• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.568 stemmen

Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983)

zoeken in:

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

In Return of the Jedi sterft Darth Vader.

In het eind-gevecht met Luke Skywalker om precies te zijn.

Hij gaat dat gevecht zo fris als een hoentje in, is langere tijd aan de winnende hand en is vol zelf vertrouwen.

Dan, in een zwakker moment laat hij zich even terugdringen door Luke en Luke hakt dan ook zijn hand af.

Dit maakt geen reet uit want dat was toch een mechanische hand.

Geen centje pijn dus zou je zeggen.

Maar nee hoor, nadat die hand is afgehakt, gaat hij INEENS dood.

Waarom in jezusnaam????

Kan iemand me dat uitleggen???

En kom aub niet aanzetten met: "Dat komt omdat hij stroom van de keizer heeft moeten incasseren", want ruim daarvoor is hij al een dood vogeltje.

Anakin was een wilde donder, super-agressief, als Vader werd hij zomogelijk nog erger.

maar zo'n mechanisch handje afhakken, laat hem dan ineens sterven (??)

Ik snap er in ieder geval geen reet van..........

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

titel aangepast, svp geen spoilers in topictitels zetten

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Volgens mij krijgt hij op dat moment berouw en geeft hij gewoon op.

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

mmmm..... dat zou wel erg lafjes zijn.

is een aardige optie hoor, waarvoor dank, maar ik hoop dat dat het niet is.

Vader geeft niet op vind ik.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Was zijn luchttoevoer niet kapot? In dat geval is hij natuurlijk ook ten dode opgeschreven, aangezien hij niet zonder zijn "gas"masker kan.

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

nee, die lucht toevoer was nog perfect in orde.

Luke maakt die pas later los.

nee, ik heb er echt goed over nagedacht en het klopt niet.

alleen zijn hand wordt afgehakt en die is mechanisch

Hij had op moeten staan en Luke in 50 stukken moeten hakken (vervelende irritante snert-Luke)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik dacht altijd dat Vader stierf omdat hij op het moment dat hij de Emperor op pakt hij flink door die blauwe stralen geraakt werd. Die hand heeft er volgens mij niks mee te maken.

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

nee, volgens mij ook niet.

waarom sterft Luke dan bijv niet?

en waarom ligt Vade rdan voor die stralen al helemaal in puin op de grond?

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Zijn julle wel 100% zeker dat Darth Vader dood is? Wie weet schudt Lucas later nog iets speciaals uit zijn mouw.

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Simpele reconstructie:

Vader en Luke vechten, maar Vader wordt steeds teruggedrongen omdat Luke agressiever wordt.

Vader's hand wordt afgehakt en Luke lijkt door te willen hakken, maar het blijkt allemaal een list te zijn van The Emperor, aangezien Vader weer overeindkrabbelt om naast The Emperor te staan.

Als The Emperor kwaadschiks Luke probeert te overtuigen, gaat er bij Vader een draadje los en beseft hij dat hij nog steeds een beetje Anakin is.

Pas op dit moment pakt hij The Emperor op [getuigt niet van een bijna-dood-staat] en smijt hij The Emperor naar beneden, met als gevolg dat zijn mechanische circuits aangetast zijn door al dat stroom.

Het geleiden van electriciteit door zijn mechanische delen zal ook wel verklaren waarom hij er slechter aan toe is dan Luke, naast het feit dat hij de schokken van de bron zelf heeft geincasserd ipv 'indirect' zoals bij Luke.

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

kijk:

da;s nu eens een zinnige opmerking, ToNe

ik weet niet of ik het overal mee eens ben, maar het klinkt voor een groot deel aannemelijk.

deze reactie is zeker interessant.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Dat bedoelde ik eerlijk gezegd, al zei ik het wat minder uitgebreid.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Nou even wat anders:

Ik heb laatst alle drie delen achter elkaar gezien en het is mij opgevallen dat in deel IV een piloot doodgaat en in deel V gewoon weer van de partij is, en daar weer dood gaat. Het is een klein rolletje, maar als je ze achter elkaar ziet, valt het gewoon op. Het is een piloot met een dikke kop.

Nog iets wat ik niet helemaal snap, of ik heb niet goed opgelet.

Vader vernietigt als demonstratie van zijn superwapen de planeet van prinses Leia, Tatooine. Hoe kan het dat ze in deel VI weer terugkeren op deze planeet? Hebben ze de brokstukken weer aan elkaar geplakt, of ben ik in de war met een andere planeet?

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

ok.

maar toch gaat hij wel er gemakkelijk dood.

hoewel de redenatie van ToNe en Ring technisch gezien kan kloppen, ben ik er gevoelsmatig toch nog niet 100% tevreden over eigenlijk...

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

Hannibal, dat van die bolle piloot weet ik niet.

maar ze vernietigen Tatooine niet.

ze vernietigen Alderaan, kijk nog maar eens terug.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Zal dat ooit nog wel eens doen

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

trouwens, heeft iemand die extra scene wel eens gezien, tussen Darth Vader en Chewbecca, waarin ze het over Yoda hebben??

Darth Vader: Jij bent een gore vlooienbal Chewwie, maar die yoda vind ik pas ECHT irritant!

Chewwie:

WRAAAAHWAAHAHAHAHAHA

Darth Vader:

Da's nu precies wat ik bedoel, als ik die kleine groene snottebel zie, moet ik bijna kotsen! Vuile groene flikker!!

Chewwie:

WARAAWAAHAHA

Darth Vader:

de eerst volgende keer dat ik hem zie, pak ik hem bij die achterlijke groene punt oren van hem en geef ik dat schijnheilige groene Kermit-bekkie toch zo'n verschrikkelijk knietje in zijn ballen, dat hij blauw wordt ipv groen!

da's een leuke scene.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Niet gezien. Staat die op de DVD van de trilogy-box?

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

ja, die heeft Lucas later weer toegevoegd geloof ik.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

speedy23 schreef:

Zijn julle wel 100% zeker dat Darth Vader dood is? Wie weet schudt Lucas later nog iets speciaals uit zijn mouw.

Star Wars Episode VII : The Return of Vader

synopsis : Luke dacht dat hij hij zijn vader had vermoord maar het was maar een kloon. Gelukkig krijgt Luke hulp van JarJar die ineens een onwettig kind van Yoda blijkt te zijn

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

hahahahahaha!!!!

dat komt omdat Yoda zo'n onbetrouwbare rond-slaper was.

hij schijnt het zelfs met Padme EN prinses Leia tegelijkertijd te hebben gedaan!

geen wonder dat Darth Vader zo tegen hem van leer trekt, samen met Chewbacca

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

"mmmm, lick you I will!!"

"Horny I am!"

Rujar

• 2871 berichten
  • 3816 stemmen

Doet hij goed ik ben jaloers !

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Star Wars Episode VII : The Return of Vader

Goeie titel.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Waarom ging JarJar eigenlijk niet dood in deel 3? Zoveel doden en de irritantste laten ze leven. Ze hebben hem bewust niet in een scéne met de Emperor gezet, omdat de emperor anders symphatiek zou overkomen.

Lord Vader

• 78 berichten
  • 0 stemmen

het was wel cool als Anakin Jarjar helemaal aan mootjes had gehakt.

mrdig

• 499 berichten
  • 2687 stemmen

Haha, ik heb erg moeten lachen om al die berichten hier. waarvoor dank. Het lijkt me tijd voor een nieuwe sw parodie film.. Hier al een voorproefje:

Starwars - Revenge of the Bricks

L. luchtloper

• 857 berichten
  • 0 stemmen

Het is inderdaad een raar einde in Return of the Jedi, Luke hakt in zijn woede de hand van zijn vader af. Emperor Palpatine lacht vol voldoening en zegt : "Goooooood, Goooood, your hate has made you powerfull" "Now forfill your destiny and take your father's place at my side".

Nadat de keizer dit gezegd heeft begint Darth Vader heel zwaar te ademen, en is hij dus in feite stervende, vreemd inderdaad, van een afgehakte, mechanische prothese sterf je toch niet. Daarna vraagt Vader (anakin) of Luke zijn masker eraf wil halen. Luke zegt: "But you will die!" Vader zegt dan: "nothing can stop that now".

Vreemd einde van het duel, maar wel een mooi einde van de saga.

brimbram

• 67 berichten
  • 44 stemmen

Hannibal schreef:

Nou even wat anders:

Ik heb laatst alle drie delen achter elkaar gezien en het is mij opgevallen dat in deel IV een piloot doodgaat en in deel V gewoon weer van de partij is, en daar weer dood gaat. Het is een klein rolletje, maar als je ze achter elkaar ziet, valt het gewoon op. Het is een piloot met een dikke kop.

Nog iets wat ik niet helemaal snap, of ik heb niet goed opgelet.

Vader vernietigt als demonstratie van zijn superwapen de planeet van prinses Leia, Tatooine. Hoe kan het dat ze in deel VI weer terugkeren op deze planeet? Hebben ze de brokstukken weer aan elkaar geplakt, of ben ik in de war met een andere planeet?

het was inderdaad een andere planeet,de naam leek er wat op dat is je misverstand

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

als je de 3de gezien hebt weet je ook waarom dat hij INEENS dood gaat

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.