• 13.654 nieuwsartikelen
  • 171.305 films
  • 11.344 series
  • 32.243 seizoenen
  • 633.612 acteurs
  • 197.005 gebruikers
  • 9.215.317 stemmen

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983)

zoeken in:

Albus Dumbledore

• 2041 berichten
  • 883 stemmen

L. luchtloper schreef:

Het is inderdaad een raar einde in Return of the Jedi, Luke hakt in zijn woede de hand van zijn vader af. Emperor Palpatine lacht vol voldoening en zegt : "Goooooood, Goooood, your hate has made you powerfull" "Now forfill your destiny and take your father's place at my side".

Nadat de keizer dit gezegd heeft begint Darth Vader heel zwaar te ademen, en is hij dus in feite stervende, vreemd inderdaad, van een afgehakte, mechanische prothese sterf je toch niet. Daarna vraagt Vader (anakin) of Luke zijn masker eraf wil halen. Luke zegt: "But you will die!" Vader zegt dan: "nothing can stop that now".

Vreemd einde van het duel, maar wel een mooi einde van de saga.

OK, ik zal mijn pogingen om het einde te vertellen ook nog eens doen, want ik ben heel lang een grote fan van Star Wars geweest:

Darth Vader en Luke gaan vechten, Vader is aan de winnende hand en Luke is gedwongen zich te verstoppen. Vader zit een beetje te zeggen dat hij Leia misschien wil overhalen en dan word Luke boos. Sith kun je alleen verslaan met haat. Darth Vader moet al zijn lichtzwaardtechnieken in de strijd gooien om zich te verdedigen, en volgensmij probeert Vader dan ook nog eens een achterwaartse salto van een trap die verkeert uitpakt waardoor hij valt. Luke hakt in zijn woede de hand af van Darth Vader en Darth Sidious / Emperor gebruikt zijn Force Lightning om Luke te doden. Vader gaat weer naast de Emperor staan en ademt zwaar zoals jij al zei L. luchtloper.

Ik denk dat hij zo zwaar moet ademen omdat hij moe is van dat gevecht (zijn hand verloren, al zijn technieken gebruiken, valt van de trap). Uiteindelijk zoals iedereen weet gooit hij de Emperor in die soort van afvoerdinges (weet niet wat het precies is). Terwijl hij dit doet heeft de Emperor volgensmij ook geen controle meer over zijn Force Lightning en gaat heel de stroom door hen heen, wat natuurlijk fataal is voor de mechanische snufjes die Vader in zijn lichaam heeft zitten. De Emperor valt, en Darth Vaders ademhalingsding werkt ook niet goed meer (dat hoor je ook). Vader weet dat hij dood gaat, omdat de mechanische dingen in hem niet meer goed werken. Zijn laatste wens is om Luke met zijn eigen ogen te zien, en niet door de ogen van het masker .

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

misschien had hij kortsluiting

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

ik heb ook nog 2 vraagjes (oke is niet over deel 6) in deel 4 komen nluke en de droids (c3po en R2D2) voor het eerst bij elkaar. R2D2 heeft een boodschap voor (zijn vorige eigenaar, werd er gezegd) Obi wan kenobi. Die zegt dan dat hij nog nooit een droid heeft gehad. nu dacht ik na de avonturen in deel 1 t/m 3 zou obi de 2 droids toch wel herrinneren? Eigenlijk van de hele trilogy is er niemand die de droids nog herkent van de eerste 3 delen.

en in de orginele trilogy (weet ff niet meer welk deel) zegt obiwan dat hij is getraind door yoda. maar in deel 1 is hij getraind door quigon jinn. dat begrijp ik niet.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

George Lucas denkt dat zijn fans allemaal hersenloze sci-fi nerds zijn die vuistdiep in Star Wars zitten en dat ze hem dit soort fouten wel zullen vergeven. Of het interesseert hem gewoon geen reet.

matitie

• 43 berichten
  • 96 stemmen

Sasja schreef:

ik heb ook nog 2 vraagjes (oke is niet over deel 6) in deel 4 komen nluke en de droids (c3po en R2D2) voor het eerst bij elkaar. R2D2 heeft een boodschap voor (zijn vorige eigenaar, werd er gezegd) Obi wan kenobi. Die zegt dan dat hij nog nooit een droid heeft gehad. nu dacht ik na de avonturen in deel 1 t/m 3 zou obi de 2 droids toch wel herrinneren? Eigenlijk van de hele trilogy is er niemand die de droids nog herkent van de eerste 3 delen.

en in de orginele trilogy (weet ff niet meer welk deel) zegt obiwan dat hij is getraind door yoda. maar in deel 1 is hij getraind door quigon jinn. dat begrijp ik niet.

het is 19 jaar sinds hij hen laatst heeft gezien, op die leeftijd vergeet men wel eens iets .

Dat laatste probleempje werd in Ep II 'opgelost' toen we Yoda younglings zagen trainen, volgens George Lucas bedoelde Obi-Wan dat.

marzuq

• 155 berichten
  • 188 stemmen

Ik heb hier (als diehard strwrs fanatic) ook wel weer een andere blik op. Buiten de hele meachnisch poespas die Anakin als Darth vader in leven houdt, leeft hij ook bij de gratie van de dark side, dus hij (het menselijke wellicht) wordt door Sidious in leven gehouden middels the force. Met moeheid heeft mijn inziens weinig te maken, omdat zn hele lichaam van electronisch onderdelen is.

Omdat hij zn hele plannetje al had voorbedacht en Luke de plaats in wil laten nemen, laat hij langzaam de kracht van Vader terug lopen. Het was de bedoeling dat Luke Vader zwaar in mootjes zou hakken, maar dat deed ie niet. Nadat Sidious dood was, zei Vader daarom ook "nothin can stop that now" Dit bevestigd ook waarom Vader in zn duisterste moment ook nooit de macht heeft overgenomen door Sidious te vermoorden en waarom hij zo onderdanig was. Sidious blijkt natuurlijk ook erg sluw te zijn en dat bevestigt dit ook meteen, degene die het dichtst bij hem staat kan zodoende nooit iets tegen hem uithalen, waar het heel normaal is dat Siths hun meester vermoorden.

Ik beweer hiermee niet de waarheid in pacht te hebben, maar het verklaard voor mij wel een aantal zaken.

marzuq

• 155 berichten
  • 188 stemmen

matitie schreef:

(quote)

het is 19 jaar sinds hij hen laatst heeft gezien, op die leeftijd vergeet men wel eens iets .

Dat laatste probleempje werd in Ep II 'opgelost' toen we Yoda younglings zagen trainen, volgens George Lucas bedoelde Obi-Wan dat.

Juist, qui gon was zn meester maar hij is getraind door Yoda

marzuq

• 155 berichten
  • 188 stemmen

Sasja schreef:

ik heb ook nog 2 vraagjes (oke is niet over deel 6) in deel 4 komen nluke en de droids (c3po en R2D2) voor het eerst bij elkaar. R2D2 heeft een boodschap voor (zijn vorige eigenaar, werd er gezegd) Obi wan kenobi. Die zegt dan dat hij nog nooit een droid heeft gehad. nu dacht ik na de avonturen in deel 1 t/m 3 zou obi de 2 droids toch wel herrinneren? Eigenlijk van de hele trilogy is er niemand die de droids nog herkent van de eerste 3 delen. .

Heeft mij ook altijd dwars gezeten. Mischien zijn de modellen zo standaard, dat zn niet opvallen. Hij heeft ze niet gehad inderdaad, ze waren niet van hem, dat klopt wel, maar die herkenning he....vaag.

brymj

• 758 berichten
  • 819 stemmen

je ziet toch duidelijk dat de force lightning van palpatine vader effecteerd, dat koste hem z'n leven in feite, dus niet het afhakken van z'n hand of het gevecht met Luke

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2491 stemmen

Ik denk dat het ook daardoor komt. Hij werd inderdaad fataal verwond door Palpatine.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.