The Rebound (2009)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bart Freundlich
met Catherine Zeta-Jones, Justin Bartha en Art Garfunkel

Wanneer Sandy (Catherine Zeta Jones) erachter komt dat haar man vreemdgaat, pakt ze haar spullen en verhuist ze met haar kinderen naar New York. Hier ontmoet ze de veel jongere Aram (Justin Bartha) wiens pasgesloten huwelijk met een Française een leugen blijkt te zijn voor een verblijfsvergunning. Verbonden in het verdriet om hun relaties vinden ze in elkaar een prettige gesprekspartner. Wanneer Sandy een baan aangeboden krijgt, vraagt ze Aram op haar kinderen te passen, waardoor de twee steeds dichter tot elkaar komen. Ondanks dat er genoeg redenen zijn om het niet te doen, lijkt een relatie tussen Sandy en Aram de ideale oplossing. De vraag is echter: zijn ze elkaars 'rebound' of is het echte liefde?

avatar van HarmJanStegenga
Enkel en alleen gezien omdat ik dacht dat (held) Art Garfunkel een grote rol zou hebben. Staat bij de eerste 3 acteurs hier, maar z'n aanwezigheid viel tegen. Geen grote rol. Verder best door te komen deze 'The Rebound', met een paar hoogtepunten (het moment dat die kleine gast staat te kijken als moeders en oppas aan het wippen zijn) en wat mindere momenten. Had niks hoogstaands verwacht en dat was het ook niet. Toch makkelijk door te komen. Heb me redelijk vermaakt. Zeta Jones zag er goed uit verdorie.

avatar van rojaone
Vermakelijke komedie en dat heb ik niet vaak met komedie prima acteerwerk van Catherine Zeta-Jones. 3*

Echt een verrassing!

avatar van FlorisV
Een luchtig niemendalletje waar je je geen buil aan kunt vallen. Maar ik geef geen sterren omdat ik hem niet helemaal afgekeken heb. De humor is iets te makkelijk, teveel gericht op onderbroekenlol en genante situaties. Je merkt toch wel dat een man het script schreef, wat natuurlijk niet erg is maar welk vrouwelijk publiek zit te wachten op poep-en piesgrappen (ik ben er trouwens zelf dol op, als ze maar goed zijn)? En waar Zeta Jones goed speelt lukt het Bartha niet zijn ondankbare rol als natte dweil (Aram is nogal watterig) te overstijgen. De seksuele spanning overtuigde daardoor ook niet. Zo'n personage als Aram hoeft niet heel mannelijk te zijn maar laat hem dan heel slim zijn, charmant of anderszins magnetisch. Nu was het vlees noch vis. Ik kijk liever naar een betere van Woody Allen.