebt of kinderen, maar als je die niet hebt, dan hoef je je nergens zorgen over te maken en kun je gewoon lekker alles kopen. Je eten staat 's avonds toch wel op tafel. Jonge gezinnen hebben niet zomaar altijd geld over voor weer een nieuwe serie op dvd, zeker niet als je ze lukraak koopt. Ik hoef geen kast vol dvd's die ik toch maar 1 keer kijk omdat het eigenlijk niet zo goed is.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

AHWA schreef:

Een serie moet ik wel goed vinden ja voordat ik hem op dvd aanschaf. Vind dat helemaal niet vreemd. Ik vind het dom om zomaar series te kopen en dan maar hopen dat het wat is. Kijk, als het nu om volgende seizoenen (2, 3 of 4) gaat, weet je wel ongeveer wat je koopt, maar niet als je de serie niet kent.

Als je mijn bericht goed door had gelezen had je ook kunnen opmaken dat ik het daar ook mee eens ben. Als jij een serie wil pindakazen om te kijken of het was is, prima.

Wat mij stoort is dat een serie puur goud moet zijn om dan pas overstag te gaan tot kopen. En met puur goud bedoel ik dus, zoals ik jouw ook quote '5 miljoen sterren' waard. Over welke inie, minie percentage hebben het dan van het totale overzicht dat je gezien hebt. 1% misschien?

AHWA schreef:

Heeft uiteraard wel te maken met waar je aankoopprioriteiten liggen, en als ik een tv-serie op tv volg en geen dvd's van koop, geniet ik toch ook van die kunst zonder er een cent aan uit te geven? Beet je raar.

Want kijkcijfers en de hele inkomstenbron waar series hun geld vandaan halen, reclames, doen er namelijk niet aan toe. Jaja, wat maakt 1 persoon nou uit. Laten we allemaal zo gaan denken.

AHWA schreef:

Ik kijk inderdaad veel tv-series en omdat allemaal op dvd te gaan aanschaffen is gewoon niet mogelijk. Ik weet niet of jij een eigen huis hebt of kinderen, maar als je die niet hebt, dan hoef je je nergens zorgen over te maken en kun je gewoon lekker alles kopen. Je eten staat 's avonds toch wel op tafel.

En weer dat hele 'koop liever luiers' argument. Daar kunnen we over blijven discussieren maar ik blijf het een gateway argument vinden.

AHWA schreef:

Jonge gezinnen hebben niet zomaar altijd geld over voor weer een nieuwe serie op dvd, zeker niet als je ze lukraak koopt. Ik hoef geen kast vol dvd's die ik toch maar 1 keer kijk omdat het eigenlijk niet zo goed is.

Zoals ik al eerder opmerkte gaat het niet over 'blinde aankopen' maar over dit soort dingen (uit Chuck-topic):

AHWA schreef:

Toch binnenkort het gepindakaasde S1 maar eens branden en herzien.

Het boeit mij nog weinig waarom ik hiermee doorga maar ik kan niet anders concluderen dat jij weliswaar veel kijkt maar op jouw eigen termen.

Je gaat me toch niet zeggen dat ik het onlogisch zou vinden dat je iets voor herkijking vatbaar vind gewoon wat centjes aan uitgeeft?

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Jij vindt het een gateway argument, maar dat geeft maar weer aan dat je niet snapt dat er hier gewoon geen geld voor is. Nu is FNL 15 euro maar veel series zijn al gauw 40 tot 60 euro. Dat geld bespaar ik liever voor andere aankopen.

Ik heb genoeg series gekocht toen ik daar nog wel geld voor had, maar alleen series waarvan ik wist dat ik ze goed vond. Een serie die 5 miljoen sterren krijgt is zeldzaam maar er zijn zeker genoeg series die goed genoeg zijn om te kopen.

Chuck komt hier nog niet eens op tv dus er is maar 1 manier om die te kijken.

Ik kijk veel ja en kijk het meeste op een ipod. Geen dvd nodig dus, maar voor echt goede series wil ik best wat geld uitgeven. Wel nog even wachten tot ik jarig ben

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

FF terug op het pindakazen. Over wat voor bedragen hebben we het. Ik ben een groot fan van Prison Break. Maar ik pindakaas het, want het kost een fortuin om hem aan te schaffen. En bij veel dvd's koop ik pas als ik weet dat ze goed zijn. Zoals BoB's Bourne Trilogy. Dus ik snap je niet helemaal.

En als ze Prison Break wel 15 euro P.Seizoen maakten kocht ik het heus wel. Maar voor 40-50 euro per seizoen

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Justinw schreef:

Dus ik snap je niet helemaal.

Ik heb geen lust meer om dit off-topic discussie gaande te houden, maar als je na al dat heen- en weer gebikkel tussen mijn en AHWA nog steeds niet snapt waar ik naartoe wilde heb ik ook maar één emoticon:

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

jacobine_rodijk schreef:

Ik heb geen lust meer om dit off-topic discussie gaande te houden,

Kunnen we het weer over deze geweldige serie gaan hebben.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

IK snap wel waarop je doelt alleen jij snapt niet waarom mensen geen series kopen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik denk dat niemand echt weet waar j_r nou naar toe wou. Ik snap ook niet waarom het verplicht zou moeten zijn om een serie te kopen, ook als je die ijzersterk zijn. Vooral door al die HD quality available downloads.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik denk dat niemand echt weet waar j_r nou naar toe wou.

Sterke opening. Bravo.

Om mezelf te quoten, wat ik niet nodig zou zijn geweest als je daadwerkelijk even de discussie had doorgelezen:

jacobine_rodijk schreef:

Je gaat me toch niet zeggen dat ik het onlogisch zou vinden dat je iets voor herkijking vatbaar vind gewoon wat centjes aan uitgeeft?

Wat heeft de mogelijkheid van High Definition kwaliteit ook maar iets met deze discussie te maken überhaupt?

Naomi Watts schreef:

Ik snap ook niet waarom het verplicht zou moeten zijn om een serie te kopen, ook als je die ijzersterk zijn. Vooral door al die HD quality available downloads.

En mocht dat enigszins gerelateerd zijn, die Bluray schijfjes op de markt schijnen ook een aardige kwaliteit te kunnen opleveren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb het gelezen, al cirkel je vooral rond zonder enig punt te maken (dat jij goede series op dvd koopt is prima maar ga jouw principes niet in de strot van anderen duwen). Series zijn over het algemeen gewoon duur en niet iedereen kan of wil dat betalen. Waarom zou je ergens voor betalen (toch al gauw een paar tientjes) als je het ook gratis kan kijken (of goedkoop, je betaalt overigens gewoon voor je internet verbinding/ftp server). Mijn HD remark stamt vooral voort dat een reden tot het aanschaffen van de dvd kan zijn omdat de kwaliteit aanzienlijk beter is, dat is niet meer zo snel het geval.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik heb het gelezen, al cirkel je vooral rond zonder enig punt te maken (dat jij goede series op dvd koopt is prima maar ga jouw principes niet in de strot van anderen duwen). Series zijn over het algemeen gewoon duur en niet iedereen kan of wil dat betalen. Waarom zou je ergens voor betalen (toch al gauw een paar tientjes) als je het ook gratis kan kijken (of goedkoop, je betaalt overigens gewoon voor je internet verbinding/ftp server). Mijn HD remark stamt vooral voort dat een reden tot het aanschaffen van de dvd kan zijn omdat de kwaliteit aanzienlijk beter is, dat is niet meer zo snel het geval.

Dat ik als een moraalridder wordt afgeschreven had ik dan ook weer moeten verwachten.

De enige argument waar ik dan weer iedereen rond zie cirkelen is de 'te duur' en 'geen geld' kwestie. Wat ongetwijfeld wel een valkuil zal zijn in deze loze discussie.

Hetgene wat mij stoorde, en wat dit allemaal liet opwaaien, is gewoon de ondankbaarheid die mensen tonen aan de industrie. Hoeveel uren/dagen/weken ben je wel niet kwijt aan al dat kijkvoer? Ik ben geen plant of vertegenwoordiger ofzo van de industrie maar ik vind het niet meer dan normaal dat je daar ook wat geld aan terug geeft dan wat word-to-mouth aan vrienden/collega's. Dat jij het betalen van je internetverbinding al voldoende vind (wat overigens een absurde argument is, zit bij die provider ook gratis muziek/film/software?) is jouw rechtvaardige excuus ook.

Maar je kan me niet gaan wijsmaken dat je een liefhebber bent als zo: "Ben een gigantische fan van die geweldige serie! Heb alle seizoenen op Dual Layer DVD-R!"

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Als het nou allemaal op tv komt en ik neem het netjes iedere week op, dan ben ik volgens jou redenering ook geen echte liefhebber, want ik koop het niet op dvd. Onzinargument dus.

jacobine_rodijk

• 2806 berichten
  • 9511 stemmen

AHWA schreef:

Als het nou allemaal op tv komt en ik neem het netjes iedere week op, dan ben ik volgens jou redenering ook geen echte liefhebber, want ik koop het niet op dvd. Onzinargument dus.

Volgens mij heeft elke deelnemer aan deze discussie wel duidelijk gemaakt hoe hij/zij aan haar series komt, en daar was de opmerking ook aan gericht.

Als je het van dat perspectief gaat bekijken dan zitten er idd. gaten in die opmerking.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

[/discussie]

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.