Laserblast (1978)

Alternatieve titel: De Dodende Straal

Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Michael Rae
met Kim Milford, Cheryl Smith en Gianni Russo

Billy Duncan had reeds nachtmerries over buitenaardse wezens terwijl hij overdag te kampen heeft met de kolonel, die niet wil dat hij diens dochter ziet. Dan vindt hij in werkelijkheid een laserwapen dat achtergelaten is door buitenaardse wezens.

avatar van bioscoopzaal
De trailr hiervan was ooit te zien tijdens de "Nacht van de Wansmaak".

De lasergun was gewoon een scheerapparaat. Hilarisch.

avatar van henkula
bioscoopzaal schreef:
De trailr hiervan was ooit te zien tijdens de "Nacht van de Wansmaak".

De lasergun was gewoon een scheerapparaat. Hilarisch.

zal wel glad scheren dan..

avatar van zombie
Hij kwam dit jaar weer voorbij op "De Nacht". Lijkt me in ieder geval nog wel de moeite waard om te kijken, aangezien er wat aardige stopmotion-animatie in zat. En knullige Science Fiction gaat er altijd wel in

avatar van Mischa
Als jochie zag ik 'm altijd staan in de videotheek. Vond de hoes om de een of andere reden doodeng Moet m toch maar eens gaan kijken, denk ik

avatar van otherfool
De stopmotion aliens zijn prima te doen, helaas hebben ze bijna geen screentijd en moeten we het doen met een enorme sufmans die z'n eigen shirt nog niet eens kan knopen. Dagelijkse activiteiten bestaan uit het luieren bij een zwembad, rollebollen met z'n vriendin en dan als uitje een tochtje naar de woestijn in z'n best vriend; zijn oerlelijke busje.

Hier vindt-ie dus de Laserblast, nu ja, en tot zover de film. Er is best aandacht besteed aan een paar mooie ontploffingen maar er gebeurt gewoon helemaal niets. We komen niet te weten wat de aliens doen, wie de mysterieuze rechercheur is, of waarom het medaillon Billy in een zombie veranderde.

Meer dan 1* kan er gewoon echt niet af.

avatar van PEN15
Die aliens zien er echt geweldig uit, vooral ook hoe ze met hun ogen knipperen. En dat is eigenlijk het enige wapenfeit van deze film >_<

avatar van alexspyforever
otherfool vatte de film eigenlijk goed samen. Het script leek wel door een kind bedacht of hoe een saaie gast die wel iets weg had van Luke Skywalker met een speelgoedje beetje de berzerk kan uithangen en daarbij in een soort hulk veranderde.

avatar van FlorisV
Bekijk Laserblast - The Search For The Worst - IHE - YouTube en je weet dat je de film echt niet meer hoeft te zien! Wat een prul, vergeleken hierbij is Starcrash nog een absoluut meesterwerk.