- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Meest onder/overschatte acteur/actrice
Meest onder/overschatte acteur/actrice
U-96
-
- 11875 berichten
- 2064 stemmen
Dat hij hier dan ook niet wordt genoemd, kan ik alleen maar wijten aan zijn nietszeggende aanwezigheid: hij is er wel, maar valt totaal niet op. Niet in positieve zin, niet in negatieve. Als hij er niet geweest was, zou het niet eens zijn opgemerkt.
Ha ha, inderdaad!
Lotteke
-
- 247 berichten
- 566 stemmen
Haha, tja idd, het is dat jij zijn naam nu noemt en ik denk, oowja die hoort ook in het rijtje overschat idd! Maar ik had niet eens aan hem gedacht. Als ie nooit meer een film zou maken zou ik hem iig niet missen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ben Affleck is zwáár overschat ja.
Een acteur die ook nog onderschat is is Sean Bean. Hij speelde Boromir in The Lord of the Rings deed daarmee niet onder voor Ian McKellen vond ik. Het is dan ook jammer dat hij na deel 1 niet meer echt meedoet. Intussen heb ik hem wel eens hier en daar in een bijrol gezien (altijd als schurk), waarin hij telkens weer een goede rol had, maar zijn schermtijd te kort was om er echt wat moois van te maken. Hij verdient grotere rollen.
[RelaXXinG]
-
- 4 berichten
- 228 stemmen
In National Treasure had hij toch niet zo'n kleine rol
nickdeleuw
-
- 65 berichten
- 0 stemmen
ik vind dat tom hanks, angelina jolie, denzel washington en guy pearce onderschat worden.. en inderdaad sean bean!
overschat wordt al pacino (supervette actueur hoor maar talent om echt te acteren heeft hij niet, ook al heeft hij in de vetste films gespeeld), owen wilson, wesley snipes en ben stiller zijn ook echt super overschat!
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2596 stemmen
overschat wordt al pacino (supervette actueur hoor maar talent om echt te acteren heeft hij niet, ook al heeft hij in de vetste films gespeeld),

nu spreek je jezelf tegen
knowledge
-
- 178 berichten
- 0 stemmen
pacino samen met owen wilsonen ben stiller in eenzelfde vakje ... ik ga even buiten staan want volgens mij gaat het zodadelijk eekhoorns regenen ...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind Pacino en DeNiro ook overschat, het zijn goede acteurs hoor maar zwaar overschat.
knowledge
-
- 178 berichten
- 0 stemmen
als je bedoelt dat ze door de helft van de wereld steeds worden uitgeroepen tot beste acteurs ooit tot het einde der tijden ... in dat opzicht heb je gelijk . Maar komaan , overschat bedoel ik meer in het opzicht wanneer mensen denken dat ben stiller geestig is , of actrices die zich lelijker maken dan ze zijn en daar dan een oscar voor krijgen . zulke zaken .
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ze misstaan natuurlijk wel in dat rijtje. Het zijn in mijn ogen echt prima acteurs maar dat ze door iedereen tot de besten worden geprezen vind ik erg overdreven. We zijn het dus eens. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Sinds ik Taxi Driver gezien heb kan ik geen kwaad woord meer over De Niro zeggen. Daarvoor vond ik hem ook al sterk spelen, maar daar is hij geniaal. Ik ben het dus niet met jullie eens over De Niro. En Pacino, een geweldige acteur maar wat eenzijdig (misschien iets te veel gangsterrollen gespeeld dan goed is). Toch is overschat overdreven.
En nickdeleuw, is Tom Hanks onderschat? Het is toch wel algemeen bekend dat hij goed kan acteren.
In National Treasure had hij (Sean Bean) toch niet zo'n kleine rol
Nee, maar wel een oppervlakkige rol, die hij met gemak aan kan.
knowledge
-
- 178 berichten
- 0 stemmen
misschien meer iets voor de deniro pacino topic ... maar als je zegt dat pacino teveel gangsterrollen heeft gespeeld en deniro zogezegd dan niet ... pffff ... pacino eenzijdig ? misschien moet je wat meer films bekijken dan alleen de gangsterklassiekers ... en ik vind ze allebei ook heel sterk ... alleen hebben ze door de mensen zulk godenstatus verworven dat je in dat opzicht inderdaad kan spreken van overschat worden .
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
De Niro en Pacino hebben beiden veel gangsterrollen gespeeld, maar Pacino kan ik gewoon niet wegdenken bij misdaadfilms en De Niro vreemd genoeg wel. Godenstatussen zijn nooit goed, dat ben ik met je eens.
roger
-
- 206 berichten
- 55 stemmen
Slechtste: Catherine Zeta-Jones, Christopher Reeve, Christopher Lambert, William Shatner (het voorbeeld van overacting; gecombineerd met dat toupetje dat hij destijds droeg), Arnold Schwarzenegger (Predator: "I am here, come on kill me" of te wel "Ai am hier, komm on kiel mi")(Commando: na net een loden pijp in iemand te hebben geboord: "Let some steam off") en natuurlijk Sylvester Stallone en "The muscles from Brussels" Jean Claude van Damme.
Overschat: bijna alle latere rollen van Sean "ik ben de wijze oude man" Connery.
Geen topper maar geeft je "is wel ok"-gevoel: Sigourney Weaver, Harrison Ford, Kevin Costner.
Zie ik graag: John Goodman, Jeff Bridges, John Turturro, Jean Reno, Donald Sutherland.
Toppers: Robert de Niro, Al Pacino,
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Arnold Schwarzenegger (Predator: "I am here, come on kill me" of te wel "Ai am hier, komm on kiel mi")

Ik was er al bang voor.
Kabukiman
-
- 414 berichten
- 75 stemmen
Slechtste: Arnold Schwarzenegger (Commando: na net een loden pijp in iemand te hebben geboord: "Let some steam off")
Dat zo een stom zinnetje komt na zo een actie is meer de schuld van de scenarioschrijver en van de regisseur die besloten heeft het erin te laten zitten. De akteur kun je daarom niet slecht noemen, die wordt betaald om te zeggen wat er staat. En van zo een stom scnenario en zo een stomme film kun je dan echt niks beters maken.
en natuurlijk Sylvester Stallone
Copland wel eens gezien??
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dit is misschien een rare keuze maar als er een acteur zwaar onderschat is, dan is het Michael Palin wel. Wellicht doet deze naam niet bij iedereen meteen een lampje branden. Hij is een van de 6 leden vanhet Monty Python-team en in mijn ogen de grappigste na John Cleese (al scheelt het niet veel). Bij Monty Python bewees hij dus al dat hij ontzettend grappig kon zijn en het verbaast me echt dat hij laten niet meer veel gevraagt is voor komedies. De enige twee grote films waarin hij na Monty Python nog in gespeelt heeft zijn gemaakt door andere ex-Monty Python leden: Brazil van Terry Gilliam en A Fish Called Wanda geschreven door John Cleese die daarvoor ook het script schreef.
De rollen die Palin gespeelt heeft zijn vrijwel allemaal onvergetelijk. Ponsus Pilatus in Life of Brian vond ik zijn leukste rollen, maar ook de stotterende dierenliefhebben in A Fish Called Wanda, de martelaar-huisvader-combinatie in Brazil en zijn 10 (!) rollen in Monty Python and the Holy Grail zijn hilarisch.

katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
Aniston is natuurlijk wel waanzinnig knap. Maargoed, Jolie lijkt me op alle fronten een verbetering, zij is wel interessant.
Jolie is een goede keuze, al was het maar voor haar werk als goodwill ambassador voor de VN. Altijd respect voor zulke mensen die verder kijken dan hun LA-villa.
Als ik de commentaren lees over Leonardo DiCaprio vind ik hem hier behoorlijk onderschat. Voor mij is hij een van de beste acteurs van zijn generatie, geen De Niro, Pacino (
) of Marlon Brando, toch talent heeft hij wel.
Renée Zellweger vind ik dan weer verschrikkelijk. Alleen maar pruillippen kan dat mens.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ben Affleck is zwáár overschat ja.
Eens
Een acteur die ook nog onderschat is is Sean Bean. Hij speelde Boromir in The Lord of the Rings deed daarmee niet onder voor Ian McKellen vond ik. Het is dan ook jammer dat hij na deel 1 niet meer echt meedoet. Intussen heb ik hem wel eens hier en daar in een bijrol gezien (altijd als schurk), waarin hij telkens weer een goede rol had, maar zijn schermtijd te kort was om er echt wat moois van te maken. Hij verdient grotere rollen.
Heel erg mee eens
Sinds ik Taxi Driver gezien heb kan ik geen kwaad woord meer over De Niro zeggen. Daarvoor vond ik hem ook al sterk spelen, maar daar is hij geniaal. Ik ben het dus niet met jullie eens over De Niro. En Pacino, een geweldige acteur maar wat eenzijdig (misschien iets te veel gangsterrollen gespeeld dan goed is). Toch is overschat overdreven.
En nickdeleuw, is Tom Hanks onderschat? Het is toch wel algemeen bekend dat hij goed kan acteren.
Ook hier mee eens
De Niro en Pacino hebben beiden veel gangsterrollen gespeeld, maar Pacino kan ik gewoon niet wegdenken bij misdaadfilms en De Niro vreemd genoeg wel. Godenstatussen zijn nooit goed, dat ben ik met je eens.

Dit is misschien een rare keuze maar als er een acteur zwaar onderschat is, dan is het Michael Palin wel. Wellicht doet deze naam niet bij iedereen meteen een lampje branden. Hij is een van de 6 leden vanhet Monty Python-team en in mijn ogen de grappigste na John Cleese (al scheelt het niet veel). Bij Monty Python bewees hij dus al dat hij ontzettend grappig kon zijn en het verbaast me echt dat hij laten niet meer veel gevraagt is voor komedies. De enige twee grote films waarin hij na Monty Python nog in gespeelt heeft zijn gemaakt door andere ex-Monty Python leden: Brazil van Terry Gilliam en A Fish Called Wanda geschreven door John Cleese die daarvoor ook het script schreef.
En ook hier ben ik het zwaar mee eens! Ben het nog nooit met iemand zoveel eens geweest als met jou! 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En ook hier ben ik het zwaar mee eens! Ben het nog nooit met iemand zoveel eens geweest als met jou! 
Grappig, ik ben het nog nooit zoveel oneens geweest als met hem. 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik wilde hier trouwens nog een naam droppen van een acteur die ik onderschat vind; Terrence Howard. Het kan komen door zijn niet altijd even gelukkige keuze van rollen (zo 'schittert' hij in het juweeltje Glitter) maar dat doet geen afbreuk van zijn kwaliteiten als acteur. Kijk maar eens naar zijn rollen in Ray en Dead Presidents. Momenteel zit hij in twee bioscoopfilms, namelijk Four Brothers en Crash.
Ik weet niet of hij echt heel goed is, maar ik vind hem wel een interessante acteur. De moeite waard om meer van te zien in ieder geval. Iemand anders een mening?
JonathanTucker
-
- 764 berichten
- 0 stemmen
Ohja dat is hij van Angel Eyes, ja ik vind hem ook wel interessant.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Grote geesten denken hetzelfde 
Grappig, ik ben het nog nooit zoveel oneens geweest als met hem. 
Ook niet die keer toen ik zei dat Naomi Watts erg goed acteerde in Mulholland Drive en dat David Lynch een goede regisseur is? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ook niet die keer toen ik zei dat Naomi Watts erg goed acteerde in Mulholland Drive en dat David Lynch een goede regisseur is? 
Je hebt gelijk, het was ook nogal overdreven. Het was puur gebaseerd op de laatste tijd maar ik had the whole picture voor me moeten nemen.
Aangezien je Naomi goed vond in MD, dan mag je zo vaak dwarsliggen als je wil. 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik wilde hier trouwens nog een naam droppen van een acteur die ik onderschat vind; Terrence Howard. Het kan komen door zijn niet altijd even gelukkige keuze van rollen (zo 'schittert' hij in het juweeltje Glitter) maar dat doet geen afbreuk van zijn kwaliteiten als acteur. Kijk maar eens naar zijn rollen in Ray en Dead Presidents. Momenteel zit hij in twee bioscoopfilms, namelijk Four Brothers en Crash.
Ik weet niet of hij echt heel goed is, maar ik vind hem wel een interessante acteur. De moeite waard om meer van te zien in ieder geval. Iemand anders een mening?
Even nog een aanvulling op dit verhaal... plaatjes!
Weten jullie ook wie ik bedoel! 

JonathanTucker
-
- 764 berichten
- 0 stemmen
Ja ik ken hem wel van Angel Eyes 
Ik vind alleen zijn ogen eng.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Dat geeft hem nou net een kop met karakter, denk ik dan.
Ben benieuwd wat ie allemaal in zijn mars heeft. In de VS is de film Hustle and Flow uitgekomen, waarin hij de hoofdrol speelt. Hij krijgt behoorlijk lovende kritieken.
martinev2
-
- 30 berichten
- 1 stemmen
jason isaacs wordt zwaar onderschat, evenals sean bean, hugo weaving en richard roxburgh (ok hij heeft het zwaar verkl00t in van helsing, maar verder prima acteur).
robert deniro WAS een goede acteur. krediet heeft ie echter verspeeld met die buttfilms van de laatste jaren zoals hide and seek (WTF was dat?), godsend etc...