The Rebound (2009)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Bart Freundlich
met Catherine Zeta-Jones, Justin Bartha en Art Garfunkel

Wanneer Sandy (Catherine Zeta Jones) erachter komt dat haar man vreemdgaat, pakt ze haar spullen en verhuist ze met haar kinderen naar New York. Hier ontmoet ze de veel jongere Aram (Justin Bartha) wiens pasgesloten huwelijk met een Française een leugen blijkt te zijn voor een verblijfsvergunning. Verbonden in het verdriet om hun relaties vinden ze in elkaar een prettige gesprekspartner. Wanneer Sandy een baan aangeboden krijgt, vraagt ze Aram op haar kinderen te passen, waardoor de twee steeds dichter tot elkaar komen. Ondanks dat er genoeg redenen zijn om het niet te doen, lijkt een relatie tussen Sandy en Aram de ideale oplossing. De vraag is echter: zijn ze elkaars 'rebound' of is het echte liefde?

avatar van soom
De scenes met Aram en Sandy waren het leukst. De rest van de scenes zijn, op de een of andere manier, niet echt boeiend, maar om tot een beetje een goede waardering te komen, moet je uiteraard de hele film zien.

Dat deed ik dus. Nee, spijt dat ik the Rebound gezien heb, heb ik niet. Maar toch, het is beslist niet de allerbeste romantische film die ik ooit gezien heb, en die ik nog zal gaan zien. Hij blijft een beetje steken tussen leuk en matig, mwah.

Catherine speelt leuk, natuurlijk, Justin Bartha is een ontdekking. Die ogen, zo apart. Ik houd van blauwe ogen, vind een blanke met blauwe ogen het meest prachtige dat er is, maar zoals ik al bij het Knappe Actrices (?) topic schreef, ik heb veel liever een lichtere kleur blauw dan wat ik zag bij Justin Bartha. Hoewel talent natuurlijk niet drijft op uiterlijk, maar veel meer innerlijk zit. En daar schortte het bij hem nog wel een beetje aan, aan talent/goed spel.
In de scenes dat hij met meer ervaren vakvrouw Catherine speelde, viel het minder op dan in de rest van de scenes, dus daarom denk ik ook, dat ik die een heel stuk minder vond.

Verder vond ik die vriend/collega van hem wel erg aantrekkelijk, en vooral Sadie vond ik een leuke rol. 3*, en dat is echt met name te danken aan Catherine.

avatar van silent_force89
Meestal houdt ik helemaal niet zo van komedies etc.
(Meestal bij een wit-achtige kaft ben ik al afgeknapt)

Maar heb deze film per toeval gezien, en vond hem eigenlijk wel erg goed in elkaar zitten. Vooral de kinderen waren zo lekker bijdehand.

Kijkt lekker weg..Leuke hoofdrolspelers !

''n Feel Good Movie!

avatar van Jessen0wnt
Rebound, weer een van de zoveelste romantische komedies. Hoewel Catherine en Justin wel wat sympathie opwekken komen ze nergens echt tot hun recht. Het verhaal is erg safe gespeeld en daarom miste ik ook maar enige vorm van originaliteit. Een mix van eerder geziende films, niet een erge fout maar niet echt mijn ding. Hoewel ik dit al van te voren kon bedenken, geef ik graag dit soort films een kans omdat ik altijd verrast wil zijn als er 'opeens' een betere film uitkomt dan je verwacht. Klein beetje oneerlijk, maar zo is het leven. Ook de eeuwige setting van New York verveelde een klein beetje, het is allemaal zo... ''we doen dat wel'' instelling dat ik nergens echt kan genieten van wat creativiteit. Het mag er dan allemaal wel mooi uit zien en het verhaal is aandoenlijk, het redt het niet. Erg cheap, het stoort me. Overigens viel de film van de ''vrouwelijke'' kant wel mee, is ook prima te doen voor de mannen en al met al hoef je niet te zeuren of te steunen want vermakelijk is het in ieder geval wel 2 sterren

mug13
Leuke romantische komedie.Deze film weet de hele tijd een glimlach op je gezicht te toveren.Heb me eigen dan ook kostelijk vermaakt bij de bezichtiging van deze film.Leuke acteurs/actrices en goed acteerwerk.

avatar van hgz
hgz
deze film is best wel oke

3.0

avatar van Fast Eddy
Een feel good movie met een vleugje romatiek - drama en humor.
Inderdaad is het meeste al eens getoond in andere films,
maar dit is bij 90% van de films het geval.
Geen topper, maar goed om een avondje te vullen.

avatar van missy85
Ik heb wel betere romantische komedie's gezien, maar deze was ook leuk om gezien te hebben. De kids waren soms lekker bijdehand, en de romantiek en het verhaal waren verder ook goed.

avatar van Forrest001
Pete_033 schreef:
Deze alleen gezien vanwege Catherine en viel me niet tegen. Het eerste deel van de film is leuk en even was ik bang dat de weer zou eindeligen als de meeste romantische films maar dat viel mee. Het viel zelfs wat tegen. Vond het, zelf, een beetje overdreven/vreemd/raar wat Aram allemaal moest doen om de liefde van Catherina terug te winnen
Zoveel is het niet: Grow Up! Tot dat moment is hij wat aan het rondpielen. Dat is leuk als je verliefd bent, maar op de lange duur wordt het saai. Je hebt wel wat bagage nodig als je een relatie met een oudere partner wilt hebben.

avatar van Pete_033
Forrest001 schreef:

Dus als je wat in het buitenland gaat rondzwerven en een buitenlands kindje adopteert heb je pas genoeg bagage om een relatie met een oudere dame aan te gaan

Fast Eddy schreef:
Een feel good movie met een vleugje romatiek - drama en humor.
Inderdaad is het meeste al eens getoond in andere films,
maar dit is bij 90% van de films het geval.
Geen topper, maar goed om een avondje te vullen.

Zo is het precies. Gewoon een leuke film zonder veel pretenties. De kinderen stalen de show.

3,0.

avatar van Tommy De Vito
Geslaagde feel good movie met veel grappen! Voor al waren de kinderen vaak leuk om naar te zien.

avatar van Olifantenstaart
Film waar je niet van moet verwachten dat er veel in gebeurt, maar toch...
Er gebeurt écht wel niks in. Anderzijds, dit is ook niet mijn genre dus volledig kraak ik hem niet af.
Conclusie: zeker geen topper, maar evenmin een flopper.

avatar van devidia
Waarschijnlijk de beste romcom van de voorbije 5 jaar.

Het viertal (de kinderen, sandy en aram) werkt perfect. De chemie ertussen is heel sterk en komt goed over, ook gewoon omdat catherine zeta jones altijd zo genietbaar is

Hier en daar wat cliche's, maar het staat er niet bol van en het verloop is ook niet zo standaard en voorspelbaar als de meeste in z'n genre.
Grappige stukken met heel wat geloofwaardige romantiek.

de moeite!

Vooral hilarisch (en qua tekst goed bedacht door de script-schrijvers) de eerste vrijpartij op de bank met de opmerkingen van Frankie .

avatar van trebremmit
Het begon allemaal wel vermakelijk en humoristisch, de relatie vond ik echter lachwekkend en werkte totaal niet, helemaal geen chemie. Naar het einde toe werd het echter steeds slechter met als dieptepunt het laatste kwartier waar het glazuur me zowat van de tanden sprong. Wat een zoetsappig en tenenkrommend einde.

Op zichzelf een aardige romantische komedie, echter veel vaart en verrassingen zitten er niet in. Na enige tijd is de film een richting in geslagen die je, binnen dit genre al honderd keer gezien hebt, zodat de houdbaarheidsdatum niet lang zal duren. Daar kan een Catherine Zeta-Jones, die met half open mond de camera in kijkt, niet veel aan veranderen. Justin Bartha heeft buiten een lieve lach ook niet veel te bieden.

Dit vond ik heerlijke film om naar te kijken. Ik vond Catherine Zeta-Jones een goede rol spelen en vond de scenes met haar en Justin Bartha erg leuk en natuurlijk overkomen.

Het is een echte feel good film met drama, romantiek en humor. De humor ontstond vooral doordat de kinderen lekker bijdehand waren.

Het belangrijkste minpunt, wat er voor zorgt dat ik het bij 3,5 ster laat, is het einde. Ik vond dat het 'knullig' uitging, dat de verstreken tijd jammelijk in 5 minuutjes is gepropt, waarna ze elkaar weer ontzettend toevallig ontmoetten en ze weer soort van bij elkaar komen? Jammer van het einde dus, maar al met al een vermakelijke film voor het genre.

avatar van Noodless
Leuk romantisch filmpje met hier en daar wat komische scènes. Het zijn vooral de hoofd- personages die de film interessant houden door hun natuurlijke en geloofwaardige vertolkingen.
Catherine Zeta-Jones blijft een stijlvolle, mooi vrouw
Het minpunt is hier door linda--89 al aangekaart en dat is het zwakke einde. 6/10

confucius repeat
Hersenloze ontspanning.
Iemand kwam op het lumineuze idee te bewijzen dat elke film te koop is. Zijn opponent zei: "laat mij eens zien wat je hebt." Na het zien van deze smurf zei hij: Ik wed dat je dit 'ding' nooit verkocht krijgt." En raads eens? Hij verloor.
Onbenullige gezelligheid.

avatar van daxclusive
Matige komedie met weinig aan romantiek.
Prima acteerwerk van Catherina-Zeta Jones overigens.
Kon er niet over gillen, ik geef een 3

Aardige romantische comedie over een relatie tussen een gescheiden vrouw met twee kinderen en een stuk jongere jongen. Ook al is het paar ongebruikelijk, het verloop van de film weet nergens te verrassen. Het com-gedeelte komt niet altijd even goed uit de verf, maar dat is niet erg aangezien het rom-gedeelte het boeiendst is. De film kijkt verder lekker weg en Catherina Zeta-Jones is naast beeldschoon ook gewoon goed.

Zou een 3 of 3,5 krijgen als het einde niet zo extreem slecht was

Dick2008
Een romantische komedie met als onderwerp het leeftijdsverschil leek me op zich wel een aardig gegeven. Maar het resultaat is toch weer de zoveelste tegenvaller. Dat komt ook omdat nogal wat romantische films maar al te gemakkelijk als romantische komedie worden bestempeld. In de eerste plaats vind ik het toch wel een verkeerd gekozen cast. Zowel Catherine Zeta-Jones als Justin Bartha zijn weinig overtuigend. Die kinderen erbij waren echter nou ook niet bepaald een aanvulling voor het komische. En verder is het romantische helemaal ver te zoeken.
Hier en daar ging het nog wel en het einde was ook nog niet eens zo slecht maar als geheel vind ik dit toch niet zo'n beste film. Ik denk dat als je deze film als romantisch drama gaat bekijken, dat die dan beter bevalt. 2.0.

Thieu92
Geen topper, maar dat had ik ook helemaal niet verwacht. Gewoon een leuke romantische komedie, niet meer, niet minder. Catherine Zeta-Jones heeft haar charmes, maar de beide kinderen stelen hier wel de show. Leuke interactie tussen Zeta-Jones en Justin Bartha, niets geforceerd zoals je soms wel ziet of aanvoelt. En gelukkig maar. Ik had inderdaad zoals anderen hier ook aanhalen .. een ander einde willen zien. Maar ik heb er dus van genoten.

Verschrikkelijk leuk voor zover je van leuk kunt spreken bij zo’n onderwerp.
Het is echter erg humoristisch uitgewerkt. De twee kinderen spelen ook verrassend goed.
Verder acteurs van goede naam, overtuigend en ik vond ze goed gecast op uitstraling en chemie.

Af en toe zijn er leuke filmtechnieken te zien, zoals kantelen van de camera op het feest en mooie kleuren in de belichting. Verder vond ik de film erg romantisch, alles bij elkaar een echt leuke ‘feelgood’ film.
Een van de betere die ik gezien heb.

avatar van tommykonijn
Aardige romcom. Het verhaal loopt zoals je het mag verwachten. De film bevat zeker een aantal leuke scenes. Catherine Zeta-Jones en Justin Bartha deden het beiden wel aardig en ook de kinderen waren niet vervelend. En opzicht heeft de film een leuk sfeertje. Desondanks vond ik hem niet altijd even leuk. Soms werd de film een beetje saai en op het laatste ook wel wat langdradig. Naar het einde toe wordt de film eigenlijk minder, ten opzichte van het begin en het middenstuk. Opzicht is het een leuke film om eens gezien te hebben, maar niet veel meer dan dat. Op het randje:

avatar van Phantasm
Redelijke komedie, niet echt goed en niet echt slecht.

just a movie to watch one time, not a great movie

avatar van Miszmi
Heel veel moeite met het eerste half uur gehad. Ik ben recensies gaan zoeken omdat ik eigenlijk twijfelde of ik deze film wel verder wilde kijken. De recensies waren veelbelovend, en moet zeggen dat het laatste uur wel lekker wegkeek. Geen spijt gehad dat ik hem afgekeken heb, maar niet voor herhaling vatbaar. Zoals al vaker aangekaart was het einde inderdaad zeer mager.

Nooit mijn ding geweest komedies, maar uitzonderingen bevestigen de regel, en deze vind ik wel redelijk goed dus.
Catherine Zeta-Jones, ook op latere leeftijd altijd een lust voor het oog, maar ook een prima actrice.
Ik heb van deze film wel kunnen genieten, al is hij ook wel heel emotioneel bij momenten, vooral het einde dan.
Maar het blijft vooral leuk.. en dat zie ik wel graag

avatar van HarmJanStegenga
Enkel en alleen gezien omdat ik dacht dat (held) Art Garfunkel een grote rol zou hebben. Staat bij de eerste 3 acteurs hier, maar z'n aanwezigheid viel tegen. Geen grote rol. Verder best door te komen deze 'The Rebound', met een paar hoogtepunten (het moment dat die kleine gast staat te kijken als moeders en oppas aan het wippen zijn) en wat mindere momenten. Had niks hoogstaands verwacht en dat was het ook niet. Toch makkelijk door te komen. Heb me redelijk vermaakt. Zeta Jones zag er goed uit verdorie.

avatar van rojaone
Vermakelijke komedie en dat heb ik niet vaak met komedie prima acteerwerk van Catherine Zeta-Jones. 3*

Echt een verrassing!