- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
Van die 180 kom ik op 154 checks. Ook niet slecht.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
146 voor mij. En ben benieuwd John Milton, laat maar horen of het wat geworden is! Ik ga er zo ook nog even wat ingooien denk ik.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Ik kan Gozu (2003) nergens vinden online. Waarschijnlijk zal dat het filmpje worden die ik niet kan bekijken. Geen zin om de DVD binnen te halen
Ik zie dat het gelukt is, al beviel het zo te zien niet bepaald 
Shadowed
-
- 11408 berichten
- 6711 stemmen
Nee helaas niet. Was ook eigenlijk totaal anders dan ik me had voorgesteld. Misschien zal de Miike humor me niet echt liggen denk ik zo..
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik zorg wel dat Shadowed Gozu kan zien. Verder heb ik ook de lijst bijgewerkt:
MovieMeter Horrorfilm draft en KO 2018 @ICM
Alle 180 genomineerde titels staan erop (ik miste er 2 op het eind dus ik kon ze leuk alle 180 weer één voor één langs kijken welke 2 ik vergeten was
).
Ik kom zelf op 142 checks.
179/180 dus je hebt nog wel wat werk voor de boeg 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Oh daar zit ik over tien jaar waarschijnlijk nog niet op 
Geen haast. Maar die ene ontbrekende, dat zou me compleet opbreken...
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Nee helaas niet. Was ook eigenlijk totaal anders dan ik me had voorgesteld. Misschien zal de Miike humor me niet echt liggen denk ik zo..
Mij ook niet hoor. Het duurt ook allemaal 2 keer zo lang dan nodig is (naar mijn mening).
Maar dat kan ik ook zeggen van films als Goksung en I saw the Devil.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ok de eerste halve finale dan, deze zal 2 dagen duren ipv 1
Cikx
The Neon Demon (2016)
Rosemary's Baby (1968)
Hereditary (2018)
Mandy (2018)
Ôdishon (1999)
Perfect Blue (1997)
Under the Skin (2013)
Herutâ Sukerutâ (2012)
Orphan (2009)
Panna a Netvor (1978)
Noodless
À l'Intérieur (2007)
The Texas Chain Saw Massacre (1974)
Rec (2007)
Bram Stoker's Dracula (1992)
The Ring (2002)
Ju-on (2002)
The Birds (1963)
Gremlins (1984)
A Quiet Place (2018)
Frontière(s) (2007)
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Het enige lijstje dat ik stiekem zelfs mooier vond dan die van mezelf. Hoort niet te kunnen natuurlijk, maar Cikx kreeg het voor elkaar.
Cikx 2
Noodless 1
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Gisteravond "A Quiet Place" bekeken. Geweldige film die van mij een 4,5* kreeg. Het betekent wel dat zowel Cikx en Noodless in gemiddelde (3,9) precies gelijk zijn komen te staan. Beiden hebben een film in hun lijstje met een 5,0*. Het laagste cijfer in beide lijstjes is een 3.0*. Beide lijstjes zijn dus gelijkwaardig en dan kan ik maar een ding doen en dat is passen.
Shadowed
-
- 11408 berichten
- 6711 stemmen
Het gemiddelde van Noodless is wat hoger, dus gaat mijn punt naar Noodless.
Cikx 2
Noodless 2
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
Horrordraft KO 2018 MovieMeter, a list of films by Kondoro • Letterboxd
Duurde iets langer, lag met wat hoofdpijn in bed na een leuk avondje gisteren
!
Collins
-
- 7301 berichten
- 4312 stemmen
A very close call.
Cikx 4
Noodles 6
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
Horrordraft KO 2018 MovieMeter, a list of films by Kondoro • Letterboxd
Duurde iets langer, lag met wat hoofdpijn in bed na een leuk avondje gisteren
!
super Kondoro0614, ziet er knap uit, heb het gelijk tussen m'n favorieten gezet
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3032 stemmen
Lastige weer... Kan weer niet kiezen..
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Ik hoop dat je er troost in vindt 
Ben wel benieuwd naar de meerwaarde van de remake [van Suspiria]. Laat maar weten.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Oh daar zit ik over tien jaar waarschijnlijk nog niet op 
Geen haast. Maar die ene ontbrekende, dat zou me compleet opbreken...
Ja ik zou wellicht wel kunnen maar ik kan het gewoon niet opbrengen nog eens 2 uur te spenderen aan een film waar maar weinig horror aan is.
Ik had die gisteren bijna opgezet merkte ik dat ik geen ondertitels had, ik dacht pff laat maar zitten dan. Ik ben nu wat meer titels aan het kijken voor een andere horrordraft en een filmchallenge waar ondertitels voor nodig zijn (niet Engelstalig of in andere taal dan de moedertaal).
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
welke is het dan? Ik zou Mary f*cking Poppins nog kijken als het de enige van zo'n enorme lijst was, maar ja. OCD trekjes 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
welke is het dan? Ik zou Mary f*cking Poppins nog kijken als het de enige van zo'n enorme lijst was, maar ja. OCD trekjes
127 minuten drama waarbij je ondertitels moet lezen. Nu jij mag hem kijken, dan lees ik achteraf je review wel.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen

Kijk je echt voornamelijk Engelstalige cinema? Wat zonde, er is zoveel meer dan dat!
Maar prima hoor, ik heb die klaarliggen en wil hem sowieso zien! 
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
"You’ve watched 84 of 180". Ik zit net niet op de helft, dus ik heb nog aardig wat te gaan
. Ben wel van plan om de films van deze draft, zelfs de 127 minuten durende drama film te kijken voor de oktober horrormaand volgend jaar!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen

Kijk je echt voornamelijk Engelstalige cinema? Wat zonde, er is zoveel meer dan dat!
Maar prima hoor, ik heb die klaarliggen en wil hem sowieso zien!
Met het verschil dat een Amerikaan voor zowat alles niet-Engelstalig ondertitels nodig heeft. Hetzelfde geldt ook voor veel andere nationaliteiten als die in een andere taal moeten film kijken. Daarom dat er in landen die erg veel van hun moedertaal houden (Engels, Frans, Spaans, Italiaans etc) veel wordt gedubd. Daar ben ik op zich ook geen fan van, maar soms is het de enige mogelijkheid. Het niet hoeven van lezen van ondertitels zie ik na mijn hele jeugd niet anders te hebben gedaan door veelculdig niet-Nederlandstalige films en series te kijken op TV (ook Disney animatiefilms jazeker) nu eerder als een gemak. Ik hoef me dus niet weer te focussen op wat er geschreven staat. Soms zet ik ze bij een Engelstalige film zelfs uit als het kan, omdat ik anders toch ga beginnen lezen.
En ja eigenlijk maakt de taal niet uit hoor. Ik heb eigenlijk best wel veel Italiaanse horror gezien ( al zaten daar ook wel veel dubs bij). Fulci heb ik alles van gezien (toen hij met horror begon). Franstalige heb je er ook wel aardige maar ik zal ze meestal pas gaan opzetten als ze genomineerd worden. En ik zie vooral veel gekopieer van Amerikaanse films die voor mij geen nieuws brengen. En zoiets al Martyrs zal wel origineel zijn maar mij interesseert zo een thema geen mallemoer. Livide is wellicht de uitzondering, die vond ik prima. Voor de rest vooral de oudjes Les Diaboliques en Les yeux sans Visage. ben nu dood die subs challenge wat films van Jean Rollin aan het kijken maar het blijft ondanks aanbevelingen altijd wel gissen welke de fijnste zijn. Fascination scoorde toch een 7 en Living Dead Girl haalde ook nog een 6 dankzij wat goede gore maar echt betere denk ik niet in zijn oeuvre te gaan vinden. En een film als Calvaire, dat is dan Belgisch die vond ik al helemaal niks. Over Welp was ik erg kritisch hoewel die niet zo slecht is, het kom me maar matig boeien (wellicht wegens oninteressante karakters behalve het kookmeisje dan).
Dus ja denk wel dat ik genoeg niet-Engelstalige kijk al heb ik daar vaak wel een zetje voor nodig.