• 15.985 nieuwsartikelen
  • 179.041 films
  • 12.274 series
  • 34.084 seizoenen
  • 649.228 acteurs
  • 199.273 gebruikers
  • 9.390.271 stemmen

Het download-discussietopic (GEEN downloadtips!)

zoeken in:

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3285 stemmen

Jullie kennen die mensen echt niet die altijd van alles het nieuwste willen hebben en daar dan heel tof over gaan lopen doen?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ik ken ze zeker wel, maar de ongenuanceerde kritiek lijkt gericht op bepaalde users in dit topic die zich allesbehalve zo gedragen.

Mijn punt is gewoon dat het trachten bij te blijven met de nieuwe ontwikkelingen in de cinema niet persé negatief moet opgevat worden. Ik denk dat dat wel duidelijk is.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Absoluut. Lijkt me sowieso niet meer dan logisch als je interesse bij film ligt. Dat er weinig interessants tussen zit is een andere discussie .

Ik download trouwens bijzonder weinig. Dit komt omdat ik film gewoon op een tv wil zien en de kwaliteit van een divx minder is. Daarnaast heb ik het geduld ook gewoon niet bestanden om te zetten e.d.

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)
Dus al die filmmakers moeten maar aan de steun opdat jij je filmpje gratis zou kunnen zien? De omgekeerde wereld...
Ja, zo komen de ware kunstenaars die echt kunst willen maken en voor kunst leven naar boven drijven en geen oplichters en bedriegers die het alleen maar doen voor het geld. Neem bijv. artiesten / kunstenars uit de Sovjet Unie.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Sorry, maar ik heb geen zin om kunstenaars te onderhouden met mijn belastingsgeld omdat jij het niet nodig vindt ze te vergoeden voor hun werk .

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Halcyon schreef:

Sorry, maar ik heb geen zin om kunstenaars te onderhouden met mijn belastingsgeld omdat jij het niet nodig vindt ze te vergoeden voor hun werk .

Ik zou kunstenaars best wel direct willen belonen en financieren, maar niet via hebberige filmbazen. Ik ga echt die mensen echt niet nog rijker maken. Artiesten krijgen maar een klein percentage van al het geld dat men aan films besteedt.

Max en Joep

• 1815 berichten
  • 0 stemmen

ghostman schreef:

(quote)
Ja, zo komen de ware kunstenaars die echt kunst willen maken en voor kunst leven naar boven drijven en geen oplichters en bedriegers die het alleen maar doen voor het geld. Neem bijv. artiesten / kunstenars uit de Sovjet Unie.

ga gewoon werken, slapjanus

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Max en Joep schreef:

(quote)

ga gewoon werken, slapjanus

Wie beweert hier dat ik niet werk? Ik weet zeker dat ik nog harder werk dan jij!

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

xgogax schreef:

(quote)
Ik zou kunstenaars best wel direct willen belonen en financieren, maar niet via hebberige filmbazen. Ik ga echt die mensen echt niet nog rijker maken. Artiesten krijgen maar een klein percentage van al het geld dat men aan films besteedt.
Maar artiesten hebben vaak die grote bedrijven nodig als platform. Zo werkt dat nu eenmaal.

neo

• 15436 berichten
  • 10049 stemmen

Goed, het verzandt weer in onnodige berichten. Waarom lees ik toch altijd ook het idee dat je door te betalen alleen maar filmbazen rijker maakt? Ik weet niet welke soort films je altijd download, maar je raakt er altijd iemand mee.

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Max en Joep schreef:

(quote)

tuurlijk mag kunst geld kosten.

de artiest/kunstenaar heeft toch ook kosten en stopt er toch ook veel werk in?

en dan hebben we het nog niets eens over de druk die het oplevert om inspiratiue te BLIJVEN hebben, de buiten proportionele uren die veel kunstenaars maken.

waarom zou jij dat allemaal zo maar gratis huplakee mogen hebben, wie ben jij?

ik word hier echt kwaam om.

ik moet met mijn band toch ook de oefenruimte betalen en de studio en de cd's en de drukker en de apparatuur en de fotograaf en het transport en de snaren en de gitaren en de drumvellen en stokken en microfoons etc etc?

beetje een onrealistische gedachte

Nogmaals kunst is universeel en niet elitair. Kunst, creatieve overdracht van intellectuele ideeën is voor iedereen en niet voor mensen met veel geld. Het is bovendien noodzakelijk dat kunst voor iedereen toegankelijk is. Heel veel kunst wordt gecreëerd door mensen in geldnood!

Zolang downloaden geen misdaad is, zal ik blijven downloaden. Sterker nog, ik heb een tijdje bij de politie gewerkt en weet je hoeveel van mijn ex-collega's downloaden?

Dat jij niet kan downloaden, is niet mijn schuld...

IEDEREEN is gelijk, arm of rijk...

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

xgogax schreef:

Kunst (literatuur etc.) is universeel en mag geen geld kosten!

Waarom is kunst per definitie eigenlijk universeel (en dus gratis)?
xgogax schreef:

IEDEREEN is gelijk, arm of rijk...

Het gelijkheidsprincipe bestaat niet.

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Legan schreef:

(quote)
Waarom is kunst per definitie eigenlijk universeel (en dus gratis)?
(quote)
Het gelijkheidsprincipe bestaat niet.
Kunst (proces van) is overdracht van kennis (ideeën). Is kennis (school, opleiding, studie) universeel? JA!

Kennis = Universeel

Kennis = Kunst

Kunst = Universeel

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ik pas in mijn broek.

Mijn broek past in mijn handtas.

Dus ik pas in mijn handtas.

Met dit soort simpele kleutertheorietjes kan je alles wat krom is rechtpraten natuurlijk. Bovendien is kunst veel meer dan alleen overdracht van kennis. Het is, geloof het of niet, ook een commercieel product.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

ghostman schreef:

Is kennis (school, opleiding, studie) universeel? JA!

Kennis = Universeel

Kennis = Kunst

Kunst = Universeel

Ik zou niet weten waarom kennis (en dus ook kunst) universeel zou moeten zijn.

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Halcyon schreef:

Ik pas in mijn broek.

Mijn broek past in mijn handtas.

Dus ik pas in mijn handtas.

Met dit soort simpele kleutertheorietjes kan je alles wat krom is rechtpraten natuurlijk. Bovendien is kunst veel meer dan alleen overdracht van kennis. Het is, geloof het of niet, ook een commercieel product.

Kunst is net zo oud als de mensheid.

Wanneer waterstofatoom werd ontleed, dacht men niet meteen aan een waterstofbom.

Toen fotografie werd uitgevonden, dacht men niet meteen aan hoe kan ik zoveel mogelijk geld maken met cinema.

Kunst is eerder een politiek middel dan een commerciële entiteit.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

De meeste films ik schat zeker 90% zijn gewoon big business en hebben niets of weinig met kunst te maken. Wat overigens niets zegt over de betrokkenheid van de filmmakers.

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Madecineman schreef:

De meeste films ik schat zeker 90% zijn gewoon big business en hebben niets of weinig met kunst te maken. Wat overigens niets zegt over de betrokkenheid van de filmmakers.

Eens! Daarom download ik veel en koop ik nooit schijfjes.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Marketing is ook kunst.

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Madecineman schreef:

Dat (big business) waren de meeste rembrandtschilderijen (e.a. natuurlijk) vroeger ook. En zie wat voor betekenis men er nu aan geeft. Hetzelfde geldt voor gebouwen etc...

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1718 stemmen

ghostman schreef:

Maar ik vind wel dat er geld aan verdient moet worden, een industrie die zichzelf niet staande kan houden heeft ook niet echt een bestaansrecht.

Veel werk dat Rembrandt maakte was inderdaad ook maar 'gewoon' productiewerk. Maw ik hang er geen waarde oordeel aan omdat het 'big business' is hoor. Ik kan namelijk erg genieten van een goed Hollywood-product en zie in veel films zeker een artistieke waarde dat maakt het echter nog steeds geen kunst.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Is kennis (school, opleiding, studie) universeel? JA!

Geen idee waar jij woont, maar school, opleiding en studie kosten dus ook geld. En niet eens zo weinig.

neo schreef:

Ik weet niet welke soort films je altijd download, maar je raakt er altijd iemand mee.

Maar in specifieke gevallen het hoeft niet altijd negatief te zijn natuurlijk. Ik durf makkelijk stellen dat zonder het downloaden ik dik 50% van mijn dvd collectie nu niet gehad had. Waarschijnlijk was ik niet eens zo'n filmliefhebber geworden, want ik ben niet zo van half werk.

-fal

• 2028 berichten
  • 2290 stemmen

xgogax schreef:

(quote)

Met je instemming met Madecineman's bericht haal je dus in 1 klap je hele al niet erg zorgvuldig opgebouwde lulifiatie voor pindakazen volledig onderuit.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2649 stemmen

Jezus, das niet niks (vorige 2 berichten). Gelukkig download ik bijna nooit. Behalve films die je nergens kunt krijgen.

Drs. DAJA

• 4355 berichten
  • 4515 stemmen

xgogax schreef:

(quote)
Kunst (proces van) is overdracht van kennis (ideeën). Is kennis (school, opleiding, studie) universeel? JA!

Kennis = Universeel

Kennis = Kunst

Kunst = Universeel

Maar dan vergeet je dat film niet alleen kunst is.

kos

• 46714 berichten
  • 8868 stemmen

(afbeelding)

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12876 stemmen

Leuk, is het internet ergens gratis te downloaden?

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Onderhond schreef:

Leuk, is het internet ergens gratis te downloaden?

Nee, daar betalen we toch voor?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.