- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Beste componist
Beste componist
Fikret8
-
- 6127 berichten
- 4175 stemmen
Met kop en schouders boven de rest: Miklós Rózsa.
Baggerman
-
- 10613 berichten
- 8068 stemmen
Gek (maar ook weer niet) dat Zdenek Liska hier nog nooit is genoemd. Dè componist van Tsjechoslowakijke en van de filmmuziek van vele klassiekers als 'Marketa Lazerova' en 'The Shop on Main Street'. Zijn soundtracks zijn enorm sfeerverhogend en verdienen meer gehoord te worden. Schijnt alleen dat zijn weduwe weigert om ook maar wat uit te laten brengen. Jammer. Gebruikte ook veel rare geluidjes en menselijke stemgeluiden (al ver voor Morricone dat deed!). Zijn muziek varieert van polka-hoempapa tot rustig klassiek tot zeer modern:
CrazyDavid
-
- 95 berichten
- 1215 stemmen
Ludovico Einaudi,
Prachtige muziek gemaakt voor Intouchables.
Uzza_Sparta
-
- 1195 berichten
- 2138 stemmen
Met kop en schouders boven de rest: Miklós Rózsa.
nee
als je over "kop en schouders boven de rest" gaat hebben, dan is er Ennio Morricone en dan pas de rest
“If I had a disagreement with a player we would sit down, talk about it and then we would decide I was right!” - Brian Clough
neo
-
- 15407 berichten
- 9638 stemmen
Die muziek is afkomstig van eerdere albums en niet voor de film gecomponeerd.
CrazyDavid
-
- 95 berichten
- 1215 stemmen
Die muziek is afkomstig van eerdere albums en niet voor de film gecomponeerd.
Oh, dat wist ik niet. Dan maar dringend op zoek gaan naar die albums, .
Thorongil
-
- 1513 berichten
- 539 stemmen
Zoveel goede componisten, maar deze zijn toch enkele van mijn favoriete.
Howard Shore (Lord Of The Rings), Harry Gregson-Williams (Narnia, Prince of Persia), Basil Poledouris (Conan), Hans Zimmer (Gladiator), James Horner (Braveheart, Troy)
goongumpa
-
- 3057 berichten
- 4063 stemmen
In mijn top-10 zouden Morricone, Ortolani, Frizzi, Donnaggio, Herrmann en Carpenter zeker voorkomen.
Van de recentere ben ik wel fan van Carter Burwell en Mike Patton.
Paar van mijn favorieten:
schaam mij om te zeggen dat ik de film van Assault nog nooit gezien heb, hoewel ik de soundtrack al jaren draai