Bloody Mama (1970)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Roger Corman
met Shelley Winters, Pat Hingle en Robert De Niro

Omstreeks 1930. Ma Barker brengt samen met haar vier sadistische zonen terreur in Amerika. Zij slaapt om beurten met haar zoons, brengt een hoertje in huis, dat de gebroeders verdeelt, bezorgt hen drugs en andere dingen waarmee ze haar 'moederliefde' betuigt.

avatar van niethie
Leuk standaard exploitation filmpje met een goede rol van Winters.

3 sterren

avatar van Baggerman
Moet het niet ma Baker zijn?

combi

Nee hoor moet Kate 'Ma' Barker zijn.

avatar van Querelle
Deze stond al 20 jaar op een to see lijst. Eindelijk gezien. Hoewel Corman het bekendst is met zijn gotische griezelfilms, heeft hij ook een aantal budget gangsterfilms gemaakt, waarvan deze er wel het meest uitspringt qua geweld en insanity. Komt waarschijnlijk ook door de tijdsgeest, want er mocht steeds meer getoond worden. Maar de rouwheid en onzedelijkheid van de film zit naast het getoonde vooral in de karakters dia allen zeer pervers, gewelddadig en compleet losgeslagen overkomen. Daarnaast heeft de film een constante flow en verslapt geen moment. Deed me ook aan the Grissom Gang van Aldrich denken die iets later gemaakt is.

avatar van HarmJanStegenga
Jazeker, erg geinig filmpje dit. De 1e film die ik zag van regisseur Roger Corman - ik had alleen nog maar van de beste man gehoord als maker van een foute horrorfilm. 'Bloody Mama' is een geslaagd project.

Deze prent is zo gestoord als wat, net als alle hoofdpersonages. Bijna alle gebeurtenissen vermaken prima, met de laatste shoot-out voorop. Al die mensen die toekijken, schitterend. Leuk filmpje.

avatar van Woland
Niet verwacht dat ik Robert de Niro nog tegen zou komen in een film als dit, maar daar is ie dan toch. In Bloody Mama zien we het waargebeurde verhalen van Ma Barker, een redneck-tokkie-dame met vier zoons die zich tijdens de jaren '30 bezig houdt met de misdaad. Ik ken Roger Corman voornamelijk van z'n ietwat cheesy horrorfilms, maar hij heeft dus ook in andere genres films gemaakt, en ook in dit geval is er zeker wel wat kazigheid. Maar vermakelijk is dit hillbilly-misdaadverhaal met z'n typetjes uit het diepe zuiden, inclusief de nogal simpele zoon Lloyd van De Niro, best wel. Zowel moeder als zoons sporen niet echt zoals hun omgang met elkaar en met de rest van de omgeving wel aantoont, al wordt er veel ook alleen gesuggereerd (waaronder incest tussen moeder en zoons Baker). En Ma Barker is zeker een lekker gestoord typetje van Shelley Winters. Er is een beetje bloot en een beetje bloed, met name bij de vele shootouts en zeker bij de gewelddadige finale. Best een leuke wegkijker.