menu

Film / Cast en crew / Monty Python

zoeken in:
Mochizuki Rokuro schreef:
Erg, erg leuk wat ik er nu weer van zie. Drie afleveringen herkeken, waarvan ik er eentje zelfs nog niet bleek te kennen.

Ik maak eigenlijk de laatste paar maanden pas echt kennis met de serie, dankzij deze boxen. Daarvoor alleen maar hier en daar een sketch opgevangen. Ik zie maar een aflevering per week of zo, maar in iedere aflevering zit wel weer iets briljants. Twee weken terug of zo zag ik een aflevering met pantomimepaarden Meteen een van mijn favorieten geworden.

Gizzmann schreef:
1. Meaning of Life
Hmm, vond deze film eerst ontzettend ondergewaardeerd, nu vund ik hem eigenlijk stukken minder en hij is al HELEMAAL niet beter dan de Holy Grail.

Favoriete sketch zou ik nu echt niet meer weten. Heb nu zowat alle afleveringen en er zijn gewoon teveel om op te noemen. Ik heb vaak verschillende periodes waarin ik een bepaalde sketch helemaal geweldig vind. Een tijdje terug heb ik constant de sketch met Archeology Today zitten kijken, die is zo ongelofelijk over-the-top.. geweldig gewoon!
Ook vind ik het stukje met Oscar Wilde geniaal. "Your majesty is like a dose of clap"

Favoriete Python acteurs-rijtje word bij mij:
1. Michael Palin
2. John Cleese
3. Eric Idle
4. Graham Chapman
5. Terry Jones

Jones vind ik duidelijk de minste. Alle 4 de andere gaan zowat gelijk op (waarbijt Palin en Cleese een net wat grotere voorsprong hebben op de rest), maar om de typetjes van Jones kan ik echt nooit lachen. Hij zal ongetwijfeld wel veel leuks geschreven hebben voor de serie en de films, maar als komisch acteur is hij imo zeer ondermaats.

Ik vond Jones in de films gek genoeg altijd minder dan de andere 4, maar in de serie komt hij op de een of andere manier beter tot zijn recht. Palin blijft echter mijn favoriet, inderdaad gevolgd door Cleese.

Is die Archeology Today-sketch die ene waarin Cleese als archeoloog in zingen uitbarst als hij iets vind? Als ik zo 1-2-3 een favoriet zou moeten noemen zou ik voor "The Cycling Tour" gaan, al is dat meer een hele aflevering dan een sketch. Als ik de hele serie gezien heb, zal ik eens kijken of ik een top 10 gemaakt krijg, maar dat wordt lastig.

vijf favo Python sketches die me nu te binnen schieten...

1. Confuse-a-Cat (Cheat-a-Cheetah, Lure-a-Lama, etc.)
2. Sprint for the direction-impaired (...and they're off!)
3. The Killing Joke (That is not funny...)
4. Converstion-Restaurant (I'll have the argument, please.)
5. Autumn Tree van Gilliam (Mommy? Mommy!)

Ik heb inmiddels 10 afleveringen herkeken. Een Top 10 wordt lastig. Vaak maakt het repetatieve element ervan het leukst.

The One Ring schreef:
Is die Archeology Today-sketch die ene waarin Cleese als archeoloog in zingen uitbarst als hij iets vind?
Jep En vervolgens komt er een confrontatie om wie er langer is waarbij er zoveel mogelijk mensen op hun schouders komen te staan. Zowat de grootste onzin, vooral omdat het allemaal begon met een simpele talkshow.

Gizzmann schreef:
Zowat de grootste onzin, vooral omdat het allemaal begon met een simpele talkshow.

Een verschil dat me nogal opviel tussen de serie en de films is dat de serie nog veel stuurlozer is dan de films. De films trokken zich weinig van het verhaal aan, maar hadden nog wel een soort van lijn. Dat ontbreekt totaal in de serie. De serie geeft het gevoel dat er elke seconde weer iets totaal anders kan komen. En echt alles lijkt te kunnen. Dat maakt het ook zo leuk.

Gizzmann schreef:
Favoriete Python acteurs-rijtje word bij mij:
1. Michael Palin
2. John Cleese
3. Eric Idle
4. Graham Chapman
5. Terry Jones

Jones vind ik duidelijk de minste. Alle 4 de andere gaan zowat gelijk op (waarbijt Palin en Cleese een net wat grotere voorsprong hebben op de rest), maar om de typetjes van Jones kan ik echt nooit lachen. Hij zal ongetwijfeld wel veel leuks geschreven hebben voor de serie en de films, maar als komisch acteur is hij imo zeer ondermaats.

Mijn favoriete Monty Python is Terry Gilliam, maar als acteur is hij niet echt veel in beeld (maar als hij het is, is het altijd raak, zoals in The Holy Grail of The Inquisition Sketch). Dan volgen ex aequo Graham Chapman en John Cleese, vervolgens Palin en Idle (die ben ik een beetje moe, ze zijn veel minder veelzijdig dan de eerste twee) en inderdaad achteraan Terry Jones, al vind ik hem als slome huisvrouw toch bijna altijd leuk.

Nieuwe box beschikbaar met alles van Monty Python erin, al is hij vrij prijzig vind ik.

Klik

dragje
Metalfist schreef:
Nieuwe box beschikbaar met alles van Monty Python erin, al is hij vrij prijzig vind ik.

Klik

De server is het met je eens, die weigert zelfs je url te tonen.

Mh, bij mij gaat het wel hoor als ik erop klik gaat hij rechtstreeks naar de site van free record shop

Naja , zo te zien toch behoorlijk wat dagen vermaak hoor!

Life Of Brian
Holy Grail
Meaning Of Life
And Now For Something Completely Different
Live At The Holywood Bowl
en 7 DVD's van de tv-serie Flying Circus

Het is dat ik de meeste al op DVD heb, want anders...:D:D!

Nu het toch mogelijk is YouTube's te plaatsen:

Pastichio Rocker
Metalfist schreef:

Klik

Ik mis Live at Aspen.

Gizzmann schreef:
Nu het toch mogelijk is YouTube's te plaatsen:
(embed)

Heel leuk inderdaad, al blijf ik dat gelach altijd een beetje jammer vinden.

Hier een persoonlijke favoriet van mij:

Pantomimepaarden die hun baan bij de financiële bank moeten proberen te behouden

dragje
Een van mijn favorieten....

The One Ring schreef:
Pantomimepaarden die hun baan bij de financiële bank moeten proberen te behouden

Hahaha, echt geweldig. Verbazend hoe je sommige van dat soort sketches na een tijd compleet kan vergeten

klute89
1: The Holy Grail
2: And Now For something Completely Different
3: Meaning Of Life

Life Of Brian en Hollywood Bowl moet ik nog zien

Monty Python heeft een geweldige flauwe humor. Die Britten zijn echt geniaal:D. Dit is mijn favoriet van de Python's. Een beetje kort maarja .

De eerste 5 sketches die me te binnen schieten:

01. The Funiest Joke in the World
02. Philosopher’s Football
03. Bicycle Repair Man
04. Upper Class Twit of the Year
05. Penguin on the Telly

klute89
maerk schreef:
Monty Python heeft een geweldige flauwe humor. Die Britten zijn echt geniaal:D. Dit is mijn favoriet van de Python's. Een beetje kort maarja .

(embed)

Als ik toch eens geld had ... dan zou ik zo'n box kopen met een slice aan Monty Python-materiaal. Lijkt me Geweldig

om je letterlijk "DOOD" the lachen:

Maar dit vindt ik nog altijd de beste sketch!

Voor mij blijft de beste sketch echt de deze

AC/DC
Waarom staat Monty Python's And Now For Something Completely Different niet op Moviemeter?

AddictedToMovies
Hm, ik voel me verplicht om even wat te melden op een MP forum, dus hier komt mijn mening over MP:

Voor mij zijn ze de allergrappigste komedie(groep) ooit gemaakt! Van Flying Circus tot Meaning of Life (die helaas iets minder leuk is, maar nog steeds prachtig is), echt top!
De eerste 2 seizoenen van Flying Circus, Life of Brian, Holy Grail en Live at Bowl zijn mijn favoriete Python dingen.

Ook leuk om ze in andere films nog bij elkaar te zien (nee niet Jabberwocky, bah!), vooral A Fish Called Wanda.

ik heb geen favoriete Python, ik weet alleen dat Terry Gilliam onderaan staat, voor de rest vind ik ze aan elkaar gewaagd. Maar ik vind John Cleese het meest succesvol na Pyhon, met Fish Called Wanda en Fawlty Towers. Maar later heeft Gilliam eigenlijk nog wel wat top films (in hele andere genres) gemaakt, zoals 12 Monkeys en Fear and Loathing (ik ben ook nog benieuwd naar Brazil).

ik hoop dat ze nog is bij elkaar komen, helaas zonder Chapman...

Gast
geplaatst: vandaag om 00:28 uur

geplaatst: vandaag om 00:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.