Dead End Drive-In (1986)

Australië
Sciencefiction / Actie

geregisseerd door Brian Trenchard-Smith
met Ned Manning, Natalie McCurry en Peter Whitford

In een apocalyptische toekomst is de economie permanent ingestort en viert de criminaliteit hoogtij. De regering van Australië heeft drive-in-bioscopen omgebouwd tot kampen voor criminelen, werklozen en jongeren die niet in het gareel willen lopen. Vrijwel niemand probeert te ontsnappen, omdat ze te eten krijgen en het beter is dan de buitenwereld. Crabs en zijn vriendin Carmen komen in het kamp terecht, maar proberen juist met alle macht te ontsnappen.

avatar van brucecampbell
Erg vreemd filmpje over een koppel in een futuristische, anarchistische wereld dat komt vast te zitten in een drive-in. Het begin is erg genietbaar met een soort primaire stootkracht die ook bv Mad Max bezit, maar daarna wordt het wat minder omdat het allemaal op dezelfde plaats is gefilmd. Wel positief is de soundtrack met typische, catchy popsongs uit de jaren 80.

avatar van 606
Aardig filmpje met een aardige futuristische wereld.
Verhaal is leuk en had alleen wat meer uitgediept mogen worden.
Acteren was dan weer goed te noemen.

3 sterren

avatar van Prudh
Deze film, net als vele andere van Brian Trenchard-Smith, waren van invloed op Hobo WIth a Shotgun, aldus de regisseur.

Meneer Bungel
En ook Tarantino is een bewonderaar van deze film, én de regisseur. Klik en klik.

avatar van VanRippestein
Een vreemde film. Ik verwachtte post apocalyptische gekkigheid met veel achtervolgingen, fightscenes en shootouts. Dat zit er allemaal maar minimaal in. De film is practisch op 1 (erg coole) locatie gefilmd, dus verwacht veel dialoog en weinig car-action. Het is niet slecht, betere production values dan verwacht en ok acteerwerk ook, maar exploitatie is het niet echt. Daar is het te tam en te beschaafd voor. Wat rest is een leuke setup qua plot en een verzorgde uitstraling. Te weinig gekkigheid voor mijn doen, maar toch niet saai en best origineel.

avatar van perceived
Inderdaad een vreemde film. In positieve zin dan. Over onderscheid tussen groep, soort of ras. Tijdloos dus. Verpakt in een geweldige surrealistische 80's setting met de meest uiteenlopende types. Na herziening, en in betere beeldkwaliteit, een dikke * erbij.