- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Ondanks The Mist en in iets mindere mate Krampus Is dit toch een comfortabele overwinning voor Shadowed:
TornadoEF5 2
Shadowed 6
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Ondanks The Mist
Wil hem nog eens herzien, laatst zwart-wit versie van op kunnen snorren...
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wil hem nog eens herzien, laatst zwart-wit versie van op kunnen snorren...
Wat gaat zwart-wit nu eigenlijk veranderen? Gaat dat de beesten minder op CGI doen lijken? Eerste half uur toen er nog mysterie was, vond ik het goed daarna werd het een ratjetoe van zoveel mogelijk mutaties te laten zien. De gekende ruzies, ongeloof, domme acties en godsdienstfanatisme krijg je er ook bij. Neen geef mij maar deze wat gisteren dan eindelijk is binnen gekomen, de film van de draft voor mij
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71YKYkzauWL._SX466_.jpg
Shadowed
-
- 11408 berichten
- 6711 stemmen
Wat gaat zwart-wit nu eigenlijk veranderen? Gaat dat de beesten minder op CGI doen lijken? Eerste half uur toen er nog mysterie was, vond ik het goed daarna werd het een ratjetoe van zoveel mogelijk mutaties te laten zien.
Je valt wat in de herhaling dat je mijn lijst een kutlijst vind. 
Collins
-
- 7301 berichten
- 4315 stemmen
Tornado:
The Fly, Susperia en The Conjuring erg goed. As Above, So Below en Scream zijn ok. Verder allemaal 2,5-jes en een enorme negatieve uitschieter voor het flauwe 'What We Do in the Shadows'. Crimson Peak niet gezien. Lijkt me zeker een ok-film.
Shadowed:
Jaws ijzersterk. Mother!, Insidious en Martyrs zijn erg goed. Rest is ok. Drag me to hell en Krampus niet gezien. Krampus lijkt me niks.
TornadoEF5 2
Shadowed 7
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Gefeliciteerd trouwens Cikx. Mooie battle waarbij het (voor mij) jammer is dat niet iedereen gestemd heeft. Gezien de voorrondes had ik dan misschien iets meer kans gemaakt. Maar goed, c'est la vie
.
.
Heeft al dat zwijggeld toch nog iets opgeleverd. 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
jammer is dat niet iedereen gestemd heeft. Gezien de voorrondes had ik dan misschien iets meer kans gemaakt. Maar goed, c'est la vie
.
wibro Revenge is inderdaad een geweldige film. Grootste verrassing van dit jaar misschien wel.
Ik had niet gestemd maar het had voor die battle niets uitgemaakt mijn stem had naar Cikx gegaan. Ondanks dat ik vind dat er films in staan die niets met horror hebben te maken.
In Cikx lijstje staat namelijk Rosemary's Baby en als William Castle (al is het alleen als producer) er iets mee te maken heeft tja... wordt het lastig om daarover heen te gaan
Wat betreft Revenge was het wel een aardige film maar films als Ghostland, of A Quiet Place moet het toch ver voor zich laten qua de betere films van dit jaar. Ook persoonlijke favorieten als Possum en The Lodgers deden mij veel meer.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3845 stemmen
Het is moeilijker en moeilijker om een stem uit te brengen. Na lang denken gaat mijn stem nipt naar Shadows.
TornadoEF5 2
Shadowed 8
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Tja in die reactie beoordeelde ik enkel The Mist. Ik heb niet gezegd dat het een kutlijst is, ik wil enkel zeggen dat ik er mijn smaak niet echt in terugvind (maar dat had ik al aangegeven tijdens de nominaties). Er is er eentje die ik echt heel kut vind: Man bites Dog.
Shadowed
-
- 11408 berichten
- 6711 stemmen
Tja in die reactie beoordeelde ik enkel The Mist. Ik heb niet gezegd dat het een kutlijst is, ik wil enkel zeggen dat ik er mijn smaak niet echt in terugvind (maar dat had ik al aangegeven tijdens de nominaties). Er is er eentje die ik echt heel kut vind: Man bites Dog.
Het was wat sterk aangezet ja, je hebt ook nergens gezegd dat het zo’n kutlijst is. Ik zeg enkel dat je wel vaker hebt laten merken dat mijn gekozen Films niet je smaak zijn. Vandaar.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het was wat sterk aangezet ja, je hebt ook nergens gezegd dat het zo’n kutlijst is. Ik zeg enkel dat je wel vaker hebt laten merken dat mijn gekozen Films niet je smaak zijn. Vandaar.
Ik wil toch graag een motivering geven waardoor ik onvermijdelijk in herhaling ga vallen als de lijstjes die me minder liggen blijven doorgaan.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Wat gaat zwart-wit nu eigenlijk veranderen? Gaat dat de beesten minder op CGI doen lijken?
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Kwartfinale is mooi geweest. Proficiat Shadowed! De haai heeft me genekt.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
De haai heeft me genekt.
Veruit de slechtste film uit de lijst van Shadowed.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
TornadoEF5 4
Shadowed 8
stem voor tornado van mij staan gewoon meer toppers in dan in de lijst van Shadowed
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Shadowed
-
- 11408 berichten
- 6711 stemmen
TornadoEF5 4
Shadowed 8
stem voor tornado van mij staan gewoon meer toppers in dan in de lijst van Shadowed
Volgens mij gaf je Tornado zojuist 2 punten en trok er 1 van mij af
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Jamaar hij is Pinhead die telt voor 2 en heeft de haaienstemmer opgegeten 
Maar we zullen het eerlijk spelen want anders ga je deze nooit kunnen winnen 
TornadoEF5 3
Shadowed 9
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Dan had je nog harder op Woland gestemd
Had vrees ik niet zoveel uitgemaakt. Jaws had er wel op z'n plaats gestaan, dat wel.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Dat zegt niet veel goeds na bovenstaande 
Maar ik ben het met je eens, dat is nu eenmaal mijn smaak...
Ben benieuwd tot wat voor lijst jij met dit systeem zou zijn gekomen, en of ik daar veel affiniteit mee zou hebben. We zullen het nooit precies weten...
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Maar ik ben het met je eens, dat is nu eenmaal mijn smaak...
The Witch is ook in mijn top 3 van FTV's van deze draft. Ghostland wellicht op 3.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Het is niet eens zozeer op kwaliteit, ik denk dat jouw lijst qua gemiddelde niet eens zo slecht zou uitpakken. Het is meer dat het veelal typische films zijn die ook niet-horrorliefhebbers aanspreken.
Edit: heb het verder niet zo nauw gevolgd wat er door wie allemaal gekozen is, maar het zou deze lijst in volgorde geweest zijn, maar dan zonder de weggekaapte films. Ik had me denk ik ook niet veel zorgen moeten maken over dat wegkapen, volgens mij kom je er met m'n top 15 wel al 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het is niet eens zozeer op kwaliteit, ik denk dat jouw lijst qua gemiddelde niet eens zo slecht zou uitpakken. Het is meer dat het veelal typische films zijn die ook niet-horrorliefhebbers aanspreken.
Dat is mijn voornaamste punt van kritiek, dat bepaalde users vooral of zelfs uitsluitend hebben gekozen voor dit soort horror: psychologisch, symbolisch, niet zo erg grafisch. Mij best dat het hun smaak is, maar ik vind het niet representatief voor horror in het algemeen waar ik hoop op meer variatie gezien de vele subgenres. Ik mis ook echte gorehounds onder de deelnemers zoals bijvoorbeeld Boeikens. Maar het feit dat deze films weinig worden gekozen of er al snel uit gaan, weerhoudt hen wellicht om mee te doen. Bij mij speelt nu heel hard het idee om in de toekomst toch eens iets te doen meer in de richting van de grafische horror.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen
Sorry makker was idd een foutje van mij, tja dacht het misschien nog spannend te maken ?
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Ik snap het OH. Van jouw lijst spreken Miss Zombie en Mother! mij erg aan, de Franse Horrors weer minder...
In All fairness Alexspy, een lijst maken die representatief is voor het horrorgenre in zijn vele facetten, was toch ook niet persé het doel?
Shadowed
-
- 11408 berichten
- 6711 stemmen
Ik snap het OH. Van jouw lijst spreken Miss Zombie en Mother! mij erg aan, de Franse Horrors weer minder...
In All fairness Alexspy, een lijst maken die representatief is voor het horrorgenre in zijn vele facetten, was toch ook niet persé het doel?
Ik snap Alex zijn punt wel. Zo vind ik het ook prima om nominaties in een bepaalde categorie te doen, neem bijvoorbeeld mijn lijst. Er zitten eigenlijk alleen maar dingen boven de 2005 in, die vaak ook wel wat op elkaar lijken.
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
de Franse Horrors weer minder...
Dat zijn er eigenlijk maar twee, vermoed ook wel dat net dat degene waren die niet in mijn lijst zouden eindigen (wegens wel gekozen daar anderen).
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het doel was dat ieder tot een lijst van favorieten kon komen met de bijkomende challenge dat elke film maar op maximum 1 van die lijsten terug zou komen. Ik had inderdaad kunnen vragen een beperking maximum 2 van hetzelfde subgenre, decennium etc met het gevaar dat er misschien maar een handvol mensen gingen mee doen. Ik had dus gehoopt gezien de vele subgenres dat die diversiteit zich wel ging manifesteren. Maar zelfs zonder die beperkingen had TornadoEF5al schrik of de 10 wel ging halen. Ook Cikx kreeg het moeilijk op het einde en kwam met films waar hij zelf vond dat het horroraspect laag was. Hij zit wel bij de laatste 4 en heeft een hoop van de nominaties niet gezien.
Shinobi ging voor een lijst vol horror van deze eeuw en het feit dat hij zelf maar 3 favoriete lijstjes kon kiezen lijkt me dat hij weinig horror van de vorige eeuw heeft gezien. Vooral bij deze heren en wellicht nog andere deelnemers lijkt me dat horror ook niet hun eerste genre is (maar het misschien nog wel kan worden). Dat was natuurlijk geen vereiste, maar de kans zit er dik in dat een lijstje gaat winnen waarvan de opsteller toch niet zo belezen is in het genre. En daar hoop ik als horrorfanaat toch stiekum op.
Dat het een lijstje kan worden zoals OH al aangaf die ook niet-horrorliefhebbers (of niet hun eerste genre) zal aanspreken is misschien wel een interessant gegeven. Misschien gaat dat beeld dat horror enkel blood & gore is volgens sommige hierdoor verminderen, dat vind ik positief. Maar dat de softere horror dan de norm is geworden, vind ik dan ook weer een verkeerd beeld en zou ik dan weer minder fijn vinden. Waarom, enerzijds horror is een rijk genre waarin veel te ontdekken valt dus enkel beperken tot een of enkele subgenres vind ik eigenlijk jammer. Ik begrijp best dat mensen liever niet uit een bepaalde comfortzone stappen, maar zo zal je niet te weten komen of het je tegen de verwachtingen in wel kan liggen. Ik dacht tot over een paar jaar oh neen silents dat is enkel goed voor slapstick, maar verdorie wat een sfeervolle werkjes heb ik daar in ontdekt. Blood & gore oh wat goedkoop totdat ik ontdekte dat het toch allemaal niet zo simpel is en dat er best ook wel goede verhalen of concepten achter kunnen zitten (al is dat dan weer heel subjectief). En ja ik zucht en vloek op de nominaties waarvan ik vrees die me niet gaan liggen, maar koppig als ik ben worstel ik me door de niet geziene films heen in de hoop dat er dan toch iets leuks gaat tussen zitten. En ja er zullen nogal wat ontgoochelingen tussen zijn, maar zeker wel positieve verrassingen en daar doe ik het voor en zal dat ook blijven doen. De enige waarvan ik zeker weet dat hij ook zulke 'opofferingen' wil doen is joolstein. Ook Onderhond deed en doet dat ik denk ik nog steeds al is het maar om te kunnen stemmen op die andere film bij een KO (en heeft zonder twijfel wel vaker de wind van voren gekregen hierdoor, ook ik heb dat een paar keer mogen ondervinden). Neen ik verwacht niet dat iedereen dat gaat doen. Ik had enkel gehoopt dat het de deelnemers wat meer zou aanzetten om verder te kijken dan wat ze al kennen of leuk vinden. Maar als de films die hen al aanspreken uiteindelijk het gaan halen, dan denk ik niet dat ze nog gaan omkijken naar de rest waarvan ze denken dat is wellicht toch niks voor mij.
De opzet was inderdaad niet kijk al de genomineerde horrorfilms, maar ik had er toch wel een beetje op gehoopt dat er wat meer diversiteit aan de dag werd gelegd. Ik zou het gewoon leuk vinden om niet te moeten denken oh het is aan Glacius dat zal wel weer meer iets richting thriller worden, eerder suggestief, Shinobi waarschijnlijk iets uit dit decennium,Cikx arthouse, symboliek, op het randje van horror zeker geen gore, Kondoro0614 grote kans op een zombiefilm... Voor mij te veel hetzelfde te weinig variatie, te voorspelbaar en te weinig uitnodigend.
Daarom dat ik het zo ontzettend jammer vond dat Collins niet eens door de voorronde geraakte. Hij heeft een lijst opgesteld van films die hij echt leuk vind en er variatie in gelegd. Persoonlijk vond ik het een zeer uitnodigende lijst met veel lef omdat hij niet voor klassiekers is gegaan. Hij zei nog ach maakt niet uit als ik er snel uit lig, ik vind het selecteren en kijken van films sowieso leuker dan de uiteindelijke uitkomst van de KO fase. En neen niet al zijn films waren een success maar nieuwsgierig maakten ze mij wel telkens weer.