• 8.668.088 stemmen

Met onder meer: Ned Manning, Natalie McCurry en Peter Whitford

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Dead End Drive-In

"There's a party every day, a movie every night, and all the junk food you can eat. What more can a kid want... except to get out."

In een apocalyptische toekomst is de economie permanent ingestort en viert de criminaliteit hoogtij. De regering van Australië heeft drive-in-bioscopen omgebouwd tot kampen voor criminelen, werklozen en jongeren die niet in het gareel willen lopen. Vrijwel niemand probeert te ontsnappen, omdat ze te eten krijgen en het beter is dan de buitenwereld. Crabs en zijn vriendin Carmen komen in het kamp terecht, maar proberen juist met alle macht te ontsnappen.

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Erg vreemd filmpje over een koppel in een futuristische, anarchistische wereld dat komt vast te zitten in een drive-in. Het begin is erg genietbaar met een soort primaire stootkracht die ook bv Mad Max bezit, maar daarna wordt het wat minder omdat het allemaal op dezelfde plaats is gefilmd. Wel positief is de soundtrack met typische, catchy popsongs uit de jaren 80.

avatar van 606

Aardig filmpje met een aardige futuristische wereld.

Verhaal is leuk en had alleen wat meer uitgediept mogen worden.

Acteren was dan weer goed te noemen.

3 sterren

avatar van Prudh

Prudh

Deze film, net als vele andere van Brian Trenchard-Smith, waren van invloed op Hobo WIth a Shotgun, aldus de regisseur.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

En ook Tarantino is een bewonderaar van deze film, én de regisseur. Klik en klik.

avatar van Smallprint84

Smallprint84

ArrowDrome release:

Dead-End Drive In - ArrowDrome

avatar van VanRippestein

VanRippestein

Een vreemde film. Ik verwachtte post apocalyptische gekkigheid met veel achtervolgingen, fightscenes en shootouts. Dat zit er allemaal maar minimaal in. De film is practisch op 1 (erg coole) locatie gefilmd, dus verwacht veel dialoog en weinig car-action. Het is niet slecht, betere production values dan verwacht en ok acteerwerk ook, maar exploitatie is het niet echt. Daar is het te tam en te beschaafd voor. Wat rest is een leuke setup qua plot en een verzorgde uitstraling. Te weinig gekkigheid voor mijn doen, maar toch niet saai en best origineel.

avatar van perceived

perceived

Inderdaad een vreemde film. In positieve zin dan. Over onderscheid tussen groep, soort of ras. Tijdloos dus. Verpakt in een geweldige surrealistische 80's setting met de meest uiteenlopende types. Na herziening, en in betere beeldkwaliteit, een dikke * erbij.

avatar van joolstein

joolstein

Gesitueerd in een alternatieve jaren negentig waar de werkloosheid onder de lastige, luie jeugd woedt en waar ze in bendes angst zaaien, besluiten twee jongere, Jimmy en Carmen, een bezoek te brengen aan de plaatselijke drive-in-bioscoop (met op het scherm Turkey Shoot en The Man from Hong Kong) En daarmee wordt de drive-in een interessant kijk op een gevangenis om de ongewenste mensen uit de samenleving weg te houden. Houd deze mensen in een omgeving bij elkaar, geef ze junkfood, films en hun eigen normen en waarde. Maar of dit nu een aanklacht voor of tegen de overheid was weet ik eigenlijk niet goed?

Tja deze Ozploitation combineert wel gaaf post-apocalyptische elementen en verschillende jaren '80 subculturen. De film is dan ook stijlvol met een verloederde omgeving, rijen roestige auto's die met graffiti zijn bespoten en jonge mensen die de mode van hun subcultuur dragen (goth, punk, teddyboy, enz.). Daarnaast zijn er veel auto's gepantserde politieauto's die patrouilleren in het kamp, takelwagens die regelmatig nieuwkomers afzetten en een mooie rode Chevy'' 56. Er zijn een paar actiescènes die indrukwekkend waren en soms een paar ontblote borsten op de koop toe! Ja met de climax van een geweldige destructieve achtervolging door de rijen vervallen auto's was dit vermakelijk en inventief genoeg!