MENU

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Olivier Nakache en Eric Toledano
met François Cluzet, Omar Sy en Anne Le Ny

Als gevolg van een ongeval tijdens het paragliding moet Philippe, een rijke aristocraat, op zoek naar iemand om hem te helpen in het huis. Hij neemt Driss in dienst, een jongere uit de voorsteden die net uit de gevangenis komt. Kortom, de minst geschikte persoon voor de job. Samen zullen ze een middenweg moeten vinden tussen Vivaldi en Earth Wind and Fire, tussen het kostuum en het trainingspak...

nummer 10 in de top 250

1176 BERICHTEN119 MENINGEN

avatar van des1
geplaatst op 22 februari 2015, 21:42 uur, permalink
Moet dat dan? Of vind je het belangrijk alleen maar kritiekloos anderen na te kakelen?

avatar van Kronos
geplaatst op 22 februari 2015, 21:48 uur, permalink
des1 schreef:
Mensen, leer eens kritisch na te denken, en schenk het entreegeld voor deze vertoning liever aan het Leger des Heils.

Aan het Leger des Heils nog wel. Een evangelische organisatie die als doel heeft 'het woord' te verspreiden. Daarbij de boterham in de ene hand, de Bijbel in de andere. Homoseksuelen en andersgelovigen worden gediscrimineerd.

Kritisch nadenken hè.

Als je (zelf)kritisch zou nadenken, dan zou je je commentaar tot de film beperken in plaats van wat te kakelen over mensen die de film goed vinden.

geplaatst op 22 februari 2015, 22:39 uur, permalink
des1 schreef:

Dat jij het geen goede film vindt; dat kan gebeuren, kwestie van smaak en perceptie.
Dat jij daarbij jouw mening onderbouwt met een aantal opmerkingen, die gelet op de totstandkoming van de film (en het succes ervan) kant noch wal raken; dat devalueert enkel maar jouw eigen inbreng.
Maar dat je anderen de les wil lezen, omdat ze VOLGENS JOU niet kritisch nadenken en anderen kritiekloos nakakelen, dan toon je een fundamenteel gebrek aan respect voor andermans meningen.
Daarmee is wat mij betreft aan deze uitwisseling van standpunten tussen jou en mij acuut een einde gekomen.
Grow up and get a life!

avatar van mcdaktari
geplaatst op 22 februari 2015, 22:58 uur, permalink
des1 ben het met jou eens dat ik ook niet goed begrijp dat deze film zo hoog scoort.
Ik zal niet zeggen dat het een hele slechte film is maar persoonlijk vind ik ook dat hij nogal de hemel in geprezen word. Ik heb deze film bewust een paar keer gekeken, want ik dacht dat ik misschien wat gemist had of de film niet begreep, maar daar lag het toch echt niet aan. Nee nu ik er een paar keer naar gekeken heb ben ik tot de conclusie dat ik het maar een gewone film vind, die in mijn ogen overgewaardeerd word. Maar dat is mijn mening, gelukkig denkt niet iedereen er hetzelfde over want anders zou het maar een saaie boel worden.

avatar van Tommy De Vito
geplaatst op 4 maart 2015, 14:33 uur, permalink
Dit is zeker een overgewardeerde film. Het is inderdaad een gewone film, die natuurlijk wel goed en leuk is, maar daar is het wel mee gezegd. Persoonlijk denk ik dat mensen door de hoge score worden beinvloed, en ook maar voor een hoge score gaan. Zo van; 'oh is deze film in de top 10? Prima ik geef de film daarom minimaal 4 sterren'! Ik heb een paar filmkenners op tv gehoord en die vonden inderdaad ook dat de film zwaar overgewardeerd wordt..

avatar van soom
geplaatst op 15 maart 2015, 22:36 uur, permalink
Tommy De Vito schreef:
.... Maar mensen zijn allemaal kenners op zich
. Iedereen die een film ziet heeft daar wel een mening over en kan beschouwd worden als kenner.. waarmee ik maar wil zeggen, dat je niet helemaal af zou moeten gaan op wat iemand anders zegt.