- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Meest onder/overschatte acteur/actrice
Meest onder/overschatte acteur/actrice
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ik ga nog even door over Terrence Howard... 
Hij speelde ook erg goed in Ray (sublieme film natuurlijk
), dat viel me bij de tweede keer kijken pas op. Van de week ga ik Crash bekijken, daar zit ie ook in. Benicio heeft concurrentie gekregen! haha
mazdalfa
-
- 252 berichten
- 228 stemmen
En zonder verder iets te verraden: in Crash speelt 'ie opnieuw een puike rol
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
En zonder verder iets te verraden: in Crash speelt 'ie opnieuw een puike rol
Dat maakt me alleen nog maar meer benieuwd naar die film! 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dit is misschien een rare keuze maar als er een acteur zwaar onderschat is, dan is het Michael Palin wel. Wellicht doet deze naam niet bij iedereen meteen een lampje branden. Hij is een van de 6 leden vanhet Monty Python-team en in mijn ogen de grappigste na John Cleese (al scheelt het niet veel). Bij Monty Python bewees hij dus al dat hij ontzettend grappig kon zijn en het verbaast me echt dat hij laten niet meer veel gevraagt is voor komedies. De enige twee grote films waarin hij na Monty Python nog in gespeelt heeft zijn gemaakt door andere ex-Monty Python leden: Brazil van Terry Gilliam en A Fish Called Wanda geschreven door John Cleese die daarvoor ook het script schreef.
De rollen die Palin gespeelt heeft zijn vrijwel allemaal onvergetelijk. Ponsus Pilatus in Life of Brian vond ik zijn leukste rollen, maar ook de stotterende dierenliefhebben in A Fish Called Wanda, de martelaar-huisvader-combinatie in Brazil en zijn 10 (!) rollen in Monty Python and the Holy Grail zijn hilarisch.
(afbeelding)
Na de knock-out: filmkomieken kan ik niet meer zeggen dat hij erg ondergewaardeert wordt. Tot mijn grote verbazing versloeg hij grootheden als Johnny Depp en Jim Carrey en haalde hij de halve finale. Terecht natuurlijk.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Jij zit ons hier een beetje te onderschatten 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zullen we dan maar een Meest onder/over-schatte users topic maken.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ben wel benieuwd naar de meest onderschatte user dan... 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Martin Landau bleek tijdens de filmquiz zondag ook onbekend te zijn tot mijn verbazing. Erg goede acteur met vooral een onvergetelijke rol in Ed Wood en ook een leuk personage in North by Northwest.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Martin Landau is bij het grote publiek inderdaad onbekend. Of hij ook onderschat wordt weet ik niet... Hij heeft in ieder geval een Oscar gewonnen.
T_fuckin_montana
-
- 209 berichten
- 290 stemmen
Wat ik mij altijd afvraag waarom in Nederland Acteurs als Daan Schuurmans en Antonie Kamerling erg goed worden gevonden, sorry maar ikheb bijde heren nog nooit en goede rol neer zien zetten.
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Martin Landau is bij het grote publiek inderdaad onbekend. Of hij ook onderschat wordt weet ik niet... Hij heeft in ieder geval een Oscar gewonnen.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Wat ik mij altijd afvraag waarom in Nederland Acteurs als Daan Schuurmans en Antonie Kamerling erg goed worden gevonden, sorry maar ikheb bijde heren nog nooit en goede rol neer zien zetten.
Als je alleen maar Costa en Volle Maan hebt gezien begrijp ik best dat je Daan Schuurmans maar matig vindt. Dat had ik ook. Totdat ik Polleke zag. Daar laat hij zien dat hij wel degelijk kan acteren. En Kamerling heb ik nooit echt iets bijzonders gevonden.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het is toch maar vreemd dat iemand die zo'n prachtrol neerzet als Martin Landau in Ed Wood onbekend blijft. Nou leende ik van de week mijn Ed Wood-dvd uit aan iemand en die had de film al afgezet voor Martin landau in beeld kwam. Tja, zo blijft een topacteur dus onbekend. Erg jammer.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Het is toch maar vreemd dat iemand die zo'n prachtrol neerzet als Martin Landau in Ed Wood onbekend blijft. Nou leende ik van de week mijn Ed Wood-dvd uit aan iemand en die had de film al afgezet voor Martin landau in beeld kwam. Tja, zo blijft een topacteur dus onbekend. Erg jammer.
Dan hebben ze het geduld zeker niet... Eeuwig jammer dat er zoveel mensen zijn die alleen maar houden van die hap-slik-wegcinema... Die American Pie de beste film allertijden noemen, die Ashton Kutcher en Jessica Alba goede acteurs durven noemen... Die zodra er ook maar een beetje diepgang in een film zit deze saai en moeilijk noemen.
En dat is nou precies de reden waarom ik me heb aangemeld voor deze site. Hier vind ik tenminste nog wat gelijkgestemden.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dan hebben ze het geduld zeker niet... Eeuwig jammer dat er zoveel mensen zijn die alleen maar houden van die hap-slik-wegcinema... Die American Pie de beste film allertijden noemen, die Ashton Kutcher en Jessica Alba goede acteurs durven noemen... Die zodra er ook maar een beetje diepgang in een film zit deze saai en moeilijk noemen.
En dat is nou precies de reden waarom ik me heb aangemeld voor deze site. Hier vind ik tenminste nog wat gelijkgestemden.
100% met je eens. Ik heb die meid aan wie ik Ed Wood had uitgeleend gevraagt wat haar favoriete films waren en als top 3 kwam eruit:
1. 40 Year Old Virgin
2. The Last Samurai
3. Interview With the Vampire
Verder zegt ze dat Tom Cruise de enige is die kan acteren en dat hij maar een slechte film gemaakt heeft: Eyes Wide Shut
Tja, ieder zijn eigen mening zullen we maar zeggen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Bedoelde ze niet dat dat zijn enige goede film was. 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nee dus. Magnolia is overigens de enige die ze nog niet gezien heeft van hem. Lijkt ze niks aan. Hopeloos geval 
Pieter Montana
-
- 6678 berichten
- 2286 stemmen
Zelfde mening.Enkelen van m'n vrienden wilden niet eens naar Sin City.Waarom?Hij is in het zwart-wit 
En alles wat niet in de commercieel is in de media wordt al meteen afgekraakt voor slechte film.
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13401 stemmen
Tsja ik weet wat je bedoelt. Laatst Touch of Evil aan iemand uitgeleend die m wou zien voor een of ander werkstuk voor school. 'Haast niet door te komen' zeggen ze dan. Of een andere vriend van mij dan, die Citizen Kane wel weet te waarderen, want 'daar zit best een interessant verhaaltje in. Dat is meestal niet zo bij van die ouwe films.....'
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ach ja, ik ken inderdaad een paar mensen die dankzij mij kennis hebben gemaakt met oudere klassiekers als Dr. Strangelove en Casablanca en die het wel wisten te waarderen. Dan is het toch een dankbare taak, dat uitlenen 
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Die meid aan wie je Ed Wood had uitgeleend heeft wel smaak, (nou ja, 40 year old virgin is twijvelachtig maar oke).
Haar nr. 2 & 3 zijn zeker de twee beste films van Cruise.
Is het ook niet dat veel mensen zich juist willen afzetten tegen de comerciele succesen? Uitstekende films zoals The Last Samurai niets vinden omdat iedereen dat al vind, en zich daardoor meer gaan identificeren met minder main stream films om zich zo af te zetten tegen de rest.
Ik bedoel, tuurlijk zijn er films die worden overgewaardeerd zoals Titanic, maar ook brilljante films worden vaak met de neus aangekeken door mensen hier op MM met volgens mij als grootste reden "dat een echte filmkenner zich verheven voelt boven zulke comerciele kaskrakers". Kijk maar naar Gladiator die er nu flink van langs krijgt in de knock outs.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hmm, bij mij ligt het in ieder geval niet aan de commercialiteit van de films. Logisch, want ik heb LotR op nr 1 staan, maar om die twee films van Cruise nou zijn beste te noemen en juist zijn beste af te kraken... Maar meningen verschillen. Punt is bij mij vooral dat er door te veel mensen te moeilijk gedaan word over films met een beetje inhoud. Schindler's List niet kijken omdat hij te zwaar zou zijn bijvoorbeeld (slaat niet op de hierboven genoemde meid). Je zou maar eens moeten denken bij een film. Wat mij betrefd moeten inhoudelijk sterke films in harmonie kunnen leven met films met minder of geen houd, al zijn er grenzen. Gladiator vind ik overigens ook een uitstekende film.
Dit is wel een interessante discussie, maar hoort niet echt in het topic thuis. Kan ie niet verplaatst worden?
SuperSideSwipe
-
- 4464 berichten
- 2890 stemmen
Niet iedereen is het eens over wat inhoud is, Eyes Wide Shut en Vanilla Sky vond ik allebei bagger. Maar om te zeggen dat ik geen films met inhoud goed vind is niet waar. Sommige films zoals die twee vind ik gewoon nergens op slaan. Films die artistiek hadden moeten zijn, maar gewoon geheel ontspoort zijn in onlogischheid (is dat wel een woord? haha)
JonathanTucker
-
- 764 berichten
- 0 stemmen
Onlogischheid is volgens mij geen woord, haha 
Wel grappig gevonden overigens 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Ach ja, ik ken inderdaad een paar mensen die dankzij mij kennis hebben gemaakt met oudere klassiekers als Dr. Strangelove en Casablanca en die het wel wisten te waarderen. Dan is het toch een dankbare taak, dat uitlenen 
Zeker! Ik zie het echt als een prestatie op zich als ik bijvoorbeeld mijn broer een film heb aangeraden die hij dan weet te waarderen. Al doet het dan toch een beetje pijn als ie vervolgens weer terugvalt in het niveau 'American Pie'. Terwijl je echt gehoopt had dat ie 'het licht' had gezien.
Begrijp me niet verkeerd, zo'n film kan (voor sommigen) best vermakelijk zijn. Maar noem het alsjeblieft geen GOEDE film, want dat is het gewoon niet.
Nog zo'n mooi vooroordeel: een film niet willen kijken omdat ie in het Duits/Frans/Spaans etc is. Kom op zeg... er staat gewoon ondertiteling onder hoor! 
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Begrijp me niet verkeerd, zo'n film kan (voor sommigen) best vermakelijk zijn. Maar noem het alsjeblieft geen GOEDE film, want dat is het gewoon niet.
Als een film (American Pie in dit geval) genoeg mensen trekt die hem vermakelijk vinden, dan kun jij hem nog zo 'niet goed' vinden als je wilt, maar dan heeft hij wel zijn doel bereikt: mensen vermaken.
Er zijn gewoon uitéénlopende redenen waarom een film gemaakt wordt, en dat is maar goed ook want er zijn ook uitéénlopende redenen waarom mensen een film willen zien.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Als een film (American Pie in dit geval) genoeg mensen trekt die hem vermakelijk vinden, dan kun jij hem nog zo 'niet goed' vinden als je wilt, maar dan heeft hij wel zijn doel bereikt: mensen vermaken.
dat is dus precies wat ik bedoel. kwaliteit is ver te zoeken maar succesvol is het allemaal wel.
katie morosky
-
- 1003 berichten
- 804 stemmen
onlogischheid (is dat wel een woord? haha)
Je kan voor 'het onlogische' kiezen of voor 'irritatonaliteit', 'het irrationele'. Alogica is vreemd genoeg nog niet geaccepteerd. Dat kan je dan misschien over 20 jaar gebruiken.