Clash of the Empires (2012)

Alternatieve titel: Age of the Hobbits

Actie

geregisseerd door Joseph J. Lawson
met Christopher Judge, Bai Ling en Sun Korng

Het dorpje van een gemeenschap Hobbits wordt aangevallen door de 'Java Men', een groep kannibalen die op draken rondvliegen. De Hobbits worden gevangengenomen en gebruikt als slaven. Goben, een jonge Hobbit, gaat samen met zijn vader en zus op zoek naar de schuilplaats van de Java Men. Zijn plan is om de Hobbits - waaronder zijn moeder - van de Java Men te redden.

avatar van Flipman
WTF?! Dit MEEN je niet!

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Geniale Asylum-stunt weer!

avatar van maxroelofs
Wow... Dit is wel heel triest.

avatar van Metalfist
Hahaha, Asylum strikes again! Blijkbaar geen rechten op de term 'Hobbits'? En het is blijkbaar nog met Christopher Judge (Indeed!) dus dat kan helemaal niet meer stuk.

avatar van Donkerwoud
Van de regisseur achter het befaamde ´´Drinking Games´´.

avatar van maxroelofs
Donkerwoud schreef:
Van de regisseur achter het befaamde ´´Drinking Games´´.

Dan moet het wel een succes worden!

Als het aan mij ligt een potentiële flop 100 film hier.

avatar van galaxydriver32
wie weet.....

avatar van nakada
Ze waren al gewoon slecht, nu worden ze ook nog respectloos.
Kunnen ze niet in hun naam gestopt worden ?

avatar van BlueJudaskiss
Is al een paar keer geprobeerd, maar slechs één keer gelukt - met American Battleship.

Ik vind het in elk geval een prachtige stunt. Ik heb al behoorlijk wat films van The Asylum gezien en ze zijn negen van de tien keer knudde, maar ik vind dit zo'n heerlijke middelvinger naar films die een budget hebben waarmee een heel Derde Wereld-land gevoed kan worden.

De mockbuster van de Hans en Grietje-Hollywood-bewerking staat ook op de planning!

avatar van leendert135
trailer

Die trailer doet anders niet aan PJ's the hobbit denken. vind ik.

dusss... kruising van the hobbit een dragon film en stargate? java als in jaffa, en dan nogwel met teal'c
... beete een ripoff lijkt me dit...

avatar van RuudC
BlueJudaskiss schreef:

Nu klinkt het heel nobel, maar de reden waarom men bij The Asylum deze mockbusters maakt, is gewoon ordinair cashen. Alleen gebeurd dat niet met het budget waar koning Salomon van zou blozen. bij The Asylum denkt men weg te komen door in hoog tempo rotzooi op de markt te slingeren, waarbij Jan met de pet behoorlijk vaak wordt belazerd. Er zijn genoeg mensen die denken met een kwalitatief product te maken te hebben (je koopt ze gewoon in de FRS namelijk). Bovendien eet ik mijn schoenen op wanneer een deel van de opbrengsten naar het goede doel gaan.

avatar van BlueJudaskiss
Ik zeg helemaal niet dat de opbrengsten van hun films naar een goed doel gaan; dat was alleem maar ter vergelijking.

Overigens doet The Asylum helemaal niet moeilijk over hun commerciele doeleinden: ik volg hun blog op hun site en ik heb ze nog nooit op artistieke pretenties kunnen betrappen. Dit in tegenstelling tot de grote producties waarbij ze zelfs bij ordinaire sequels hun mond nog vol durven te hebben over 'een briljant script', 'inspirerende acteurs' en weet in wat voor geleuter.

Er stond vorige week een erg interessant artikel in de Volkskrant waaruit bleek dat de schade voor jan met de pet echt wel meeviel: heel veel mensen hebben het echt wel door als ze
met een asylumversie te maken hebben.

avatar van BlueJudaskiss
Titel is blijkbaar toch veranderd in 'Clash of the Empires'.

avatar van dope
Je ziet het wel eens vaker, als er een grote film op komst is verschijnt een maandje of wat eerder een film met vergelijkbare titel die van de grote broer wil mee profiteren. Dit zijn vaak schandalig slechte films, maar deze slaat echt alles! Gelukkig kon ik er wel mee lachen, anders was het waarschijnlijk mijn vervelendste anderhalf uur ooit geweest....

avatar van Crook
Beter als The Hobbit 1.

avatar van schram101
Beter als

avatar van MattOnTheNet
€12,95 op BR en/of DVD. Ik neem aan dat je dat krijgt als de film meeneemt? Het enige wat om aan te zien is, en let wel alleen om aan te zien - ze hoeft haar mond niet eens open te doen, is Bai Ling. Maar ja, daar zijn er al zo veel van... Als voormalig Chinees soldaat (lees biografie) heeft ze overigens wel verdomd goed in de gaten welk lichaamsdeel ze strak in een lapje moet persen om de keiharde westerse valuta eigen te maken. Niet eens aan te raden als een "ik heb niets te doen en verknoei graag twee uur van mijn leven" film. Toch een halve punt vanwege dat lapje. Jaja, ik weet het: seksistisch.

avatar van lars-pixar
Age of The Hobbits of wel Joseph J. Lawson zijn eerste low-budget film over een stam met alleen maar kleine die worden bedreigt door de grote mensen.
Nee dit werkje is behoorlijk slecht, en zal door iedereen als een slechte film bekeken worden.
Buiten de prachtige casting van Christopher Judge bestaat de rest van de cast voornamelijk uit vrijwilligers.
Natuurlijk wel heel erg goed koop maar de rol overtuigend zeer zetten ontbreekt dan nog.
Laten we hopen dat regisseur Joseph J Lawson zich in de toekomst beter kan presenteren, en ook het budget en de mogelijk heden die bij hem passen kan uitvoeren in zijn toekomst films!

avatar van henkula
Ik ga niet naar de stembus hiervoor, Asylum kan leuk zijn, maar dit is gewoon te gek voor woorden.

ipman-99
"Age Of The Hobbits = The Asylum production" ... " !!!

Onder het gemiddelde voor een Asylum film !!! Als algemene filmliefhebber/verzamelaar van ieder land en ieder genre
heeft het alles te maken met de juiste 'moment' opname om mijn kijkgedrag te bepalen ! Ik weet op voorhand
wat je kan verwachten bij zo'n productie van The Asylum. Je weet wat je kan verwachten want ik heb al heel veel
Asylum films gezien. Deze Asylum productie was onder de gemiddelde Asylum film ..., maar toch kan ik (ook)
hier volop van genieten ...! Het is misschien een aangeboren afwijking ... ! De effecten waren duidelijk computer
en het acteerwerk was niet om naar huis te schrijven ! De actie kwam houterig over ! De muziek en locaties waren dan
wel weer smullen net zoals Bai Ling! Bai Ling heeft toch iets speciaals over haar ... !
Entertainment en vooral verstand op nul en genieten met mijn aangeboren 'film afwijking' !

avatar van Noodless
MattOnTheNett schreef :

Inderdaad heeft deze film weinig om het lijf. Ook de actiescènes, de verschillende wezens zien er echt niet uit. Soms zelfs van een bedroevend niveau. Blijven de mooie locaties, het dwergvolk en Bai Ling over. Ieder een puntje ....dus een 3/10 voor deze film.

avatar van Baggerman

O, o, de prijs voor de grootste miss-casting ooit gaat naar deze film! De film speelt zich af op Flores en behalve de Flores-mensen (heeft trouwens nog echt bestaan ook, zie Floresmens) leven daar nog twee Indonesisch-ogende stammen èn.........

Een grote neger! (Christopher Judge) WTF????

De rest lijkt trouwens ook wel gecast in één of andere drugsontwenningskliniek? Die Bai Ling, brrrr, wat een junken-kop?

Maar enfin, eerlijk is eerlijk, ik heb me nog best geamuseerd met deze film. Echter niet omdat deze goed is.

Het is me verder ook duidelijk geworden waarom de Floresmens is uitgestorven. Als ze allemaal het intellect hadden als dat van die Tak Tek....

avatar van Peterke!
Ik kan deze film gewoon niet serieus nemen. Het acteerwerk is belachelijk slecht, alles is nep en het verhaal is zo gemaakt! Ik heb echt mijn best gedaan om hem af te kijken, maar het is gewoon te voorspelbaar. Deze film kijk ik echt nooit meer. Zwaar zonde van mijn tijd!

avatar van joolstein
Wegens een rechtszaak is de titel van Age of the Hobbits verandert in Clash of the Empires maar het is niet moeilijk om te raden dat dit een 'Mockbuster-versie is van 'The Hobbit' en/of LOTR. De fantasie-setting is vervangen voor de jungle van Maleisië. De halflingen zijn niet anders dan inheemse Kleine Mensen. Deze worden ontvoerd door de steen-stam en wat volgt is reddingsoperatie die voert langs een stam van 'reuzen' (waaronder Bai Ling en Christopher Judge) De gehele film is over-dubbed omdat op Judge na niemand Engels sprak. Doordat het lokale spelers betreft is het acteerwerk ook niet sterk maar desondanks volstaat het prima. Digitale CGI is er ook in de vorm van giftige hagedissen, reuzen-spinnen en de kannibalen (niet in beeld helaas)-stam vliegt zelfs op draken. De kwaliteit van de CGI is net zo goed (of slecht) als van menig SyFy-productie. Helaas zijn er geen epische gevechten, en die er zijn, blijven vooral knullig. Deze film is dan ook alleen voor mensen die van The Asylum productie houden.

avatar van BlueJudaskiss
Enorm rare productie van The Asylum, maar lang niet zo slecht als hierboven wordt beweerd.

Het lijkt soms wel uit twee verschillende films te bestaan die in de montage zijn samengevoegd: soms is het een lollige B-film met lilliputters die met magische zwaarden allerlei grote monsters opjagen, en soms is het een bloedserieuze en tamelijk gewelddadige prehistorische actiefilm. De scenes in de grot vond ik in elk geval heel naar, er zat een hele benauwde sfeer overheen.

Anachronistische randzaken als kostuums en rekwisieten: ik let er eigenlijk niet op dus dat stoorde me niet. Wel irritant vond ik dat de acteurs overduidelijk gedubd waren, met een beroerde timing (het loopt heel vaak niet lipsync) en articulatie. Grappig om te zien dat Jared Cohn - een van de vaste The Asylum-regisseurs - op de credits staat als een van de stemacteurs.

Wel een prima hoofdrol van Christopher Judge. Bai Ling - ik kende het hele mens niet - deed het binnen alle beperkingen ook niet onaardig.

Ik heb een vermoeden dat dit hoger aangeschreven zou staan als het niet 'de mockbuster van The Hobbit' zou zijn geweest, of het zou in elk geval een stuk serieuzer zijn genomen. Ik denk helaas toch dat The Asylum haar naam niet mee heeft, hoewel ze bij de fans - ik zelf - nog wel een potje kunnen breken.

Niet onaardig.