- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Herutâ Sukerutâ blijft de enige film van het hele spel dat ik niet heb gezien en tenzij winst van Cikx denk ik niet dat ik deze ooit zal gaan kijken.
Beste films van het lijstje van Cikx: Rosemary's Baby (1968), Perfect Blue (1997), Orphan (2009)
Beste films van IH88: The Descent (2005), Alien (1979), A Nightmare on Elm Street (1984)
De rest van beide lijstjes zijn hoogstens leuk voor een keer. Ik vind het nog steeds vreemd dat de originele Invasion of the Body Snatchers me weinig doet, de remake eigenlijk ook niet.
Ondanks Alien vind ik de top 3 van Cikx dan toch aantrekkelijker
Cikx 1
IH88 0
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3846 stemmen
Mijn stem gaat naar IH88. Cikx heeft hereditary, Mandy (die ik tot nu toe niet heb kunnen uitzitten) en het volgens mij vreselijk overroepen ôdishon. Daartegenover staan A Nightmare on Elm Street, Shaun of the Dead en cloverfield. Helemaal mijn ding. De keuze was dan ook makkelijk deze keer.
Cikx 2
IH88 1
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Gisteren de laatste film bekeken die ik nog niet gezien had. "I Saw the Devil" uit het rijtje van IH88. Ja, die film hakte er wel in. Letterlijk en figuurlijk.
Het rijtje van Cikx bevat twee toppers: Herutâ Sukerutâ (aanrader!) en Under the Skin.
Ook het rijtje van IH88 bevat twee toppers: Repulsion en Cloverfield.
Het gemiddelde voor Cikx is 3,9 en dat van IH88 3,75. Dus beide users ontlopen elkaar niet veel. Mijn stem gaat uiteraard uit naar de user met het hoogste gemiddelde en dat is Cikx.
Cikx 3
IH88 1
Collins
-
- 7301 berichten
- 4317 stemmen
Ik zie weinig onderbouwende tekst bij de ratings. Nieuwe trend? Ik voeg mij.
Cikx 6
IH88 5
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
Mijn excuus is dat ik via mijn telefoon typte en dan is er die vervelende autocorrect.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Cikx 6
IH88 5
We hebben ondertussen alle lijsten zien passeren en misschien willen de mensen niet in herhaling vallen. Ook ik weet niet veel meer wat te zeggen. Ik ben ook bezig met een horrordraft op een ander forum, daarom dat ik nu vooral films ben aan het kijken die daarop voorkomen. Wie interesse heeft kan ik de lijst wel pm'en als jullie willen weten hoezeer die afwijkt van die van ons.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Het ontloopt elkaar weinig wat mij betreft. Ik moet Heruta Sukeruta en Panna a Netvor ooit nog eens gaan kijken, maar Cikx heeft verder 7 films die ik redelijk tot heel erg kon waarderen. Over Rosemary's Baby zullen we het dan maar niet hebben. Van IH88 heb ik er 9 gezien, en ook daar zit weinig tussen wat ik echt niet kan smaken en met Alien en Body Snatchers als hoogtepunten - al vond ik I Saw The Devil niet meer dan gemiddeld. Maar toch, gemiddeld genomen vind ik de flims van Cikx nét iets sterker, en hij gaat er nipt met de overwinning vandoor.
Cikx 7
IH88 5
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Toch wel een verrassing de topfavoriet uitgeschakeld... Cikx naar de halve finale
Battle 10: TornadoEF5 vs Shadowed
TornadoEF5
Suspiria (1977)
The Fly (1986)
Grave (2016)
Saw (2004)
The Conjuring (2013)
Wolf Creek (2005)
Crimson Peak (2015)
What We Do In The Shadows (2014)
Scream (1996)
As Above, So Below (2014)
Shadowed
Martyrs (2008)
Mother! (2017)
Insidious (2010)
Jaws (1975)
The Void (2016)
Revenge (2017)
The Mist (2007)
Man Bites Dog (1992)
Drag me to Hell (2009)
Krampus (2015)
Winnaar komt uit tegen U96 of John Milton
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
2 lijstjes waar niet veel tussen zit dat ik echt goed vind.
TornadoEF5 1
Shadowed 0
joolstein jij stemde niet op de vorige battle, geen zin meer?
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Ik moet voorlopig toch even passen. Maar liefst 4 films niet gezien van Shadowed. Misschien lukt het mij vandaag nog een filmpje te bekijken uit zijn lijst.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13395 stemmen
Het scheelt heel weinig. Tornado heeft 4 achten, Shadowed 4 achten en een negen zelfs, maar ook weer een zesje meer. Ik heb het echt op moeten tellen en delen, waarna Shadowed met een 7.4 gemiddeld net ééntiende punt hoger uitkomt... dankzij het Jaws voor mijn neus wegsnatchen dus, Shadowed. 
TornadoEF5 1
Shadowed 2
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8935 stemmen
jij stemde niet op de vorige battle, geen zin meer?
Tja, ik verlies toch vaak mijn interesse bij KO.
Maar nu ik er toch ben! In de vorige battle kwam Shadowed uit tegen ZZ TOP. Mijn stem ging toen naar Shadowed. Echter vond ik The Mist niet bijster goed. Mother! is wel erg goed maar die beoordeel ik dan weer niet op het genre horror. Toch is het Man Bites Dog waardoor hij nu niet mijn stem krijgt want dat is totaal mijn ding niet (Ook op horror-gebied zelfs twijfelachtig, IDMB vermeld het pas als vierde en laatste genre) In dat opzicht vallen de films van TornadoEF5 wel allen onder horror dus krijg hij mijn stem!
TornadoEF5 2
Shadowed 2
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
Ontloopt elkaar niets. Shadowed heeft uiteindelijk een haai die alle films van Tornado opvreet. Een vlieg maakt daar geen verschil meer in.
TornadoEF5 2
Shadowed 3
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
Beide lijstjes verschillen onderling maar 0,2 verschil wat gemiddelde betreft in voordeel van Shadowed.
Beide lijstjes hebben twee onvoldoendes, maar beschikken verder wel over een aantal goede tot zeer goede films. Zo heeft TornadoEF5 drie films met 4* en eentje met 4 erin staan. Shadowed daarentegen zelfs eentje met 4,5 sterren en liefst 5 films met 4 sterren. Daarom mijn voorkeur naar Shadowed.
TornadoEF5 2
Shadowed 4
Noodless
-
- 10044 berichten
- 6180 stemmen
IH88 Gisteren speciaal nog naar een film van je lijst gekeken omdat ik je al op voorhand in de finale zag. Aangezien ik er nog drie moest zien bij jou....gisteren tijd voor gemaakt.
Invasion of the Body Snatchers (1956)
Moet zeggen dat ik de remake van 1978 toch beduidend veel beter vind. Maar eindelijk toch eens gezien.
Cikx
-
- 2120 berichten
- 1083 stemmen
Beide lijstjes zaten bij mijn top 6, maar ik ga dit keer voor Shadowed aangezien hij een hoger gemiddelde heeft.
TornadoEF5 2
Shadowed 5
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Van Shadowed zonet "Revenge" bekeken. Dat was genieten geblazen. Ik ga nu Krampus bekijken, dan heb ik van beiden 8 films gezien en kan ik stemmen.
IH88
-
- 9734 berichten
- 3186 stemmen
IH88 Gisteren speciaal nog naar een film van je lijst gekeken omdat ik je al op voorhand in de finale zag. Aangezien ik er nog drie moest zien bij jou....gisteren tijd voor gemaakt.
Invasion of the Body Snatchers (1956)
Moet zeggen dat ik de remake van 1978 toch beduidend veel beter vind. Maar eindelijk toch eens gezien.
Ik vind beide Invasion`s eigenlijk even goed. Heel anders van toon, maar toch beide zeer vermakelijk. De 1956 versie vind ik iets meer sfeer hebben. Gefeliciteerd trouwens Cikx. Mooie battle waarbij het (voor mij) jammer is dat niet iedereen gestemd heeft. Gezien de voorrondes had ik dan misschien iets meer kans gemaakt. Maar goed, c'est la vie
.
wibro Revenge is inderdaad een geweldige film. Grootste verrassing van dit jaar misschien wel.
Shadowed
-
- 11414 berichten
- 6715 stemmen
wibro Revenge is inderdaad een geweldige film. Grootste verrassing van dit jaar misschien wel.
Helemaal mee eens