• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.405 films
  • 12.229 series
  • 34.009 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.114 gebruikers
  • 9.378.235 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Het ontloopt elkaar bijzonder weinig. U96 heeft er wat meer bekende namen instaan, met klassiekers als The Exorcist, Hellraiser (1 en 2) en Halloween. Maar toch, Halloween vind ik niet heel bijzonder, Pet Sematary is wel aardig maar niet meer dan dat, net als Frailty, en aan het gedrocht The Green Inferno wil ik al liever helemaal niet denken. Ghostland is dan wel weer een erg leuke keuze.

Glacius mist toppers als The Exorcist en kiest sowieso voor iets minder bekende films, maar is over de hele lijn genomen toch net een fractie beter. Het zal niet genoeg zijn voor Glacius ben ik bang, maar mijn stem heeft ie:

U96 - 9

Glacius - 2

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Van U96 alles gezien. Hellraiser I en II natuurlijk oké, samen met The Exorcist. Maar het zijn voor mij eerder de toppers Ghostland en The Others die boven de vier sterren uitkomen. De rest scoren een zesje of een zeven, behalve 1 film die ik echt niet kon smaken nl. The House of the Devil (2009).

Bij Glacius heb ik 1 film niet gezien nl Society. Ik mis hier echt een topper. Twee films met 4 sterren.

4 films met een zesje en 3 films met een zeven. Toch ligt het gemiddelde bij Glacius hoger. De reden is dat U96 één zwakke film in de lijst heeft en dat dit ook door weegt. Maar ik kijk ook naar het aantal toppers en de globale indruk van hun lijstjes, wat maakt dat ik de lijst van U96 toch aantrekkelijker vind.

Dus :

U96 - 10

Glacius - 2

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Vandaag uit het lijstje van U96 de films Ghostland en The Green Inferno bekeken. Vooral Ghostland is erg tof.

En zo kom ik aan de 6 films die voor mij nodig zijn om te stemmen. Gemiddelde voor U96 is 3,92 en voor Glacius 4,0.

Stand:

U96 - 10

Glacius - 3

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Opmerkelijk.

Glacius hoorde bij mijn genomineerden. U96 (met een prima lijst) net niet. Uit het lijstje van U96 heb ik onlangs Halloween (1978) en Hellraiser (1987) na jaren opnieuw bekeken. In mijn herinnering matige films en aldus kleurde deze herinnering de lijst van U96 in negatieve zin. Nu blijkt dat ik mijn oordeel over beide films moet bijstellen. Beide films zijn meer dan behoorlijk goed. Vooral Halloween kon mij zeer bekoren.

Sorry Glacius.

Dus:

U96 11

Glacius 3

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein was The Green Inferno een remake? Toch niet van Cannibal Holocaust want dan denk ik dat Woland moord en brand gaat roepen!

Noodless dat vind ik eigenlijk ook een goede methode om te stemmen, zuiver op gemiddelde had House of the Devil en Green Inferno de lijst van U96 veel pijn gedaan.

wibro thx voor de moeite om nog films te kijken en zo nog een stem uit te brengen.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

Had het al verwacht na slechts 4 stemmen te hebben gekregen in de nominaties. Ik heb wat dat betreft toch een wat andere smaak. 70s horrors (of ouder) bekoren mij niet echt, Giallo en J-Horror ook niet. Ook de welbekende klassiekers vind ik tegenwoordig veelal overgewaardeerd.

Mystery of obscure horror is meer mijn ding, over het algemeen

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Volgens mij is The Green Inferno een hommage aan Cannibal Holocaust ja. The Green Inferno was ook de originele titel voor CH maar werd veranderd.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

alexspyforever

Het is niet precies een remake (al zijn er wel veel verwijzingen naar CH) maar ik noemde het zo bij, gebrek aan een beter woord. Het had een soort eerbetoon/hommage/inspiratiebron aan films als Last Cannibal World, Cannibal Holocaust, Emanuelle and the Last Cannibals en Cannibal ferox moeten zijn maar het steekt nu heel bleekjes af tegen die voorbeelden. Het is dus alles behalve een eerbetoon,hommage of inspiratiebron en dat van een regisseur die juist bekendheid kreeg met gore-films

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

U96 wint en speelt tegen de winnaar van het volgende duel

Battle 5: John Milton vs Woland

John Milton

The Thing (1982)

The VVitch: A New-England Folktale (2015)

The Shining (1980)

The Babadook (2014)

Das Cabinet des Dr. Caligari (1920)

The Wicker Man (1973)

Funny Games U.S. (2007)

Possession (1981)

Frankenstein (1931)

Only Lovers Left Alive (2013)

Woland

Carrie (1976)

Witchfinder General (1968)

Gozu (2003)

Cannibal Holocaust (1980)

The Sacrament (2013)

28 Days Later... (2002)

An American werewolf in London (1981)

Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)

Peeping Tom (1960)

Angst (1983)

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Vanavond nog even de vijfde film bekijken van Woland, dan zal ik stemmen. Van John heb ik er al 5/10 gezien.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ok deze battle is bijzonder omdat de heren ook in het echt goede vrienden zijn en het op het vlak van filmkeuzes vaak goed met elkaar kunnen vinden.

De tactiek van JM was duidelijk, zo vlug mogelijk enkele klassiekers aan zijn lijstje toevoegen. Dat anderen er ook zo over dachten kwam hem slecht uit, want Alien had hij zo graag in zijn lijst gehad. Door nonchalance werd Jaws ook letterlijk vlak voor zijn neus weggekaapt, ik geef toe dat vond ik wel een beetje grappig...

The Thing en The shining zijn in principe zijn toppers maar ik ben er geen fan van. Voor mij zijn de toppers The Witch, tot ieders en ook mijn eigen verbazing, Cabinet od Dr. Caligari en Frankenstein. De rest van het lijstje zijn films die op papier misschien leuk waren (Possession werd vorige keer genomineerd door Woland denk ik) maar uiteindelijk een slaapverwekkende en/of frustrerende ervaring waren. Zeker de laatste vond ik een vervelende protserige nietszeggende film.

Ik had achteraf spijt dat ik Woland niet had genoemd bij mijn favoriete 6 zodanig dat hij zich onterecht nog door een shifting heen moest werken. Want hij heeft daar twee heel sterke in Carrie en Cannibal Holocaust. Ook American Werewolf, Henry en Witchfinder general zijn aangenaam. Peeping Tom en The Sacrament hadden een goed idee maar saaie uitwerking. De overige 3 vond ik niks aan.

Dus toch vrij makkelijk

John Milton 0

Woland 1

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

John Milton 0

Woland 2

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

John Milton's lijstje bevat drie toppers:

The Shining, Das Cabinet des Dr. Caligari (beiden 5,0) en The Wicker Man (4,5)

Woland's lijstje kent maar één topper: Angst (4,0*)

Gemiddelde: John Milton 4,25, Woland 3,58

Dus vrij makkelijk:

John Milton 1

Woland 2

John Milton

• 24230 berichten
  • 13399 stemmen

Als we dat biertje nog maar wel willen doen hierna, Woland

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

Van woland nog maar 5 films gezien, van Milton 7. Met dit in gedachten, en het feit dat ik tussen de films die ik gezien heb van beide heren niet echt een uitgesproken voorkeur heb, sla ik weer eens over.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Het lijstje van JM behoorde tot één van mijn zes favoriete lijstjes. The Witch is geweldig evenals The Thing. The Shining, The Wicker Man en Only Lovers Left Alive zijn ook goed. Caligari was ook leuk om eens een keer gezien te hebben, maar behoort nou niet meteen tot mijn favorieten en The Babadook is aan een herziening toe. Ik heb alleen de originele versie van Funny Games gezien waar ik overigens niks aan vond. Ik sta dus niet bepaald te popelen om de US versie te bekijken en Possession was voor mij veel te hysterisch ondanks dat ik het concept wel interessant vond. Al met al een prima lijstje met voor mij twee uitschieters, maar ook één misser.

Uit het lijstje van Woland heb ik het meest met 28 Days Later en An American Werewolf in London, maar die halen het niet bij The Witch of The Thing. Witchfinder General lijkt me echter ook wel interessant. Ondanks dat ik denk dat ik doorgaans redelijk wat overlap heb met Woland wat filmsmaak betreft, vond ik Gozu en Peeping Tom wat minder. En dan krijgt die het ook nog eens voor elkaar om mijn "minst favoriete" film ooit, Cannibal Holocaust, te verkiezen. Dan laat je me eigenlijk geen keus.

John Milton 2

Woland 2

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

John Milton 10/10

John Carpenter in een lijst is altijd goed! We zijn ermee opgegroeid! The VVitch is een absolute parel en die spanning die daarin hing was voor mij als doorgewinterde horror-fan zelfs gewoon eng! The Shining, The Babadook,Frankenstein en The Wicker Man zijn zeer fijne films. En dan had hij nog Das Cabinet des Dr. Caligari één van de mooiste horror-silents. Met Funny Games U.S. kon ik hem ook nog wel volgen maar Possession...? En bij Only Lovers Left Alive is de horror niets anders dan een stel elitaire vampieren, die zowel mij als zichzelf verdeelde. Jim Jarmusch heeft mij menigmaal verrassend met bijzondere films deze hoorde daar niet bij!

Gemiddelde: 4

Woland 10/10

Tja...Witchfinder General staat in mijn top 10 van beste films. Takashi Miike staat in mijn top 10 van favorieten regisseurs. Carrie is nog steeds Brian De Palma's beste horror-film die ik van heb gezien. John Landis heeft zelf nooit een betere film gemaakt dan An American werewolf in London. (is mijn eigen bescheiden mening) De film Cannibal Holocaust is het beste op kannibalen-gebied en het is found footage. Daar weet regisseur Ti West ook wel mee over weg te kunnen; The Sacrament vind ik zijn beste film. Landis wekte de weerwolf weer tot leven en 28 Days Later... deed dat met de zombies. En die hausse echoot nog steeds door. Henry: Portrait of a Serial Killer heb ik als enige 5* gegeven (ik doe meestal maar wat) maar dit is wel een zeer bijzonder film! Angst is nog zo'n seriemoordenaar film die ... ja angstaanjagend was. Zeker als je weet als er citaten van een echte serie-moordenaar langs komen. Peeping Tom was een goede film maar daarvoor moest ik me wel meer verplaatsen naar de sixties. Al ben ik van mening dat deze beter in elkaar zat dan Psycho. (maar wie ben ik?)

Gemiddelde: 4,20

waaruit blijkt dat Woland zowel in gemiddelde als met favorieten films net wat sterkere lijst heeft en dus met de punten ervan door gaat!

John Milton 2

Woland 3

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Volgens mij hebben veel mensen moeite om een keuze te maken?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Ja ik dacht om hier een spannend duel te gaan zien maar ocharme 5 mensen die hebben gestemd tot nu toe

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Zo qua gemiddelde liggen deze lijstjes heel dicht bij elkaar ( John 6 gezien en Woland 7), licht voordeel voor John. Maar dat ga ik hier tussen die twee niet laten meespelen omdat het zo dicht bij elkaar ligt. Het rare is dat als ik de lijst onder de loep neem, dan merk ik qua interesse, beoordeling en aantrekkelijkheid toch een groter verschil.

Namelijk John Milton heeft 4 films met vier sterren en Woland geen enkele. Dan is het pleit duidelijk beslecht in het voordeel van John. Sorry Woland.

John Milton 3

Woland 3

John Milton

• 24230 berichten
  • 13399 stemmen

Cikx schreef:

Volgens mij hebben veel mensen moeite om een keuze te maken?

Ja dat ging de afgelopen duels beduidend harder. Geen idee hoe het kan. Hebben we zulke malle lijstjes? Of is er voetbal?

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Ik was op mijn werk waar ik het stiekem ook een beetje was vergeten.

Ik kan wel zo'n lang bericht tikken, of mensen daar nou bepaald behoefte aan hebben is iets anders dus ik houd het kort. Ik heb simpelweg gewoon wat meer met de films van Milton, alleen snap ik nog steeds niet wat er nou zo fantastisch is aan 'The VVItch'? Leg me dat nou eens uit! 'The Babadook' houd voor mij het lijstje van Milton sterk, de rest van de films moet ik zoals gewoonlijk nog zien.

John Milton 4

Woland 3

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

alexspyforever schreef:

Ja ik dacht om hier een spannend duel te gaan zien maar ocharme 5 mensen die hebben gestemd tot nu toe

Ik wil wel stemmen maar met 5 tegen 7 films is het niet echt eerlijk ?

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Kondoro schreef:
Ik was op mijn werk waar ik het stiekem ook een beetje was vergeten.

Ik kan wel zo'n lang bericht tikken, of mensen daar nou bepaald behoefte aan hebben is iets anders dus ik houd het kort. Ik heb simpelweg gewoon wat meer met de films van Milton, alleen snap ik nog steeds niet wat er nou zo fantastisch is aan 'The VVItch'? Leg me dat nou eens uit! 'The Babadook' houd voor mij het lijstje van Milton sterk, de rest van de films moet ik zoals gewoonlijk nog zien.

John Milton 4
Woland 3

Tja wat was er zo leuk aan The Babadook, irritant kind en de moeder die daar uiteindelijk in mee ging. Uiteindelijk weer het zoveelste psychologische vehikel in horrorverpakking. The Witch bracht eens iets anders dan de dozijnen witch hunts die we hebben gehad en deze keer hadden we ook echt met heskserij te maken naar mijn mening dan. The Babadook was uiteindelijk weer it's all in the head wat ik ondertussen al vaak genoeg heb gezien en geen voldoening meer uit haal.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

John Milton - 5

Woland - 3

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

alexspyforever schreef:
(quote)

Tja wat was er zo leuk aan The Babadook, irritant kind en de moeder die daar uiteindelijk in mee ging. Uiteindelijk weer het zoveelste psychologische vehikel in horrorverpakking. The Witch bracht eens iets anders dan de dozijnen witch hunts die we hebben gehad en deze keer hadden we ook echt met heskserij te maken naar mijn mening dan. The Babadook was uiteindelijk weer it's all in the head wat ik ondertussen al vaak genoeg heb gezien en geen voldoening meer uit haal.

Voor mij was the babadook de eerste keer ook geen groot succes maar toen ik de film bekeek uit het oogpunt van de moeder die een depressie heeft, de babadook is haar depressie was hij plots veel interessanter op een of andere manier.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

John Milton - 6

Woland - 3

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

John Milton 7

Roland 3

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Hollywood007 schreef:
(quote)

Voor mij was the babadook de eerste keer ook geen groot succes maar toen ik de film bekeek uit het oogpunt van de moeder die een depressie heeft, de babadook is haar depressie was hij plots veel interessanter op een of andere manier.

Wellicht had ik al te veel voorkennis voordat ik de film zag en wetende dat de meeste mensen er een dergelijke interpretatie aan gaven, was de reden dat ik die links liet liggen totdat die vorig jaar werd genomineerd. Dus ja hoe hard ik probeerde het niet vanuit die optiek te benaderen, dat is niet gelukt. En Na 15 minuten was ik evenwel al zo gek geworden van dat kind dus het was zo al een beproeving.

Ok nu plots comfortabele voorsprong voor JM!

En Woland is Roland geworden

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

wat is dat hier toch met die namen in deze challenge

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.