MENU

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Olivier Nakache en Eric Toledano
met François Cluzet, Omar Sy en Anne Le Ny

Als gevolg van een ongeval tijdens het paragliding moet Philippe, een rijke aristocraat, op zoek naar iemand om hem te helpen in het huis. Hij neemt Driss in dienst, een jongere uit de voorsteden die net uit de gevangenis komt. Kortom, de minst geschikte persoon voor de job. Samen zullen ze een middenweg moeten vinden tussen Vivaldi en Earth Wind and Fire, tussen het kostuum en het trainingspak...

nummer 10 in de top 250

1185 BERICHTEN121 MENINGEN

avatar van des1
geplaatst op 22 februari 2015, 21:42 uur, permalink
Moet dat dan? Of vind je het belangrijk alleen maar kritiekloos anderen na te kakelen?

avatar van Kronos
geplaatst op 22 februari 2015, 21:48 uur, permalink
des1 schreef:
Mensen, leer eens kritisch na te denken, en schenk het entreegeld voor deze vertoning liever aan het Leger des Heils.

Aan het Leger des Heils nog wel. Een evangelische organisatie die als doel heeft 'het woord' te verspreiden. Daarbij de boterham in de ene hand, de Bijbel in de andere. Homoseksuelen en andersgelovigen worden gediscrimineerd.

Kritisch nadenken hè.

Als je (zelf)kritisch zou nadenken, dan zou je je commentaar tot de film beperken in plaats van wat te kakelen over mensen die de film goed vinden.

geplaatst op 22 februari 2015, 22:39 uur, permalink
des1 schreef:

Dat jij het geen goede film vindt; dat kan gebeuren, kwestie van smaak en perceptie.
Dat jij daarbij jouw mening onderbouwt met een aantal opmerkingen, die gelet op de totstandkoming van de film (en het succes ervan) kant noch wal raken; dat devalueert enkel maar jouw eigen inbreng.
Maar dat je anderen de les wil lezen, omdat ze VOLGENS JOU niet kritisch nadenken en anderen kritiekloos nakakelen, dan toon je een fundamenteel gebrek aan respect voor andermans meningen.
Daarmee is wat mij betreft aan deze uitwisseling van standpunten tussen jou en mij acuut een einde gekomen.
Grow up and get a life!

avatar van mcdaktari
geplaatst op 22 februari 2015, 22:58 uur, permalink
des1 ben het met jou eens dat ik ook niet goed begrijp dat deze film zo hoog scoort.
Ik zal niet zeggen dat het een hele slechte film is maar persoonlijk vind ik ook dat hij nogal de hemel in geprezen word. Ik heb deze film bewust een paar keer gekeken, want ik dacht dat ik misschien wat gemist had of de film niet begreep, maar daar lag het toch echt niet aan. Nee nu ik er een paar keer naar gekeken heb ben ik tot de conclusie dat ik het maar een gewone film vind, die in mijn ogen overgewaardeerd word. Maar dat is mijn mening, gelukkig denkt niet iedereen er hetzelfde over want anders zou het maar een saaie boel worden.

avatar van Tommy De Vito
geplaatst op 4 maart 2015, 14:33 uur, permalink
Dit is zeker een overgewardeerde film. Het is inderdaad een gewone film, die natuurlijk wel goed en leuk is, maar daar is het wel mee gezegd. Persoonlijk denk ik dat mensen door de hoge score worden beinvloed, en ook maar voor een hoge score gaan. Zo van; 'oh is deze film in de top 10? Prima ik geef de film daarom minimaal 4 sterren'! Ik heb een paar filmkenners op tv gehoord en die vonden inderdaad ook dat de film zwaar overgewardeerd wordt..

avatar van soom
geplaatst op 15 maart 2015, 22:36 uur, permalink
Tommy De Vito schreef:
.... Maar mensen zijn allemaal kenners op zich
. Iedereen die een film ziet heeft daar wel een mening over en kan beschouwd worden als kenner.. waarmee ik maar wil zeggen, dat je niet helemaal af zou moeten gaan op wat iemand anders zegt.

avatar van rainmanbel
geplaatst op 31 maart 2015, 3:41 uur, permalink
Eerlijk heeft deze film me aangenaam verrast. Ik had nooit gedacht dat ik dit type film mooi zou vinden.
Vooroordelen...? Een onwaarschijnlijk verhaal...? Meeslepende personnages...? Ik weet het niet.
Zoals menig franse films is ook deze weer ijzersterk geacteerd.
Voor mij een film ver boven het gemiddelde.

avatar van Kondoro0614
geplaatst op 7 april 2015, 18:26 uur, permalink
Intouchables

Ik heb heel wat goeie dingen gehoord over Intouchables. We gingen hem vorige week een keer kijken onder het vak levensbeschouwing. We moesten kijken hoe je met de maatschappij om moet gaan en dat niet alle negers slecht waren. Ja, er zitten wat racisten bij mij in de klas daar, aardig wat. Ik moet zeggen dat ik om twee dingen echt heb lopen schateren in de film. Dat was het stukje in de opera, en het stukje scheren. Met de snor... Godsamme wat vond ik dat mooi. Hoe? Dat weet ik niet maar, heb me toch wel een partij lopen lachen... Ook in deze film word je met twee dingen erg geconfronteerd. Het gehandicapt zijn en het 'achter' buurt. De 'gangsters'. Ik vond het echt een heel erg mooi concept wat ze hier hebben opgebouwd en, ik vond de film goed en leuk om naar te kijken. Helaas moest ik vandaag naar de tandarts, dus kon het deel niet afkijken op school. Mocht ik gelukkig van een kameraad de DVD lenen en heb ik hem thuis afgekeken, haha!

François Cluzet speelde de rol van Phillippe goed en sterk! Omar Sy vond ik ook erg goed en mooi acteren, heb echt genoten van de twee!

Ondanks dat het verhaal zo af en toe schokkend en ontroerend is, heb ik echt genoten van de gehele film. Al kreeg ik wel in mijn rechter oor te horen van de docent dat het in het echt geen zwarte man is maar, een Marokkaanse man. Maakt uiteraard ook allemaal niet uit. Het concept is niet echt leuk, maar de film was wel leuk. Ik vind de film niet te overgewaardeerd want ik kon er toch nog wel van genieten, helaas vond ik het eind minder.

avatar van Aazhyd
geplaatst op 8 april 2015, 13:21 uur, permalink
Hij komt uit Senegal. En ik heb gehoord dat ook niet alle blanken slecht zijn.

geplaatst op 8 april 2015, 13:49 uur, permalink
Ja, zo zie je het niveau van de levensbeschouwelijke en maatschappelijke "opvoeding" van vandaag: met de leerlingen naar Les intouchables kijken om ze te laten zien "dat niet alle negers slecht zijn". Brrrr....

geplaatst op 21 april 2015, 0:09 uur, permalink
Het feit dat jullie de film overgewaardeerd vinden betekent niet dat de film overgewaardeerd ís. De film heeft de waarde die de meeste mensen er aan geven en blijkbaar vinden heel veel mensen deze film wél heel goed. Ik snap niet zo goed dat iemand zich daar zo druk om kan maken.

Ik vond het daarentegen wel een geweldige film. Goeie humor en het verhaal is prachtig gebracht. Hoort absoluut thuis in mijn top 10!

avatar van sateck
geplaatst op 5 mei 2015, 15:02 uur, permalink
Leuke film. Zitten echt een paar leuke grappen tussen, en op het einde goeie drama. Ik snap alleen niet waarom deze zo hoog staat in de top 250. Dit is toch geen meesterwerk? Leuk dramatische comedy. Nier meer, en zeker niet minder.

avatar van comely

geplaatst op 26 mei 2015, 9:13 uur, permalink
Wat een poster zeg. Helemaal geen zin in.

geplaatst op 30 mei 2015, 23:25 uur, permalink
Geweldige film, super verhaal en prima gespeeld... Echt een film die heel makkelijk wegkijkt omdat hij blijft boeien

avatar van snotter
geplaatst op 7 juni 2015, 15:08 uur, permalink
Van het begin tot het einde een leuke en boeiende film, geen seconde vervelend.