• 15.823 nieuwsartikelen
  • 178.404 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.111 gebruikers
  • 9.378.150 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Vandaag nog gauw een filmpje van Alexspy.... bekeken maar die - ik heb het over Haunter - vond ik niet al te best.

Resultaat is dat Noodless een gemiddelde heeft van 4,07 en Alexspy... een gemiddelde van 3,5. Duidelijke overwinning van Noodless dus.

Stand;

Noodless - 9

Alexspyforever - 4

Oh, nog iets over de criteria die ik voor mijzelf stel. In de kwartfinale ga ik uit van 7 van de 10 films die ik van elke deelnemer gezien moet hebben. Wel erg tijdrovend allemaal maar het voordeel is wel dat je nieuwe ontdekkingen doet op filmgebied. Sinds ik aan deze game meedoe heb ik 7 horrorfilms bekeken waarvan ik Re-animator uit 1985 en Ghostland uit 2018 zonder meer de besten vind.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

wibro schreef:

Vandaag nog gauw een filmpje van Alexspy.... bekeken maar die - ik heb het over Haunter - vond ik niet al te best.

Resultaat is dat Noodless een gemiddelde heeft van 4,07 en Alexspy... een gemiddelde van 3,5. Duidelijke overwinning van Noodless dus.

Stand;

Noodless - 9

Alexspyforever - 4

Oh, nog iets over de criteria die ik voor mijzelf stel. In de kwartfinale ga ik uit van 7 van de 10 films die ik van elke deelnemer gezien moet hebben. Wel erg tijdrovend allemaal maar het voordeel is wel dat je nieuwe ontdekkingen doet op filmgebied. Sinds ik aan deze game meedoe heb ik 7 horrorfilms bekeken waarvan ik Re-animator uit 1985 en Ghostland uit 2018 zonder meer de besten vind.

Misschien toch beter Alice, sweet Alice gekeken

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

Noodless - 10

Alexspyforever - 4

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ik ben straks even weg, dus ik plaats deze battle wat vroeger. Noodless gaat zoals verwacht door. Proficiat

Battle 7: Shadowed vs ZZ TOP

Shadowed

Martyrs (2008)

Mother! (2017)

Insidious (2010)

Jaws (1975)

The Void (2016)

Revenge (2017)

The Mist (2007)

Man Bites Dog (1992)

Drag me to Hell (2009)

Krampus (2015)

ZZ TOP

The Evil Dead (1981)

Braindead (1992)

Haute Tension (2003)

Mirrors (2008)

The Hidden (1987)

Split (2016)

Night of the Creeps (1986)

The Rezort (2015)

Christine (1983)

The Uninvited (2009)

Winnaar komt uit tegen TornadoEF5

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hier ga ik kort zijn. Op beide lijstjes zie ik weinig films die ik echt leuk vind.

Ik denk dat ik bij Shadowed Revenge als beste had gekozen en die heeft ook heel wat mankementen. The Void was wel interessant maar jammer dat ze het niet bij gewoon monsterfilm hadden gelaten en daar nog een halfbakken verhaaltje over een sekte of what het ook was aan te breien. Zeker de bovenste helft van de lijst lijkt zo geplukt uit een lijstje populairste horrors van het betreffende jaar. Ach Drag me to Hell was ook nog wel te doen.

ZZ TOP heeft dan wel gelukkig 1 topper in de vorm van Braindead. Night of the Creeps was lekker 80s en ook The Hidden was wel interessant alsook The Rezort maar geen uitschieters. Van Evil Dead ben ik dus duidelijk geen fan.

Shadowed 0
ZZ TOP 1

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Shadowed 1

ZZ TOP 1

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

Shadowed 2 (Mother! en Man Bites Dog kan ik extra waarderen)

ZZ TOP 1 (Ondanks Christine vriend)

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Shadowed 3

ZZ TOP 1

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Van beiden 6 films gezien.

Ondanks de 1,0* voor Drag Me to Hell ga ik toch voor Shadowed dit vanwege het meer dan uitstekende Martyrs (5,0*) en ook nog eens drie films die bij mij een 4,5* scoren. Dan heb ik het over Mother!, Insidious en Jaws.

ZZ TOP moet het van mij vooral hebben van Braindead, Haute Tension en Mirrors die bij mij allen een 4,0* scoren.

Uitslag:

Shadowed 4

ZZ TOP 1

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Misschien toch beter Alice, sweet Alice gekeken

Ben ik nu aan het bekijken. Ik ben reuze benieuwd.

Edit: En hij is erg goed.

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Twee leuke lijstjes ! Als ik naar het gemiddelde weer kijk, is het maar een heel klein verschil tussen beide, 0,25 punten in voordeel van Shadowed. Ook qua aantal gezien ontlopen ze elkaar heel weinig ( 9 tegenover 10 films van ZZ TOP gezien ). Het lijstje van ZZ TOP heeft twee toppers met Haute Tension en The Evil Dead (1981) met 4*. Wel maar eentje met 4 sterren, de rest zijn ook leuk...maar scoren wat minder. Alleen The Uninvited (2009) vond ik een zwakke film. Bij Shadowed , ondanks het kleine verschil qua gemiddelde, is de lijst voor mij heel wat aantrekkelijker. Redenen zijn : de absolute topper Martyrs

( grrrr...was me gewoon voor om te kiezen en dat als eerste na alexspyforever ) en toch ook heel wat films met vier sterren, nl. liefst 5. In tegenstelling tot vele users vind ik Insidious (2010) een zeer zwakke film. Maar laat het duidelijk zijn dat ik deze lijst erg sterk vind.

Shadowed 5

ZZ TOP 1

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Noodless schreef:

Twee leuke lijstjes ! Als ik naar het gemiddelde weer kijk, is het maar een heel klein verschil tussen beide, 0,25 punten in voordeel van Shadowed. Ook qua aantal gezien ontlopen ze elkaar heel weinig ( 9 tegenover 10 films van ZZ TOP gezien ). Het lijstje van ZZ TOP heeft twee toppers met Haute Tension en The Evil Dead (1981) met 4*. Wel maar eentje met 4 sterren, de rest zijn ook leuk...maar scoren wat minder. Alleen The Uninvited (2009) vond ik een zwakke film. Bij Shadowed , ondanks het kleine verschil qua gemiddelde, is de lijst voor mij heel wat aantrekkelijker. Redenen zijn : de absolute topper Martyrs

( grrrr...was me gewoon voor om te kiezen en dat als eerste na alexspyforever ) en toch ook heel wat films met vier sterren, nl. liefst 5. In tegenstelling tot vele users vind ik Insidious (2010) een zeer zwakke film. Maar laat het duidelijk zijn dat ik deze lijst erg sterk vind.

Shadowed 5

ZZ TOP 1

Je lijstje was voor mij een stuk minder aantrekkelijk geweest met bijvoorbeeld Martyrs en Eden Lake. Zeker als die in de plaats van A Quiet Place of the Birds waren gekomen. Ik vind Insidious ook zeer zwak en lijkt niet echt in het lijstje thuis te horen.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Noodless schreef:

Twee leuke lijstjes ! ( 9 tegenover 10 films van ZZ TOP gezien ).

Shadowed 5

ZZ TOP 1

Welke is de laatste die nog niet gezien is?

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Shadowed heeft in deze battle het lijstje dat mij het meeste aanspreekt. Mother! was mijn favoriete film van vorig jaar. Martyrs en Revenge vond ik ook erg sterk. The Void en Jaws waren iets minder mijn ding maar wel aardig om eens gezien te hebben. Insidious moet ik nodig weer eens herzien. Man Bites Dog en The Mist zijn ook nog eens twee films die ik graag wil zien.

De films die ZZ TOP op zijn lijstje heeft staan spreken me wat minder aan. Vooral The Evil Dead vond ik niet te harden. Braindead en Mirrors vond ik wel aardig. Haute Tension en Split vind ik de beste uit de lijst, maar met 3.5* halen ze het niet bij de toppers van Shadowed.

Shadowed 6

ZZ TOP 1

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

Shadowed 10/10

The Void was vorige jaar mijn meest favoriete film, Martyrs sloeg bij mij in als een bom. Insidious, Revenge waren prettige films al miste ik bij de laatste wel een bepaalde heftigheid die vaak zit in rape/revenge films. Jaws is ook wel prima. Mother! is een hate it or love it film Ik vond het heerlijke film en hoor dus bij de laatste groep. Maar horror... vond ik het niet echt anders waren alle bijbel-verfilmingen en films die handelen over ecologische problemen dit ook! Verder stonden erop het lijstje een paar films die ik niet had gezien.Het mij tegenvallende The Mist (dik er opliggende maatschappijkritiek) Krampus die, ondanks de vele B-films die ook die naam dragen, bij mij reuze mee viel. Erg fijn creature-design. De verrassing was Drag me to Hell, wat een heerlijke film was dat! Man Bites Dog is duidelijk niet aan mij besteed. Bah, die aanklacht op de beeldvorming in de pers. Ik kijk veel liever Henry en Angst.

ZZ TOP 10/10

Braindead is een absolute topper! Die scene met de pap is ongeëvenaard! The Evil Dead met de enige echte Ash Drie films en de erg fijne serie Ash vs Evil Dead, Ja is ben een fan-boy. Haute Tension en Christine zijn sterke genre-films De Films Mirrors, The Hidden en Split, zijn zeker wel goed maar te mainstream (lees veilig) voor mijn horrorhart. Ook in dit lijstje had een paar niet geziene films; Night of the Creeps was een zeer aangename verrassing! Vol gave one-liners en als de komedie op deze manier wordt gedaan, ben ik blij. The Rezort ook die film vond het nodig om er weinig subtiele maatschappijkritiek erin te stoppen. Het maakt de film niet echt beter erop. Tja, en dan was er nog The Uninvited. Ik snap nog steeds niet hoe ze in deze remake van een toch wel briljante plot een zo bloedloze, tamme standaard film wisten te maken?

Uiteindelijk is het lijstje van Shadowed dus net iets sterker en krijg mijn stem.

Shadowed 7

ZZ TOP 1

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

Heel moeilijke keuze, ik ga straks proberen nog een filmpje van zztop een lijst te bekijken zodat ik van elk 7 films gezien heb.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein je weet toch dat The Univited een remake of re-adaptatie was van het Zuid-Koreaanse A Tale of Two sisters? Janghwa, Hongryeon (2003) Jazeker weet je dat want ik lees het in je reactie bij de film.

Ook dat origineel was in mijn herinnering vrij tam en bloedeloos.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Shadowed - 8

ZZ TOP - 1

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

alexspyforever schreef:

Ook dat origineel was in mijn herinnering vrij tam en bloedeloos.

Bloedeloos als in Armetierig of Slap. A Tale of Two sisters weet op een goede manier een erg spannend en beklemmend verhaal te vertellen met een zeer goede twist. Suspense of Eng zonder ook maar iets teveel te tonen. Tam vond ik die niet, meer een soort Val Lewton maar dan op zijn Koreaans. The Univited kent alleen maar suffe jump-scares en ook al zie je wat meer enge beelden waren die vooral misplaatst.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:
(quote)

Bloedeloos als in Armetierig of Slap. A Tale of Two sisters weet op een goede manier een erg spannend en beklemmend verhaal te vertellen met een zeer goede twist. Suspense of Eng zonder ook maar iets teveel te tonen. Tam vond ik die niet, meer een soort Val Lewton maar dan op zijn Koreaans. The Univited kent alleen maar suffe jump-scares en ook al zie je wat meer enge beelden waren die vooral misplaatst.

Natuurlijk is dat ook weer heel subjectief wat je zegt
De film heeft zeker zijn spannende momenten van wat ik me nog herinner. Maar ik weet niet of het allemaal nodig of een meerwaarde was voor de onthulling van het mysterie op het einde die dan veel minder complex bleek dan de hele toewerking erheen. Ik denk dat de film vooral hoge ogen scoorde omdat blijkbaar enkel de vader en 1 dochter aanwezig waren in het huis en die andere 2 geesten of hersenspinsels waren terwijl je de hele tijd zit te denken dat het om 4 mensen gaat.
je kan het een gimmick noemen. De een zal het briljant vinden en de ander zal eerder denken ja leuk, de schouders ophalen en de volgende film opzetten

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

alexspyforever

Spannend is inderdaad subjectief En briljant is eigenlijk niet niet het juiste woord. Maar ongeacht of de film nu wel of niet spannend was, zag ik in de remake nergens iets terug waardoor het zijn voorbeeld evenaart. Niet in het camerawerk, niet in het acteren of in een mooie stijlvolle locatie. Ik vond zelf dat aan het verhaal op een verkeerde manier gesleuteld was. Alles werd netjes uitgespeld en de twist met de geesten of hersenspinsels was ook niet heel doeltreffend. Wat rest zijn een stel populaire jump-scares die de film dan ook domineren. En zelfs die aanzwellende muziek... Boem harde knal waardoor je schrik waren wel heel erg standaard uitgevoerd. Maar tja... het blijft een kwestie van smaak.

Ik ben van mening dat het plot van de film afdoen met als zijnde dat het een 'gimmick' was, niet juist! Het is namelijk een interpretatie (er zijn zelfs meer verfilmingen) van een Koreaans sprookje. De sprookjes van de gebroeders Grimm of Hans Christian Andersen zouden dan ook alleen maar bestaan uit 'gimmicks' Terwijl dat hier toch al eeuwenoude diepgewortelde verhalen zijn.

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Shadowed

Krampus (2015)

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Shadowed - 9

ZZ TOP - 1

Shadowed was samen met Tornado het makkelijkst uit te kiezen toen ik zes lijsten moest inleveren. Jaws, Insidious, Revenge, Martyrs, The Mist, Mother! en het onderschatte Drag Me to Hell. Leuke lijst

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Shadowed hoorde ook bij mijn nominaties.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

John Milton schreef:

Shadowed hoorde ook bij mijn nominaties.

Jij zat ook bij de 6 hoor JM .

John Milton

• 24230 berichten
  • 13396 stemmen

Lol jij ook!

Nog even en we kunnen Kumbaya zingen

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

IH88 schreef:

Shadowed - 9

ZZ TOP - 1

Shadowed was samen met Tornado het makkelijkst uit te kiezen toen ik zes lijsten moest inleveren. Jaws, Insidious, Revenge, Martyrs, The Mist, Mother! en het onderschatte Drag Me to Hell. Leuke lijst

Komt het goed uit dat ik misschien zometeen lijnrecht tegenover hem kom te staan

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Shadowed 10

ZZ TOP 1

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2865 stemmen

Shadowed 11

ZZ TOP 1

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

Het is me uiteindelijk niet meer gelukt om nog een filmpje te bekijken gisterenavond dus dan maar stemmen met één film minder. Beide lijsten zijn sterk maar braindead en the evil dead trekken me toch over de streep. Mijn stem gaat naar ZZ TOP. Al zal het maar voor de eer zijn vrees ik.

Shadows 11

ZZ TOP 2

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.