• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.279 gebruikers
  • 9.390.515 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Op die manier... Ik download ook films tegenwoordig, maar films die ik goed vind schaf ik alsnog aan achteraf .

aerts007

• 1324 berichten
  • 54 stemmen

Koop wel de serie's zoals bv The Sopranos en dergelijke(Het Eiland..,bangelijk). Dat is niet haalbaar om deze te downloaden.

clockwork72

• 2784 berichten
  • 1749 stemmen

Ik download ook wel eens wat. Alleen films die ik echt goed vindt schaf ik aan op dvd. Anders niet.

Friday the 13 th

• 2559 berichten
  • 2029 stemmen

Halcyon schreef:

Op die manier... Ik download ook films tegenwoordig, maar films die ik goed vind schaf ik alsnog aan achteraf .

Zo doe ik het ook! Als ik ze echt goed vind, geef ik er zelfs niet voor om ze in het buitenland te bestellen. Maar een film zomaar kopen,zonder te weten of hij goed is, doe ik nog zelden.

Verder vind ik dat de filmindustrie genoeg geld aan mij verdient door het verhuur van films en de bioscoopkaartjes. Ik doe beide nogal vaak. Echt te klagen hebben ze niet van mij.

Ajax&Filmfreak

• 3372 berichten
  • 3736 stemmen

Wat ook meespeelt zijn de prijzen, dvd,s zijn naar mijn mening al enige tijd leuk geprijst, ik heb destijds bijv. 35 e betaald voor een 1 disc editie op dvd van scarface die gaat nu voor 5 ofzo. Blu -ray echter durven ze nu weer zulke belachelijke prijzen in de markt te zetten.

En ja je hebt nu eenmaal niet geinvesteerd in full hd om sd te kijken sowiezo ziet het er ook niet meer uit als je hd gewent bent.

Blu - ray schijfjes heb ik wel maar ik ga echt niet nu weer te veel voor mn films betalen om ze over 4 jaar weer voor een prikkie te zien. Ik was overgens een fervent videotheek bezoeker maar die zijn hier allen failiet.

Blu-ray,s download ik dus gewoon en de goede koop ik als de prijzen weer op het huidige niveau zitten.

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Laatst m'n computer opgeschoond en ik moest toen overal weer inloggen. Probleem is dat ik bij een downloadsite m'n username/password niet meer weet. Er staat dat je in dat geval contact moet opnemen met een admin. Maar aangezien je zonder in te loggen niet op de site komt weet ik ook niet hoe ik dan zo'n admin moet bereiken.

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

aerts007

• 1324 berichten
  • 54 stemmen

Terug inschrijven met een ander e-mail adres!

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Uhm...laat maar.... Ik ben net weer ingelogd terwijl ik gewoon m'n username en password gebruikte die ik nu al dagen daar aan het proberen was.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

YouTube wil films gaan verhuren. Dat zou wel eens doorbraak kunnen zijn. YouTube is al groot, bekend en voor bijna iedereen toegankelijk. Als zij hiermee komen zijn er denk ik best veel mensen die als alternatief voor illegaal downloaden best 3 euro voor een film willen betalen. Ik in ieder geval wel, mits de kwaliteit goed is. Ik vrees alleen dat het in eerste instantie alleen blockbusters zullen zijn.

Ik denk dat dit wel de toekomst is (en de doodsteek voor videotheken).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Leeuwendeel van de mensen hebben hun televisie niet aan hun pc gekoppeld en die vinden net als ik film kijken op de computer geen enkele meerwaarde hebben.

Niks fijner dan lekker rondneuzen in de videotheek.

Goto

• 1736 berichten
  • 0 stemmen

Moet youtube toch eerst iets aan de kwaliteit van de schermpjes gaan werken. Tegenwoordig ziet het er nog steeds niet uit.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Nee, inderdaad. Zelfs die zogenaamde high quality van hun is geen high quality.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Dan moeten alle studio's erin meegaan en niet alleen Warner en nog een andere grote studio. Beeldwaliteit is nu nog matig en het kijkgemak is voor velen een groot knelpunt. De handige PC gebruiker kan er natuurlijk wel mee uit de voeten om alle instellingen naar de flatscreen door te sturen, maar dan moet de beeldwaliteit dus wel veel beter worden op Youtube. Dus uiteindelijk maar voor een klein groepje weggelegd.

Als Youtube hierin zich positief gaat verbeteren dan heeft het kansen.

Maar dat betekent ook dat de rental dvd's hun waarde gaan verliezen, helemaal als de nieuwste films erop verschijnen, al zie ik dat voorlopig niet gebeuren. Indien dit wél gebeurt dan zakken de inkoop prijzen voor de rental, waarop de videotheken de dagfilms voor 2.50Euro kunnen verhuren (zoals héél vroeger ook al het geval was, alleen lagen de inkoop prijzen toen op 100 gulden per film).

Edit: 2.50 toen was in guldens, nu wordt dat 2.50euro.

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Je moet het zien als een eerste stap, uiteindelijk zal het toch wel die kant op gaan.

Niks fijner dan lekker rondneuzen in de videotheek.

Mee eens, dus geniet er maar van zolang het nog kan.

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

Je hebt mensen die alles wat los en vast zit en mensen die er fel tegeningaan, maar wat zijn nu voor en nadelen van het downloaden en een film orgineel in de winkel kopen of huren?

Voordelen downloaden

1. het is gratis, afhankelijk van de manier waarop je download en waarmee

2. je kan lekker binnenblijven terwijl je zit te neuzen welke film je wilt zien ipv door de kou of met de auto weg te moeten naar de videotheek

3. je hebt nieuwere titels eerder dan dat deze in de videotheek of winkel te krijgen zijn.

4. veel films en series worden niet in NL uitgebracht maar wel via de www

Nadelen downloaden:

1. een gedownloadde film ziet er op de pc iets mider uit dan op tv dus dan is er een optie om een dvd te branden

2. het branden wilt nog wel eens mislukken door een brakke dvd of brander

3 als het dan nog tegenzit kan het nog wel eens voorkomen dat een bepaalde dvd alleen in dvd9 formaat te krijgen is dus dan moet je eem eerst omzetten naar dvd5 formaat wat met een beetje computer binnen 2 uur gedaan is (met behoud van kwaliteit)

4. verkeerd geript/omgezet waardoor een film er lang niet zo mooi uit ziet

5 verkeerde info gepost op het geen waar je de film vond (bv met alleen DTS audio waar je niks aan hebt, geen nederlandse ondertiteling terwijl je niet goed bent in engels

6. virussen

7. fake posts, dus er staat retail en dan is het bv een hele slechte cam als er uberhaupt iets inzit

8. dvds die het niet lang volhouden

9. problemem met je provider/downloads die vast blijven staan

Voordelen videotheek/kopen

1. je kan aan de hand van het plaatje zien wat je ongeveer van een film kan verwachten ook al moet je een boek niet om z'n kaft beoordelen

2. special editions, waar je bij een aantal films nog iets leuks bij krijgt (kaarten, beeldje, extra disc enz.)

3. langere duurzaamheid van een disc

Nadelen huren/kopen

1. je moet ervoor betalen

2. bij huren moet je een film na een bepaalde tijd weer terug brengen (balen als de film leuk is)

3. als je alle goede films wilt kopen (dvd of bluray) moet je genoeg ruiimte hiervoor hebben.

4. zelfs als je dat dan doet, de beste films wil je in de beste kwaliteit zien en aangezien er elke keer een nieuw formaat uikomt wil je natuurlijk mee gaan met de technologie en bepaalde films meerdere keren kopen) wat je dus nu allemaal op dvd hebt wil je dan misschien allemaal op bluray hebben

5. als je een nieuwe film wilt zien en hetgeen wat je hebt heb je al vaak genoeg gezien moet je naar de videotheek om een nieuwe titel te huren als het tegenzit met de fiets of lopend en als je een nog slechtere dag hebt door de kou en regen.

6. bepaalde films of series worden niet in NL uitgebracht dus dan moet je deze via internet bestellen, waar je meestal sdan een creditcard of paypal voor nodig heeft, wat balen is als je die niet hebt.

Ik download zelf aardig wat (op blurays na dan want die branders en schijfjes zijn me nog te duur) en dit zijn maar een paar dingen die ik kon bedenken maar ik vind het best raar dat er met downloaden en kopen/huren meer nadelen zijn dan voordelen!

wat vinden julie?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Bij de nadelen van downloaden zijn echt honderden oplossingen te vinden. Je moet absoluut niet via die debiele bittorrent dingen downloaden, maar gewoon met een veilige payserver. Daarbij kun je programma's als ftd gebruiken om je downloads te checken..

Over ftd gesproken. Gebruikt iemand dit? Ik heb namelijk het probleem dat ik de melding krijg dat mijn wachtwoord/gebruikersnaam niet klopt. Slaat nergens op. Op het ftd forum kan ik geen oplossing vinden. Iemand het zelfde probleem, of een oplossing?

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

IcU schreef:

Bij de nadelen van downloaden zijn echt honderden oplossingen te vinden. Je moet absoluut niet via die debiele bittorrent dingen downloaden, maar gewoon met een veilige payserver. Daarbij kun je programma's als ftd gebruiken om je downloads te checken..

Over ftd gesproken. Gebruikt iemand dit? Ik heb namelijk het probleem dat ik de melding krijg dat mijn wachtwoord/gebruikersnaam niet klopt. Slaat nergens op. Op het ftd forum kan ik geen oplossing vinden. Iemand het zelfde probleem, of een oplossing?

ja ik gebruik FTD maar het probleem heb ik niet.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Ik download zelden. Maar dat komt omdat ik genoeg verdien om gewoon dvd's te kunnen kopen. En tegenwoordig ligt alles binnen een half jaar in de winkel. Dus liever kwaliteit in mijn huis dan goedkope geripte zooi.

En als je iets leuk vindt wat je hebt gedownload, muziek of film, koop het dan gewoon en flikker de slechte zooi gewoon weer weg.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

De kwaliteit is idd sowieso veel minder als je download. Los van de ethische vraag of je nu wel of niet mag downloaden is het toch jammer dat echte filmliefhebbers of muziekliefhebbers downloaden. Je zou denken dat ze net aandacht zouden hebben voor de kwaliteit.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Film Pegasus schreef:

De kwaliteit is idd sowieso veel minder als je download. Los van de ethische vraag of je nu wel of niet mag downloaden is het toch jammer dat echte filmliefhebbers of muziekliefhebbers downloaden. Je zou denken dat ze net aandacht zouden hebben voor de kwaliteit.

Downloaden (van muziek) is voor mij een goeie graadmeter om te kijken of een album het kopen waard is. Vind ik er niks aan dan flikker ik 'm weg en is het leuk dan houd ik de download totdat ik het album ergens vandaan heb gehaald (dwz: gekocht dus).

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Film Pegasus schreef:

Je zou denken dat ze net aandacht zouden hebben voor de kwaliteit.

En waarom zou de kwaliteit lager zijn? Als je dat zo belangrijk vindt dan download je gewoon DVD images.

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Ik kan me daar in vergissen, maar spreek enkel uit eigen ondervinding bij muziek. Een paar jaar terug kreeg ik wel eens gedownloade muziek vrienden die dat voor mij van het net haalde. Al is het idd wel digitaal en zal de kwaliteit normaal geen verlies mogen hebben. Alleen wordt het in heel veel gevallen gecomprimeerd om de grootte te beperken wat dus uiteraard de kwaliteit doet afnemen.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Als je dat niet wil dan download je gewoon bestanden die dat niet hebben (.ape bij muziek).

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Ben er zelf een grote leek in, wat waarschijnlijk wel deels men afkeer van downloaden verklaart. Ik weet dat het een kwestie van zoeken is en de juiste bestanden er uit te halen, maar ik hou het op 't einde van de rit toch altijd liever op originele dvd's en cd's. Al begrijp ik wel dat je voor materiaal dat niet op een disc te verkrijgen is, je naar het net trekt om op die manier je materiaal in handen te krijgen.

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

Pastichio Rocker schreef:

(quote)

Downloaden (van muziek) is voor mij een goeie graadmeter om te kijken of een album het kopen waard is. Vind ik er niks aan dan flikker ik 'm weg en is het leuk dan houd ik de download totdat ik het album ergens vandaan heb gehaald (dwz: gekocht dus).

maar dat is precies zo met films, vooral de minder bekendere. je download em om te kijken of die goed is is het bagger gooi je em weg vind je eem goed hou je em totdat je hem koopt.

blurays is voor mij wat anders. tegenwoordig download en brand je sneller een dvd omdat die dingen bijna niks meer waard zijn maar sinds ik een bluray speler heb is dat voor mij toch verandert. omdat ik zowiezo alleen naar films op bluray kijk waarvan (in mijn ogen) de special effects en de omgeving er gewoon te mooi uit zien (met bv Gladiator, LOTR enz.) drama en comedie vind ik prima op dvd. Maar zoals een film als gladiator wilde ik wel op bluray hebben en ja die kan ik via het net ook wel vinden maar aangezien een bluray brander net iets te duur vind en de lege bluray schijfjes ongeveer net zo duur zijn als een film orgineel op bluray ga ik deze voorlopig nog nieuw kopen.

Maximilian

• 209 berichten
  • 253 stemmen

IcU schreef:

Stuur er anders even een mailtje over naar één van de moderatoren daar, of maak er gewoonweg een nieuwe account aan; zijn ze niet zo streng in als hier volgens mij

Welk downloadprogramma gebruiken jullie trouwens? Ikzelf GrabIt, omdat ik met Bittorrent trage snelheden had met grote bestanden.

P.S. Als de inhoud in de tweede alinea niet geplaatst mag worden: sorry, verwijder aub.

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

ik gebruik newsleecher, ik had ooit grabit gebruikt maar newsleecher vond ik zelf beter. Van grabit weet ik het niet maar newsleecher repareert en pakt automatisch uit.

(zoals een berichtje boven mij al zei, als dit niet mag bied ik mijn excuus aan en mag dit berichtje ook worden verwijdert)

Maximilian

• 209 berichten
  • 253 stemmen

De laatste twee versies van GrabIt repareren en pakken nu ook automatisch uit

mwoeb

• 125 berichten
  • 0 stemmen

Niet alles te serieus nemen hé.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.