• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.046 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.230 acteurs
  • 199.277 gebruikers
  • 9.390.433 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

predator 2

• 147 berichten
  • 64 stemmen

Sjoerd111 schreef:

(quote)

.......

(quote)

Dus jij denkt dat wanneer de prijs 50 procent afneemt de vraag met 100 procent stijgt? Ik vraag me af wie hier dan moet nadenken. Dit is natuurlijk totaal niet realistisch en zelfs onmogelijk.

Allereerst zullen veel downloaders gewoon door blijven downloaden, ook al zijn de bioscoopkaartjes duurder. Met prijsverlaging houdt het download probleem echt niet zomaar op, dat vind ik erg naïef om te denken.

Jij beweert dat de winst gelijk blijft als de prijs met 50 procent daalt. Dat kan alleen als de vraag met 100 procent toeneemt. Dan zouden er twee keer zoveel mensen in de bioscoop moeten zitten. Denk je dat dat past? Ik maak vaak genoeg volle bioscoopzalen mee, soms zelfs om half 10 's ochtends. Tuurlijk kan men de film vaker draaien, maar vaak zit het programma van bioscopen nu al helemaal vol. Jouw bewering kan dus nooit waar zijn, tenzij alle bioscoopzalen nu half leeg zouden zijn of alle bioscopen flink zouden uitbreiden.

Het rendement van een prijsverlaging zou dus nooit hoog genoeg zijn om de winst te blijven behouden. Denk je echt dat er twee keer zoveel mensen naar de bioscoop zouden gaan als de prijs met vijf euro omlaag gaat.Je hoeft geen econoom te zijn om daar om te kunnen lachen.

Je hebt helemaal gelijk dus zit asjeblieft ook niet te zeiken over mensen die downloaden.want de bioscopen zitten tog al vol bye the way ik ga wel naar de bioscoop maar ook alleen naar een film die het in mijn ogen waard is.en ik heb deze film gewoon gedownload en heerlijk van genoten en daar ga ik geen 10 euro voor uit geven.Maar laat maar ik zie al hoe oud jij bent en jij zal het geld voor een bioscoop kaarjte wel van je ouders krijgen.maar als je later zelf voor je geld werkt dan merk je wel hoeveel 10 euro is en dan ga je ook wel inzien dat die film makers genoeg verdienen want waar wij ons hele leven voor moeten werken verdienen hun binnen een filmpie.

Sjoerd111

• 235 berichten
  • 281 stemmen

Blijkbaar leidt mijn leeftijd af van de inhoud van de tekst, helaas. Ik zeg niet dat alle bioscopen al vol zitten. Ik zeg dat bioscopen redelijk vaak vol zitten en er geen ruimte zal zijn voor een verdubbeling van het aantal bioscoopbezoeken (het aantal downloaders is ook niet zo groot als het aantal bioscoopbezoeken van een film, dus alleen zij zullen het aantal bioscoopbezoeken niet kunnen verdubbelen). Lijkt mij toch vrij duidelijk! Helaas leest men hier zoals men het wil horen... Denk dat bioscopen zelf uitgebreid uitzoeken met welke prijs ze het meest verdienen. Voor de bioscoop uitmaken wanneer ze meer zouden verdienen, vind ik dan vrij dom. De bioscoop is commercieel en niet uit voor liefdadigheid.

Ook heb ik in een eerder bericht al geschreven waarom jouw bewering dat ze toch genoeg verdienen niet klopt, maar toen zat je waarschijnlijk naar mijn leeftijd te kijken. De grote winst gaat namelijk naar de grote producenten en distributeurs, de hoge lonen zijn voor grote acteurs, maar een tweede geluidsman krijgt hier niet veel voor terug hoor. Jammer dat dit zo vaak vergeten wordt, en dat er voor anderen bepaald wordt hoe hun thuis- en economische situatie zal zijn. Totaal kortzichtig en gebaseerd op niks. Twee keer in één betoog nog wel! Ik moet zeggen, bij jouw voorspelling van mijn situatie zit je er in ieder geval volledig naast.

Ik kan je wel één ding zeggen, gezien mijn leeftijd heb ik leerplicht en bestudeer ik mijn economie boek wel eens. Zomaar economische onzin voorspellen (over de prijs-vraag verhouding van een bioscoopkaartje en de economische situatie van filmmakers en een 15-jarige) betekent voor mij een 1.

Overigens heb ik zelf het geld wel over voor een bioscoopkaartje voor Up. Daarvoor moet ik 3 uur werken. Voor iets te drinken en te eten in de pauze moet ik nog eens twee uur werken. En weet je wat, ik zeur er niet over. Als ik vervolgens 10 euro steel, ga ik naar Buro Halt. Ik zal volgende maand ook gas en elektra betalen, voor je dat cliché in een reply gaat noemen.

m1701

• 1849 berichten
  • 2329 stemmen

Jeetje zeg waar gaat het over!!!

Wat een gezeik omdat IK degene ben die films via internet kijk....

En ik ben er trots op

(pfff das lang geleden dat het draaide om iets wat ik heb gezegd.... ;D haha)

Sjoerd111

• 235 berichten
  • 281 stemmen

Het gaat meer om mensen in het algemeen die films kijken via internet, in dit geval Up. Erger nog, mensen die het nog goed praten ook(onder andere Predator 2). Zeg dan gewoon: ''Ik weet dat het niet goed is, maar de verleiding is me te groot en ik ben te gierig om eerlijk te betalen''. Goedpraten van eigen gedrag, men zou beter moeten weten.

mcdaktari

• 7359 berichten
  • 0 stemmen

m1701 schreef:

Jeetje zeg waar gaat het over!!!

Wat een gezeik omdat IK degene ben die films via internet kijk....

En ik ben er trots op

(pfff das lang geleden dat het draaide om iets wat ik heb gezegd.... ;D haha)

Ach dat doet toch bijna iedereen en als ze het er niet mee eens zijn dan hebben ze pech gehad. Ik kijk de films in ieder gevalook via m'n pc of ze het nou leuk vinden of niet. en daarbij dat maakt geen fluit uit wat ze er van denken

m1701

• 1849 berichten
  • 2329 stemmen

Bij Up (2009):

mcdaktari schreef:

(quote)

Ach dat doet toch bijna iedereen en als ze het er niet mee eens zijn dan hebben ze pech gehad. Ik kijk de films in ieder gevalook via m'n pc of ze het nou leuk vinden of niet. en daarbij dat maakt geen fluit uit wat ze er van denken

En het is niet eens illegaal!!! Dusse blijven kijken via PC zou ik zeggen

Sjoerd111

• 235 berichten
  • 281 stemmen

Probleem is dat hoe meer mensen downloaden, hoe duurder de bioscoop kaartjes worden. Producenten zullen minder vaak risico's nemen of zeer veel geld uitgeven, kleinere filmmakers zullen geen werk meer kunnen krijgen. Het aanbod aan artistiek gewaagde films zal dus flink dalen en de grote films zullen zich minder snel ontwikkelen. Dus zowel voor fans van art house films als van Hollywood films (er is bijvoorbeeld geen geld meer om te gokken op nieuwe special effects). De vraag van bioscoopkaartjes of DVD's daalt, dus de prijzen worden duurder.

De vraag is dan. Noem jij jezelf een filmfan als downloader?! Dit zijn namelijk de keiharde gevolgen voor de filmwereld. Maarja, ze verdienen toch genoeg hè, dus download maar lekker verder...

doodah

• 1538 berichten
  • 1236 stemmen

Daar heb je gelijk in Sjoerd111!

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Belachelijk, maar jij moet het maar eens zijn.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Erwinner schreef:

(quote)

Nee, daar betalen we toch voor?

Was dat niet humoristisch bedoeld ?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Zit in je internet abonnement neem ik aan.

mcdaktari

• 7359 berichten
  • 0 stemmen

dus jij kijkt nooit een film via je PC? nou ik wel en ik blijf dat doen .En als ze willen dat het niet meer gebeurd moeten ze zorgen dat er geen films meer te krijgen zijn via het W.W.W

En zolang dat nog niet het geval is blijf ik kijken ja.

Maar ik kijk ook nog genoeg films in de bios, maar ook via m'n pc en daar is niks mis mee

Sjoerd111

• 235 berichten
  • 281 stemmen

mcdaktari schreef:

moeten ze zorgen dat er geen films meer te krijgen zijn via het W.W.W

Weer goedpraten van eigen gedrag. Daarbij proberen productie maatschappijen al lange tijd het downloaden van films tegen te gaan. Helaas gaat ''zorgen dat er geen films meer te krijgen zijn via het WWW'' niet zo makkelijk als het lijkt. Anders waren er natuurlijk al geen films meer te downloaden hè. We kunnen er wel aan meehelpen door zelf geen films te downloaden, maar dát wil jij natuurlijk niet.

maar ook via m'n pc en daar is niks mis mee

Lees mijn bovenstaande reacties nog eens. Je zou zelf maar een klein artistiek filmmaker zijn die geen werk meer heeft, omdat producenten alleen nog geld durven te steken in grotere projecten. Om nog maar te zwijgen over beginnende filmmakers. Tel dat op bij de talloze eerder genoemde argumentatie, dát is er mis met downloaden. Probeer je eens in te leven in filmmakers en denk verder dan het vertekende beeld van glitter, glamour en showbizz.

Overigens denk dat we vanaf nu maar kunnen ophouden, we zullen het nooit eens worden. Jij blijft downloaden, leuk voor je, maar ik hoop dat je wel inziet wat er verkeerd aan is. Tuurlijk, niet alleen jij, maar we moeten bij onszelf beginnen, toch?

mcdaktari

• 7359 berichten
  • 0 stemmen

oke sjoerd we zullen er maar over op houden ja, maar ik wil je nog 1 ding zeggen. Ik zag dat je pas 15jr bent en op het moment dat jij niet meer op je pa en ma z'n kosten leeft en je eigen dingen moet betalen dan ben je blij als je op deze manier je film kunt kijken. en nogmaals ik denk bijna zeker te weten dat ik toch nog vaker naar de bios ga als menig ander. dus

Sjoerd111

• 235 berichten
  • 281 stemmen

De kindertjes in Afrika, die hebben het pas moeilijk!

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Bij Up (2009):

Ben ik nou de enige die niet gaat Pindakazen maar gewoon netjes wacht totdat ik hem op het witte doek kan aanschouwen?

Tharoy

• 313 berichten
  • 511 stemmen

Ik word zo gek van de mensen die hier stoer komen verkondigen dat ze aan het downloaden zijn. Ja, ik download ook wel eens films. Maar ik weet dat het gewoon fout is om te doen. Ik vind het werkelijk triest als je er trots op bent films te downloaden.. Het is ook daarnaast niet te verdedigen dat een kaartje van 10 euro te veel kost, en dat je daar hard voor moet werken. Bullshit. Dan rook je maar een paar peuken minder of drink je wat minder bier.

doodah

• 1538 berichten
  • 1236 stemmen

jumpstylemovie schreef:

Ben ik nou de enige die niet gaat Pindakazen maar gewoon netjes wacht totdat ik hem op het witte doek kan aanschouwen?

Zeker niet jumpstylemovie!!

mcdaktari

• 7359 berichten
  • 0 stemmen

waar slaat dat nou weer op wat THAROY zegt "stoer verkondigen" en "trots op bent om een film te DWNL"

m1701

• 1849 berichten
  • 2329 stemmen

Tharoy schreef:

Ik word zo gek van de mensen die hier stoer komen verkondigen dat ze aan het downloaden zijn. Ja, ik download ook wel eens films. Maar ik weet dat het gewoon fout is om te doen. Ik vind het werkelijk triest als je er trots op bent films te downloaden.. Het is ook daarnaast niet te verdedigen dat een kaartje van 10 euro te veel kost, en dat je daar hard voor moet werken. Bullshit. Dan rook je maar een paar peuken minder of drink je wat minder bier.

wie zeg dat we em aan het downloaden zijn??

film is gewoon zonder downloaden te kijken en dus ook LEGAAL!!!!!

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2319 stemmen

Ik wil hier toch nog even een woordje over kweet. Wat de anti-downloaders betreft, zij moeten beseffen dat degene die downloaden, films of muziek, downloaden omdat ze die film willen zien of dat liedje willen horen. En als er zo van die gebruikers zijn die zeggen dat een beetje filmkenner het origineel bekijkt zoals in dat voorfilmpje, fuck off. Bijna niemand download om de film of muziekindustrie tegen te gaan !

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Wat de anti-downloaders betreft, zij moeten beseffen dat degene die downloaden, films of muziek, downloaden omdat ze die film willen zien of dat liedje willen horen.

Zoveel lijkt mij duidelijk.

Het punt is of je voor deze 'consumptie' hoort te betalen.

predator 2

• 147 berichten
  • 64 stemmen

Tharoy schreef:

Het gaat om het principe 10 euro voor een kaartje is gewoon duur. als ik er nog 10 euro boven op gooi kan ik een hele dag lol

hebben in het pretpark.en die acteurs verdienen tog bakken met geld dus laat ze maar lekker mee betalen met een film maken als ze het zo moelijk hebben.dat is voor hun een knip in de fingers.

CrazyDavid

• 95 berichten
  • 1215 stemmen

Jep, als ik hoor dat the dark knight een miljard opbrengt, zou ik me zeker niet schuldig voelen om hem te downloaden. Ik ga gewoon naar de bioscoop voor de experience. Altijd beter als op je tv/pc

christian

• 518 berichten
  • 1546 stemmen

Er is niks mis met het downloaden van films zolang het je jaarlijkse uitgave op films (bios en dvd) niet negatief beinvloed. Ik ga gemiddeld 3 a 4 keer per maand naar de bioscoop en koop alle films op dvd/bluray die ik goed vind. Dus de lijst van films die ik hebben wil word alleen maar groter als ik via internet die films bekijk dus uiteindelijk heeft de filmindustrie er profijt van dat ik download.

Als mensen alleen maar films downloaden en 0 euro per jaar aan films uitgeven dan vind ik dat zeker een slechte zaak maar volgens mij gaat het helemaal niet zo slecht met de filmindustrie dus ik snap ook niet waarom deze discussie gestart is.

Ik heb een trailer in de bioscoop gezien en ik ga hem zeker kijken. 8.8 op imdb is wel een heel hoog cijfer voor een tekenfilm.

Bart Simpson

• 2153 berichten
  • 0 stemmen

Dit wordt dé hit van 2010 geloof mij!

stripeswhite

• 8 berichten
  • 330 stemmen

Ik download 95% van de film die ik zie. Kopen op dvd/blu-ray doe ik zoizo niet. Naar de bios voor een interessante film wil ik best, maar zoals bij UP die in oktober pas hier in de bios is te zien ga ik niet op wachten hoor in amerika was hij maanden terug al te zien gaat nergens over.

aerts007

• 1324 berichten
  • 54 stemmen

Ikzelf ben ook een download freak,maar kijk nooit een film op m'n pc. Ik zet ze op dvd met bepaalde hoogstaande programma's(zelfs omzetten naar HD) en kijken maar op mijn flatscreen.

Ik wacht wel altijd op de dvdrip, en dan krijgt men toch een zeer goede kwaliteit. Soms koop ik wel iets uit de rommelbakken bv: 5 films voor 5 euro.Daar vindt men soms nog welleens pareltjes tussen.Heerlijk rustig thuis een film zien zonder rekening te moeten houden met het vervelend publiek dat TE veel te vinden is in de bioscoopzaal! Zalig, en nu ga ik nog wat downloaden .Ajuus.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

aerts007 schreef:

Ikzelf ben ook een download freak,maar kijk nooit een film op m'n pc. Ik zet ze op dvd met bepaalde hoogstaande programma's(zelfs omzetten naar HD) en kijken maar op mijn flatscreen.

Je kan ook gewoon een kabel van je PC naar je flatscreen linken, dan hoef je al die moeite om ze op DVD te zetten niet te doen.

aerts007

• 1324 berichten
  • 54 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)
Je kan ook gewoon een kabel van je PC naar je flatscreen linken, dan hoef je al die moeite om ze op DVD te zetten niet te doen.

Ja, weet ik. Maar ik maak prachtige hoesjes en cd covers, net echt.

Gaat allemaal bij de collectie. Kost allemaal wel iets als ik het uitreken, hoesjes, dvd's en niet te vergeten de inkt . Nog niet te spreken over telenet. Maar het is een hobby.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.