• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.030 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.002 acteurs
  • 198.995 gebruikers
  • 9.371.326 stemmen

Trash Movie challenge

zoeken in:

Noodless

• 10040 berichten
  • 6176 stemmen

5 Spider's Web (2002)

IMDb : 4,3

Algemeen : 88 min. +FTV ( 88+ 9 = 97) Subtotaal : 461 + 97 = 558 punten

Trash elementen: nudity, Turkey ( 3+5=8 punten) Subtotaal : 41 punten

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51H3Q836DBL._SY445_.jpg

Een erotische thriller vol achterdocht en dubbele agenda's

Het verhaaltje is degelijk en voldoende spannend. Ook het slot is bevredigend. Kari Wuhrer gaat in deze film een paar keer uit de kleren. 6,5/10

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Ik vind het nog wel een beetje lastig de films in een bepaalde label te hangen (dat met turkey etc.). Ook dat Black Jack Trash label, waar kan ik dit terug vinden?

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

8. Space-Thing (1968)

Gemiddelde imdb: 4,3

Algemeen: 69 minuten - FTV (69+ 7= 76) Subtotaal: 652 +76= punten

Trash-elementen: Nudity (4) (s)exploitation (1) Turkey (5) Subtotaal: 37 +10= 47 punten

Blackjack Trash label: 1. Something Weird Video: Totaal 5 punten

http://english.ohmygore.com/movies/space_thing/01.jpg

Beter dan een goedkoop ruimtescheepje wordt het niet of het moeten de opening-credits zijn! Die zijn geschilderd op het lichaam van een naakte dame in prachtige hippie bodypaint-handschrift Gewoonweg geweldig! (schrijver Cosmo-Politan) De film is duidelijk met een zeer klein budget gemaakt, dit voegt nog wat charme toe, vooral door de ultra-goedkope sets en kostuums van de mooie vrouwen. Een voice-over haalt vervolgens veel van diezelfde charme weer weg. Oplettende zullen ook het modelruimtescheepje, van het begin, herkennen uit een bepaald tv-programma. Vermoedelijk heeft regisseur Dave Friedman het in een hobbywinkel gekocht maar waarom hij nooit is aangeklaagd, geen idee! Een Star Trek Nudie Cutie maar erg goed vond ik het niet!

1*

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

Kondoro schreef:

Ik vind het nog wel een beetje lastig de films in een bepaalde label te hangen (dat met turkey etc.). Ook dat Black Jack Trash label, waar kan ik dit terug vinden?

Je kan Black Jack Trash label hier terug vinden:

Trash Movie challenge Het eerste bericht van alexspyforever

Als je googled op Exploitation -films krijg je genoeg lijstjes met films die er onder vallen. Om alleen het echte trash te houden hanteren we wel dat een waardering onder de 6,9 op IDMB moet zijn! Turkeys: zijn films met een score van onder de 5,0 op IDMB ongeacht het genre en leveren dan ook extra punten op!

Nudity is zoals je denk wel raaide naakt zowel mannelijk als vrouwelijk naakt en mochten ze frontaal in beeld zijn krijg je tevens 1 bonuspunt!

Practical gore of combinatie van practical en CGI of Enkel CGI gore ik denk dat je dat wel gauw ziet?

Ik hoop dat je het zo een beetje snapt en je mag natuurlijk altijd meer vragen hoor!

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7329.300.jpg

09. Vixen! (1968)

Gemiddelde imdb: 5,8

Mijn stem: 1,0/5*

Algemeen: 70 minuten, FTV (70 + 7 = 77) Subtotaal: 833 + 77 = 910

Trash elementen: Exploitation (1) Nudity (3) Subtotaal: 49 + 4 = 53

Poeh poeh...... Alles wat ik van Russ Meyer gezien heb van de periode na FPKK! (1965) is, met uitzondering van die door Ebert geschreven film, zo ontieglijk lame!... Er zit werkelijk niets in.... pure treurigheid. Kan nog geen film van dik een uurtje boeiend houden. En ik heb er vanavond eigenlijk nog éen op het programma staan. Die vervang ik misschien nog wel....

Noodless

• 10040 berichten
  • 6176 stemmen

6 She (2001)

IMDb : 3,9

Algemeen : 94 min. +FTV ( 94+9=103 punten) Subtotaal : 558 +103 = 661 punten

Trash elementen: Turkey (5) Subtotaal : 46 punten

http://image.tmdb.org/t/p/w1280/dGTwIulcyDyEvYA6lxujCxHneOd.jpg

Typische B-avonturenfilm met veel bordkartonnen settings en soms te opvallend simpele actiescènes met daarbij overacting van vooral de actrices Winter en Baumer. 3/10

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro schreef:

Maar allé nu maatje. In de openingspost plaats ik zoveel linken naar lijstjes... Kijk maar onder het kopje van de 21 categorieën.

En je hebt toch al vaker aan challenges meegedaan, dat je ondertussen het begrip turkey wel kent dacht ik zo? Films met een imdb gemiddelde beneden 5,0 simpel toch.

En ja eigenlijk wat joolstein al reageerde sorry dat had ik even niet gezien.

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

9. Shaft (1971)

IMDb: 6.6. Speelduur 100 minuten, FTV

Algemeen klassement: 110 punten. Subtotaal: 110+736=846 punten

Trashklassement: 1 punten (Exploitation). Subtotaal: 53 punten

Black Jack Trash label: 20. Blaxploitation (totaal 7/21)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/2000/2471.300.jpg?cb=1521490859

Hmmm. Voor de trash-challenge is dit de film met de grootste naam zou ik zeggen, ook maar liefst op 7 officiële ICM-lijstjes. Helaas bleek het een stinkerd van een film te zijn. Natuurlijk, de film staat onder andere bekend om de muziek van Isaac Hayes, en dat deel staat nog steeds als een huis. Maar buiten dat was dit wel behoorlijk pover. Het grootste probleem is dat Shaft een compleet niemendalletje van een verhaal is, met een cast die er niet veel van bakt (en nee, Richard Roundtree zeker niet) en die ook qua sfeer of coolheid niets met me doet. Shaft moet een stoere, harde bikkel zijn, maar Roundtree speelt erg nep en ik irriteerde me met name over z'n domme grapjes en oneliners waarna alleen hij zelf in een Tommy Wiseau-achtige grinnik uitbarstte. Ook zijn casanova-skills blijken vooral uit het feit dat er af en toe uit het niets geswitcht wordt naar een scene in bed. Er zijn nog wel een paar redelijke actiescenes, maar Shaft maakt z'n reputatie helaas niet waar. 2.0*

Lang Poot

• 204 berichten
  • 0 stemmen

Kondoro0614 Voor de films die ik nu gezien heb kijk ik voor het kiezen altijd even bij de IMDb parents guide daar staat bij de meeste films wel of er nudity en/of gore in zit. Misschien kan dit je helpen met het uitzoeken van films. Exploitation vind ik zelf soms ook nog wel moeilijk in te schatten maar dit is ook wel een redelijk breed begrip maar hier zijn wel veel lijstjes van te vinden en als je die doorneemt krijg je wel een aardig idee, anders loop je ook maar 1 puntje mis dus dan valt de nog wel schade mee.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik weet dat exploitation niet altijd goed is te duiden is omdat het niet zoiets visueel/grafisch is zoals nudity en gore en uit de reacties hier maak ik ook op dat de meningen verdeeld zijn. Ik laat het ook vooral aan jullie interpretatie over. Om die reden dat ik het ook het minimum van 1 punt heb gegeven en ook omdat exploitatie in veel films 'kan' voorkomen.

Dat gezegd zijnde Woland ik denk dat die laatste film van jou wel wat meer trash had kunnen gebruiken zoals nudity en/of gore. Wellicht was een lager algemeen gemiddelde dan het gevolg geweest. Dat is toch een patroon wat ik vaker zie.

9. She Demons (1958)
Gemiddelde imdb: 4,5
Algemeen: 77 minuten + FTV (77+8=85) Subtotaal: 719
Trash elementen: exploitation + turkey (5+1=6) Subtotaal: 68
Blackjack Trash label: 18. Nazisploitation (Subtotaal: 6 punten)

https://alchetron.com/cdn/she-demons-a2d12fd2-ebdc-4a44-ad9b-2a5446f92ef-resize-750.jpg

Nog geen berichten noch stemmen bij deze film, dan ben ik de eerste om dit te doen. De film gaat in elk geval geen prijzen in de wacht slepen voor sterke acteerprestaties. Het is wat je noemt een B-horror met sci-fi elementen, redelijk goedkoop gemaakt en de vrouwelijke castleden zijn vooral geselecteerd omdat ze er leuk uitzien. Naar het einde toe zitten er wel een aantal leuke effecten in naar jaren 50 normen en ook het concept is wel interessant. De karakters krijgen ook genoeg diepgang om mij als kijker in te leven. Waar de film vooral aan schort zijn de titulaire wezens. De mooie dames die door de experimenten voor een tijdje een monsterlijk gelaat krijgen ze zijn te weinig aanwezig. Ik heb me gelukkig niet verveeld dus kom aan een kleine voldoende.

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

Tja, daar was ie waarschijnlijk wel leuker van geworden - blaxploitation is het natuurlijk absoluut, maar het is daarbinnen een wat saaie veilige actiefilm. Met zulke taglines en die verhalen over sex machines en zo had ik wel wat heftigers verwacht dan dit. Maar goed, ik denk dat heel veel van de blaxploitation films niet echt binnen de categorie trash vallen, de meesten zijn toch gewoon zwarte versies van standaard-Hollywoodgenres als actiefilms, politiefilms of horrorfilms.

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

10.Bloody Mama (1970)
IMDb: 5.6. Speelduur 90 minuten, FTV
Algemeen klassement: 99 punten. Subtotaal: 99+846=945 punten
Trashklassement: 1 punt (Exploitation). Subtotaal: 54 punten
Black Jack Trash label: 19. Hixploitation (totaal 8/21)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/8000/8467.300.jpg?cb=1407667226

Niet verwacht dat ik Robert de Niro nog tegen zou komen deze challenge, maar daar is ie dan toch. In Bloody Mama zien we het waargebeurde verhalen van Ma Barker, een redneck-tokkie-dame met vier zoons die zich tijdens de jaren '30 bezig houdt met de misdaad. Ik ken Roger Corman voornamelijk van z'n ietwat cheesy horrorfilms, maar hij heeft dus ook in andere genres films gemaakt, en ook in dit geval is er zeker wel wat kazigheid. Maar vermakelijk is dit hillbilly-misdaadverhaal met z'n typetjes uit het diepe zuiden, inclusief de nogal simpele zoon Lloyd van De Niro, best wel. Zowel moeder als zoons sporen niet echt zoals hun omgang met elkaar en met de rest van de omgeving wel aantoont, al wordt er veel ook alleen gesuggereerd (waaronder incest tussen moeder en zoons Baker). En Ma Barker is zeker een lekker gestoord typetje van Shelley Winters. Er is een beetje bloot en een beetje bloed, met name bij de vele shootouts en zeker bij de gewelddadige finale. Best een leuke wegkijker. 3.0*

Fransman

• 3022 berichten
  • 2267 stemmen

Jag Är Nyfiken - en Film i Gult (1967)

IMDb Score 6,1

121 minuten

Algemeen Klassement: 121 punten + FTV (121+12) = 133

Trash Elementen: Full Frontal Nudity = 4 punten, toch?

Ik zag hem van wibro en ik dacht, die heb ik ook nog op de plank liggen, leuk voor de puntjes. Nou, dat is dan ook het enige voordeel. Wat een klotefilm en duurt nog dik twee uur ook. Voor het goede doel, zullen we maar zeggen.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7320.300.jpg

10. Beneath the Valley of the Ultra-Vixens (1979)

Gemiddelde imdb: 5,7

Mijn stem: 1,0/5*

Algemeen: 93 minuten, FTV (93 + 9 = 102) Subtotaal: 910 + 102 = 1012

Trash elementen: Exploitation (1) Full Frontal Nudity (4) Subtotaal: 53 + 5 = 58

De laatste film van Meyer. Veel kinderachtig gedoe met nogal lelijke dames. Ik ben er klaar mee; pure sexploitation ligt me niet echt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Fransman schreef:

Jag Är Nyfiken - en Film i Gult (1967)

IMDb Score 6,1

121 minuten

Algemeen Klassement: 121 punten + FTV (121+12) = 133

Trash Elementen: Full Frontal Nudity = 4 punten, toch?

Ik zag hem van wibro en ik dacht, die heb ik ook nog op de plank liggen, leuk voor de puntjes. Nou, dat is dan ook het enige voordeel. Wat een klotefilm en duurt nog dik twee uur ook. Voor het goede doel, zullen we maar zeggen.

Ja Franske een film kijken waar je geen moer aan vindt is inderdaad een beproeving zeker als ie die het tolerantieniveau van anderhalf uur overschrijdt. Ja dat is zo een beetje mijn regel. Films die naar de 2 uur of langer gaan moeten echt wel weinig trage, saaie of dode momenten hebben om mijn aandacht te blijven houden. Ondertussen kan ik ook wel aan de opinies van bepaalde users opmaken of het wel of niets voor mij gaat zijn. Dat is me bij de horrordraft vooral duidelijk geworden. Zo wist ik al snel dat de films die Cikx, Shadowed en Glacius meestal niet mijn ding waren. En hoewel de filmsmaak van John Milton behoorlijk afwijkt van de mijne zijn er af en toe wel eens die we allebei super vinden. het kan aan mij liggen natuurlijk maar door de horror draft had ik toch het gevoel dat er behoorlijk wat arthouse liefhebbers op MM zitten en dat psychologische horror blijkbaar beter gesmaakt werd dan grafische. Ik wilde eerst nog arthouse uitsluiten van deze challenge maar dan hadden sommige mensen misschien niet willen deelnemen en sommige arthouse zijn niet verlegen van nudity en gore. Door de <7,0 regel vielen de 'toppers' toch sowieso uit de boot.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Woland schreef:

Tja, daar was ie waarschijnlijk wel leuker van geworden - blaxploitation is het natuurlijk absoluut, maar het is daarbinnen een wat saaie veilige actiefilm. Met zulke taglines en die verhalen over sex machines en zo had ik wel wat heftigers verwacht dan dit. Maar goed, ik denk dat heel veel van de blaxploitation films niet echt binnen de categorie trash vallen, de meesten zijn toch gewoon zwarte versies van standaard-Hollywoodgenres als actiefilms, politiefilms of horrorfilms.

Ja dat gevoel had ik eigenlijk ook bij het kijken van Coffy (1973). Pam Grier heeft wel een presence maar denk dat haar weelderige boezem ook vooral de aandacht trekt. Echt groots vond ik haar nu ook weer niet acteren, maar toch een stuk beter dan de rest van de bende. Misdaad- en gangsterfilms ze blijven toch een zekere vorm van hipheid en coolness uitstralen bij de liefhebbers van het genre en ook de algemene filmliefhebber. Bij westerns zie ik dat ook wel in mindere mate.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)
Ik wilde eerst nog arthouse uitsluiten van deze challenge maar dan hadden sommige mensen misschien niet willen deelnemen en sommige arthouse zijn niet verlegen van nudity en gore.
Ik had dan zonder meer niet meegedaan. Ik werk zelf in een filmtheater waar zogenaamd alleen maar arthouse films vertoond worden. Ik zeg zogenaamd want wat is nu arthouse? Alles wat niet-commercieel is? In dat geval mag Arthouse Lux in Nijmegen waar ik werk wel zijn naam veranderen. Er worden daar zogenaamd genoeg commerciële films gedraaid die ook in de reguliere bioscopen vertoond worden. Ach, eigenlijk houd ik helemaal niet zo van het woord arthouse. Daar zijn zoveel verschillende verklaringen voor. Voor mij zijn eigenlijk arthouse films, films die doorgaans hoofdzakelijk een 50+ publiek trekken die doorgaans een afkeer hebben van gore en nudity. De films van Van Trier en Gaspar Noë zijn dan duidelijk géén arthouse films want dat 50+ publiek waar ik het over heb laat dat soort films meestal links liggen of verlaat voortijdig de zaal. Dat is mijn ervaring in ieder geval.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

wibro ik denk bij de term arthouse eerder aan films waar de focus ligt op het artistieke en symboliek en minder op het verhalende. Doorgaans trek ik ze niet omdat ik er vaak weinig van kan maken. Er zijn altijd wel uitzonderingen zoals The Company of Wolves maar die lijkt dan vreemd genoeg niet zo in trek bij bijvoorbeeld John Milton en Woland die anders arthouse wel kunnen smaken. Of was het misschien de fantasy dat hen niet lag of het thema van puberend meisje? Jij vond em dan wel erg goed dacht ik.

Ook vond ik uiteindelijk dat ik omwille van mijn persoonlijke voorkeur geen genres of stijlen mocht uitsluiten als er aan de opgestelde regels was voldaan.

En terecht dat je de definitie van arthouse in vraag stelt, er lijkt net zoals bij exploitation geen absolute consensus over te bestaan maar dat heb je ook weer met horror vs thriller. Denk dat de term arthouse wel vaker onterecht wordt toegepast als mensen de film niet begrepen hebben.

Ik denk dat het publiek van 50+ die naakt en gore verafschuwen zich voor de borst voelen gestoten als een arthouse film deel zou uitmaken van een trash challenge dus die verwachtte ik zeker niet.

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

9. Clash of the Empires (2012)

Gemiddelde imdb: 2,4

Algemeen: 90 minuten - FTV (90+ 9= 99) Subtotaal: 728+99= 827 punten

Trash-elementen: Turkey (5) & Enkel CGI (2) Subtotaal: 47 +7= 54 punten

Blackjack Trash label: / Totaal 5 punten

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71cerdQ2kPL._SY741_.jpg

Wegens een rechtszaak is de titel van Age of the Hobbits verandert in Clash of the Empires maar het is niet moeilijk om te raden dat dit een 'Mockbuster-versie is van 'The Hobbit' en/of LOTR. De fantasie-setting is vervangen voor de jungle van Maleisië. De halflingen zijn niet anders dan inheemse Kleine Mensen. Deze worden ontvoerd door de steen-stam en wat volgt is reddingsoperatie die voert langs een stam van 'reuzen' (waaronder Bai Ling en Christopher Judge) De gehele film is over-dubbed omdat op Judge na niemand Engels sprak. Doordat het lokale spelers betreft is het acteerwerk ook niet sterk maar desondanks volstaat het prima. Digitale CGI is er ook in de vorm van giftige hagedissen, reuzen-spinnen en de kannibalen (niet in beeld helaas)-stam vliegt zelfs op draken. De kwaliteit van de CGI is net zo goed (of slecht) als van menig SyFy-productie. Helaas zijn er geen epische gevechten, en die er zijn, blijven vooral knullig. Deze film is dan ook alleen voor mensen die van The Asylum productie houden.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

4. Contes Immoraux (1974)

IMDb score 5,7

125 minuten

Algemeen Klassement: 125 punten

Trash Elementen: Full Frontal Nudity (zie afbeelding )

https://pbs.twimg.com/media/C6JaLTIWQAE5kUv.jpg

Herzien maar nu inclusief het destijds uitgesneden filmpje "La Bête". De regisseur heeft van dat filmpje later een aparte film gemaakt dat voor mij vooral uitblonk door saaiheid. Daarentegen duurde het oorspronkelijke verhaaltje van zo'n 20 minuten geen minuut te lang en was het voor mij uitstekend te pruimen. Het beste filmpje was het zeker niet. Dat waren de laatste twee verhaaltjes over de Hongaarse bloedgravin en dat van Lucrecia Borgia. Dat laatste filmpje kende bovendien een wonderschone score, dat uitstekend paste in de late Middeleeuwen.

Ik heb trouwens nog nooit een film gezien met zoveel mooie naakte jonge vrouwen zoals in dit vijfluik. De erotische scènes waren om van te smullen zo mooi. Ik werd er in ieder geval behoorlijk geil van. Tja, om dit soort films juist te kunnen beoordelen zou je je verstand op nul moeten zetten. Geen vragen stellen over het acteren of wat het allemaal te betekenen heeft maar gewoon je overgeven aan je lustgevoelens om het zo maar eens grof uit te drukken. Dat laatste heb ik dus ook gedaan en ik zeg het nogmaals; ik heb me kostelijk geamuseerd bij het kijken naar dit schitterende erotische vijjfluik. Mijn eerdere waardering van 4 sterren vind ik daarom eigenlijk ook veel te weinig. Weet je wat, deze film krijgt van mij de volle mep.

5,0*

Fransman

• 3022 berichten
  • 2267 stemmen

Zo denk ik er ook over wibro, fantastische film, om van te smullen. Mooie foto trouwens. Maar ik doe hem niet in de herhaling, want ik wil door die bergen trash heen die hier nog liggen te wachten.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Fransman schreef:

Zo denk ik er ook over wibro, fantastische film, om van te smullen. Mooie foto trouwens. Maar ik doe hem niet in de herhaling, want ik wil door die bergen trash heen die hier nog liggen te wachten.

Ik heb deze film in de herhaling gedaan omdat hij nu eindelijk compleet is, dus met inbegrip van "La Bête". die er aanvankelijk uit was geknipt.

Fransman

• 3022 berichten
  • 2267 stemmen

Maar dan heb je ook recht op de FTV-punten wibro, want het is een andere film dan de versie met maar vier verhalen. Wat vindt alexspyforever?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

alexspyforever schreef:

wibro ik denk bij de term arthouse eerder aan films waar de focus ligt op het artistieke en symboliek en minder op het verhalende. Doorgaans trek ik ze niet omdat ik er vaak weinig van kan maken. Er zijn altijd wel uitzonderingen zoals The Company of Wolves maar die lijkt dan vreemd genoeg niet zo in trek bij bijvoorbeeld John Milton en Woland die anders arthouse wel kunnen smaken. Of was het misschien de fantasy dat hen niet lag of het thema van puberend meisje? Jij vond em dan wel erg goed dacht ik.

(...)

Ik denk dat het publiek van 50+ die naakt en gore verafschuwen zich voor de borst voelen gestoten als een arthouse film deel zou uitmaken van een trash challenge dus die verwachtte ik zeker niet.

Wat mij betreft is arthouse een film die door een, meestal minder bekende, regisseur wordt gemaakt zonder de steun, en vooral zonder de bemoeienis, van een studio. Oftewel iemand die een film aan de man brengt waarbij commercie niet de reden nummer 1 achter de film is. Films dus die niet via de reguliere kanalen in de grote bioscopen zullen komen omdat blockbusters veel meer publiek, en dus geld, trekken. Maar het blijft een lastige term.

Het zou me niet verbazen als veel 'trashfilms', mist geen gespecialiseerde studio achter zit (Asylum e.d), ook onder het label arthouse vallen.

The Company of Wolves wil ik nog steeds zien, ik was daar al tijdens een horrorchallenge aan begonnen maar ik verwachtte geen gore, daar heb ik weinig mee en had daar op dat moment niet zo'n zin in, dus afgehaakt. Staat nog op de lijst.

alexspyforever schreef:

Zo even aan de deelnemers full frontal nudity (vrouwen- of mannenlichaam volledig naakt in beeld langs voor gezien) levert dus een extra trash punt op, 4 ipv 3. Gelieve dit in het vervolg te noteren bij de trash elementen. Indien je al films hebt gezien waarbij dit het geval was, laat me dit weten dan kan ik dat corrigeren.

Bestaat er een ander soort naakt?

De twee die ik tot nu zag hadden dat inderdaad, 2 extra puntjes dan.

Kondoro

• 11519 berichten
  • 2861 stemmen

Het zal je misschien verbazen alexspyforever maar ik heb van sommige termen die in deze challenge zitten nog nooit de betekenis gehoord, überhaupt dat ik van het bestaan wist. Blackjack Trash label geen flauw benul wat dat nou precies inhoud, ik google het nog wel even op. Turkey heb ik wel eens langs zien komen, door jou onder andere in verschillende horror challenges maar ook daar heb ik nooit echt verder gezocht naar een bepaalde betekenis. Het is ook niet zo dat trash films voor aan staan om bekeken te worden, die laat ik vooralsnog liever links liggen haha!

Bedankt voor de benodigde uitleg en ook joolstein en Lang Poot. Toch laat ik trash films nog even snel links liggen, omdat ik nu bijna uitgeziekt ben en ik de tijd nog even wil benutten voor films die wat voorrang krijgen in mijn ogen. Ik denk dat ik begin met kijken vanaf volgende week, dat heb ik 's avonds na het sporten vaak niet veel te doen en wil ik nog wel eens films aangooien, mooie gelegenheid om makkelijker in slaap te vallen misschien (en eerder) . Ik neem sowieso de titels die ik langs heb zien komen even in me op, en ook de lijstjes ga ik bekijken. Natuurlijk heb ik de links zien staan in het eerste bericht, maar ik was nog niet uit hoe ik nou een film punten kon geven (tot na de uitleg van Joolstein) .

joolstein

• 10829 berichten
  • 8915 stemmen

10. Mistress of the Apes (1979)
Gemiddelde imdb: 3,4
Algemeen: 84 minuten - FTV (84+ 8= 92) Subtotaal: 827 +92= 919 punten
Trash-elementen: Exploitation (1) & Turkey (5) & Nudity (3) Subtotaal: 54 +9= 63 punten
Blackjack Trash label: / Totaal 5 punten
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71aFyFBcjfL._SY741_.jpg
"Why don't you just shut up and function?".

Het was een poging tot romantiek van de schurk aan het begin van deze film. Dit is duidelijk er eentje in het kader; "Wat heb ik nu weer zitten kijken?" Maar dan wel in negatieve vorm. Al zijn sommige dialogen nog wel lekker cheesy en quoteable. Het verhaal is niet echt de moeite waard om iets over te zeggen. Het plot klopt niet want het gaat om de ontbrekende schakel tussen apen en mensen en er zijn meer mannen dan vrouwen te zien. Donker Afrika is duidelijk een park en naar wat recensie te hebben gelezen blijkt dit Malibu State Park te zijn. Een paar elementen in dit verder goedkope prul waren dan nog intrigerend of eigenlijk meer vreemd.

De (s)exploitation bestaat eruit dat Barbara Leigh tweemaal (off-screen) wordt verkracht Verder gebeuren er nogal wat dingen in het pikkedonker waardoor het allemaal niet is te zien. Echter de meeste vreemde scenes (ze geef borstvoeding aan een baby van de apen en heeft later seks met diezelfde ontbrekende schakel. Was dat niet een vorm van bestialiteit?) zijn voor de blonde Jenny Neumann. Maar de scene waar er opeens een liedje begint te spelen en Neumann een banaan eet span werkelijk waar de kroon! Hier te zien Ook raar was het dat Buchanan voor het maken van die aapachtige Oscar-genomineerde Rob Bottin en Oscar-winnaar Greg Cannom bereidt heeft gevonden om te helpen. Het mocht allemaal niet baten! Regisseur Larry Buchanan is een goede kandidaat om te nomineren voor de 'Slechtste regisseur.'

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Fransman schreef:

Maar dan heb je ook recht op de FTV-punten wibro, want het is een andere film dan de versie met maar vier verhalen. Wat vindt alexspyforever?

Sowieso geen FTV aangezien hij de film al eens had gezien zij het dan in geknipte vorm.

madmadder

• 371 berichten
  • 3054 stemmen

Ik had graag meegedaan aan de challenge, maar er zijn nog zoveel andere films die ik ook wil zien en die krijgen de komende tijd even voorrang. Ik vermaak me wel uitstekend met jullie recensies en de posters van de pareltjes die jullie allemaal kijken.

Waar halen jullie al dat moois eigenlijk vandaan? Ik zocht via mijn bekende pindakaasplekken naar een paar titels maar kon ze niet vinden (Clash of the Empires en Mistress of the Apes)

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

handsome_devil

Bij de CeX koop ik vaak of op zavvi en ebay. Heel soms staat er op Netflix ook iets leuks.

Ook kan je bv. kijken naar de films die in het publieke domein zitten (voornamelijk de oude sci-fi en horrors Turkeys in dit subforum)- deze zijn wel makkelijk en gratis over op het internet te vinden zoals youtube.

Fransman

• 3022 berichten
  • 2267 stemmen

Ik heb het voor je geprobeerd wibro, maar je ziet, alexspyforever valt niet te vermurwen.

Ik heb me weer opgeofferd:

Jag Är Nyfiken - en Film i Blått (1968)

Lengte: 107 minuten

Gemiddelde imdb: 6,1

Algemeen: 107 - FTV (107 +11= 118

Trash-elementen: FF Nudity (4) Subtotaal: 122 punten

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.