• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.399 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.649 acteurs
  • 199.109 gebruikers
  • 9.378.090 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shadowed met grote voorsprong door.

Op die van Tornado tegen baspls na zijn de battles nog niet echt spannend geweest hier.

De laatste dan deze ronde: IH88 vs Hollywood007

IH88

The Descent (2005)

Alien (1979)

A Nightmare on Elm Street (1984)

Shaun of the Dead (2004)

I Saw the Devil (2010)

Repulsion (1965)

Invasion of the Body Snatchers (1956)

Annihilation (2018)

Cloverfield (2008)

The Skin I Live In (2011)

Hollywood007

House of Wax (1953)

Summer of 84 (2018)

Ghost stories (2017)

Train to Busan (2016)

El Orfanato (2007)

Eden Lake (2008)

Bride of Frankenstein (1935)

The Pit and the Pendulum (1961)

The Woman in Black (2012)

Housebound (2014)

Winnaar komt uit tegen Cikx in de eerste kwartfinale

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik veronderstel dat IH88 redelijk veel stemmen gaat krijgen met stemmentrekker Alien (die vorig jaar de KO won toen het film tegen film was). Hij kreeg ook de meeste voorkeurstemmen voor de schifting. Voor The Descent en A Nightmare kan ik nog wel warm lopen (hoewel ik de 3de uit de reeks leuker vind). De rest ben ik toch maar matig enthousiast over ondanks dat de lijst toch vrij gevarieerd is.

Holly heeft het afschuwelijke Eden Lake en nog wel enkele waarvan mijn ogen gaan rollen. Aan de andere kant meer lef in haar keuzes. House of Wax, Pit and the Pendulum, Train to Busan, Bride to Frankenstein allemaal leuk. Uiteindelijk toch meer leuke bij Holly dus.

IH88 0

Hollywood007 1

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

IH88 1

Hollywood007 1

Niet Alien maar I Saw The Devil scoort extra bij mij. Net wat betere lijst.

Offtopic: Ik vind dit een leuke opzet, komt er hierna nog zo'n toernooi?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Zandadder schreef:

IH88 1

Hollywood007 1

Niet Alien maar I Saw The Devil scoort extra bij mij. Net wat betere lijst.

Offtopic: Ik vind dit een leuke opzet, komt er hierna nog zo'n toernooi?

Als we in de halve finale komen ga ik jullie bevragen wat jullie ervan vonden. Of dit voor herhaling vatbaar is of jullie misschien liever toch film tegen film hebben. Of de nominaties anders moeten. Of er wat meer variatie moet zijn in keuzes om te vermijden dat ieder jaar dezelfde films gaan terugkomen.

Maar dit is sowieso voor maximum 1 keer per jaar te doen na de horrorchallenge.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

ik ga toch voor Hollywood haar lijst, staan iets meer toppers in voor mij dan IH88 zijn lijst dus:

IH88 1

Hollywood007 2

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

IH88 1

Hollywood007 3

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

IH88 2

Hollywood007 3

joolstein

• 10841 berichten
  • 8936 stemmen

IH88 9/10

Alien is een onbetwist horror-SF spektakel. Regisseur Neil Marshall (sowieso een erg leuke regisseur) maakte met de The Descent een fantastische horrorfilm, waar sterke vrouwen de hoofdrol spelen. Nog voordat het hip werd zoals in Annihilation. Een aardige film maar niet meer. Zo ook A Nightmare on Elm Street, Invasion of the Body Snatchers en Cloverfield. Shaun of the Dead was voor mij een verschrikking; flauwe grappen, Queen-muziek en wat zombies Als twee elementen in de film me al niets doen en de derde minimaal aanwezig was, levert dat een onvoldoende op. Ang-ma-reul Bo-at-da (I Saw the Devil ) en Repulsion waren dan wel weer erg leuke films! The Skin I Live In is de film die ik nog niet heb gezien.

Hollywood007 10/10

Lastig lijstje om te beoordelen. Echter zitten er geen echt slechte films tussen; Voor mij is The Pit and the Pendulum de beste film Ik hou van die oude Edgar Allan Poe verfilmingen Ook House of Wax was een erg leuke keuze, gevolgd door The Woman in Black niets nieuws maar ik krijg nooit genoeg van goede klassieke spookhuis-verhalen. Van dezelfde regisseur James Watkins kwam ook Eden Lake. Film met voor mij een beetje dubbele gevoelens; de horror kwam uit een sociale verschillen. En die angst voor zeg...Tokkies was erg goed. Maar doordat er net zulke ondoordachte keuzes worden gemaakt als in elke slasher was het een stuk minder. Het Spaanse El Orfanato, het Engelse Ghost stories, het Amerikaanse Summer of 84 en het al wat oudere Bride of Frankenstein waren alle geen verkeerde films. Op Busanhaeng was van toepassing 'Minder is beter' Deze actiefilm met zombies was prima mar viel net iets teveel in herhaling met zijn zombiegolven. Housebound was een leuke film waar humor en horror wel voor mij werkte.

Het gemiddelde van mijn waarderingen werd bij IH88 naar beneden gehaald door Shaun of the Dead Daardoor is de lijst van Holly de winnaar:

IH88 2

Hollywood007 4

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

IH88 met een klein verschil meer (Cloverfield behoort tot mijn favorieten evenals The Descent en Alien staan allemaal in mijn top 75.)

Van Holly staat Train to Busan in mijn 75 maar die kan niet op tegen de 3 van 88.

IH88 3

Hollywood007 4

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

IH88 was ook een van mijn nominaties, en met een lijst waarvan ik alles heb gezien.

Twee x 3.5*, zeven keer 4* en één 4,5*. Dan is het bekeken, Holly. En niet naar Alexspy luisteren, Eden Lake is alles behalve afschuwelijk

Althans, hij is absoluut afschuwelijk, maar dat is juist de bedoeling.

IH88 4

Hollywood007 4

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

En niet naar Alexspy luisteren, Eden Lake is alles behalve afschuwelijk

Helaas onthou ik vooral domme acties, clichés en toevalligheden in het 2de gedeelte. Exact hoe mening andere horrorfilms zijn gemaakt.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

John Milton schreef:

En niet naar Alexspy luisteren, Eden Lake is alles behalve afschuwelijk

Waar voor mij de horror echt doordringt bij Eden lake is het feit dat dit best wel een real life situatie kan zijn. In deze tijd zou ik er niet van verschieten moest ik dit in de krant lezen.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Leuke battle tot nu toe . En Eden Lake + 1. Afschuwelijk, maar steengoed. Zou je inderdaad zomaar in de krant kunnen lezen.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

IH88 heeft een van mijn favoriete lijstjes met toppers als Alien, Repulsion, Annihilation en Cloverfield. Ook The Skin I Live In, Invasion of the Body Snatchers en The Descent vond ik goed. I Saw The Devil vond ik aardig en enkel A Nightmare of Elm Street vond ik minder.

Van Hollywood heb ik alleen The Orphanage en Train to Busan gezien die ik allebei goed vond. Maar goed, ik zal me deze keer maar onthouden van stemmen.

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Ontzettend moeilijk om voor deze een stem uit te brengen. Ik volg 'IH88' al een geruime tijd en ik merk dat de smaak tussen beiden vaak best gelijk liggen, en Hollywood heeft dan wel twee films waar aan ik ben verkocht: 'Eden Lade' en 'Train to Busan'. Ik denk toch dat 'IH88' hier wint in mijn ogen, Alien (1979), A Nightmare on Elm Street (1984) ,Shaun of the Dead (2004) alle drie geweldige films. 'The Descent' vond ik zelf dan weer wat minder maar die heb ik te vaak gezien. Yep, 'IH88' past toch meer na mijn smaak ondanks dat ik dan wel twee geweldige films moet laten vallen!

IH88 5

Hollywood007 4

Beiden lijsten had ik genomineerd.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

IH88 - 6

Hollywood007 - 4

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Van beide lijstjes 7 films gezien. Het zijn vooral de oudere films ( telkens twee ) aan beide kanten die bij mij in de wachtkamer liggen. Qua gemiddelde licht voordeel voor IH88 met 7,3 tegenover Hollywood007 met precies 7. IH88 heeft de megatopper Alien in zijn lijst. Een Top 10 film aller tijden bij mij, maar ik zou hem toch niet genomineerd hebben indien ik aan de beurt was geweest. Discussie vatbaar uiteraard, maar ik blijf deze film meer als SF zien dan horror. Dit terzijde. Daarnaast twee mooie films met vier sterren nl. The Descent (2005) en The Skin I Live In (2011). De rest best aardig, alleen Annihilation (2018) vond ik een matige film.

Bij Hollywood007 twee films met 4* El Orfanato (2007) en Eden Lake (2008) alexspyforever . Train to Busan (2016) vond ik ook prima met 4 sterren. Dan één zeven en twee zesjes. Alleen Woman in Black vond ik matig. Tja, knoop doorhakken .....de voorkeur gaat dan toch naar IH88; ondanks Eden Lake. Sorry Hollywood007

IH88 - 7

Hollywood007 - 4

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

Het valt stil, ik denk niet dat ik nog kan bijbenen

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Even wat ruimte in mijn drukke werkschema, dus ik zal ook eens een stem uitbrengen ?

IH88 heeft met I Saw the Devil (2010), A Nightmare on Elm Street (1984) en Alien (1979) (al blijft Aliens voor mij de beste film uit de reeks) een aantal uitschieters en met een aantal zeer behoorlijke achtervolgers een sterke lijst.

Hollywood007 heeft een aantal redelijke films waar wat mij betreft geen enkele echte hoogvlieger tussen zit, vooral degelijk werk. En een aantal oudjes waar ik zelf niet bepaald een liefhebber van ben.

De keuze is dan ook niet moeilijk voor mij.

IH88 - 8

Hollywood007 - 4

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Gang_Star schreef:

Even wat ruimte in mijn drukke werkschema, dus ik zal ook eens een stem uitbrengen ?

IH88 heeft met I Saw the Devil (2010), A Nightmare on Elm Street (1984) en Alien (1979) (al blijft Aliens voor mij de beste film uit de reeks)

Ik dacht dat ik de enige was die Aliens beter vind dan Alien. Sommige mensen vinden Aliens ook horror, maar voor mij is het toch op de eerste plaats actie/sci-fi. Alien is op de eerste plaats horror, en daarnaast ook een sci-fi avontuur.

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Sterke films op beide lijstjes, maar de films van Hollywood007 scoren gewoon net iets beter.

Uit het lijstje van Holly kwam ook één van de leukste ontdekkingen van deze challenge. Housebound (2014).

IH88 8

Hollywood007 5

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

Leuk dat ik je een ontdekking heb kunnen geven Collins

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ik dacht dat ik de enige was die Aliens beter vind dan Alien. Sommige mensen vinden Aliens ook horror, maar voor mij is het toch op de eerste plaats actie/sci-fi. Alien is op de eerste plaats horror, en daarnaast ook een sci-fi avontuur.

Alien draait meer om de spanning en sfeer, waar Aliens juist meer een volbloed actiefilm is en geen horrorfilm. Ik ben een groot liefhebber van actiefilms en dat is dan ook de reden dat ik Aliens sterker vind dan Alien. Juist de actie in Aliens maakt deze film zo tof wat mij betreft.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Vanmorgen Housebound afgekeken en dat was een flinke tegenvaller. Met een gemiddelde van 4,08 voor het lijstje van IH88 en 3,33 voor dat van Hollywood007 is deze battle een duidelijke overwinning voor IH88.

IH88 9

Hollywood007 5

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Jullie zijn zeker niet de enigste!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Niet zeveren de Alien films zijn allemaal horror. Ik vind Zombieland ook meer comedy dan horror maar het blijft toch horror.

IH88 wint (maar het werd geen walkover) en neemt het morgen op in de eerste kwartfinale tegen Cikx.

Hier vinden jullie nog eens het overzicht, 2de tabblad

Populairste horrorlijstjes - Google Spreadsheets - docs.google.com

En hier de lijst van films per deelnemer, 1ste tabblad:

Horror draft - Google Spreadsheets - docs.google.com

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

alexspyforever schreef:

Niet zeveren de Alien films zijn allemaal horror. Ik vind Zombieland ook meer comedy dan horror maar het blijft toch horror.

. Toch wel leuk dat je Zombieland er telkens bij blijft halen .

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

. Toch wel leuk dat je Zombieland er telkens bij blijft halen .

Ja ik kon ook Tucker & Dale vs Evil, Shaun of the Dead of een andere parodie genomen hebben als voorbeeld. Punt is het is horror. En Alien is net zoals veel andere sci-fi films een sci-fi horror. Als een alien die uit iemand zijn buik springt geen horror is dan is het merendeels van de genomineerde films ook meer drama dan horror.ieder jaar komt fdie discussie weer terug rond de Alien films. Waarom juist die films terwijl er zoveel ander zijn waar je dezelfde discussie kunt rond gaan voeren. Sci-fi uitsluiten dan ga je er een pak ongelukkig maken hier denk ik, mij inbegrepen.

Veel zombiefilms vallen ook onder het sci-fi label

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

proficiat IH88. IK had niet gedacht zelfs tot hier te raken met mijn lijst

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kwartfinales

Cikx vs IH88

Cikx

The Neon Demon (2016)

Rosemary's Baby (1968)

Hereditary (2018)

Mandy (2018)

Ôdishon (1999)

Perfect Blue (1997)

Under the Skin (2013)

Herutâ Sukerutâ (2012)

Orphan (2009)

Panna a Netvor (1978)

IH88

The Descent (2005)

Alien (1979)

A Nightmare on Elm Street (1984)

Shaun of the Dead (2004)

I Saw the Devil (2010)

Repulsion (1965)

Invasion of the Body Snatchers (1956)

Annihilation (2018)

Cloverfield (2008)

The Skin I Live In (2011)

Winnaar hiervan neemt het op tegen Shinobi of Noodless

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.