Intouchables (2011)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Olivier Nakache en Eric Toledano
met François Cluzet, Omar Sy en Anne Le Ny

Als gevolg van een ongeval tijdens het paragliding moet Philippe, een rijke aristocraat, op zoek naar iemand om hem te helpen in het huis. Hij neemt Driss in dienst, een jongere uit de voorsteden die net uit de gevangenis komt. Kortom, de minst geschikte persoon voor de job. Samen zullen ze een middenweg moeten vinden tussen Vivaldi en Earth Wind and Fire, tussen het kostuum en het trainingspak...

nummer 12 in de top 250

1238 BERICHTEN129 MENINGEN

avatar van Teejey
geplaatst op 15 mei 2016, 12:16 uur, permalink
teacher, het boek kent vooral geen fantastsiche soundtrack. Tenzij je die er zelf bij op zet natuurlijk. 😛

avatar van SmackItUp
geplaatst op 30 mei 2016, 15:29 uur, permalink
j0enne schreef:
Krijgt een Amerikaanse remake met Kevin Hart en Bryan Cranston...

Kevin Hart. Are you serious?

avatar van dvdfreak123
geplaatst op 9 juni 2016, 2:58 uur, permalink
Sterke film. Boeit van begin tot einde. Zorgt ook vaak voor een glimlach deze film. En ook een vleugje drama natuurlijk. Cluzet en omar acteren beiden zeer goed en je voelt echt de band tussen de 2. Muziek geeft ook nog een meerwaarde en past perfect bij de film. Echt een aanrader deze. 8,5/10

avatar van Vdk_Movie
geplaatst op 1 juli 2016, 13:15 uur, permalink
Nee, dit is gewoonweg niet mijn type genre om te zien. Ben namelijk nooit zo weg van Franse films en dit soort verhaallijnen.

Opzich is het wel een mooie film, alleen komt het soms wat hypocriet over. Cast had ook beter gekund naar mijn mening. Staat onterecht op de 12e plek

2.0

avatar van Vdk_Movie
geplaatst op 1 juli 2016, 13:17 uur, permalink
SmackItUp schreef:

Kevin Hart. Are you serious?
Idd denk dat je dan beter Michael B. Jordan kan nemen. Kevin Hart is totaal niet geschikt voor dit soort films.

geplaatst op 2 juli 2016, 20:42 uur, permalink
Vdk_Movie schreef:

Helemaal mee eens

geplaatst op 10 juli 2016, 11:02 uur, permalink
Eerste Franstalige film die ik ooit gezien heb. Het valt me niet tegen. Ik wist niet dat Franse mensen zoveel gevoel voor humor hadden. Ik vond de film tegen alle verwachtingen erg goed. Misschien ga ik nu wel meer films kijken die in het frans zijn. Het verhaal leuk bedacht, maar beetje onrealistisch.

geplaatst op 8 augustus 2016, 18:59 uur, permalink
rikker schreef:

Dan heb je zeker nog geen films gezien met Louis de Funes?. Voor mij de grootste komische acteur uit Frankrijk ooit.

Maar Intouchables is een prachtige film. Heb hem meerdere malen in de bios gezien, en ook tig keer thuis op Blu-ray. Ik blijf er echt van genieten.