- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Leuk, is het internet ergens gratis te downloaden?
Vroeger moest je internet nog kopen op een cd-rom. 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
De CD-rom met internet was meestal wel gratis maar dan moest je de telefoontikken betalen en was je 3 uur lang niet bereikbaar. Mooi he, vooruitgang 
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Ik mis toch wel dat prachtige inbelgeluid ...
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Bizar inderdaad.
Het komt nogal gechargeerd over. Zal wel iets met symbool politiek te maken hebben; of het werkt is nog maar de vraag.
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8558 stemmen
Sowieso zijn torrents, en zeker de sites die ze hosten, niet illegaal. Enkel de users die uploaden.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Dat is niet helemaal correct in dit geval, het nieuwsbericht schrijft het volgende:
"Het gaat om SnowTigers, een privé-tracker waar alleen mensen gebruik van konden maken als ze hiervoor betaalden."
Het aanbieden van films is illegaal, maar bewust betalen om van deze dienst gebruik te maken is dan, mijns inziens, op z'n minst arbitrair. Ik kan me voorstellen dat justitie ook mensen die hiervoor betalen dat op zichzelf als een illegale actie bestempelen.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Bizar inderdaad.
Het komt nogal gechargeerd over. Zal wel iets met symbool politiek te maken hebben; of het werkt is nog maar de vraag.
Alles wat men hard aanpakt, komt aan.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Alles wat men hard aanpakt, komt aan.
Maar dat is niet de issue. Het aanpakken van een "torrent netwerk" lijkt mij een gevalletje: dweilen met de kraan open.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Aangezien het hier gaat om een "betaalde" dienst lijkt mij niet dat veel mensen slechter gaan slapen vannacht.
Je zal als gebruiker ook maar gek zijn.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Gek? Bedoel je dat je gek bent als je hiervoor dokt? Er zijn tal van torrent diensten bekend waar je voor kunt betalen namelijk, zo onbekend verschijnsel is dit niet.
Het enige dat het oplevert is een snellere download snelheid.
starbright boy (moderator films)
-
- 22436 berichten
- 5131 stemmen
Sowieso zijn torrents, en zeker de sites die ze hosten, niet illegaal. Enkel de users die uploaden.
Dat is in Nederland zo, maar geldt zeker niet voor alle landen. Torrenthostsites zijn moeilijk te pakken met wetten, al worden er wel pogingen gedaan, maar in veel landen is ook downloaden gewoon illegaal. En torrenttrackers zijn ook al regelmatig aangepakt.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Gek? Bedoel je dat je gek bent als je hiervoor dokt? Er zijn tal van torrent diensten bekend waar je voor kunt betalen namelijk, zo onbekend verschijnsel is dit niet.
Genoeg pogingen inderdaad, maar het gros van de torrent gebruikers zal je daar niet vinden. Zelfs al haal je alle betalende diensten uit de lucht, dan heb je volgens mij nog maar een zeer klein aandeel van het torrentgebruik aangepakt.
En verder moet je inderdaad redelijk gek zijn om daar extra geld in te steken. Beetje vergelijkbaar met bewust DVD bootlegs aanschaffen imo.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Er zijn ook genoeg mensen die met een payserver downloaden via usenet. Veel sneller en beter dan met torrents.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
De service daar is echter wel merkbaar beter.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Genoeg pogingen inderdaad, maar het gros van de torrent gebruikers zal je daar niet vinden.
Mee eens.
Dat denk ik ook ja. Echter, 'verdienen' aan het doorgeven van films is voor een overheid, laat staan voor de productiebedrijven, natuurlijk een extra doorn in het oog.
Ik vind 'gek zijn' overtrokken. Ieder zijn/haar hobby. Mocht je behoefte hebben aan een snelle verbinding en een pathologische verzamelzucht op nahouden kan ik me voorstellen dat je hiervoor wel wat voor wilt betalen.
Maar goed, naast betaalde diensten lijkt het mij dat er vast ook wel 'gratis' diensten bestaan met enkel leden die elkaar kennen. Genoeg providers te vinden waar je tegen betaling een server huurt aangesloten op een backbone waardoor het downloaden van grote bestanden slechts enkele minuten vergt.
Daarom denk ik ook dat dit een gevalletje dweilen met de kraan open betreft.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Er zijn ook genoeg mensen die met een payserver downloaden via usenet. Veel sneller en beter dan met torrents.
Goed voorbeeld inderdaad.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Ik vind 'gek zijn' overtrokken. Ieder zijn/haar hobby. Mocht je behoefte hebben aan een snelle verbinding en een pathologische verzamelzucht op nahouden kan ik me voorstellen dat je hiervoor wel wat voor wilt betalen.
Voor alle zekerheid/duidelijkheid, ik bedoel uiteraard niet "medisch gek".
Maar het lijkt mij, als je inderdaad een enorme verzamelwoede hebt en nieuwe film 5 minuten na release op je HD wil hebben staan, je dan naar andere alternatieven op zoek gaat (zoals newsservers).
Mij komt het altijd over alsof die betaalde torrent boards er meer zijn om mensen te lokken die niet zoveel van het internet weten en de gratis alternatieven niet echt kennen. Maar kan ook enkel een indruk zijn natuurlijk.
Weet wel dat een aantal van die alternatieven dezelfde url/naam dragen als bekende gratis alternatieven, maar dan met een ander domeintoevoegsel (.net ipv .com enzo). Zoiets duidt toch meestal op scam-gedrag.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Snap wel waarom je via usenet zou downloaden. Sneller dan met torrents, minder rommel ertussen, veel groter aanbod.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Snap wel waarom je via usenet zou downloaden. Sneller dan met torrents, minder rommel ertussen, veel groter aanbod.
Ik denk dat je hier gelijk in hebt. Maar goed, usenets, torrent sites.... die zijn niet te wissen, ook niet met 1 grootse inval ergens op de wereld...
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Moesten ze sommige mensen op dezelfde manier veroordelen, er is volgens mij niet een genoeg geld op de wereld om hun schuld te dekken ...
Beetje belachelijk (en buitensporig) verder. Je zal daar als industrie ook maar blij om zijn 
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ik ben zelf ook geen voorstander van illegaal downloaden. Maar de aanpak zou eerder bij de verdelers moeten liggen dan de persoon die download. Vrij dom van downloaders aan te pakken omdat men beter de valse concurrentie (illegaal en dus gratis) kan bestrijden.
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Ik lees nu pas dat het gaat over amper 24 liedjes. Zo ga je echt wel de grote illegale verdelers aanpakken...
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Bewijst maar weer eens dat platenmaatschappijen en copyrightwaakhonden over lijken gaan voor een paar centen. Ze kunnen het niet winnen van de seeders dus pakken ze de leechers. Alsof dit illegaal downloaden tegen gaat. Dweilen met de kraan open.
Zo'n huisvrouwtje met vier kids... leven verwoest want die schuld kan ze dus nevernooitniet ophoesten, dus moet ze wellicht zitten. Advocaat kost ook een aardige duit. Moet ze ook terug betalen. Kids worden uit huis geplaatst of in een pleeggezin. Vrouw krijgt een strafblad, geen werk te vinden met zo'n ding... en dat voor fucking 24 mp3'tjes. Je kunt beter een muziekwinkel beroven, dan krijg je nog minder straf.
Vraag me af hoe dit soort lui nog kunnen slapen.
Het beeld van Sicko van Michael Moore springt nu in me op: van die huilende verzekeringsambtenaren die jaren doodzieke mensen hebben opgelicht en nu niet meer kunnen slapen 's nachts. Serves you right fucker!
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Ik ben benieuwd hoeveel van het bedrag naar de artiesten gaat.
Oh wacht, het ging al niet meer om muziek.
predator 2
-
- 147 berichten
- 64 stemmen
Bij Up (2009):
Krent! Een kaartje kost hooguit 10 euro en zoveel lager is ook niet mogelijk. Blijkbaar vergeet je hoeveel kosten de bioscoop maakt, dat komt nog eens bovenop de productiekosten. We gaan toch ook niet met z'n allen massaal stelen bij de Albert Heijn omdat de A-merken 'zo duur zijn. Dat is dan zelfs nog een verhaal van appels en peren, want gestolen koekjes zijn niet minder lekker als ze gestolen zijn. Een gedownloade film levert wel een minder goede kijkervaring op. (ga nu niet het tegendeel beweren! Jij zou je gedownloade film toch ook liever in de bioscoop zien als we niet naar het financiële gedeelte kijken)
Kan je wel zeggen ''ach die filmmakers verdienen genoeg, de kunnen mijn tientje wel missen'', maar zeg dat maar eens tegen de tweede geluidassistent
Wij kunnen ons best een tientje veroorloven. Zo niet, wacht dan even en huur de DVD! We zijn immers niet een stel dieven, toch?
als hun de bioscoop kaartjes verlagen naar 5 euro ofzo
dan gaan er ook veel meer mensen naar de bioscoop dus verdienen ze net zoveel of misschien zelfs meer dan als ze de kaartjes op 10 euro laten.
Sjoerd111
-
- 235 berichten
- 281 stemmen
Ik vind het wel grappig dat je dit zegt want denk nou is na. als hun
....... 
de bioscoop kaartjes verlagen naar 5 euro ofzo
dan gaan er ook veel meer mensen naar de bioscoop dus verdienen ze net zoveel of misschien zelfs meer dan als ze de kaartjes op 10 euro laten.
Dus jij denkt dat wanneer de prijs 50 procent afneemt de vraag met 100 procent stijgt? Ik vraag me af wie hier dan moet nadenken. Dit is natuurlijk totaal niet realistisch en zelfs onmogelijk.
Allereerst zullen veel downloaders gewoon door blijven downloaden, ook al zijn de bioscoopkaartjes duurder. Met prijsverlaging houdt het download probleem echt niet zomaar op, dat vind ik erg naïef om te denken.
Jij beweert dat de winst gelijk blijft als de prijs met 50 procent daalt. Dat kan alleen als de vraag met 100 procent toeneemt. Dan zouden er twee keer zoveel mensen in de bioscoop moeten zitten. Denk je dat dat past? Ik maak vaak genoeg volle bioscoopzalen mee, soms zelfs om half 10 's ochtends. Tuurlijk kan men de film vaker draaien, maar vaak zit het programma van bioscopen nu al helemaal vol. Jouw bewering kan dus nooit waar zijn, tenzij alle bioscoopzalen nu half leeg zouden zijn of alle bioscopen flink zouden uitbreiden.
Het rendement van een prijsverlaging zou dus nooit hoog genoeg zijn om de winst te blijven behouden. Denk je echt dat er twee keer zoveel mensen naar de bioscoop zouden gaan als de prijs met vijf euro omlaag gaat.Je hoeft geen econoom te zijn om daar om te kunnen lachen.
m1701
-
- 1849 berichten
- 2329 stemmen
Ik maak vaak genoeg volle bioscoopzalen mee, soms zelfs om half 10 's ochtends.
pfff dan kan ik dus beter blijven downloaden, als er voor mij al geen plek meer is