• 15.746 nieuwsartikelen
  • 177.925 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.338 stemmen

Beste componist

zoeken in:

matthijs_013

• 3631 berichten
  • 5736 stemmen

Wie vind jij de beste composer? Ik vind Hans Zimmer wel erg goed

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Fabio Frizzi, Riz Ortolani, Goblin, Angelo Badalamenti en John Carpenter. En dan vergeet ik er wellicht nog enkele.

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

matthijs_013 schreef:

Wie vind jij de beste composer? Ik vind Hans Zimmer wel erg goed

Volgens mij bestaat er al zo'n soort topic, toch?

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

soom schreef:

(quote)
Volgens mij bestaat er al zo'n soort topic, toch?

Bedoel je dat van favoriete soundtrack? Dat is eerder film-gerelateerd, terwijl deze echt over de composer zelf gaat. Of bedoel je een ander topic?

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Danny Elfman, John Wiliams, Marco Beltrami, Hans Zimmer, Mark Isham, Michael Giacchino en nog een paar.

Elke bovengenoemde componist heeft wel zijn eigen sfeer. Soms lijken de stukken van bv. Elfman op elkaar (Ik noem Batman Returns en Darkman) maar dat vind ik niet zo hinderlijk.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Danny Elfman ( ) en Hans Zimmer

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Waarom moet een componist hier nu weer ''composer'' genoemd worden?

Ken er ontelbaar veel. Favorieten filmcomponisten zijn onder andere:

Zbigniew Preisner, Craig Armstrong, Kenji Kawai, Eleni Karaindrou, Jan A.P. Kaczmarek, Igor Leonardi, Ennio Morricone, Alberto Igleisas, Lisa Gerrard, Wojciech Kilar, Ryuichi Sakamoto...

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

max steiner

bill conti

hans zimmer

Ennio Morricone

john williams

danny elfman

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

neo schreef:

Zbigniew Preisner, Craig Armstrong, Kenji Kawai, Eleni Karaindrou, Jan A.P. Kaczmarek, Igor Leonardi, Ennio Morricone, Alberto Igleisas, Lisa Gerrard, Wojciech Kilar, Ryuichi Sakamoto...

Wat is er met Don Davis gebeurd?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Vandaar de ''....'' Kan ik met een misschien wel oneindig aantal uitbreiden. Maar ik denk dat dan mijn hoofd explodeert

Phoenix

• 7846 berichten
  • 1418 stemmen

Kawai, Badalamenti en Zimmer (net True Romance gekeken) schieten me als eerste te binnen.

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

Ennio Morricone

John Williams

Rogier van Otterloo als beste Nederlandse

by_the_way

• 3792 berichten
  • 504 stemmen

Ennio Morricone

Yann Tiersen

Jerry Goldsmith

Rogier van Otterloo

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Nooit veel in verdiept, deze vallen het meest op, en vind ik het mooist:

Ry Cooder

Phillip Glass

Gustav Mahler

John Carpenter

Howard Shore

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

1. Danny Elfman

-Magische soundtracks, zonder hem zou de magische sfeer van Tim Burton veel minder sterk zijn. Voor zijn soundtrack heb je ook helemaal geen beeld meer nodig, is al spannend genoeg en komt het meest tot zijn recht op hard volume.

2. Ennio Morricone

-Probeert lekker veel dingen uit en weet erg herkenbare memorabele themes te maken. Heeft me zelf bijna laten huilen bij het luisteren van de OUaTitW finale.

3.John Williams

-Vond het moeilijk om een derde te noemen, maar ik kies voor Williams vanwege zijn geweldige werk voor de Star Wars-trilogie. Daar van raak ik ook weer echt in een magische wereld

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2839 stemmen

Van Hans Zimmer blijven mij overigens weinig sterke soundtracks bij (zou best wel veel goeds gemaakt kunnen hebben, hij valt in elk geval niet echt op).

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Vreemd, Zimmer is juist een componist die vooral opvalt door de grote films waarvoor ie de muziek schrijft, en zo bij vele mensen bekend is. En terzijde ook door velen gewaardeerd. Of bedoel je dat hij voor jouw niet opvalt als iemand die krachtige muziek schrijft?

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Ennio morricone en kenji kawai.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Querelle schreef:

Gustav Mahler

Die dan ook nooit wat origineels voor een film heeft gecomponeerd. Zijn invloed op filmcomponisten en diens gebruik van bestaande stukken in films mag wat dat betreft wel geroemd worden.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Daarom heb ik hem ook genoemd, hij heeft het verdient

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

1. Ennio Morricone

Als er een iemand is die ik als een god zou mogen beminnen dan is hij het wel

Fantastische man, die vooral bekend is geraakt door de muziek die hij voor de Leonefilms componeerde. Dat zijn trouwens zijn beste werken ! Zijn muziek geeft altijd een uitzonderlijke sfeer aan de films en ik krijg er altijd kippenvel van

Andere films waar hij muziek voor componeerde : The Untouchables, Nuovo Cinema Paradiso, Novecento, Le Clan des Siciliens...

2. John Williams

Misschien wel iets bekender dan Morricone, aangezien hij muziek heeft gecomponeerd voor blockbusters als Jaws en Star Wars. Af en toe iets te bombastisch maar ik kan ook van die man genieten, vooral in Schindler's List is zijn muziek zo heerlijk rustgevend...

3. Hans Zimmer

Heeft natuurlijk ook heel wat brol gemaakt maar de scores van The Rock, Matschtick Men, en vooral Crimson Tide zijn erg mooi. Zijn muziek is gemakkelijk te herkennen want in zijn meeste werk is er meestal een koor die altijd iets religieus zingt, dat denk ik toch

Verder zijn er nog andere componisten die iets moois/leuks hebben geschreven : Danny Elfman, Jerry Goldsmith, Goblin, John Carpenter...

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

italian schreef:

Zijn muziek is gemakkelijk te herkennen want in zijn meeste werk is er meestal een koor die altijd iets religieus zingt, dat denk ik toch .

En voorbeelden daarvan zijn volgens jou?

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Waarmee ik dus doel het op het feit dat het vaak geen eens echt religieus is. The Da Vinci Code en het gebruik van het koor absoluut. Maar ik noem maar The Rock, daar dient het enkel als effectief middel, zonder religieuze bedoeling.

Daarnaast is Zimmer vooral bekend om zijn stijl waarbij het orkest en electronica op een bepaalde manier combineert. Hierbij is vooral kenmerkend het ieit hoe hij iets orchestraals laat overvloeien in synthesizers, met weliswaar regelmatig koor, maar bij lange na niet een trademark.

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Mijn favorieten:

-Jerry Goldsmith

-Angelo Badalamenti

-James Horner

-Kenji Kawai

-Elliot Goldenthal

-Anne Dudley

-Danny Elfman (hoewel ik zijn recentelijke werk matig vind)

italian

• 1391 berichten
  • 262 stemmen

neo schreef:

Waarmee ik dus doel het op het feit dat het vaak geen eens echt religieus is. The Da Vinci Code en het gebruik van het koor absoluut. Maar ik noem maar The Rock, daar dient het enkel als effectief middel, zonder religieuze bedoeling.

Ik kon het niet goed omschrijven, maar meestal klinkt het voor mij als liederen die door paters in een of andere mis gezongen worden

Die man heft zo'n afwisselend repertoir geschreven dat het moeilijk is om zijn soudracks te herkennen. Behalve dan dat van dat koor, wat ik regelmatig in zijn muziek hoor en wat dus mijn enig herkenningspunt is.

Daarnaast is Zimmer vooral bekend om zijn stijl waarbij het orkest en electronica op een bepaalde manier combineert.

Dat is dan wat ik brol noem want dat vind ik absoluut niet mooi. Het verschil tussen orchestraal en electronica is gewoon te groot en het combineren gaat volgens mij al helemaal niet. Als hij het alleen op orchestraal houdt vind ik het al goed genoeg.

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

Zbigniew Preisner, Richard Robbins, Ennio Morricone, Patrick Doyle, George Fenton, Alexandre Desplat en Nigel Hess.

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

Combineren gaat wel zolang je electronica in ondersteunende manier gebruikt en niet ermee iets als violen wilt vervangen. Maar puur orchestraal is bij hem dan ook ver te zoeken voor 1 gehele score...

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Zimmer's orchestraal werk is veel te pompeus. Z'n electronisch werk dan vaak veel te braaf.

Buiten Mansell zijn er eigenlijk barweinig componisten die al echt interessante dingen gepresteerd hebben met electronische muziek. Terwijl het toch een "stijl" is die zich er perfect voor leent.

Linn

• 3289 berichten
  • 3798 stemmen

Joe Hisaishi of telt die niet? In ieder geval maakt ie erg mooie muziek

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

David Julyan, Biosphere, Edward Artemiev, Cliff Martinez, Free Association?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.