- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3285 stemmen
Jullie kennen die mensen echt niet die altijd van alles het nieuwste willen hebben en daar dan heel tof over gaan lopen doen?
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik ken ze zeker wel, maar de ongenuanceerde kritiek lijkt gericht op bepaalde users in dit topic die zich allesbehalve zo gedragen.
Mijn punt is gewoon dat het trachten bij te blijven met de nieuwe ontwikkelingen in de cinema niet persé negatief moet opgevat worden. Ik denk dat dat wel duidelijk is.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Absoluut. Lijkt me sowieso niet meer dan logisch als je interesse bij film ligt. Dat er weinig interessants tussen zit is een andere discussie
.
Ik download trouwens bijzonder weinig. Dit komt omdat ik film gewoon op een tv wil zien en de kwaliteit van een divx minder is. Daarnaast heb ik het geduld ook gewoon niet bestanden om te zetten e.d.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Sorry, maar ik heb geen zin om kunstenaars te onderhouden met mijn belastingsgeld omdat jij het niet nodig vindt ze te vergoeden voor hun werk
.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
Sorry, maar ik heb geen zin om kunstenaars te onderhouden met mijn belastingsgeld omdat jij het niet nodig vindt ze te vergoeden voor hun werk
.
Max en Joep
-
- 1815 berichten
- 0 stemmen
ga gewoon werken, slapjanus
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
ga gewoon werken, slapjanus
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Goed, het verzandt weer in onnodige berichten. Waarom lees ik toch altijd ook het idee dat je door te betalen alleen maar filmbazen rijker maakt? Ik weet niet welke soort films je altijd download, maar je raakt er altijd iemand mee.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
tuurlijk mag kunst geld kosten.
de artiest/kunstenaar heeft toch ook kosten en stopt er toch ook veel werk in?
en dan hebben we het nog niets eens over de druk die het oplevert om inspiratiue te BLIJVEN hebben, de buiten proportionele uren die veel kunstenaars maken.
waarom zou jij dat allemaal zo maar gratis huplakee mogen hebben, wie ben jij?
ik word hier echt kwaam om.
ik moet met mijn band toch ook de oefenruimte betalen en de studio en de cd's en de drukker en de apparatuur en de fotograaf en het transport en de snaren en de gitaren en de drumvellen en stokken en microfoons etc etc?
beetje een onrealistische gedachte
Zolang downloaden geen misdaad is, zal ik blijven downloaden. Sterker nog, ik heb een tijdje bij de politie gewerkt en weet je hoeveel van mijn ex-collega's downloaden?
Dat jij niet kan downloaden, is niet mijn schuld...
IEDEREEN is gelijk, arm of rijk...
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Kunst (literatuur etc.) is universeel en mag geen geld kosten!
IEDEREEN is gelijk, arm of rijk...
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
Kennis = Universeel
Kennis = Kunst
Kunst = Universeel
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik pas in mijn broek.
Mijn broek past in mijn handtas.
Dus ik pas in mijn handtas.
Met dit soort simpele kleutertheorietjes kan je alles wat krom is rechtpraten natuurlijk. Bovendien is kunst veel meer dan alleen overdracht van kennis. Het is, geloof het of niet, ook een commercieel product.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Is kennis (school, opleiding, studie) universeel? JA!
Kennis = Universeel
Kennis = Kunst
Kunst = Universeel
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
Ik pas in mijn broek.
Mijn broek past in mijn handtas.
Dus ik pas in mijn handtas.
Met dit soort simpele kleutertheorietjes kan je alles wat krom is rechtpraten natuurlijk. Bovendien is kunst veel meer dan alleen overdracht van kennis. Het is, geloof het of niet, ook een commercieel product.
Wanneer waterstofatoom werd ontleed, dacht men niet meteen aan een waterstofbom.
Toen fotografie werd uitgevonden, dacht men niet meteen aan hoe kan ik zoveel mogelijk geld maken met cinema.
Kunst is eerder een politiek middel dan een commerciële entiteit.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
De meeste films ik schat zeker 90% zijn gewoon big business en hebben niets of weinig met kunst te maken. Wat overigens niets zegt over de betrokkenheid van de filmmakers.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
De meeste films ik schat zeker 90% zijn gewoon big business en hebben niets of weinig met kunst te maken. Wat overigens niets zegt over de betrokkenheid van de filmmakers.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1718 stemmen
Eens! Daarom download ik veel en koop ik nooit schijfjes.
Maar ik vind wel dat er geld aan verdient moet worden, een industrie die zichzelf niet staande kan houden heeft ook niet echt een bestaansrecht.
Veel werk dat Rembrandt maakte was inderdaad ook maar 'gewoon' productiewerk. Maw ik hang er geen waarde oordeel aan omdat het 'big business' is hoor. Ik kan namelijk erg genieten van een goed Hollywood-product en zie in veel films zeker een artistieke waarde dat maakt het echter nog steeds geen kunst.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Geen idee waar jij woont, maar school, opleiding en studie kosten dus ook geld. En niet eens zo weinig.
Ik weet niet welke soort films je altijd download, maar je raakt er altijd iemand mee.
Maar in specifieke gevallen het hoeft niet altijd negatief te zijn natuurlijk. Ik durf makkelijk stellen dat zonder het downloaden ik dik 50% van mijn dvd collectie nu niet gehad had. Waarschijnlijk was ik niet eens zo'n filmliefhebber geworden, want ik ben niet zo van half werk.
-fal
-
- 2028 berichten
- 2290 stemmen
Met je instemming met Madecineman's bericht haal je dus in 1 klap je hele al niet erg zorgvuldig opgebouwde lulifiatie voor pindakazen volledig onderuit.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Oorlog aan internetpiraterij - Digitaal - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [Digitaal]
Geen goed nieuws voor de Fransen.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
..en andere Europeanen.
Franse anti-piraterij-lobby frustreert komst Europese telecomwet
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2649 stemmen
Jezus, das niet niks (vorige 2 berichten). Gelukkig download ik bijna nooit. Behalve films die je nergens kunt krijgen.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Kennis = Universeel
Kennis = Kunst
Kunst = Universeel
Maar dan vergeet je dat film niet alleen kunst is.
Onderhond
-
- 87616 berichten
- 12876 stemmen
Leuk, is het internet ergens gratis te downloaden?
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Leuk, is het internet ergens gratis te downloaden?
Nee, daar betalen we toch voor?