• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.114 gebruikers
  • 9.378.203 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Met sterke films als The Thing (1982) en The Shining (1980) ligt Milton's gemiddelde iets hoger dan dat van Woland.

John Milton 8

Woland 3

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

Voor wat het waard is

John Milton 8

Woland 4

WardT

• 274 berichten
  • 3115 stemmen

John Milton 9

Woland 4

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Wellicht had ik al te veel voorkennis voordat ik de film zag en wetende dat de meeste mensen er een dergelijke interpretatie aan gaven, was de reden dat ik die links liet liggen totdat die vorig jaar werd genomineerd. Dus ja hoe hard ik probeerde het niet vanuit die optiek te benaderen, dat is niet gelukt. En Na 15 minuten was ik evenwel al zo gek geworden van dat kind dus het was zo al een beproeving.

Ok nu plots comfortabele voorsprong voor JM!

En Woland is Roland geworden

Haha ja zie het tikfoutje van de firma ??

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

John Milton 9

Woland 5

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Nu 5/10 gezien van allebei, John komt wat hoger uit.

John Milton 10

Woland 5

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Toch nog vrij vlotte overwinning van John Milton. Hiermee kennen we al 1 kwartfinale.

Battle 6: Noodless vs alexspyforever

Noodless

À l'Intérieur (2007)

The Texas Chain Saw Massacre (1974)

Rec (2007)

Bram Stoker's Dracula (1992)

The Ring (2002)

Ju-on (2002)

The Birds (1963)

Gremlins (1984)

A Quiet Place (2018)

Frontière(s) (2007)

alexspyforever

The Conjuring 2 (2016)

The Innocents (1961)

Spider Baby (1968)

Dolls (1987)

The Company of Wolves (1984)

Communion (1976)

The Wizard of Gore (1970)

Night of the Living Dead (1968)

The Phantom of the Opera (1925)

Haunter (2013)

Ik verwacht een walkover van Noodless. Zijn lijst werd samen met die van Shadowed het 2de meest verkozen (terwijl ik een voorronde moest spelen). Ook ik vind die tot de betere lijsten behoren dus ik zal het geen schande vinden hiervan te verliezen.

Winnaar van dit duel komt uit tegen Shinobi

John Milton

• 24230 berichten
  • 13398 stemmen

Woland schreef:

Ik maak je kapot John Milton!

Kusje erop.

---------------------

Ik heb van Noodless' lijst 9 films gezien, alleen Frontière(s) komt er al een decennium steeds niet van. Deze films scoren een gemiddelde van 7.1 en daar zitten 3 achten bij.

Onze nobele organisator heb ik met 6 titels minder van gezien, al wil ik Spider Baby al vanaf Woland's recensie graag zien. Alexspy's lijst heeft bij mij 4 zevens, een zes en een vijf (voor het Gezelschap van Wolven). Dat komt op een 6.5 gemiddeld. Zeker niet slecht, maar helaas niet genoeg.

Noodless 1

alexspyforever 0

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Van Alex maar 2/10 gezien, dus het ziet ernaar uit dat ik me weer ga onthouden.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Ik ga me niet onthouden want ik wil toch nog gauw een filmpje bekijken van Alexspy.. Voor de kwartfinale ligt bij mij de lat op trouwens 7 films per deelnemer die ik gezien moet hebben.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shadowed schreef:

Van Alex maar 2/10 gezien, dus het ziet ernaar uit dat ik me weer ga onthouden.

Ongekend onbemind zullen we maar zeggen

Wat is dat toch met jullie John Milton en Woland films met symboliek of de meest bizarre en onlogische gebeurtenissen waar ik kop noch staart van kan maken beoordelen jullie hoog. En als het dan fantasy is zoals Company of Wolves, dat van nature al niet kan, dan vinden jullie het niets.

Ik zag gisteren nog The Hitcher, een herziening bleek achteraf. Dit is een realistisch verhaal, in de zin van het is geen fantasy, maar de gebeurtenissen zijn zo ongeloofwaardig en dat vindt het merendeel dan weer geen probleem.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

wibro schreef:

Ik ga me niet onthouden want ik wil toch nog gauw een filmpje bekijken van Alexspy.. Voor de kwartfinale ligt bij mij de lat op trouwens 7 films per deelnemer die ik gezien moet hebben.

Welke heb je nog niet gezien, misschien dat ik een aanbeveling kan doen

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Communion, Haunter en de Wizard of Gore heb ik nog niet gezien. Ik probeer ze te pindakazen maar tot zover zonder resultaat. Lukt het niet, dan gaat mijn stem naar Noodless want die scoort aanzienlijk hoger qua gemiddelde.

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

Noodless 2

alexspyforever 0

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

Van Noodless heb ik alleen een ju-on niet gezien. maar ik ken hem wel Ik heb het grootste deel van de film gezien maar nog niet in zijn volledigheid maar van wat ik ik er al van gezien heb vond ik deze ook heel goed goed. Enkel a quiet place was echt niet mijn ding, frontiere was middelmatig voor de rest zijn al zijn films wel goed

Degene die ik van Alexspyforever gezien heb kunnen niet tippen aan degene die ik van noodless heb gezien. Dus ook al zou ik nog meer films van hem bekijken uit zijn lijst, hij zou toch niet kunnen bijbenen. hoewel ik minder van Alexspyforever gezien heb, weet ik dat noodless zijn lijst meer meer mijn ding is.

Sorry Alex maar ik ga voor noodless. Onze filmsmaak verschilt net iets te hard.

Noodless 3

Alexspyforever 0

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Ik ga hier toch voor alex, al zijn het twee lijstjes die ik allebei niet genomineerd had. Er zijn een paar films bij alex die ik niet geweldig vind, maar daartegenover staan weer een paar toppers als Spider Baby, Night of the Living Dead en het alleraardigste The Innocents. En ook verder is het zeker niet slecht. Bij Noodless houdt het na The Birds, A Quiet Place en Rec wel een beetje op voor mij - niet mijn soort horror.

Noodless 3

Alexspyforever 1

En zelf helaas verloren, maar wel van een waardige tegenstander met een lijstje waarvan ik menig film ook best zelf had kunnen nomineren. Eerste biertje is voor jou John Milton!

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Noodless 3

Alexspyforever 2

Noodless heeft een aantal films die ik behoorlijk goed vond (The Birds, Dracula) eentje met jeugdsentiment (Gremlins) maar verder toch ook een aantal die ik behoorlijk vond tegenvallen (Rec). Alles wat ik heb gezien van Alexspyforever's lijstje vond ik zeker niet tegenvallen met als uitblinker The Innocents (1961) die zelf nog wel op mijn lijst had kunnen doen

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Ik ga voor Noodless wiens lijst ik ook in mijn top 6 had.

The Texas Chain Saw Massacre, REC, A Quiet Place en The Ring zijn stuk voor stuk prima horrorfilms die ik een warm hart toedraag.

Noodless 4

Alexspyforever 2

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Noodless 5

Alexspyforever 2

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

Noodless - 6

Alexspyforever - 2

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Van het lijstje van Alex de afgelopen tijd nog wat bekeken en dat waren (op the Company of Wolves na) fijne verrassingen. In zijn lijstje staan zelfs twee films met 4*. Prima lijst.

Noodless heeft ook een prima steady lijstje. Echter geen 4* film + À l'Intérieur (2007) en vooral Rec (2007) vond ik tegenvallen.

Dus:

Noodless 6

Alexspyforever 3

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Noodless - 7

Alexspyforever - 3

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cikx schreef:

Ik ga voor Noodless wiens lijst ik ook in mijn top 6 had.

The Texas Chain Saw Massacre, REC, A Quiet Place en The Ring zijn stuk voor stuk prima horrorfilms die ik een warm hart toedraag.

Noodless 4

Alexspyforever 2

Gewoon uit nieuwsgierigheid welke heb je van mij dan gezien?

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Gewoon uit nieuwsgierigheid welke heb je van mij dan gezien?

Ik heb The Innocents en The Conjuring 2 gezien. Beide goed (3.5*), maar halen het wat mij betreft niet bij de bovengenoemde films. De overige films buiten Haunter misschien spreken me persoonlijk ook niet aan. Een beetje wat jij met mijn lijst hebt dat het te recent werk is, heb ik ook bij jou lijst dat er maar twee films bijzitten die na 1987 zijn uitgebracht.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Ik heb The Innocents en The Conjuring 2 gezien. Beide goed (3.5*), maar halen het wat mij betreft niet bij de bovengenoemde films. De overige films buiten Haunter misschien spreken me persoonlijk ook niet aan. Een beetje wat jij met mijn lijst hebt dat het te recent werk is, heb ik ook bij jou lijst dat er maar twee films bijzitten die na 1987 zijn uitgebracht.

Dus eigenlijk heb je vooral gestemd op giswerk en veronderstellingen? Vind ik persoonlijk niet echt eerlijk.

En ik maar de moeite doen om bijna al jouw films te kijken.

Denk dat ik volgende keer toch weer gewoon film tegen film doe, dit gaat al erg snel een bepaalde richting uit en meerdere personen die geen motivering geven weet je ook niet wat ze wel en niet hebben gezien.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Dus eigenlijk heb je vooral gestemd op giswerk en veronderstellingen? Vind ik persoonlijk niet echt eerlijk.

En ik maar de moeite doen om bijna al jouw films te kijken.

Denk dat ik volgende keer toch weer gewoon film tegen film doe, dit gaat al erg snel een bepaalde richting uit en meerdere personen die geen motivering geven weet je ook niet wat ze wel en niet hebben gezien.

Tja of de volgende keer een bepaalde grens van films die je gezien moet hebben instellen. Ik denk dat ik mijn smaak wel redelijk goed in kan schatten, maar heb geen zin om elke keer een hele verklaring te moeten geven, dus ik trek mijn stem wel in deze keer.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Tja of de volgende keer een bepaalde grens van films die je gezien moet hebben instellen. Ik denk dat ik mijn smaak wel redelijk goed in kan schatten, maar heb geen zin om elke keer een hele verklaring te moeten geven, dus ik trek mijn stem wel in deze keer.

Neen laat het maar zo, ik heb gezegd dat ieder voor zich moet uitmaken welke criteria hij/zij bepaalt. Ik wilde vermijden dat er anders te weinig zou worden gestemd. Zie dit absoluut niet als persoonlijke aanval. Met film tegen film is het makkelijker enkel stemmen als je beide hebt gezien.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Noodless - 8

Alexspyforever - 3

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Ik heb 5/4 films gezien. Dat is wel mijn minimum. Rec, Texas, The Birds en A Quiet Place allemaal 4 *. De kans dat de 6 films van Alex die ik nog moet zien daar tegenop kunnen acht ik nihil. Dat is voor mij geen giswerk, maar meer gewoon kijken naar wat mijn smaak over het algemeen is. Maar misschien de volgende keer wel weer een andere opzet .

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

alexspyforever 10/10

The Wizard of Gore, The Innocents,Spider Baby,Dolls,Haunter, The Company of Wolves, The Phantom of the Opera scoren bij mij allemaal hoog. Communion ,Night of the Living Dead en The Conjuring 2 waren iets minder maar nog steeds erg sterk.

Noodless 10/10

Heeft met The Birds en The Texas Chain Saw Massacre een paar mooie klassiekers Ook [Rec] en À l'Intérieur waren erg sterke films. Met A Quiet Place had hij ook zeer goede en leuke nieuwkomer. Bram Stoker's Dracula, Frontière(s) en Ju-on zijn zeker goede films (erg van genoten) maar toch iets minder favoriet. Gremlins is voor mij meer de ultieme kerstfilm en The Ring haalt het niet bij het origineel.

Uiteindelijk zijn beide lijstjes best sterk maar Alexspyforever heeft toch net een iets evenwichtiger lijstje:

Noodless - 8

Alexspyforever - 4

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.