- Home
- Filmforum
- Film - Bioscopen
- Ergernissen in de bioscoop
Ergernissen in de bioscoop
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2366 stemmen
Als je een reactie geeft met "Sorry maar wil je niet meer tegen mijn stoel schoppen want ik vind het beetje vervelend" dan moet er wel een gigantische psychopatische maniak achter je zitten wil hij gelijk een mes tussen je ribben steken.
lennox
-
- 212 berichten
- 81 stemmen
Heb ik ook al eens meegemaakt : mensen die in het wilde weg met popcorn beginnen te gooien, met alle gevolgen van dien (heftige discussies, bijna vechtpartijen).
wo2-Freak
-
- 834 berichten
- 0 stemmen
Complimentjes? Ze zorgen maar dat ze hun smoel houden.
Kijk, als er een enorme kerel achter me zit hou ik me ook wel in hoor.
. Maar van die opgeschoten kutventjes moet je juist aanspreken, daar hebben ze respect voor..
Daar komen juist die ruzietjes van, aanspreken.
En als ze er respect voor hebben, dan zouden ze niet begonnen zijn. Anders wisten ze zelf wel wat ze te wachten stonds. Die vinden het namelijk ''voorschut staan'' als ze respect tonen, omdat ze bekend staan als ''wild, heftig, cool'' bij hun vriendjes.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 berichten
- 5451 stemmen
Ik hoor hier vanalles over vechtpartijen en steekpartijen? Waar gaan jullie film zien?
Het is toch meer dan normaal dat je reageert op mensen die met hun voeten tegen je stoel zitten. Bij mijn weten is dat in de meeste gevallen gewoon omdat ze niet naar andere mensen zien. Als je ze er gewoon attent op maakt op een assertieve manier houdt dat volgens mij in de meeste gevallen toch op. Het leven is aan de durvers. Als ik film wil zien, zal ik film zien. Punt!
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ik hoor hier vanalles over vechtpartijen en steekpartijen? Waar gaan jullie film zien?
LOL. Nee je hebt wel gelijk, ik heb het wat overdreven gesteld in m'n vorige posts. Ik wou eigenlijk alleen maar zeggen dat ik niet iemand ben die meteen ruzie gaat maken omdat er tegen m'n stoel wordt geschopt. Ik ga ook de context proberen in te schatten alvorens te reageren. Vaak is het louter provocatie en houdt het vanzelf op. Soms gaat het gewoon om mensen die niet doorhebben dat ze iets fout doen. Ze er even op wijzen help dan inderdaad.
Manschot
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Ik ga altijd naar de Bios in Ede, die is verkozen als beste bioscoop in Nederland. Ze verkopen geen popcorn maar zelf gemaakt gebak, wat een groot voordeel is want zo heb je niet dat irritante ge grabbel steeds in je nek. Verder kan je nog online kaartjes kopen, dan moet je de barcode uitprinten en die bij de bioscoop voor een apparaat kopen en dan krijg je je kaartjes, zonder in de rij te hoeven staan en het is nog goedkoper ook. Je hebt geen vaste plaatsen, maar je krijgt gewoon een rij, voordat de film start geeft een van de medewerkers een praatje over de film, de drie voorfilmpjes en natuurlijk de ' Wilt u na afloop, alstublieft de linker deur verlaten.'
Wat ik wel nog steeds een nadeel vind zijn die vervelende luidruchtige kinderfeestjes die door de film heen blerren.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5891 stemmen
De muizen in Tuchinski en De Munt. Verder heb ik nooit zo'n last van schreeuwend tuig. Ik kies ook vaak wel de voorstellingen uit waar die niet heen gaan, zodat ik rustig een film kan kijken.
cinema.
-
- 230 berichten
- 0 stemmen
In veel andere landen, in het bijzonder zuid-Europa en wellicht ook Marokko en Turkije, is naar de bioscoop gaan vaak ook een sociale gelegenheid en niet specifiek om de film enorm geconcentreerd te bekijken.
In NL zou je al snel door moeten hebben dat alles redelijk zo is ingedeeld qua licht etc. dat daar hier geen sprake van kan zijn, maar toch.
Zit opzich wel wat in ja. Zo kijk ik er tot op zeker hoogte ook tegen hoor, maar dit komt vooral door het publiek dat de bioscoop min of meer 'gevormd' heeft. Als ik naar de bioscoop ga, ga ik ook liever met een maat en kom daar vooral voor de blockbusters en andere 'luchtige' films. Gewoon lekker ordinair (wel op een beschaafde manier) met popcorn, drinken en een pilsje erbij. En in de pauze even een pito rollen. Daarentegen ga ik naar een filmhuis net zo graag alleen en zie ik het minder als een sociale gelegenheid. Ook weer door het publiek dat daar op afkomt en natuurlijk het imago van 'alternatieve' cinema. Het straalt toch meer volwassenheid uit, terwijl ik een bioscoop meer zie als 'ordinair' tijdsverdrijf. Ik stoor me daar dan ook niet zo gauw aan popcorn etende mensen, kussende stelletjes en mensen die praten. Maar dat zo'n groepje jongeren dan weer bewust baldadig moet zijn en en loopt dwars te liggen is voor mij not done. Ga dan iets nuttigs doen. Bovendien, als we het hebben over Turken en Marokkenen, zijn het vaak jongeren van de tweede generatie en die zijn in de westerse maatschappij zijn opgegroeid. Zij weten donders goed hoe men hier tegen een bioscoop aankijkt en wat de regels zijn.
Maar waar het mij vooral om ging is dat ik het zo opvallend vind dat het uitgerekend de Turken en Marokkanen zijn die het zovaak verpesten. Van de Antillianen, Surinamers en andere 'zwarte' allochtonen hier in Nederland heb ik nauwlijks last. Tenminste verhoudingsgewijs dan. En dat verschil is groot. Vooral in het algemeen, de bioscoop in het bijzonder.
Het is in iedergeval iets wat ik me laatste tijd afvraag. Waar komt dat toch vandaan? Wat is hier de oorzaak van? Want nogmaals; het is geen subtiel verschil waar ik over praat. Misschien wat offtopic, maar als dit hier niet thuis hoort, zou dit dan kunnen worden verplaatst ipv verwijdert, want ik ben er wel benieuwt naar 
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Helaas word je daar wel toe gedwongen. Tegenwoordig steken ze voor het minst een mes tussen je ribben...
Volgens mij is daar niets tegenwoordigs aan. Is Nederland niet juist veiliger geworden het afgelopen decennium?
LZA
-
- 474 berichten
- 1557 stemmen
Volgens mij is daar niets tegenwoordigs aan. Is Nederland niet juist veiliger geworden het afgelopen decennium?
Dat wil de politie, OM e.a. ons graag doen geloven ja, maar ik geloof er geen reet van.
stinissen (crew films & series)
-
- 23460 berichten
- 76955 stemmen
Ik erger me gewoon aan het feit dat er mensen zijn...............Zit het liefst alleen in de zaal 
deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
Ik erger me gewoon aan het feit dat er mensen zijn...............Zit het liefst alleen in de zaal 
amen
lennox
-
- 212 berichten
- 81 stemmen
Lol 
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
Dat wil de politie, OM e.a. ons graag doen geloven ja, maar ik geloof er geen reet van.
Meer mensen = meer criminaliteit, niets speciaals aan...
gideonvdb
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
zo kan je alles recht praten wat krom is.
gondwana
-
- 1212 berichten
- 1464 stemmen
zo kan je alles recht praten wat krom is.
Bwa, denk je echt dat na 10000en jaren oorlogen en agressie de mens plots tot inkeer zal komen en ophouden met gewelddadig te zijn? De wereldbevolking is verdubbeld op 50jaar, dan is het toch normaal dat er meer geweld is, mirakels zijn niet mogelijk hé...
En ik denk trouwens toch dat we het nog nooit zo goed hebben gehad. Tot voor WOII was het ook gevaarlijk om alleen op de buiten te lopen, struikrovers en dieven overal. Nu niet veel veranderd, alleen denkt elke generatie dat ze slachtoffer zijn en wordt er elek generatie geklaagd dat het nog nooit zo erg is geweest. De Grieken waren al pessimistisch, we zijn nu 2400 jaar later en de menselijke cultuur bloeit nog steeds, niets om wakker van te liggen...
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Toch wel hoor. Hoewel het allicht in de sfeer van veiligheidspropaganda thuishoort, zit er zeker een kern van waarheid in. Er zijn ook cijfers over de toename van het aantal delicten met steekwapens tegenover pakweg 25 jaar geleden. Heb dat terloops al een paar keer gelezen/gehoord. Ik ga hier geen bronnen voor zoeken, dat doe je zelf maar
. Ik ga niet beweren dat het schering en inslag is, maar het is een realiteit dat de mentaliteit van mensen veranderd is door de jaren heen.
En veiligheid wordt gemeten aan de hand van verschillende parameters, niet enkel "vechtpartijen" of "diefstallen" of "inbraken", maar het hele amalgaam.
edit: en hier stop ik wegens offtopic...
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Het is wat uit statistieken blijkt.
Meer mensen = meer criminaliteit, niets speciaals aan...
Ware het niet dat er minder criminaliteit is.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Vreemd. Ik vind nog steeds dat de beste manier om een film te zien is, in de bioscoop is. En wel met een volle zaal.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Ik ben toch ook steeds blij wanneer ik een zaal binnenloop en er weinig volk zit. Naast het feit dat ik het wel wat vind hebben ook, is het gewoon veel rustiger en kan je makkelijker van de film genieten.
neo
-
- 15435 berichten
- 10038 stemmen
Gelukkig dat ik nog gewoon ook met een volle zaal, praktisch altijd een rustige en aangename voorstelling heb 
SilverGun
-
- 1151 berichten
- 818 stemmen
Moet zeggen dat komedies in de bios juist goed werken met veel publiek. Heeft toch een versterkend effect wanneer iedereen met elkaar mee lacht.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen
Ik ben toch ook steeds blij wanneer ik een zaal binnenloop en er weinig volk zit. Naast het feit dat ik het wel wat vind hebben ook, is het gewoon veel rustiger en kan je makkelijker van de film genieten.
Het zal schelen van wat voor film je houdt.
LZA
-
- 474 berichten
- 1557 stemmen
Het is wat uit statistieken blijkt.
Zoals Halcyon al zei heb je met verschillende parameters temaken; Diefstallen, inbraken,beroving, moorden zullen dan misschien wel afgenomen zijn, maar bedreigingen, vechtpartijen, steekpartijen zeker niet. Integendeel. En gezien het feit dat enkel aangiftes in de cijfers worden verwerkt is criminaliteit zowiezo lastig in kaart te brengen.
Maar goed weer terug aan-topic.
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
Misschien off-topic, maar onlangs naar Filmhuis-Zevenaar geweest (Stinissen wel bekend): vrij kleine ruimte, ook al zit je achteraan toch nog nekloge, tijdens de film hoor je duidelijk de stemmen van 't personeel aan de bar en toiletgeluiden (zit tussen zaaltje en bar)... 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
En de Zevenaren pikken dat gewoon en er wordt niets van gezegd...? 
Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen
En de Zevenaren pikken dat gewoon en er wordt niets van gezegd...? 
Nou begrijp ik hier meer van:
lennox
-
- 212 berichten
- 81 stemmen
Wie heeft er zich ook al geergerd aan mensen die de hele tijd plakaten afdraaien tijdens de film? Hoogst irritant is dat!
. High-five.