• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.289 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.471 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.792 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

U96 3

John Milton 0

Al vond ik zowel Ghostland als The VVitch erg tegenvallen. Ik ben wel fan van Hellraiser. The Green Inferno tot nu toe Roth's minste en mist alles van de eerdere kannibalenfilms. The Exorcist en Pet Sematary vind ik klasse. U96 wint.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Dit is volgens mij de eerste battle waar ik echt een wiskundige formule op moet loslaten . Ligt heel dicht bij elkaar.

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

Van John 5/10 gezien, U96 6/10 gezien.

John staat op een netjes gemiddelde van 3,20*. Helaas voor John heb ik van U96 Hellraiser gezien die ik 4,5* gaf, en daarmee komt U96 op een 3,42* gemiddelde. The VVitch heeft de lijst een beetje naar beneden gehaald met zijn 2* beoordeling.

U96 4

John Milton 0

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3845 stemmen

U96 wint al is het deze Battle weer nipt. Maar het zal uiteindelijk alleen maar moeilijker kiezen worden

U96 5

John Milton 0

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Hup, JM... Jup!

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

U96 heeft een fijn lijstje ondanks een paar mindere films, maar John Milton ligt toch duidelijk meer richting mijn smaak met films als The Wicker Man, The Shining en The VVitch, en ook de films die mij wat minder bevielen winnen het nog steeds van de mindere broeders bij U96.

U96 5

John Milton 1

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Ik onthoud mij van stemming. Zelfs als ik er een wiskundige formule op loslaat kom ik op een gemiddelde van 3.45 voor beide. Nu heb ik niet alles gezien van U96, en zeker Frailty zou best in zijn voordeel kunnen werken. Maar dat is niet eerlijk ten opzichte van JM.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

Op de lijst van John Milton staan helaas elitaire vampieren en art-house demonen en die zijn niet echt mijn ding en trekken dus het gemiddelde van de lijst wel naar beneden. Daartegenover staan het hele goede The VVitch en de klassiekers Das Cabinet des Dr. Caligari en Frankenstein.

U96 heeft Hellraiser dat is een groot favoriet van mij Ook Ghostland, The Exorcist en The Others zijn erg fijne films. Helaas waren er in de laatste keuzes mindere films als The Green Inferno en Frailty.

JM heeft net wat oudere film genomineerd en door The Wicker Man en The Shining wint hij net met de hakken over de sloot. Al scheelt het ook niet zo heel veel!

U96 5

John Milton 2

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

U96 5

John Milton 3

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

Lijstjes van U96 en John Milton verschillen elkaar nauwelijks qua gemiddelde score (0,06 verschil ).

Dus daar ga ik al geen rekening mee houden. U96 heeft ook gekozen voor één van de beste films van het jaar nl. Ghostland (8,5/10). Samen met A Quiet Place zijn dit voor mij de toppers van 2018. The Others en The Exorcist scoren een dikke 8. En dan volgen 4 zevens. Alleen The House of the Devil kan ik niet meegaan zoals vele users hier. Ik heb die jaren geleden al gezien en nooit die hype rond die film gesnapt. Maar enfin, we kunnen niet allemaal dezelfde mening hebben.

John Milton begon uitstekend met zijn keuze : eerste 4 films allemaal top, goed voor 4 sterren telkens.

Das Cabinet des Dr. Caligari (1920) en Possession (1981) nooit gezien. John heeft ook een film erbij ...

Only Lovers Left Alive (2013) die ik totaal niet kan waarderen. U96 heeft toch een topper voor mij in zijn lijstje en heeft wat betere scores bij de mindere uit zijn lijst t.o.v. John Milton.

U96 6

John Milton 3

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Zoeven Hellraiser bekeken van het lijstje van U96. Veel beter dan ik had verwacht. Mooie meid trouwens die Kirsty. Ik had alleen niet van te voren de inhoud moeten lezen van het vervolg uit 1988, want die bevat een enorme spoiler als je deel 1 nog niet gezien hebt.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

U96 - 7

John Milton - 3

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shadowed schreef:

Van John 5/10 gezien, U96 6/10 gezien.

John staat op een netjes gemiddelde van 3,20*. Helaas voor John heb ik van U96 Hellraiser gezien die ik 4,5* gaf, en daarmee komt U96 op een 3,42* gemiddelde. The VVitch heeft de lijst een beetje naar beneden gehaald met zijn 2* beoordeling.

U96 4

John Milton 0

Je begint meer en meer oudere films te waarderen, dat vind ik een fijne evolutie

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

Klopt helemaal! Er zitten meerdere verrassingen bij tot nu toe.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Nu ook de sequel Hellbound:Hellraiser II bekeken en zo goed ik het 1e deel (3,5*) vond zo slecht vond ik dit vervolg (1,0*). Mijn stem gaat dus definitief naar John Milton. Verhouding: 4,06 : 3,5

U96 - 7

John Milton - 4

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

He JM. Ik weet dat ik heel vervelend ben , maar ik zit nog te wachten of je eventjes een keer tijd kan vrijmaken om die ICM lijst bij te werken. Ik weet dat ik lastig ben, maar ik vind hem wel erg handig eigenlijk. John Milton

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Helemaal niet vervelend, maar ik was het wel vergeten idd!

Kan dat morgen wel even doen. Therapeutisch klusje om mijn eruit liggen te verwerken

Collins

• 7301 berichten
  • 4314 stemmen

Bij John Milton zijn The Thing en The Shining goed voor 4*.

Bij de andere films scoort John echter niet hoger dan een 3.

Bij U96 zijn The Exorcist en Halloween goed voor 4*.

U96 heeft daarnaast nog 3x3.5 in zijn lijstje.

Gelopen koers.

U96 8

John Milton 4

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Gefeliciteerd, U96.

Een duidelijke overwinning, netjes! JM moet zich gewonnen geven

alexspyforever, ik bedacht nog met betrekking tot het aansporen tot nieuwe titels ontdekken, dat de horrorchallenges dat (voor mij) het meeste deden. En tevens de spellen waren die ik ook het allerleukst vond.

Zelf horrors ‘moeten’ uitzoeken uit een bepaald land, een bepaald decennium, die zich afspelen in de sneeuw, of juist de woestijn, een monster hebben of kannibalen... dat prikkelde mij erg om titels te vinden die in dat labeltje pasten en door anderen hoog gewaardeerd worden, ook wanneer ik ze zelf misschien niet direct zou op hebben gezet. Dat zal niet voor iedereen zo zijn, maar ik vond de voorpret van het opstellen van zo’n lijst altijd behoorlijk!.

Hoop dat we in 2019 ook weer zoiets doen, ik help graag mee indien nodig.

Het is een gelopen koers met John Milton, klinkt niet heel bemoedigend, Collins

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

Ik kan Gozu (2003) nergens vinden online. Waarschijnlijk zal dat het filmpje worden die ik niet kan bekijken. Geen zin om de DVD binnen te halen

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Toch jammer, het is zo'n goede film

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Ik zorg wel dat Shadowed Gozu kan zien. Verder heb ik ook de lijst bijgewerkt:

MovieMeter Horrorfilm draft en KO 2018 @ICM

Alle 180 genomineerde titels staan erop (ik miste er 2 op het eind dus ik kon ze leuk alle 180 weer één voor één langs kijken welke 2 ik vergeten was ).

Ik kom zelf op 142 checks.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

JM is me voor. Ik ben zelf bezig op Letterboxd om een zelfde lijst te maken, bijna klaar. Moest alleen alles nog even een update geven want nog niet alle films stonden erin! Ik post de link of vanmiddag of morgen wel voor geïnteresseerden die het ook graag via Letterboxd hebben.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ok de halve finales zijn dus bekend:

22 & 23/12/2018 Cikx vs Noodless

27 & 28/12/2018 Shadowed vs U96

Ik ga straks een documentje opstellen om jullie te kunnen bevragen over de draft en mogelijk andere horrorgerelateerde dingen.

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Kondoro schreef:

JM is me voor. Ik ben zelf bezig op Letterboxd om een zelfde lijst te maken, bijna klaar. Moest alleen alles nog even een update geven want nog niet alle films stonden erin! Ik post de link of vanmiddag of morgen wel voor geïnteresseerden die het ook graag via Letterboxd hebben.

Leuk om óók daar te hebben toch

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

Hier staat de teller op 99/180 gezien. Even doorkijken dus

Collins

• 7301 berichten
  • 4314 stemmen

John Milton schreef:

Het is een gelopen koers met John Milton, klinkt niet heel bemoedigend, Collins

Nee, dat leest inderdaad niet heel bemoedigend. Gelukkig geldt dat slechts voor dit spelletje. Hopelijk ben je nu weer wat gerustgesteld en opgelucht ?

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Ik ga mezelf troosten met Suspiria zo. Blij dat hij nog ergens draait.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

John Milton schreef:

Verder heb ik ook de lijst bijgewerkt:

Alle 180 genomineerde titels staan erop

Ik kom zelf op 142 checks.

Ik kom op 177 checks.

Maar ik denk alexspy de echte baas hier is. Volgens mij heeft hij ze op 1 na alle gezien!

Collins

• 7301 berichten
  • 4314 stemmen

John Milton schreef:

Ik ga mezelf troosten met Suspiria zo. Blij dat hij nog ergens draait.

Ik hoop dat je er troost in vindt

Ben wel benieuwd naar de meerwaarde van de remake. Laat maar weten.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.