• 15.799 nieuwsartikelen
  • 178.290 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.542 acteurs
  • 199.088 gebruikers
  • 9.376.815 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

KOs zijn gewoon geen ideaal format voor discovery. Het draait toch vooral om absolute favorieten en dat zijn uiteindelijk wel de grote namen. Er is natuurlijk ook een reden waarom dat grote namen zijn geworden.

KOs zo proberen vormen dat ze toch meer discovery-gericht zijn lijkt me ook niet zo'n strak plan, dan kan je denk ik beter naar andere formats kijken die meer gericht zijn op ontdekking van nieuwe films.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3845 stemmen

alexspyforever schreef:

En ja ik zucht en vloek op de nominaties waarvan ik vrees die me niet gaan liggen, maar koppig als ik ben worstel ik me door de niet geziene films heen in de hoop dat er dan toch iets leuks gaat tussen zitten. En ja er zullen nogal wat ontgoochelingen tussen zijn

Zoals één van mijn lievelingsfilms The final girls die je zo geweldig vond he Alex ???

Toch chapeau dat je de moed vind om dingen te bekijken die je op voorhand niets zeggen. Ik heb het daar heel wat lastiger mee.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

TornadoEF5 3

Shadowed 10

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Ik heb wel geprobeerd oudere en nieuwere titels af te wisselen, maar niet om er perse een splatter of zombiefilm oid in te stoppen. Maar dat is niet omdat ik geen goede ken, ze staan alleen iets lager tussen mijn all-time favorites, en dat was voor mij het zwaarst wegende criterium.

Titels ontdekken wil ik best, maar niet in december. Naast de drukte (komend weekend wordt het eerste in bijna een maand dat we thuis doorbrengen) ligt voor mij de focus op titels die ik nog hoop te zien voor de eindejaarslijst. En dan wil ik nog proberen 10 titels in de bios mee te pakken ook

Dat gaat weer niet lukken.

Hebben we al eens een MM horrortoplijst gemaakt? Uiteraard zullen ook daar wel grotere titels hoog eindigen, maar op zo'n lijst zou ik zelf wel gaan ontdekken.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Van beide users nu 8 films bekeken. Het gemiddelde tussen TornadoEF5 en Shadowed over 8 films is 3,75 : 3,75. Dus gelijk.

Zowel TornadoEF5 als Shadowed hebben een film in hun lijst die door mij gewaardeerd is met een 5,0*. Suspiria (1977) en Martyrs. maar...Shadowed heeft drie films in zijn lijstje door mij gewaardeerd met een 4,5*. TornadoEF5 helaas geen enkel. Daarom gaat mijn stem uit naar Shadowed.

TornadoEF5 3

Shadowed 11

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik lees straks even de berichten door eerste de nieuwe battle plaatsen, Shadowed zoals verwacht door.

Battle 11: Shinobi vs Noodless

Shinobi

Get Out (2017)

Evil Dead (2013)

It Comes at Night (2017)

Excision (2012)

Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010)

Dawn of the Dead (1978)

Janghwa, Hongryeon (2003)

The Divide (2011)

Sinister (2012)

10 Cloverfield Lane (2016)

Noodless

À l'Intérieur (2007)

The Texas Chain Saw Massacre (1974)

Rec (2007)

Bram Stoker's Dracula (1992)

The Ring (2002)

Ju-on (2002)

The Birds (1963)

Gremlins (1984)

A Quiet Place (2018)

Frontière(s) (2007)

De winnaar komt uit tegen Cikx

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Noodless was een van mijn favoriete lijstjes van bij het begin dus

Shinobi 0

Noodless 1

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3845 stemmen

Voor mij ook Noodless. Gremlins blijft mijn favoriete kerstfilm! Birds, Dracula, the ring allemaal top. Eigenlijk is alleen a quiet place niks voor mij.

Shinobi 0

Noodless 2

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hollywood007 om eerlijk te zijn vond ik Final Girls makkelijker uit te zitten dan bijvoorbeeld Summer of 84 of Ghost Stories waar ik al vrij snel door had dit wordt niks. Geen enkele doet 80s horror naar mijn mening eer aan, maar in Final Girls gebeurde tenminste wat, beetje dom en braaf allemaal maar die andere 2 waren veel te 'uneventful'. Net zoals bijvoorbeeld The House of the Devil. Spanning opbouwen en opbouwen en vervolgens met zo een flutontknoping te komen, dan krijg ik net nog meer zin om een ouder werkje op te zetten waarin wel eens iets gebeurt dat bijdraagt tot het verhaal.

Onderhond ik denk wel dat KO's niet het ideaal formaat zijn al kan het mensen die echt gek zijn op het genre het wel aanzet tot kijken van die films. Ik vind persoonlijk challenges het fijnst en ik hoor toch dat mensen op die manier wel tips opdoen. IK heb al aan een wie is de tip topper challenge gedacht zonder evenwel dat puntensysteem.

John Milton we zouden dat in principe wel kunnen doen zo een horror toplijst, maar dan vind ik wel dat we een breder publiek nodig hebben dan dit. Ik weet dat er jaarlijks zo een top 500 of 1000 of wat is het passeert waar achteraf dan over wordt gediscussieerd. Mij interesseert zo een algemene lijst niet maar de werkwijze hoe men tot zo een lijst komt wel. IK neem aan dat men top 10 of misschien top 20 inzendingen doet. Of misschien nog meer? Ik zie dat wel zitten om te doen met hulp bij de verwerking natuurlijk en een voldoende vertegenwoordiging van horrorliefhebbers van over de hele site dus ook mensen die minder aanwezig zijn in deze sectie of op het forum in het algemeen.

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

Allebei 6/10 gezien Shinobi komt ondanks de 2 4* sterren op een 3,33 gemiddeld uit. Jammer, Excision heeft hem voor mij verpest.

Grappig, Noodless heeft alle 6 films die ik heb gezien, allemaal een 3,5*. Dat is dan een makkelijk gemiddelde van 3,50, dus bij deze is Noodless de winnaar.

Shinobi 0

Noodless 3

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

Shinobi 1

Noodless 3

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

Shinobi 1

Noodless 4

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

Shinobi heeft een prima lijstje ingediend met Excision, Dream Home, Janghwa, Hongryeon en voor mij de zeer aangename verassing The Divide. Topfilm! Wat het dus best lastig maakt om te stemmen. Get Out is voor mij de minste film in het rijtje.

Noodless heeft de Franse horrors À l'Intérieur en Frontière(s) Die laatste is dan wel van hetzelfde soort als Tobe Hooper klassieker The Texas Chain Saw Massacre, Rec en de dit jaar uitgekomen meer dan aardige A Quiet Place. Gremlins is leuk om met de kids te kijken maar niet echt een favoriet. De remake The Ring ook niet.

Uiteindelijk vind ik het lijstje van Shinobi net wat meer variatie hebben dus gaat de stem naar hem:

Shinobi 2

Noodless 4

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ik zie het al. Dat wordt 2 filmpjes bekijken vandaag. The Divide en A Quiet Place.

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Shinobi 2

Noodless 5

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

Shinobi 3

Noodless 5

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Shinobi - 3

Noodless - 6

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Beide heel fijne lijstjes.

Shinobi - 3

Noodless - 7

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

alexspyforever schreef:

IK neem aan dat men top 10 of misschien top 20 inzendingen doet. Of misschien nog meer?

Voor de top 1000 stuurt iedereen een lijst in met minimaal 250 films en maximaal 500 als ik me niet vergis.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

Van allebei 6 films gezien. Noodles heeft 4 films die bij mij een acht scoren. Shinobi heeft er 2, waarbij It Comes at Night bij mij ook weinig indruk maakte. Dan is de keuze snel gemaakt.

Shinobi - 3

Noodless - 8

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Voor de top 1000 stuurt iedereen een lijst in met minimaal 250 films en maximaal 500 als ik me niet vergis.

OK zo gek hoeft het voor mij nu ook weer niet maar denk wel dat een top 30 voor de horror aficionados moet lukken

Ik zal eens gaan overleggen met joolstein hoe we zoiets kunnen aanpakken. Anders verveelt hij zich toch maar

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Shinobi - 3

Noodless - 9

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Ik weet niet of het nog helpt, maar ik vind Shinobi's lijst weer erg fijn. Noodles heeft ook een paar fijne titels, dat wel.

Shinobi - 4

Noodless - 9

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Lastig. Vind ze vrijwel gelijke goed.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

The Divide uit het lijstje van Shinobi bekeken. Vreselijke film. Na 9 films van Shinobi en 8 van Noodless gezien te hebben is mijn keuze gemaakt.

Shinobi - 4

Noodless - 10

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Allebei niet echt mijn lijstjes, maar toch een lichte voorkeur voor Shinobi:

Shinobi 5

Noodless 10

Collins

• 7301 berichten
  • 4315 stemmen

Beide lijstjes zijn in orde.

Bij Shinobi net iets meer 2.5* films.

Shinobi 5

Noodless 11

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Noodless wint

En dan zijn we aan de laatste kwartfinale:

Battle 12: U96 vs John Milton

U96

Hellraiser (1987)

Ghostland (2018)

The Exorcist (1973)

Halloween (1978)

The Others (2001)

Hellbound:Hellraiser II (1988)

Pet Sematary (1989)

The House of the Devil (2009)

The Green Inferno (2013)

Frailty (2001)

John Milton

The Thing (1982)

The VVitch: A New-England Folktale (2015)

The Shining (1980)

The Babadook (2014)

Das Cabinet des Dr. Caligari (1920)

The Wicker Man (1973)

Funny Games U.S. (2007)

Possession (1981)

Frankenstein (1931)

Only Lovers Left Alive (2013)

Winnaar komt uit tegen Shadowed

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ondanks enkele verschrikkingen blijft U96 tot mijn favorieten behoren.

U96 1

John Milton 0

Onderhond

• 87597 berichten
  • 12851 stemmen

U96 2

John Milton 0

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.