menu

Film / Cast en crew / Monty Python

zoeken in:
Schandalig, er is nog geen topic over Monty Python! De briljantste komieken ooit verdienen toch echt een eigen topic. Ik ben zelf een redelijk grote fan, vooral van hun films. Van hun sketches heb ik helaas nog niet al te veel gezien. Ok Monty Python Live in Hollywood Bowl moet ik nog eens zien te vinden.

Hier mijn top 4 van hun films:

1. Monty Python and the Holy Grail (5)
2. Life of Brian (5)
3. And Now For Something Completely Different (4)
4. The Meaning of Life (3)

En nu ik toch bezig ben met lijstjes, hier de 6 acteurs op volgorde:

1. John Cleese
2. Michael Palin
3. Eric Idle
4. Graham Chapman
5. Terry Jones
6. Terry Gilliam

1 Monty Python and the Holy Grail 5
2 Life of Brian 5
3 Jabberwocky 1,5

Holy grail 4,5; geweldig

AHWA
1. Life of Brian
2. Holy Grail
3. Flying Circus
4. Live at the Hollywood Bowl
5. Meaning Of Life

Nobody expects the Spanish Inquisition! Tijdloos.

Don Gertus
1. Monty Python and te Holy Grail
2. Life of Brian
3. Meaning of Life

1. Meaning of Life
2. Holy Grail
3. And Now For Something Completely Different
4. Life of Brian

Als jullie een film als Time Bandits ook tot de Python-films vinden horen, komt die eronder op nr. 5.

Ik tel Time Bandits, Jabberwocky en al die andere Terry Gilliam-films niet mee, ondanks dat hij een lid van Monty Python was. Want buiten Terry Gilliam als regiseur om heeft het niks met Monty Python te maken. Anders kun je ook A Fish Called Wanda en Erik the Viking meetellen. Niet dat er iets mis is met die films overigens.

Ikzelf ook niet, maar er zijn veel mensen die dat wel doen. En een rijtje van 5 staat dan mooier

Die films halen het trouwens ook niet bij de briljant-heid van de echte Python films (Ik heb het over Time Bandits en A Fish Called Wanda,(hoewel ik die laatste maar half heb gezien) Erik en Jabberwocky heb ik nog niet gezien)

AHWA schreef:

Fetch the cushions!

The One Ring schreef:
Ik tel Time Bandits, Jabberwocky en al die andere Terry Gilliam-films niet mee, ondanks dat hij een lid van Monty Python was. Want buiten Terry Gilliam als regiseur om heeft het niks met Monty Python te maken. Anders kun je ook A Fish Called Wanda en Erik the Viking meetellen. Niet dat er iets mis is met die films overigens.

Ik tel Jabberwocky wel mee omdat ie in de Monty Python box zit.

E V
1. Life of Brian
2. Holy Grail
3. JAbberwocky

Kan iemand me eens een lijstje meedelen met al hun films?

Monty Python's Flying Circus wordt momenteel trouwens elke werkdag op Canvas uitgezonden... Voorlopig al drie weken voorbij, 15 afleveringen achter de rug dus...

orbit
Meaning Of Life
MP and The Holy Grail
Life Of Brian
How to Irritate People
And Now For Something Completely Different

Dit zijn ze volgens mij..

Dan heb je nog de Gilliamfilms inderdaad en films waarin Cleese speelt of een van de anderen.. maar dat is geen MP natuurlijk

orbit schreef:
Meaning Of Life
MP and The Holy Grail
Life Of Brian
How to Irritate People
And Now For Something Completely Different

Dit zijn ze volgens mij..

Dank je.
En toch zit bv. Jabberwocky in een Python-box?

How to Irritate People is geen Python-film.

Bestaat hier dan geen objectieve bepaling voor? Je kan daar toch niet subjectief over gaan oordelen ofzo?

Iedereen schijnt 'The Ruthles' te vergeten. En als ik hun merchandise mag geloven zijn de échte producties dus de drie bekende films en Monty Python and now for so..., maar dat lijkt het beste van Flying Circus te zijn. Man, wat een verwarrende boel eigenlijk...

Misschien maar eens jullie fav sketches uit de Python-reeks?

Voor mij zonder twijfel de Self-Defense Class

What do you have to do when some brutal maniac attacks you with a banana?

orbit
moviefreak#1 schreef:
How to Irritate People is geen Python-film.

Wel met de voltallige Python crew. Itt Jabberwocky of andere films die hier zijn genoemd.

Pieter Montana schreef:
Ik zag laatst de Lumberjack Song weer. Ik kan het niet helpen, hij is misschien niet zo goed doordacht als ansere sketches, maar ik vind hem echt elke keer weer hilarisch.

Pieter Montana schreef:

Ik zag vanmiddag de International Philosophy Match. Ge-fukking-weldig!

http://sibin.blogspot.com/2006/06/international-philosophy-match.html

JJ_D schreef:
(quote)

Dank je.
En toch zit bv. Jabberwocky in een Python-box?

Jabberwocky zit inderdaad in de Python-box maar dat slaat eigenlijk nergens op. Buiten een hoofdrol van Michael Palin komen er geen Pythons in voor (al geloof ik dat Terry Jones 1 minuutje in beeld kwam). En verder heb je Gilliams' regie. Het is wel dezelfde soort humor alleen dan véél minder goed uitgevoert. The Meaning of Life was een logischere toevoeging aan de box geweest.

Mijn favoriete sketch was laatst weer op de Belg te zien.

Aliens die er uitzien als pudding veranderen alle Engelsen in Schotten om zodoende Wimbledon te winnen

Hoe komen ze erop

Van de sketches heb ik nog altijd weinig gezien. Jammer dat de Belg ze zo laat uitzend.

moviefreak#1 schreef:
Aliens die er uitzien als pudding veranderen alle Engelsen in Schotten om zodoende Wimbledon te winnen
Dat vond ik eigelijk een beetje matig. Ik vond het stuk ervoor met de schotten veel leuker (dat hoort bij hetzelfde maar in het begin was het nog wel leuk)

Op IMDb kan je op elke episode afzonderlijk stemmen, dus later zal ik hier een lijstje plaatsen met alle geziene afleveringen. Gisteren de allereerste gezien, goed voor 3*...

Monty python ik zeg lang leven canvas

AHWA schreef:

Vanavond (Canvas, 0:15)!

Is di het enige Python forum eigenlijk (kon bij Televisie - waar het thuis zou horen (en ik dus zocht) niks vinden)? Stil hier...

Vorige week het eerste deel van de nieuwe boxen gekocht (ja - de Drie Dwaze Dagen zijn nog ergens goed voor ). Erg, erg leuk wat ik er nu weer van zie. Drie afleveringen herkeken, waarvan ik er eentje zelfs nog niet bleek te kennen.

De Dead Parrot en The Lumberjack Song (maar ook The Man with a Tape Recorder up his Nose en Hunting Jack) waren weer erg leuk.

Wat me wel opviel is dat er van dat gelach op de geluidsband zat. Eerlijk gezeg kan ik me dat niet herinneren van de TV uitzendingen, Was dat altijd al? De audio is sowieso niet geweldig.

En als het gaat om favoriete Pythons:
1. Michael Palin
2. John Cleese
3. Terry Jones (toch de beste vrouw!)
4. Eric Idle
5. Graham Chapman (speelt te vaak dezelfde)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:00 uur

geplaatst: vandaag om 13:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.