• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.471 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

Oh god

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Prima lijst, Kondoro, met voor mij Zombieland en The Devil's Rejects als uitschieters. Daarnaast nog 5 zevens en twee zesjes. Onvoldoendes zitten er niet bij. Los Ojos de Julia (2010) is de enige die ik nog niet zag, maar die ligt wel klaar.

Shinobi heeft echter een lijst die redelijk Miltonny is met titels als Get Out, It Comes at Night, Wai Dor Lei Ah Yut Ho, Janghwa, Hongryeon en 10 Cloverfield Lane. Allemaal 4* films in mijn boekje. Doe daar nog twee zevens bij met The Evil Dead en Dawn of the Dead, en het is een flink sterke lijst.

Alleen The Divide vond ik een absolute poepfilm, met 1,5*... Maar de overige titels slepen Shinobi toch naar een plus 1.

Shinobi 4

Kondoro0614 2

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

Het gemiddelde van de twee lijstjes geef de doorslag!

Shinobi 10/10

Die hype rondom Get Out (2,5*) deed me maar weinig

Evil Dead (3*)Zonder Bruce is het geen Evil Dead. Waarom dan toch die naam? Gelukkig wel gore!

It Comes at Night (3*) mwah

Excision (4,5*) Grandioos! Ziekelijk, freaky en gore

Wai Dor Lei Ah Yut Ho (3,5*) Lekkere gore en maf!

Dawn of the Dead (4,5*) Klassieker!

Janghwa, Hongryeon (4*) Spannend van het begin tot het einde.

The Divide (4*) Ja regisseur Xavier Gens komt altijd wel met iets wat net even anders is!

Sinister (3,5*) Fijne film van een rare regisseur maakt zowel gedrochten als leuke films

10 Cloverfield Lane (4*) Voor mijn tot nu het beste van de Cloverfield-Francise

Uitslag 3,65

Kondoro0614 10/10

Dawn of the Dead (4*) Goed maar het origineel krijg de voorkeur

Re-Animator (4,5*) Regisseur Stuart Gordon is de BOM!

American Psycho (3*) Het paste bij de film maar erg weinig bloed

Zombieland (3*) Als horror niet geslaagd als roadmovie nog wel leuk

Død Snø 2 (3*) Teleurstellend vervolg voor mij teveel humor

Los Ojos de Julia (3,5*) Fijne film maar meer Thriller

Fright Night (4*) De beste die Tom Holland ooit heeft gemaakt

30 Days of Night (2,5*) Goede sfeer maar te lang en geen goed uitgewerkte personages

The Devil's Rejects (4*) Ik ben een groot Rob Zombie -fan

I am Legend (2,5*) Tja Will Smith is al horror genoeg

Uitslag 3,40

Conclusie:

Shinobi 5

Kondoro0614 2

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

Shinobi 6

Kondoro0614 2

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Van Kondoro0614 "Re-Animator" bekeken. Verrassend goed. (4,0*). Helaas gaat door 2 vette onvoldoendes voor de films van Kondoro mijn voorkeur toch uit naar Shinobi, maar het scheelt maar heel weinig.

Gemiddelde Sinobi 3,33 en dat van Kondoro0614 3,25

Uitslag

Sinobi 7

Kondoro0614 2

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

Shinobi heeft een aantal films die ik erg goed kon waarderen op zijn lijst staan met Get Out, A Tale of Two Sisters, 10 Cloverfield Lane en Sinister. Dream Home en It Comes at Night (allebei 2.5*) neem ik dan maar voor lief. Aangezien ik geen groot fan van zombiefilms ben is het dan ook snel bekeken ondanks dat ik American Psycho wel een goede film vind.

Shinobi 8

Kondoro0614 2

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

Van beide lijstjes komen de films van Shinobi net iets hoger uit de bus, ondanks de dikke onvoldoende voor Evil Dead (2013). Kondoro heeft met Re-animator (1985) en Fright Night (1985) twee leuke uitschieters, maar de actie-horrors en de zombie-horrors doen het bij mij wat minder. Shinobi wint met een haarlengte.

Shinobi 9

Kondoro0614 2

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Toen ik de zes lijsten moest inleveren waren dit de laatste twee waar ik uit moest kiezen voor de zesde plek. Toen heeeeel nipt gekozen voor Kondoro. Hoewel tegen Get Out, Dawn of the Dead, Evil Dead en 10 Cloverfield Lane stemmen heel onnatuurlijk aanvoelt . Volgende ronde dan maar.

Shinobi 9

Kondoro0614 3

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

Shinobi 10

Kondoro0614 3

Voor mij heel duidelijk. Beide lijsten alles gezien.

Shinobi scoort een hoog gemiddelde waarbij de laagste score nog een zesje is. Wel weet deze lijst geen topper aan te duiden met meer dan vier sterren. Dat heeft Kondoro dan wel met 1 film nl. Los ojos de Julia...maar helaas wel 4 films matig tot zwak. I am legend en zombieland zwak ....en American Psycho vond ik verrassend slecht.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

Kondoro heeft hier voor mij toch echt de bovenhand. Met een paar van mijn persoonlijke favorieten zoals Re-animator, Los Ojos de Julia, het nog steeds geweldige Fright Night en The Devil's Rejects heeft Kondoro één van mijn favoriete lijstjes.

Shinobi heeft een paar goede films ertussen maar het geheel is toch wat naar beneden getrokken door Get Out, dat weliswaar heel goed begon maar een naar mijn mening erg zwak einde had, en het verschrikkelijke Sinister. Pluspunten hier zijn Evil Dead en 10 Cloverfield Lane.

Shinobi 10

Kondoro0614 4

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

Shinobi heeft met Dream Home en Dawn of the Dead toch twee hele leuke films op de lijst staan, en daarbuiten is er nog wel een rits redelijke films vertegenwoordigd - maar toch ook weinig dat ik echt bijzonder vond. Kondoro heeft een beetje hetzelfde euvel, twee erg leuke films maar voor de rest wat mij betreft vrij gemiddelde films. Op gemiddelde wint Kondoro het toch net:

Shinobi 10

Kondoro0614 5

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

Ik heb het gevoel dat I Am Legend je een beetje de das omdoet .

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

IH88 schreef:

(quote)

Ik heb het gevoel dat I Am Legend je een beetje de das omdoet .

Volgend jaar beter . Ik had niks meer om te kiezen, hopelijk heb ik volgende keer wat meer horror gezien om een wat variërende lijst te maken. Ik ga nu weer even in mijn hoekje zitten, traantjes vegen !

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Valt wel op we hebben 2 lijsten met veel films uit deze eeuw en dan zijn er ook veel meer stemmers. En ja volgens mij kiest Kondoro nooit nog voor die legende.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shinobi gaat dus door.

Battle 4: U96 vs Glacius

U96

Hellraiser (1987)

Ghostland (2018)

The Exorcist (1973)

Halloween (1978)

The Others (2001)

Hellbound:Hellraiser II (1988)

Pet Sematary (1989)

The House of the Devil (2009)

The Green Inferno (2013)

Frailty (2001)

Glacius

It Follows (2014)

Don't Breathe (2016)

In The Mouth Of Madness (1994)

Jacob's Ladder (1990)

The Autopsy of Jane Doe (2016)

Evil Dead II (1987)

Angel Heart (1987)

Videodrome (1983)

Splinter (2008)

Society (1989)

Winaar komt uit tegen de winaar van het duel John Milton vs Woland die morgen aan de beurt zijn.

n00r

• 669 berichten
  • 1069 stemmen

Beide hebben er wat toppertjes tussen staan

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

U96 heeft met House of the Devil een film die ik echt waardeloos vond. Ben ook geen fan van Halloween. Green Inferno vond ik een aanfluiting naar de kannibalenfilms. Het overige is goed tot zeer goed te noemen Beide Hellraiser films, The Others en Ghostland allemaal films voor in de collectie.

Glacius stelt daar een lijstje tegenover waar ik niet meteen een rotslechte (of misschien toch Evil Dead II) maar dan ook weer geen topper kan in terugvinden. Het zijn verschillende gevallen van net niet. Autopsy of Jane Doe had ik als beste gekozen en toch dacht ik bij het einde van en is het dat dan. Angel Heart en Jacob's Ladder vind ik weinig horror aan, drama met mystery en teerden teveel op elementen die destijds als slim werden aanzien hoewel die al eerder wel eens werden toegepast. Dat is ook niet zo mijn ding. It Follows had dan op papier wellicht het interessantste concept maar de uitwerking is zo braaf en een film waarin seks een belangrijk gegeven is en nauwelijks naakt getuigt weer van dat hedendaagse regisseurs weinig lef aan de dag durven, willen (of mogen) leggen op vlak van bloot en blood/gore.

Dus vrij overtuigend toch voor U96

U96 1

Glacius 0

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

U96 2

Glacius 0

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Van de lijst van U96 slechts 4 films gezien. Van Glacius 7. Misschien lukt het mij nog vandaag van U96 twee filmpjes te bekijken. Dus ik moet voorlopig even passen.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3848 stemmen

Meer films gezien van U96. Met namen als Halloween, the others (die ik heeeeel goed vond) the green inferno (Roth blijft één van mijn favoriete regisseurs) en frailty heeft hij duidelijk de bovenhand.

Society is de enige in de lijst van Glacius die ik echt geweldig vond. Al moet ik erbij zeggen dat ik the evil dead 2, In The Mouth Of Madness en

Jacob's Ladder nog niet gezien heb.

Daarom ga ik me dan ook onthouden van stemmen op deze Battle. Ik wil graag op U96 stemmen, maar het voelt niet echt eerlijk aan aangezien ik de (waarschijnlijk) beste films van Glacius zijn lijst nog niet gezien heb.

Shadowed

• 11414 berichten
  • 6715 stemmen

Met Hellraiser erbij heeft U96 wel echt het voordeel.

U96 3

Glacius 0

Onderhond

• 87598 berichten
  • 12853 stemmen

U96 4

Glacius 0

Glacius

• 4297 berichten
  • 3032 stemmen

alexspyforever schreef:

U96 heeft met House of the Devil een film die ik echt waardeloos vond. Ben ook geen fan van Halloween. Green Inferno vond ik een aanfluiting naar de kannibalenfilms. Het overige is goed tot zeer goed te noemen Beide Hellraiser films, The Others en Ghostland allemaal films voor in de collectie.

Glacius stelt daar een lijstje tegenover waar ik niet meteen een rotslechte (of misschien toch Evil Dead II) maar dan ook weer geen topper kan in terugvinden. Het zijn verschillende gevallen van net niet. Autopsy of Jane Doe had ik als beste gekozen en toch dacht ik bij het einde van en is het dat dan. Angel Heart en Jacob's Ladder vind ik weinig horror aan, drama met mystery en teerden teveel op elementen die destijds als slim werden aanzien hoewel die al eerder wel eens werden toegepast. Dat is ook niet zo mijn ding. It Follows had dan op papier wellicht het interessantste concept maar de uitwerking is zo braaf en een film waarin seks een belangrijk gegeven is en nauwelijks naakt getuigt weer van dat hedendaagse regisseurs weinig lef aan de dag durven, willen (of mogen) leggen op vlak van bloot en blood/gore.

Dus vrij overtuigend toch voor U96

U96 1

Glacius 0

Mysterieuze films wekken bij mij over het algemeen meer spanning en fascinatie op dan expliciete horror, gore of jump scares. Vind het alleen jammer dat ik Dead End en The Thing niet in mijn lijst kon plaatsen.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1083 stemmen

U96 4

Glacius 1

Zandadder

• 2595 berichten
  • 3094 stemmen

U96 5

Glacius 1

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Glacius schreef:

(quote)

Mysterieuze films wekken bij mij over het algemeen meer spanning en fascinatie op dan expliciete horror, gore of jump scares. Vind het alleen jammer dat ik Dead End en The Thing niet in mijn lijst kon plaatsen.

Ok ik volg je redenering van mysterie wel maar

The Thing is toch wel grafisch en redelijk wat van je geselecteerde films op je lijst laten op dat vlak uiteindelijk ook weinig aan de verbeelding over. Ik zou dan eerder meer horror van voor 1970 in je lijst verwachten. Je bedoelt eigenlijk dat je mysterie spannend vindt en het grafische maakt je dan niet echt uit?

Ik hou zeker wel van mysterieus of films die het meer van een duistere sfeer/setting hebben dan grafisch. Meestal wel het oudere werk. The Innocents, Spider Baby en Phantom of the Opera uit mijn lijst. Maar ik denk ook aan films op andere lijsten zoals die van joolstein die ik ook had kunnen nemen: House of Usher (1960), Cat People, Black Sunday. House of Wax (1953), The Pit and the Pendulum (1961) van de lijst van Holly. The Haunting (1963), Nosferatu (1922) van baspls. En zo zijn er nog wel een rist die niet zijn gekozen.

Tenzij oude films je niet goed liggen, maar zoals je het beschrijft dan zou je daar je gading ook wel gaan vinden.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

U96 - 6

Glacius - 1

Kondoro

• 11524 berichten
  • 2866 stemmen

U96 - 7

Glacius - 1

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Ghostland (2018), The Exorcist (1973) en Halloween (1978)...

Sorry Glacius, maar die verslaan collectief toch de mijns inziens beste films uit jouw lijst, nl Don't Breathe (2016), It Follows (2014) en Videodrome (1983). En U96's lijst heeft nog iets meer leuk garnituur als The House of the Devil en The Others.

U96 - 8

Glacius - 1

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

10/10

U96

Zijn lijst kent weinig verrassingen maar heeft wel bij zijn eerste nominaties louter zeer goede en bekende klassiekers (mag je bij de tweede daar al van spreken?) Saai is dat inderdaad wel! De koek was na die films een beetje op want The Green Inferno was een zwakke remake, Frailty een leuke thriller en Pet Sematary een nog aardige King-verfilming. Alleen The House of the Devil van Ti West was dan wel weer aangenaam!

Glacius 9/10

In zijn lijst zijn wel de erg goede Carpenter-film; In The Mouth Of Madness en natuurlijk de superfilm van Cronenberg; Videodrome Maar daartegenover staan It Follows (een SOA-spook?) Don't Breathe (veel aanzwellende muziek...BOE) De rest van zijn films waren prima. Al schuurde Jacob's Ladder en Angel Heart iets meer tegen het horrorgenre aan. Society heb ik niet gezien en ook blijkbaar vergeten op te zoeken.

Sorry, Glacius maar ik kan me niet anders dan aansluiten bij de rest.

U96 - 9

Glacius - 1

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.